tühikäigu jama 460-ga

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4030
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

tühikäigu jama 460-ga

PostitusPostitas taavi » 07 Jaan 2007, 22:08

nimelt on mul nüüd viimastel päevadel hakanud imelik jama. Pärast gaasi vajutamist tühikäik alla 2000 pöörde ei tule, tee mida tahad, välja arvatud, kui siduriga pöörde3d alla viia (sidur alla, käik sisse, pidur peale ja õrnalt sidurdad niikaua kui 1000 või suts alla selle pöördeid käes) ja siis kui lahti lasta, viskab pöörded 1300 peale ja paarikümne sekundiga viib tühikäigu normaalseks (800 ja 1000 vahel kuskil). Ostsin eetrit, pihustasin pritsungi ümber siiasinna, ei saand nagu aru, et kas vaakumilekkeid oleks, samas kui otse õhupuhastisse pihustasin võttis kohe pöörded alla (arvatavasti ei saanud siis üldse õhku, vaid aint põlevat ainet ilma õhuta). Samas kahtlustan ka plokikaane tihendi korrast ära olekut, kuna auto aurab ja vesi kaob, aga see on olnud nii alates auto ostust 2,5a tagasi. Keegi oskab äkki pakkuda mingeid lahendusi või informatsiooni?
Autoks 460 1,7 75kw, 93a

Kasutaja avatar
Ropshimself
Kõva postitaja
Postitusi: 263
Liitunud: 22 Apr 2008, 09:35

PostitusPostitas Ropshimself » 19 Dets 2008, 09:23

täpselt sama mure, enam ei aita ka see kui piduriga sidurdada, viskab tagasi 2000 peale, mis on häiriv kui auto seisab ja ega küttekulule hästi mõju ilmselt... kas selle taga võib olla lambda?
340 For The Win

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4030
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas taavi » 19 Dets 2008, 09:37

mul vist oli monopritse lihtsalt nii pasane, et nii tegi. LAsin purgitäie carburettor cleanerit läbi torude ja sai parem küll. Maha müüsin auto nii, et tühikäik oli normis.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Ropshimself
Kõva postitaja
Postitusi: 263
Liitunud: 22 Apr 2008, 09:35

PostitusPostitas Ropshimself » 19 Dets 2008, 09:45

1.7 75kw ja monopritse? veider. mul on iga sil. kohta pihusti ikka ehks siis torud läbi puhuda?
340 For The Win

Kasutaja avatar
DeniM51
Kõva postitaja
Postitusi: 215
Liitunud: 21 Veebr 2007, 16:59
Asukoht: Aruküla - Tallinn - Aruküla

PostitusPostitas DeniM51 » 19 Dets 2008, 10:27

vaata tühikäigu andurit, võtta pistik maha ja vaata mis juhtub. kui pöördeid lähevad maha siis anduri viga. andur asub gaasi trossi all kus tuleb õhutoru injectorisse sisse.

teine võimalus puhastada tühikäigu mootor. see mis on metallist ümargune väike junn.

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4030
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas taavi » 19 Dets 2008, 12:32

mul oli monopritse jah ja passis 75kw, ei tea mina kui palju päriselt neid oli :D

Aga täna mul just kolleeg jamas ühe passatiga, millel samad sümptomid. Pöördeid 2500 ja tööle tuldi tühikäiguga :) Aga sai see mootor maha kruvitud, laiali võetud, puhastatud ja tagasi pandud. Asi töötab tipp-topp. soovitan sul kas see mootor kõigepealt maha kruvida, see torude niisama läbipesemine ei pruugi efekti anda. Võid testimise mõttes tühikäigu mootori eest ära võtta ja proovida auto tööle panna (enne kata mootori asupaiga auk mingi asjaga, et lisaõhku ei saaks). siis peaks aru saama, kas asi selles mootoris.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Roland
Foorumlane
Postitusi: 73
Liitunud: 02 Okt 2007, 21:01
Asukoht: Kuressaare

tühikäik

PostitusPostitas Roland » 19 Dets 2008, 13:49

Soovitan kontrollida mootori temp andurit.(asub õli varda poolses küljes)
ja siis mis veel õhu lugeja võib jebida.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 19 Dets 2008, 15:30

Monopritse ei tähenda seda, et on üks pihusti neid on ikka igale silindrile ja lisaks veel külmkäivituse oma.

Monopritse mõte on lihtsalt see, et kui pihustatakse siis kõigist korraga ja silinder võtab ise niipalju kui vaja.

Elektroon (oli vist õige nimi) pritse on juba selline kus igatst pihustist tuleb kütust ainult siis kui seda vaja on. Ehk siis igal pihustil on oma juhtklapp.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4030
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

PostitusPostitas taavi » 19 Dets 2008, 16:08

minul oli üks pihusti ja see pihustas siis otse kollektorisse, kus segunes õhuga ja kütusesegu liikus edasi klappide taha järjekorda oma aega ootama :)

Pilt
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 19 Dets 2008, 17:33

Okei ma rohkem ei räägi 400 mootoritest

Igatahes minu monopritsega 700jal on ja tean, et ka 200jal on nii
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Ropshimself
Kõva postitaja
Postitusi: 263
Liitunud: 22 Apr 2008, 09:35

PostitusPostitas Ropshimself » 19 Dets 2008, 18:07

kordan veel, et tühikäigumootor on läbipestud.... sai täna näpitud diagnostika karpi ja andis teateks: lambda, rpm sensor ja idle valve andur vms, millest rääkis Deni51 eks lähiajal hakkan uurima mis neil viga jne...
340 For The Win

Kasutaja avatar
Ropshimself
Kõva postitaja
Postitusi: 263
Liitunud: 22 Apr 2008, 09:35

PostitusPostitas Ropshimself » 31 Dets 2008, 13:15

ilmselt segusiibrit puhastades sai see andur seal all küljes mõjutada kuidagi... võtsin pistiku tagant ära, koputasin seda kruvikaga ja pistik tagasi külge, asi korras.... samuti tegin rpm sensori puhtaks, mis oli väga must, nüüd läheb auto kergemalt käima :)
340 For The Win


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist