CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
Tuuletallaja
Foorumi veteran
Postitusi: 503
Liitunud: 25 Okt 2009, 21:53
Asukoht: Faeht/Reval

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas Tuuletallaja » 28 Aug 2018, 19:38

Soovitaksin samuti pigem LPG-d. Diislitega olen sõitnud aga omada ei tahaks, põhjendused on siin juba kõlanud, CNG on üsna tundmatu maa ning needki argumendid on siin juba välja toodud.
Minu V70 näitel on kütuse kogukulu ca 5,5-6 €/100km, erksama mootori korral korruta see muidugi isakese Tamboviga läbi, hoolduse peale läheb mul mõnikümmend euri aastas ja seda ca. 30k läbisõidu juures. Klapide põletamise teema käis minu mäletamist mööda mingi vanema põlvkonna gaasiseadme kohta, küll aga on mitu ülevaatajat mulle kinnitanud, et kati pidi aastatega ära rikkuma.
Mario väide hooldusvälba kohta on aga huvitav... mul on paberites välbad Prinsi süsteemil 30k või aasta ja KME süsteemil 15/20k või aasta aga käin mõlemaga 20k tagant filtreid vahetamas... muidu suht hooldevabad.
Muide, Bjorn, ma nüüd vist kolin jälle Tallinnale lähemale, et kui huvi on, võin teinekord õllekannu taga oma LPG kogemusi jagada.
Mulkku no. 5
Pilt '01 V70 S
Pilt '94 855 GL(E) "Konn"
Pilt '95 855 GLT "Ustav lahinguvant Gustav"
Pilt '91 744 GL "Sinine / Lendav Hollandlane"
ja paar riisiraketti

SanderL
Kõva postitaja
Postitusi: 249
Liitunud: 24 Veebr 2016, 23:19
Asukoht: Saaremaa

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas SanderL » 29 Aug 2018, 11:48

CNG paak nii pisike, et sellega sõidadki tanklast tanklasse. Bensiinipaak vist oli ka päris väike, et ainult tangi kogu aeg(cng autol).
Tehke häält, kui eksin
Inimesed teevad ikka vigu, kuni lõpuks ostavad Volvo

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas Liiwaannus » 29 Aug 2018, 17:58

Sõltub masinast ja aastast, et mida saada on. Pean silmas volvosid.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

SanderL
Kõva postitaja
Postitusi: 249
Liitunud: 24 Veebr 2016, 23:19
Asukoht: Saaremaa

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas SanderL » 29 Aug 2018, 19:50

j0hanne5 kirjutas:Gaasiga põlevad klapid âra (vähemalt mingi selline hirmujutt


Ei põle.
Autodel, millel on tehasest gaasiseade peal, on ka klapid tugevamad.
Inimesed teevad ikka vigu, kuni lõpuks ostavad Volvo

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 613
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas bjorn » 05 Sept 2018, 15:13

Kokkuvõttes - targemaks ei saanudki. Kuna V70 on olemas, siis teiseks mõtlesin S60. S40 pole õige Volvo, C30 samuti mitte. S80 võiks ju ka kaaluda, kuid sama mootori ja kastivaliku juures tundub S60 loogilisem. Väiksem, kergem = ökonoomsem? Või on mingi põhjus miks S80 peaks kaaluma.

tuhk
Kõva postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 30 Dets 2009, 11:29
Asukoht: Pärnu

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas tuhk » 05 Sept 2018, 22:31

Panin just oma vähesõitnud S60-ne müüki. Maanteel peaks päris öko olema.

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 296
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas totu » 05 Sept 2018, 23:29

"Õige Volvo" on S80 ja XC90, ülejäänud kõik fordi põhjale ehitatud, viimased mudelid juba rohkem Volvod jälle. Viimane "päris Volvo" oli 960/S90.
Aga teemasse ka, naine sõidab ford S40ga :) , 125kW bensukas automaatkastiga+ LPG. Gaasi kulu aastringselt 10 sajale, bensiini kulub paagitäis talvega ja teine ülejäänud aastaga. Kusjuures reisiarvuti näitab täitsa adekvaatset kulu. Suur osa sõitudest töölekäimist, 11km/ ots. Ja see mootor liigutab seda autot vägagi meeldivalt, isegi gaasiga.
Ärge põdege!

tallaploomi
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 27 Juul 2011, 23:27
Asukoht: Haapsalu

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas tallaploomi » 06 Sept 2018, 05:26

S80 on muidu ford mondeo 2006-2015 või midagi sellist.
H,s80-2007-d5-136kw

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1477
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas amazon86 » 06 Sept 2018, 07:43

Väike täpsustus. P2 platvorm Volvo enda poolt arendatud, seega võib sellel põhjal Volvosi õigeteks küll pidada. Ford kasutas sama platvormi ka oma mudelitel. P3 platvorm Volvod on puhtalt Fordi põhjal.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

kloox
Foorumi veteran
Postitusi: 1066
Liitunud: 28 Mai 2017, 13:39
Asukoht: Valga

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas kloox » 09 Sept 2018, 17:30

Vähe teemast mööda,aga huvi on suur,et missugusel fordil p2 platvorm kasutusel on?Kui aus olla pole nagu kohanud :roll:
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev. :D

Kasutaja avatar
joss122
Kõva postitaja
Postitusi: 274
Liitunud: 13 Aug 2009, 14:27
Asukoht: võrumaa

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas joss122 » 09 Sept 2018, 18:07

kloox kirjutas:Vähe teemast mööda,aga huvi on suur,et missugusel fordil p2 platvorm kasutusel on?Kui aus olla pole nagu kohanud :roll:

Ära hakka otsima- pole ühtegi fordi keha tehtud, millel oleks konkreetselt volvo sillad alla kruvitud...
Volvo on ikka ise fordi põhjaaluse aastate jooksul omaks võtnud.
1 gen xc90 on viimane volvo- põhjaalt leiab muidugi sulaselgeid fordi kirjadega detaile, aga mootor ja ühteist veel on volvo enda omad. Kõige suurem üllatus oli mulle- kui v90 (2017) ülesse sai tõstetud- see on alt samasugune nagu citröen c6 ehk siis PSA PF3 platvorm. :D

Teemasse ka: Kas 2.5T 170kw cng liigub reaalses liikluses normaaselt edasi. Võrreldes näiteks 2.3T 176 kw.
Ise pole just cng kiirendust teinud.
Stand up for what you believe in...
...even if it means standing alone

Marcola
Foorumlane
Postitusi: 76
Liitunud: 27 Sept 2015, 11:11

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas Marcola » 15 Sept 2018, 14:04

CNG octavia 1.4 81kw.
Sõitnud tänaseks ise sellega 100 000km
Tallinnas 16kg balloonid täis-Tartu-Tallinnas uuesti tankimine - väljaminek tripi peale 13€
Ostetud 2016 uuena ja probleeme siiani gaasiseadmega null.
Minek olematu.
Kui ostad niikuinii uue auto ja ls suured ning minekust ja Nm poogen siis CNG tasub ära...

princeAndrew
Kõva postitaja
Postitusi: 139
Liitunud: 18 Jaan 2008, 10:59
Asukoht: Pärnu

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas princeAndrew » 07 Okt 2018, 14:11

Volvol on CNG mõistlike kilovattidega olemas aga küsimus LPG kohta on, kas üle 100Kw mootor ei kannata LPG gaasiseadet välja?
Vabandan kõigi ees kes teel ökotamas käivad olgu siis diisli või CNGga.

Kasutaja avatar
baxxter
Foorumi veteran
Postitusi: 2026
Liitunud: 13 Jaan 2007, 22:06
Asukoht: tartumaa, Nõo
Kontakt:

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas baxxter » 07 Okt 2018, 17:00

Millest selline huvitav küsimus, ma nagu olen kuulud et pigem on asi paigaldajas, saamatus hooldajas kui mootori kw-ides.
http://www.auto24.ee/kasutatud/nimekiri ... &otsi=otsi
Siin siis autod, millel 120kw ja rohkem+ LPG gaasiseade.
Volvo 850 GLT universaal 2.5 1993 (125kw) MÜÜDUD
Volvo S60 bensiin, manuaal 2001 (103kw) Müüdud
Volvo C30 1.8f bens manuaal (ökopill :D)
Subaru B9 tribeca, 2006 180kw, pereauto
53364298

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas Iceman » 07 Okt 2018, 21:06

Kui üle 100kw autod LPG-d ei kannataks, siis ei näeks sa Eestis ühtegi USA kastikat ka sõitmas. Kus kohast sellised legendid alguse saavad?


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 20 külalist