Õlid, määrded, vedelikud (...-1975)
Postitatud: 28 Jaan 2017, 12:17
Jagame siin kogemusi ja teadmisi vana auto õlide ja määrete valdkonnas. Eesmärk on teha väikene spikker, et mida kasutada ja kust saada.
Teema tundub täna tänu määrdeainete pidevale arendamisele üsna keeruliseks kiskunud. Tehase näitajad näpus kauplusesse astudes, tuleb sealt sageli sama targalt välja astuda. Mineraalõlide leidmine tundub üsna tõsine väljakutse olema.
Tehase näitajate kohaselt:
B20 mootor
SAE 10W alla -10°
SAE 20/20W -10°...+30°
SAE 30 üle +30°
kogus 3,75l
Nii internetist kui ka oma kogemusi jaganud tegelaste soovitustestest on läbi käinud järgmised õlid:
15w-50 Mobile 1
15w-40 Valvoline all feet Plus
20w-50 Motox
10w-40
5w-30
Ise jäin mineraali Comma Classic 20W50 juurde.
B30 mootor
kogus 6l
M40 käigukast
SAE 80 gear oil
SAE 30 engine oil
kogus 0,75l
Näiteks Liqui Moly CLASSIC TRANSMISSION OIL SAE 90
M41 käigukast
SAE 30
SAE 20W-40 engine oil
kogus 1,6l
M400 käigukast
M410 käigukast
Tagasild ENV, Spicer 27, Spicer 30 (Dana 30, 1030/1031)
SAE 90 üle -10°
SAE 80 alla -10°
Juhul kui sillas True Track, Torseni lukk või LSD, siis soovitatakse CHAMPION LIFE EXTENSION 80W90 GL 5
kogus 1,3l
Suure konsulteerimise tulemusena võtsin endale Dana30 tagasilda LiquiMoly hüpoid 80W (GL-5) ning M40 käigukasti LiquiMoly 80W (GL-4).
Roolikarp
SAE 80 HYPOID Oil
Näiteks Liqui Moly CLASSIC TRANSMISSION OIL SAE 90
Karburaator
Use ordinary multigrade engine oil or the special SAE 20 oil made for the purpose by Zenith (the makers of Stromberg carburettors)
Pidurid
DOT 3
Sobivad ka DOT 4 ja DOT 5,1
Õhutamise järjekord peaks olema järgmine:
Left rear wheel
Left front wheel, upper, inner
Right front wheel, upper, inner
Right rear wheel
Right front wheel, outer
Right front wheel, lower, inner
Left front wheel, outer
Left front wheel, lower, inner
(allikas http://volvo-122s.blogspot.com.ee/2013/ ... rakes.html)
EDIT: Muudan seda postitust jooksvalt, koondades info siia.
Teema tundub täna tänu määrdeainete pidevale arendamisele üsna keeruliseks kiskunud. Tehase näitajad näpus kauplusesse astudes, tuleb sealt sageli sama targalt välja astuda. Mineraalõlide leidmine tundub üsna tõsine väljakutse olema.
Tehase näitajate kohaselt:
B20 mootor
SAE 10W alla -10°
SAE 20/20W -10°...+30°
SAE 30 üle +30°
kogus 3,75l
Nii internetist kui ka oma kogemusi jaganud tegelaste soovitustestest on läbi käinud järgmised õlid:
15w-50 Mobile 1
15w-40 Valvoline all feet Plus
20w-50 Motox
10w-40
5w-30
Ise jäin mineraali Comma Classic 20W50 juurde.
B30 mootor
kogus 6l
M40 käigukast
SAE 80 gear oil
SAE 30 engine oil
kogus 0,75l
Näiteks Liqui Moly CLASSIC TRANSMISSION OIL SAE 90
M41 käigukast
SAE 30
SAE 20W-40 engine oil
kogus 1,6l
M400 käigukast
M410 käigukast
Tagasild ENV, Spicer 27, Spicer 30 (Dana 30, 1030/1031)
SAE 90 üle -10°
SAE 80 alla -10°
Juhul kui sillas True Track, Torseni lukk või LSD, siis soovitatakse CHAMPION LIFE EXTENSION 80W90 GL 5
kogus 1,3l
Suure konsulteerimise tulemusena võtsin endale Dana30 tagasilda LiquiMoly hüpoid 80W (GL-5) ning M40 käigukasti LiquiMoly 80W (GL-4).
Roolikarp
SAE 80 HYPOID Oil
Näiteks Liqui Moly CLASSIC TRANSMISSION OIL SAE 90
Karburaator
Use ordinary multigrade engine oil or the special SAE 20 oil made for the purpose by Zenith (the makers of Stromberg carburettors)
Pidurid
DOT 3
Sobivad ka DOT 4 ja DOT 5,1
Õhutamise järjekord peaks olema järgmine:
Left rear wheel
Left front wheel, upper, inner
Right front wheel, upper, inner
Right rear wheel
Right front wheel, outer
Right front wheel, lower, inner
Left front wheel, outer
Left front wheel, lower, inner
(allikas http://volvo-122s.blogspot.com.ee/2013/ ... rakes.html)
EDIT: Muudan seda postitust jooksvalt, koondades info siia.