IAT Sensori küsimus
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
IAT Sensori küsimus
Soetasin omale täna multimeetri ja pole sellega veel päris sina peal.
Küsimus selline, et IAT (intake air temperature) sensori takistus peaks olema 2200Ω kanti.
Keerasin siis multimeetri Ω märgile ja valikuks 2000k. Mõõtes andurit andis tulemuseks 003.
Kas mõõdan valesti või on sensor omadega läbi?
Küsimus selline, et IAT (intake air temperature) sensori takistus peaks olema 2200Ω kanti.
Keerasin siis multimeetri Ω märgile ja valikuks 2000k. Mõõtes andurit andis tulemuseks 003.
Kas mõõdan valesti või on sensor omadega läbi?
Re: IAT Sensori küsimus
Mõõtepiirkond on vale, vali 20k mõõtepiirkond.
Ja anduri takistus oleneb temperatuurist, arvesta ka seda.
Ja anduri takistus oleneb temperatuurist, arvesta ka seda.
Re: IAT Sensori küsimus
sipelgas kirjutas:Mõõtepiirkond on vale, vali 20k mõõtepiirkond.
Ja anduri takistus oleneb temperatuurist, arvesta ka seda.
Nii +20 kraadi juures peaks olema siis 2200-2400.
Väljas -0,6 ja sain vastuseks 3,43 see tähendab, et??
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7612
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: IAT Sensori küsimus
Mis ta 0 i juures peaks olema? Eeldades, et piirkond on 20k, siis 3,43k, e. 3430. Kui 0 juures olemist ei tea, kruvi küljest, too tuppa ja mõõda mõne aja pärast seal takistust.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: IAT Sensori küsimus
Tjah see vast ka võimalus.
Saaks isegi väljaarvutada, et kas asi normaalne, kui teaks, et kas temperatuuri vähenedes väärtused kasvavad või langevad.. Kui nüüd otsimistööd netist tegin siis kirjutavad, et temperatuuri langedes väärtused peaksid langema. Aga kui näit on kõrgem hoopis, siis kas tähendab see samamoodi, et andur ei ole oma tippsoorituse juures..
Saaks isegi väljaarvutada, et kas asi normaalne, kui teaks, et kas temperatuuri vähenedes väärtused kasvavad või langevad.. Kui nüüd otsimistööd netist tegin siis kirjutavad, et temperatuuri langedes väärtused peaksid langema. Aga kui näit on kõrgem hoopis, siis kas tähendab see samamoodi, et andur ei ole oma tippsoorituse juures..
Re: IAT Sensori küsimus
wonwolf kirjutas:sipelgas kirjutas:Mõõtepiirkond on vale, vali 20k mõõtepiirkond.
Ja anduri takistus oleneb temperatuurist, arvesta ka seda.
Nii +20 kraadi juures peaks olema siis 2200-2400.
Väljas -0,6 ja sain vastuseks 3,43 see tähendab, et??
20k mõõtepiirkonnaga mõõtes on 3,43kΩ = 3430Ω.
Seda kas takistus suureneb või väheneb temperatuuri tõustes oleneb sellest, kas on tegu NTC või PTC anduriga. Selleks, et õiget väärtust teada on vaja anduri graafikut või siis tema mõõtmist temparetuuri juures, kus on antud takistuse väärtus. Näiteks siis 20C
Re: IAT Sensori küsimus
sipelgas kirjutas:wonwolf kirjutas:sipelgas kirjutas:Mõõtepiirkond on vale, vali 20k mõõtepiirkond.
Ja anduri takistus oleneb temperatuurist, arvesta ka seda.
Nii +20 kraadi juures peaks olema siis 2200-2400.
Väljas -0,6 ja sain vastuseks 3,43 see tähendab, et??
20k mõõtepiirkonnaga mõõtes on 3,43kΩ = 3430Ω.
Seda kas takistus suureneb või väheneb temperatuuri tõustes oleneb sellest, kas on tegu NTC või PTC anduriga. Selleks, et õiget väärtust teada on vaja anduri graafikut või siis tema mõõtmist temparetuuri juures, kus on antud takistuse väärtus. Näiteks siis 20C
Niipalju kui ma nüüd uurisin ja autodata/vadis abistas peaks tegemist olema NTC sensoriga.
Re: IAT Sensori küsimus
Kas kellelgi on aimu kuidas lambda andurit kontrollida. Takistust saab mõõta, aga ainult see vist ei anna teavet sellest kas andur korras.
Asi selles, et ÜV-l sain küll äbi kui mootorit paarutas vana kuskil 3min. Ja CO oli 0,060. Aga muidu kui lihtsal töösoe mootor oli näiduks 5,80-8,43 CO.
Seal ütlesid, et andurite viga arvatavasti. Summuti torustik on väljavahetatud ja korras.
Asi selles, et ÜV-l sain küll äbi kui mootorit paarutas vana kuskil 3min. Ja CO oli 0,060. Aga muidu kui lihtsal töösoe mootor oli näiduks 5,80-8,43 CO.
Seal ütlesid, et andurite viga arvatavasti. Summuti torustik on väljavahetatud ja korras.
Re: IAT Sensori küsimus
Ja kas kellelgi teada millisest kohas täpsemalt seda lambda volte tuleks mõõta?
Samuti, et sai mõõdetud lambda takistust, mis peaks olema 3 +20 kraadi juures.
Seega keerasin takistuse 200 peale ja näitas 01.1
Kas näiduks siis 1.1 või 10.1
Et kuna mainisin multimeeter uus asi mu jaoks, siis 200 peal võiks olla näit ju 001.1 kui näitu lugeda 1.1-ks. Või on see miski multimeetri teema, et ta näitab ainult kahte nr enne koma?
Samuti, et sai mõõdetud lambda takistust, mis peaks olema 3 +20 kraadi juures.
Seega keerasin takistuse 200 peale ja näitas 01.1
Kas näiduks siis 1.1 või 10.1
Et kuna mainisin multimeeter uus asi mu jaoks, siis 200 peal võiks olla näit ju 001.1 kui näitu lugeda 1.1-ks. Või on see miski multimeetri teema, et ta näitab ainult kahte nr enne koma?
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7612
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: IAT Sensori küsimus
Mis mõttes enne koma? Idee on vast selles, et tavaolukorras 200V pinge juures pole enam 0.001 voldisel kõikumisel mingit olulisust. Seega on asi piiratud täpsus 0.01V peale. Ja kui peaks olema süsteemiga, kus täpsemad andmed vajalikud, siis kasutatakse juba asisemaid tööriistu ka.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: IAT Sensori küsimus
Liiwaannus kirjutas:Mis mõttes enne koma? Idee on vast selles, et tavaolukorras 200V pinge juures pole enam 0.001 voldisel kõikumisel mingit olulisust. Seega on asi piiratud täpsus 0.01V peale. Ja kui peaks olema süsteemiga, kus täpsemad andmed vajalikud, siis kasutatakse juba asisemaid tööriistu ka.
Mõtlesin rohkem seda, et mida siiski tähendab takistusel see 01.1 kui takistus on keeratud 200oomi peale.
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7612
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: IAT Sensori küsimus
Ei ole selle tähelepanu pööranud, vb su mõõtmeseadme eripära, et nii kuvab. Mu odav luts vist nagu tühje nulle ei kuva.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: IAT Sensori küsimus
1,1Ω
Mingit juhendit ei olnud kaasas multimeetriga?
Üks LEHT mida võid sirvida. Selliseid vastuseid seal vist pole aga midagi targemaks saad ikka.
Mingit juhendit ei olnud kaasas multimeetriga?
Üks LEHT mida võid sirvida. Selliseid vastuseid seal vist pole aga midagi targemaks saad ikka.
Re: IAT Sensori küsimus
multimeetriga (oommeetri piirkonnas) lambda andurit väga mõõta ei tasuks, võib selle rikkuda. Üleüldse lambda korrasoleku kohta näeb vilunud silm analoog (seieriga) voltmeetrilt pildi ära või siis ostilloskoobiga, digitaalsega lambda anduri korrasolekut tuvastada ei saa.
panin kunagi lambda anduri kohta ühe pildiraamatu kokku: http://tazavi.planet.ee/kola/Hapnikuandur%20(lambda%20andur).doc
sama tegin ka multimeetri osaga seal lehel: http://tazavi.planet.ee/kola/multimeetr ... juhend.doc
see on siis üks ametikoolide autoeriala õpilastele suunatud leht, millele mul kunagi ligipäs oli. Kasulik koht oli
panin kunagi lambda anduri kohta ühe pildiraamatu kokku: http://tazavi.planet.ee/kola/Hapnikuandur%20(lambda%20andur).doc
sama tegin ka multimeetri osaga seal lehel: http://tazavi.planet.ee/kola/multimeetr ... juhend.doc
see on siis üks ametikoolide autoeriala õpilastele suunatud leht, millele mul kunagi ligipäs oli. Kasulik koht oli
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
Re: IAT Sensori küsimus
Tänud!
Viimastest linkidest oli kasu küll.
Juhend oli multimeetril muidu kaasas, aga see oli ainult paari leheline ja ei öelnud eriti midagi .
Igatahes peaks järgmiseks ülevaatuseks väljaajama miks CO ainukesena ennast üle 8 näitab.
Lambda sai vahetatud aasta tagasi kuskil.
Vahepeal kui auto seisnud oli näitas veakoodi 232. See oli vist miskise rikka küttesegu tuli, et lambda soendi on rikkis vms.
Igatahes kui veakoodid sai kustutatud ja uuesti proovisõidud tehtud (midagi väljavahetamata)... Veakoodi tagasi pole tulnud...
Viimastest linkidest oli kasu küll.
Juhend oli multimeetril muidu kaasas, aga see oli ainult paari leheline ja ei öelnud eriti midagi .
Igatahes peaks järgmiseks ülevaatuseks väljaajama miks CO ainukesena ennast üle 8 näitab.
Lambda sai vahetatud aasta tagasi kuskil.
Vahepeal kui auto seisnud oli näitas veakoodi 232. See oli vist miskise rikka küttesegu tuli, et lambda soendi on rikkis vms.
Igatahes kui veakoodid sai kustutatud ja uuesti proovisõidud tehtud (midagi väljavahetamata)... Veakoodi tagasi pole tulnud...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline