440 heitgaasid

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
wonwolf
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 21 Mai 2008, 21:42

440 heitgaasid

PostitusPostitas wonwolf » 24 Mär 2013, 15:46

Tervitus,

Selline küsimus, et kas kellelgi olnud sarnast probleemi. Nimelt ÜV-l käies on CO näiduks 8,67 - 4,35 tühikäigul ja kõigub selle vahel. Mootor soe, kuna eelnes 45min sõitu autoga. Kui ülevaataja aga gaasitab seal nii 3500rpm juures 3-4min, lööb CO näiduks 0,003 jms. Ehk normi.
Sellega ta laseb läbi, aga räägib mingi pika jutu maha, et midagi ikka korrast ära, kuna näidud peaksid juba algselt korras olema, et ehk mingi andur läbi.
Auto ise ühtegi veakoodi ei anna.
Millest või millisest andurist kogu jama tuleneda võiks? Lamda?
Samuti kuidas või kui palju mõjutab õhufilter CO näite? Mul filter vahetamata pikemat aega ja see üsna must, tean et osad käivad ÜV-l nii, et võtavad filtri üldse ära vahelt.
Ehk kellelgi mingit nõu anda, enne kui nüüd aprillis jälle üv-onu külastama peab...

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas Leho » 24 Mär 2013, 16:03

Õhufilter vaheta kindlasti ära kui ta sul läbi ei lase.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas Moose » 30 Mär 2013, 23:01

Oleks võind sealsamas üv ajal proovida ilma õhufiltrita, oleks kohe selge olnud kas on sellest viga või mitte :D
Kuigi pigem pakun, et viga pole selles, sest bensukal ju antakse kütet ikka vastavalt saadavale õhukogusele. Kui õhufiltri tõttu mootor vähem õhku saab, antakse ka kütet vähem ehk siis küttesegu jääb ikkagi paika ja pealegi ei saaks siis naljalt see näit paika minna peale piinamist.

Kontrolli lambda üle algatuseks kuna suht 90% heitgaaasi probleemidest on selle tõttu :D

Kasutaja avatar
wonwolf
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 21 Mai 2008, 21:42

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas wonwolf » 31 Mär 2013, 14:10

Jah oleks võinud küll kohe kontrollida jah, aga nu tol hetkel ei mõelnud sellele ja ülevaataja ka kõige lõbusamas tujus polnud :D.
Lambda.. hmm jah.. aga kui lambda oleks korrast ära, kas siis tõesti suudab kat nii hästi kõik gaasid ära süüa, et näidud normi lähevad?
Eelmine aasta oli üv-l sama jama, peale seda kontrollisin ise lamdat ja asi oli korras.
Kui nüüd ehk oskate soovitada mõnda head spetsialisti, kes tegeleb lambdadega, et viia tema juurde, et vaataks üle?
Samas olen mõelnud, et äkki võib mängida rolli mootori temp. andur, kuna sõites nii suvel kui ka talvel on temp. näidik veerandi peal. Ainult seistes tõuseb kõrgemale jne. Vahepeal sain ju veakoode (eelmine aasta), et 2-1-2 ehk oxygen sensor faulty. Kuna kontaktid esiratta taga siis puhastasin need ära ja veakood enam tagasi ei ilmunud.. kontaktid olid oksüdeerunud.
Teine kood oli 2-3-2 Adaptive Lambda closed loop control system lean or rich at idling speed.. mis tähendab,mis põhjustab?

Samas ei ole ühtegi veakoodi nüüd selle aastaga enam tekkinud... Ja eelmisel aastal tekkisid ka need kaks täiesti lambist..

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas Leho » 31 Mär 2013, 20:12

Teine kood oli 2-3-2 Adaptive Lambda closed loop control system lean or rich at idling speed.. mis tähendab,mis põhjustab?


See ju tähendabki, et tühikäigul segu paigast ära.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
wonwolf
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 21 Mai 2008, 21:42

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas wonwolf » 31 Mär 2013, 21:03

Leho kirjutas:
Teine kood oli 2-3-2 Adaptive Lambda closed loop control system lean or rich at idling speed.. mis tähendab,mis põhjustab?


See ju tähendabki, et tühikäigul segu paigast ära.


Nu jah.. aga mis see seda segu veel paigast ära võib ajada siis kui lambda korras?!?

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas Moose » 01 Apr 2013, 00:58

Kuidas sa seda lambdat kontrollisid?
Lambda on võibolla vana ja uimaseks jäänud või on kinni jäänud mingile väärtusele ja seetõttu hoiab segu rikka/lahjana.

Muidugi segu võivad paigast ajada kõikvõimalikud vigased andurid mootori küljes, üldiselt soovitan autodatast või kustiganes iga anduri kontrollimiseks vajalik info leida ja üle mõõta kõik mis kodusel teel võimalik

Kasutaja avatar
wonwolf
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 21 Mai 2008, 21:42

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas wonwolf » 01 Apr 2013, 13:28

Kontrollimisel olen abiks võtnud nii Autodata kui ka Vadise.
Kuigi mingitel juhtudel seal erinevate andurite väärtused erinevad, aga see selleks.
Ma ise imestan seda, et kui lambda peaks endiselt tuksis olema, siis miks ta enam veakoode ei näita?
2012a alguses olid viimased veakoodid ja peale seda ei ühtki enam.
Lambdaga on vist see, et seda ei saa väga digitaalse multimeetriga kontrollida? Pidi analoogne olema, et näha seda väärtuste kõikumist.
Muidugi saab mingisugust takistust sealt anduri otstest mõõta ka digitaalse multim. aga see ei anna vist tervikliku pilti.
Otsin kuskilt siis analoog multim. ja proovin sellega ära mõõta...

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas Leho » 01 Apr 2013, 14:27

OTOT kas lambda tööpõhimõte ei olnud mitte see, et soojenedes hakkas ta väheke pinget tekitama. Mitte takistust muutma nagu termotakisti.

Või olen ma millestki väga valesti aru saanud.

PS kas see koodilugeja ise on korras. Ise kah kunagi rõõmustasin, et polegi ühtegi koodi. Hiljem selgus, et sesama juhtmejupp mida seal pistikute vahel tõsta vaja oli katki ja midagi sealt välja lugeda ei saanud.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
wonwolf
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 21 Mai 2008, 21:42

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas wonwolf » 01 Apr 2013, 15:07

Leho kirjutas:OTOT kas lambda tööpõhimõte ei olnud mitte see, et soojenedes hakkas ta väheke pinget tekitama. Mitte takistust muutma nagu termotakisti.

Või olen ma millestki väga valesti aru saanud.

PS kas see koodilugeja ise on korras. Ise kah kunagi rõõmustasin, et polegi ühtegi koodi. Hiljem selgus, et sesama juhtmejupp mida seal pistikute vahel tõsta vaja oli katki ja midagi sealt välja lugeda ei saanud.


Jah, ta peaks hakkama soojenedes küll pinget tekitama minu teada ka. Aga mingisugust takistust sai ka mõõta seal.. Lambda kütet sai mõõta.
Aga selle lambda voltide mõõtmisega oli nii, et autodata annab vastuse, et 0,1-0,9V peaks olema see vahemik. Ja seda peaks mõõtma ajust terminalidest 17 ja 35... Keegi teab mis see breakout box on? Ongi analoog multim.?

Ja kas keegi teab kus on: Evaporative emission (EVAP) canister purge valve? Ja selle kontakt.. Autodata soovitab sedagi kontrollida...

Koodilugejaga on nii, et see juhtmejupp on korras ja täies tükis. Annab mulle kontrollil kohe koodi 1-1-1 e. siis kõik peaks nagu ok olema.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas Leho » 01 Apr 2013, 18:55

EVAP on see söefilter mis seal kõrvalistujapool esistange sees asub.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
wonwolf
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 21 Mai 2008, 21:42

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas wonwolf » 02 Apr 2013, 15:42

Mul oli sellel pütil üks voolik küljepealt katki, tõmbasin ta kunagi ammu vist teibiga kinni..
Aga nu see võibolla ei pea... ma tean mis sele püti eesmärk on, aga kas see võib mõjutada CO taset heitgaasides..
Pigem kui üldse peaks see mõjutaba HC..?

Moose
Davaj-Davaj, patom pasmotrim
Postitusi: 1481
Liitunud: 07 Jaan 2008, 00:01
Asukoht: Tartu

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas Moose » 03 Apr 2013, 14:27

wonwolf kirjutas:Jah, ta peaks hakkama soojenedes küll pinget tekitama minu teada ka. Aga mingisugust takistust sai ka mõõta seal.. Lambda kütet sai mõõta.
Aga selle lambda voltide mõõtmisega oli nii, et autodata annab vastuse, et 0,1-0,9V peaks olema see vahemik. Ja seda peaks mõõtma ajust terminalidest 17 ja 35... Keegi teab mis see breakout box on? Ongi analoog multim.?

Ja kas keegi teab kus on: Evaporative emission (EVAP) canister purge valve? Ja selle kontakt.. Autodata soovitab sedagi kontrollida...

Koodilugejaga on nii, et see juhtmejupp on korras ja täies tükis. Annab mulle kontrollil kohe koodi 1-1-1 e. siis kõik peaks nagu ok olema.

Lambdal endal saad ainult pinget mõõta ja see peab pidevalt kõikuma 0.1-0.9 voldi vahel(suht siinuseline pinge on kui graafikuna endale seda ette kujutada), normaalse multimeetriga saab selle ka mõõdetud enamvähem kuigi ideaalis oleks vaja ostsilloskoopi mis näitab graafikut.
Samas võib lambda olla ka juba uimaseks jäänud mistõttu aju ei saa normaalset inffi kätte ja ega multimeetriga ei pruugi sest uimasusest aru ka saada(saab, aga siis peab juba kogemust ka seljataga olema sellega).

Takistust saad mõõta jah lambda soojendusel, kui soojendus ei tööta siis hakkab lambda ka tööle alles peale mootori korralikku soojaks ajamist.

Breakout box on mõeldud aju ja juhtmepistiku vahele klemmide väljavõtteks, sest muudmoodi ju aju klemmidelt mõõta ei saa. Lihtsam on kapotialt lambda pistik võtta ja sealt mõõta.

Kasutaja avatar
wonwolf
Kõva postitaja
Postitusi: 140
Liitunud: 21 Mai 2008, 21:42

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas wonwolf » 05 Apr 2013, 14:13

Imede ime.. eile kontrollisin veakoode.. Polnud midagi..
Täna kontrollin... 2-1-2... see oli vsit see lambda veakood?
Huvitav kas on jälle need kontaktid oksüdeerunud mis seal ratta taga kohe asuvad.. või on jälle lambda viga..
Kellelgi kuskil töökorras lambda ka vedeleb koos tervete juhtmetega? Olen juba lamdat vahetanud.. ja nüüd jälle veakood.
On ikka häda selle lamdaga :D.

Kasutaja avatar
DeniM51
Kõva postitaja
Postitusi: 215
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:59
Asukoht: Aruküla - Tallinn - Aruküla

Re: 440 heitgaasid

PostitusPostitas DeniM51 » 05 Apr 2013, 16:47

minu käest oled ostnud lämbdat eelmine kord ylemistes nagu mäletan?
minul oli paar korda oksüdeerinud juhtmed, teine kord ma lõikasin maha juhtmed ja vedasin kürgemale juhtmed, nüüd see juhe asub õhukopsiku juures.

võimlaik sul kuskil juhe vastu keret kulunud? kontrolli, võimalik sul ajusse ei tule signaal läbi.
või lambda andur on tahmane (olen endal ka sama asi kokkupuutunud, tegin lahti, tehtud puhtaks ja korras) kunagi auto õli sõi, siis läks õli sumpsile, ja seal ta jäi alles. võimalik sul temp andur jamab ja paneb küttet mõnuga, sellest co tõuseb


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist