Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Oldschool79 » 11 Mai 2018, 14:33

Ma ka just seepärast igaksjuhuks kolisin üle 98-le, kuna auto on vana, terve elu joonud puhast 95-te (no kuivõrd puhas ta siin Eesti turul on olnud aga ikkagi). Eks seetõttu ka Mujalt Euroopas siia itta ka autosid nii massiliselt müüakse, kuna autode amortisatsioon lisaks kütusele ja muudest asjaoludest tingitult on suurem (läbisõit ja kulumus). Prantsusmaa on üsna raskes seisus, kui läheb käiku diislite keelustamine täies ulatuses siis on oodata suurt kasutatud diislite importi. Eestiski ju pasundatakse et uute diislite müük kahaneb, asemel hübriidid, aga ma arvan, et kasutatud autode turul see ei muutu.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 296
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas totu » 14 Mai 2018, 20:23

totu kirjutas:ja veel, mootorikesksusest veidi kaugemale vaadates, millest seda biokütust ikkagi keedetakse? keegi väitis, et palmiõlist :shock: ! See on keemia, mille tootmiseks hävitatakse massiliselt elusat loodust ja mille ökoloogilise jalajälje kõrval on naftapuurimine poisike. Olen neid tagajärgi näinud ja see ei ole ilus. Kui me tahame seda maanimelist muna ka oma lastele jätta, on palmiõli kasutamine üks esimesi asju, mis tuleks resoluutselt keelata. Peavool sellest küll eriti ei räägi- liiga kasumlik ilmselt.

15. mail 20.00 ETV2, ehk räägivad ka meie "keskkonnasäästliku" mootorikütuse päritolust veidi. Palun vaadake ka ja üritame kaasa mõtelda. Me ei suuda ühekaupa maailma muuta aga kui oma mõtlemist veidikenegi muudame, muudab see suurt pilti ikkagi.
Ärge põdege!

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas ants » 14 Mai 2018, 20:58

Ma olen nüüd nelja päevaga mõnedsajad km maha sõitnud selle "uue" kütusega,
siiani tundub, et liigub vähe paremini. Eks näis kui kaua :)
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Igor
Volvo Club liige
Postitusi: 873
Liitunud: 19 Juun 2005, 09:58
Asukoht: Lõuna-Harjumaa

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Igor » 14 Mai 2018, 21:35

Ähh, ei ole vaja üle mõelda, tangime, sõidame ja remondime nagu muiste.
Вольво c cемëрки начинается!

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Oldschool79 » 14 Mai 2018, 23:50

Tsiteerides Neste Eesti FB kommentaari, siis: Eestis on kuni 01.05.2018 müügil olnud bensiin 95 vastanud kogu aeg standardile 95E5 ning selles kütuses on alati olnud teatud protsent etanooli sees. Kahjuks ükski aiatehnika tootja oma seadmete kasutusjuhendites etanooli mõju kohta ei maini midagi. Ette on kirjutatud vaid minimaalne oktaaniarv. Kui Sa leiad, et müügil olev bensiin 95 Sinu seadmele ei sobi, siis on mõistlik kasutada bensiini 98 või hoopis väikemootori bensiin (alkülaatbensiin). Viimast soovitavad ka aiatehnika müüjad. Samuti soovitavad aiatehnika müüjad kasutada kütust, mis ei ole vanem kui 30 päeva. Lugupidamisega, Neste Eesti/ Hulgimüügijuht, Urmas

Seega, millest paanika lahti lasti, kui tegelikult oleme tõesti juba tont teab, kui kaua E5-te sisse kallanud...
Eks ilmselt legaliseeritakse ja valmistatakse tarbijat ette E10 turuletulekuks.

Aga asi, mida mõni aiatehnika müüja kirjutab seoses etanooli vett siduva omadusega- pange paak täis, kohe mitte ei päde- minu meelest. Sest kondentsvesi ei tule kütusest vaid temperatuuride vahest. Kui nüüd E10 tuleval aastal hakkab suuremas kontentratsioonis niiskust siduma, kogudes vett kütusepaaki, siis pane või paak täis, vett seob ikka. selleks mõned välismaa ketid kasutavad inhibiitoreid, mis ei lase korrosioonil tekkida. kas ja mil määral kohalikud kokteile segades tarbija automootori peale mõtleb, selgub.

Ohkima paneb see, et 98 on nüüd kirves. 1.40/1l umbes. Prognoosid on ilmselt mustad- hind jätkab tõusmist.
Sellegipoolest, paagitäie pealt ei hoia kokku mootori remondi arvelt. Isegi, kui tundub, et ma mõtlen üle. Mulle tundub, et läbisõit 98-ga on paranenud.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Tanel » 11 Juul 2019, 08:51

Kes ütles, et biolisandit 98 ei lisata?
Pilt
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas taavi » 11 Juul 2019, 14:18

5% etanooliga etanoolivaba bensiin?
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Iceman » 11 Juul 2019, 14:54

taavi kirjutas:5% etanooliga etanoolivaba bensiin?

Kütusemüüja ütleb sulle ridade vahelt, et natukene nu**ime su auto mootorit ikkagi (sest biolisand on big business), aga mitte niipalju et mõjuks.

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Oldschool79 » 11 Juul 2019, 15:24

Kuni 5% etanooli tähendab, et seda ei või olla rohkem, kui 5% (E5) (kuni 5 % tegelikult märgistama ei pea, see on kütusemüüja enda otsustada, kes tahab olla "läbipaistev" see märgistab, kes mitte, see ei pea.). Niikui lisatakse üle selle piirmäära, on kohustus märgistada kütust juba E10-na. Hetkel peaks E10 olema ca 6,4%. Tulevast aastast aga kohustatud müüma E10-t 10%-lise etanoolisisaldusega. Põhhjus miks 98 Saab märgistuse E5 on see, et niipalju kui ma aru saan, siis puhttehniliselt üle 5% etanooli pole võimalik 98-le lisada. Oktaanarvu tõstmisega 98-le on lihtsalt niipalju manipuleeritud, et rohkem ei kannata- lõhuks mootoreid või muutuks bensiini omadused.
Tuleva aasta aprillist seega läheb päris trall lahti ja kõiksugused maanteeameti vastavad tabelid ja autotootjate ettekirjutused kütuse osas tuleb reaalselt arvesse võtta. Ise juba 2. aastat sõidan 98E5-ga ning tagasi E10 peale ei kavatse minna.Tegelikult on kütuseturul E5 müügil juba mitu aastat, lihtsalt varem ei ole olnud kohustus märgistada. Nüüd seoses ametliku üleminekuga on märgistamine kohustuslik ja samuti on kohustus lisada biolisandit vastavalt seaduses ettenähtud tähtaegadele- 2019 - 6,4% ja 2020- 10%. diisel pidavat jääma 7% (B7) ning diisil ei pidavat uuema põlvkonna tehnoloogia (HVO) üldse mootorile mõju avaldama.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas ants » 11 Juul 2019, 19:33

Kunda Alexela tanklas püstolitel kirjas:
95 E10 ei sisalda biolisandit
98 E5 ei sisalda biolisandit
745 GL ´91; LR90 ´87.

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas KuldarA » 12 Juul 2019, 08:47

Alexela ongi ju teine teema. Nad saavad oma kvoodi biometaani tootmisega täis ja ei pea lisama biolisandit.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Klamber » 12 Juul 2019, 13:44

Ise sõidan viimased pool aastat ainult alexelaga :P Vahest hädapärast muidugi 10-20L vett ka vaja olnud tankida.

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas taavi » 12 Juul 2019, 18:11

see biokütuse vältimine on midagi nõid nastja kandist või keegi reaalselt mõõdetavaid erinevusi ka näinud? Ise sõidan ainult neste 95-ga, ilmselt seal on seda biolisandit omajagu. 2017a 2 turboga auto puhul ei saa mina küll midagi aru, olen 98 ka tankinud, täpselt sama käitumine. Milleks maksta rohkem?

vanade autode puhul kaasa ei räägi, 10a vana mopeed ka samas teist nägu ei tee, murutraktor ja muruniiduk on 98 peal koguaeg olnud, sinna pole 95 sisse proovinud.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Oldschool79 » 27 Juul 2019, 13:15

https://majandus24.postimees.ee/6739641 ... -pea-peale Mida sellisest uudisest arvata?

Kuidagi ebaloogiline on artiklis toodud väide: «Oleme aastaid rääkinud majandusministeeriumile, et meil on vaja biokütuse segamist otse autosse laadimisel, mis võimaldaks tekitada palju suuremat konkurentsi. Täna on nii, et kõik segatud kütus tuuakse juba riiki sisse, aga kui meil oleks võimalik autosse segamisel lisada biokütust, annaks see meile paindlikkuse tuua kütuseid Valgevenest, Venemaalt, Taanist,» loetles Vaht. Kas tähendab see seda, et kõik saaksid vabalt sisse tuua "puhast kütust" selleks et ise segada kohapeal või tähendab see seda, et iga tanklakett ise otsustab kui palju ja milliste vahenditega ta biokomponenti kasutab... Sisuliselt tähendaks see ju suisa solkimist... Umbes nii, et keeravad 98-sse nii palju kui saavad, sest 95 enam ei müü... (mina saan küll nii aru, et keskkonnasäästu sildi alla otsitakse võimalust kuidas tarbijatele kallima hinna eest solki rohkem müüa). Ja eraldi jaekauplusest biolisandi müük- see oleks ju lisaäri. Kui see veel aktsiisiga maksustada, siis läheb see väga valusasti mööda rahakotti... Ilmselt puhta kütuse eraldi müük ei toimiks sest siis ei ostaks keegi biokomponenti juurde. Riik peab olema kindel selles, et tarbijad seatud nõudeid täidaksid, mis tähendab, et tagada saab seda ainult juhul, kui kütus on valmis segatud. Minu arvates on see üks põhjus miks riigid ei soosi enam biokomponendi vaba kütuste tootmist (erandiks madala biokomponendi määraga 98).
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
Erkn
Foorumlane
Postitusi: 99
Liitunud: 19 Sept 2018, 17:52

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Erkn » 02 Aug 2019, 12:31

https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/d ... hinnatous/

Pmst sama artikkel aga kirjutab allpool, et hinnavahe lätiga oleks 22senti liitri pealt! Viie liitri pealt euro... Julm vahe ikka.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist