mihkel2 kirjutas:aLLaN86 kirjutas:Mul olid ka S80-l jubedas seisus mõlemad esituled (samuti luubiga xenon ja kurvifunkts.) ja uusi kuidagi osta poleks tahtnud. Mõeldud-tehtud. Ostsin vajalikud liivapaberid, 2K aerosool laki (UV ja keemia kindel) ning hakkasin pihta. Elus esimest korda tegin ja õnnestus uuesti ellu äratada. 1 pilt on puudu, kui peale lakkimist esinenud "apelsinikoor" maha lihvitud vesilihviga ja üle poleeritud ning keraamilise kaitsevahendiga üle tehtud, aga lihtsalt lakitud tuli annab juba aimu lõpptulemusest. Enne ja pärast pildid on küll erinevatest tuledest, lihtsalt unustasin õigel ajal pilti teha, aga annan oma sõna, et mõlemad olid algselt sama hullud
Mul XC70l samas seisus esituled, proovisin täna Philipsi esitulede taastamise komplekti Motonetist ja tulemus ei jäänud väga hea.
Õnneks võtsin lisaks 600/1500/2000 liivapaberi lehed, kuna eeldasin, et pakis olevast liivapaberi hulgast ei piisa sellise seisukorra taastamiseks ning nii oligi, seega vedas
Kogu protsessi tegin käsitsi.
Kuna piltide järgi jäi sinu tulemus päris asjalik, kas saad oma protsessi detailsemalt kirja panna, st kas tegid käsitsi või masinaga?
Mis etapini lasid kuivalt ja kust maalt märjaga ning kas proovisid seda võtet, et iga karedusastme muutusega muuta ka lihvimissuunda? Osad komplektid pakuvad ka trelli otsa panna, aga sedasi ei õnnestu ju seda nõuannet üldse järgida...
Ilmselt teeksin ühe katse veel ise tehes(st enne kui uute klaaside peale mõtlen) ning üsna kindlalt arvan, et peaks miski masina appi võtma, et protsessi veidi kiiremalt ja vähem "väsitavalt" läheks.
Tegin nn. musta tööd Makita ekstsentrikuga, ümmargused lihvtallad. Kasutasin pabereid karedusega 80>100>120>180>240>400>600>800 ja siis käsitsi kergelt ka 1000-sega enne lakkimist, et oleks pind võimalikult sile ja lihvimisest kriime ei jääks. Laki alla kindlasti ka läbipaistev plastiku nakkekrunt, ilma selleta pole seda vaeva mõtet isegi ette võtta, siis tõesti maksimaalselt aasta-kahega koorub maha vms., aga eks näis, kaua mul kestab. Mingit lihvimissuuna muutust pole vaja, sest sa ei lihvi ju ühesuunaliselt,just sellepärast et vältida juttide sissejäämist, alati sellise töö puhul ringikujulised liigutused (pole siis "Karate Kid'i" vaadanud või? "wax on, wax off", ringikujulised liigutused
). Kui pahtlit lihvid siis jah ühtepidi ja siis kordamööda "vastukarva", et paremini lõikaks ja ei jääks ühesuunalisi sirgeid triipe sisse, lõpuks ikkagi ringikujuliselt lihvid ju üle, et pind jääks ühtlasem, aga see selleks. Kui tuled olid lakitud, siis järgmisel päeval lihvisin käsitsi vesilihviga (1200>1500>2000 karedus) pinna siledaks ja poleerisin peenpastaga, kasutades masinat, mitte käsitsi. Kvaliteetset nakkekrunti ja peenemaid liivapaberid leiad tõenäoliselt vaid autovärvidega tegelevast poest, mina ühestki ehituspoest taldlihvija jaoks ei leidnud ühtegi 320-400-sest peenemat lihvtalda, 2K laki sain Automaailmast
https://automaailm.ee/2-komponentne-aer ... s120-11012. Ilmselt rahaline sääst maksimaalselt ühe uue klaasi jagu (oleneb materjali kulust, võimalik et väga säästu polegi) ja ajakulu terve päev kogu töö peale lakkimisega ja järgmisel päeval pisut lihvimist-poleerimist, aga juba professionaalsest huvist tahtsin ikkagi taastamist proovida, kui poleks nii hullu seisu lasknud minna, oleks vaev kindlasti oluliselt väiksem olnud.