1. leht 1-st

B234F õlituli

Postitatud: 24 Sept 2011, 12:29
Postitas Volvov8
Arutaks natuke teemat.
Nimelt ühel õhtal koju sõites avastasin armatuuris õrnalt hõõguvat õlituld.
Korraga lõi tule kohe põlema ja siis jälle kustus ära. Suretasin välja ja panin uuesti tööle kustus õlituli kohe ära. Külmalt tööle pannes põleb õlituli ka natuke kauem kui peaks vb!?
Millest võib selline asi tulla? Mootoriks B234F. Kuna mootor suhteliselt värskelt kasutuses ei oska öelda millal õli või rihm vahetatud on. Juttu järgi alles.
Targemad jagage teadmisi 234 õlituse kohta.

Re: B234F õlituli

Postitatud: 24 Sept 2011, 12:33
Postitas maan
Volvov8 kirjutas:Arutaks natuke teemat.
Nimelt ühel õhtal koju sõites avastasin armatuuris õrnalt hõõguvat õlituld.
Korraga lõi tule kohe põlema ja siis jälle kustus ära. Suretasin välja ja panin uuesti tööle kustus õlituli kohe ära. Külmalt tööle pannes põleb õlituli ka natuke kauem kui peaks vb!?
Millest võib selline asi tulla? Mootoriks B234F. Kuna mootor suhteliselt värskelt kasutuses ei oska öelda millal õli või rihm vahetatud on. Juttu järgi alles.
Targemad jagage teadmisi 234 kohta.

Õlitase...?

Re: B234F õlituli

Postitatud: 24 Sept 2011, 19:03
Postitas Volvov8
maan kirjutas:
Volvov8 kirjutas:Arutaks natuke teemat.
Nimelt ühel õhtal koju sõites avastasin armatuuris õrnalt hõõguvat õlituld.
Korraga lõi tule kohe põlema ja siis jälle kustus ära. Suretasin välja ja panin uuesti tööle kustus õlituli kohe ära. Külmalt tööle pannes põleb õlituli ka natuke kauem kui peaks vb!?
Millest võib selline asi tulla? Mootoriks B234F. Kuna mootor suhteliselt värskelt kasutuses ei oska öelda millal õli või rihm vahetatud on. Juttu järgi alles.
Targemad jagage teadmisi 234 kohta.

Õlitase...?


Õli kontrollitud ja oli natuke alla normi. Saab äkki keegi aidata õlisurve mõõtmisega kui see võimalik ja ei ole väga raske töö?

Re: B234F õlituli

Postitatud: 24 Sept 2011, 22:05
Postitas Loff
Jutt käib siis tühikäigupööretel toimuvast?
See kui külma mootoriga tuli kohe ära ei kustu, on seletatav sellega, et pump lööb enne kõik kanalid täis ja siis alles hakkab survet avaldama sellele õlitule lülitile.
Variante on tegelikult mitu...teoreetilisi. Õli vedel töösoojas mootoris. Reduktsiooniklapi vahel mingi sitatükk, mis ei lase klapil sulguda ja sealt paneb osa survet jooksu. Õlipump läbi. Õlivõttur umbes.
Profid räägivad nüüd edasi! :mrgreen:

Re: B234F õlituli

Postitatud: 24 Sept 2011, 22:24
Postitas volvo245
Mina seda motot tööle ei panex rohkem enne kui ölipumba rihmaratta poldi üle kontrolliks!

Re: B234F õlituli

Postitatud: 24 Sept 2011, 23:36
Postitas Volvov8
Jah hommikul käima pannes põleb 4-5sec. Arvasin seda täis pumpamist ise ka.
Aga kui sõiduajal hõõguma ja põlema lõi ehmatas küll ära. Samas kui seisma jätsin ja uuesti tööle panin kustus tuli koheselt nagu ei oleks midagi juhtunud.
Lugesin mingit teemat mingist õlipumba poldist mis lihtsa vaevaga on võimalik puru pingutada või keerab ennast lahti. Täpselt ei saanud aru kus see polt asus.

Re: B234F õlituli

Postitatud: 25 Sept 2011, 10:15
Postitas veljo
Tere väga tuttav sai sellepärast lausa mootor lajali kistud. Õiget viga nagu tuvastatud ei saanutki samas arvan et viga oli õlifiltris . Sest peale filtri vahetust toimib mormaalselt. Paigaltasin lisa kella ja oh imet külmalt on surve kusagil 8 ja soojalt sõites 3-4 kandis.

Re: B234F õlituli

Postitatud: 25 Sept 2011, 12:02
Postitas Volvov8
veljo kirjutas:Tere väga tuttav sai sellepärast lausa mootor lajali kistud. Õiget viga nagu tuvastatud ei saanutki samas arvan et viga oli õlifiltris . Sest peale filtri vahetust toimib mormaalselt. Paigaltasin lisa kella ja oh imet külmalt on surve kusagil 8 ja soojalt sõites 3-4 kandis.


On selline surve normaalne?

Re: B234F õlituli

Postitatud: 26 Sept 2011, 18:31
Postitas veljo
Külmalt on jah veidi kõrge peaks olema kusagil viie kuue kandis aga soojalt sõites kolme nelja kandis hea ja tühikäigul kuumalt kahepeal. Kui suured spetsalisid on kaant näpinud siis võid olla on vale ainega kokku pandud ja kanalid võivad osaliselt umbes olla . Plokikaane pooltevahele käib spets määre mis kivistub kuumalt kuna õlikanalid jääksid muidu kinni aga algul vedela peseb õli ise välja ,et ohtu poleks. Sama õlipumba ja tasakaalustus võllide korpustega.

Re: B234F õlituli

Postitatud: 29 Sept 2011, 21:54
Postitas bronec
Soovitan ka kontrollida ära õlipumba rihmaratta poldi ja igaks juhuks piiluda tasakaalustusvõllide rihma. Päris kindel oleks muidugi mõõta õlisurvet reaalselt, siis oleks ka näha kas võib olla tegemist lihtsalt kulumisega.

Re: B234F õlituli

Postitatud: 01 Okt 2011, 14:39
Postitas ddig
Seda õlipumba rihmaratta polti pole mõtet piiluda ega katsuda :)

See tuleks TINGIMATA KOHESELT ASENDADA TUGEVAMA POLDIGA nt. 10.9. Sõltumata sellest, kas praegu on midagi viga või mitte.
Originaalpolt on tavaline 8.8 tugevusega ning see puruneb varem või hiljem ja toob endaga kaasa väga kuluka kaaneremondi ja klappide arve.

Mul õnnestus kaks korda see jama läbi teha, enne kui tõele jälile sain. Üks kord oli mootoriks B234F ning teine kord B204FT. Soovitan soojalt asjaga kiirustada!

Siis kui mina selle probleemiga maadlesin oli veel ka netist küllalt vähe infot selle kohta leida. Praegu on isegi wikipedia artiklis see kõik ilusti kirjas.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=173001
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Redb ... e#16_Valve

B234F ja B204FT mootorid on selles mõttes identsed, et hammasrihma(de) ja õlipumba lahendus on neil sama.

Re: B234F õlituli

Postitatud: 13 Aug 2017, 15:48
Postitas Georgi
Üks originaalklapp kuskil 90 euri ligi.Nii vähemalt mul.Ükskord sõidu aeg klapp purunes.Väljalase.Tüki viskas minema.Sai kõik uued pandud.Kaheksast neli olid korralikud.Neljal killud väljas,äärtes.Sai siis kõik uued pandud. Kui rihmasid vahetama hakata siis kõige parem see polt samuti uuema vastu vahetada.Lihtne töö.See poldi vahetus.Vahetasin tugevama vastu.Seib mis lahti ei kruvi ja törts liimi.Nii ta kinni saigi.Parem hilja kui ... .Vanust kah autol aastast 90.