Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas allan » 09 Mai 2018, 08:16

Saeteemad on lahedad. Pole vahet, millest jutt, ikka läheb isiklikuks :D
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas KuldarA » 09 Mai 2018, 11:46

Ma olen Jaaniga nõus, et ddigi kirjeldatud näide on üsna subjektiivne arvamus, mille tõestamiseks oleks vaja konkreetseid teste. 20+a vana auto võib laguneda ilma hoiatamata, isegi kui eelmine päev oli kõik justkui hästi. Lihtne on selle pärast siis kütust süüdistada, aga asi võis ka vabalt selles olla, et auto pole enam esimeses nooruses. Seda enam, et tootja enda spetsifikatsioonide järgi on antud kütusega sõitmine lubatud.

Mis puutub ddigi kommentaari kindlustuste osas, siis võrdne kohtlemine on olemas - nii uue kui vana auto omanikule hüvitatakse auto remont või, kui see ületab turuväärtuse, siis auto hind. Muidugi on vanema auto puhul raskem määrata nn objektiivset turuväärtust, kuna valim võib olla väiksem, seisukorrad erinevad, inimese enda jaoks auto "väärtus" suurem jne. Aga seejuures tuleb autot soetades ja kindlustades arvestada vastavate riskidega nii uue kui vanema auto puhul. Kui soovida lisakaitset, siis on oma vara võimalik kindlustada ükskõik, mis vääringus, küsimus on ainult selles, kui palju on otstarbekas kindlustusmakset tasuda.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Iceman » 09 Mai 2018, 14:00

allan kirjutas:Saeteemad on lahedad. Pole vahet, millest jutt, ikka läheb isiklikuks :D


:D

Pilt

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas ddig » 09 Mai 2018, 15:00

Üsna kummaline lugeda sellist vastuseisu kus argumentideks on, et pole fakte ja tõendatud?! Mis ajast me eeldame, et oma kogemusest rääkivad inimesed peaksid hakkama kõike tõendama?!
Nn. vastuväited on argumenteeritud stiilis "ma pole küll sellest midagi kuulnud, tõesta ära".


Kindlustusseadusest ma ei soovi siinkohal pikemalt jaurata. Pole vist ka väga mõtet oma subjektiivset jama siia kirjutada, sest see on teaduslikult tõendamata :-)
Eks igaühel tulevad objektiivsed vaatlusandmed kui oled püüdnud ühte vanemat autot väga heas korras hoida ning tekib võimalus liikluskindlustusjuhtumis kannatajana kindlustusseltsiga suhelda.

KuldarA kirjutas:20+a vana auto võib laguneda ilma hoiatamata, isegi kui eelmine päev oli kõik justkui hästi.

Kas selle "+" märgi asemel ei peaks "-" olema?
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 296
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas totu » 09 Mai 2018, 15:17

Kui nüüd jätta kõrvale küsimus, kas olla roheline või näida roheline (need on väga erinevad maailmavaated), on kellelgi kogemust kütusekulust? Soome kasutamise põhjal väideti, et 10% biokütust kulub umbes 10% rohkem. Kui nii, sõidame ikka fgossiiliga ja põletame piiritust niisama juurde, sürr? Lisaks võiks veidi mõtestada, misasi on biokütus? Väga suures plaanis on see toit (kui mitte meie söök, loomasööt igal juhul ja looma sööme ikkagi ise ära). Ja ka täna surevad inimesed nälga. Kisub veidi absurditeatriks.
Ärge põdege!

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Oldschool79 » 09 Mai 2018, 15:31

Loen huviga arutelu. eks niipalju, kui on inimesi, niipalju ka arvamusi- selles suhtes absoluutset tõde ei eksisteeri. See teema aga peaks tuginema faktidele. Fakt on see, et ülejäänud EU on biokütusele üle läinud- ja transport sellepärast pole seisma jäänud- tõsi, valdav enamus kas hübriidid või metaanil- k.a ühistransport. Fakt on see, et mida puhtam ja ühetüübilisem kütus, seda parem (ei ole hea vaheldumisi eri oktaanarvuga kütust tankida ja eri tanklate vahet sõelduda- kõikuv kvaliteet ei tule mootorile kasuks). Panin tähele, et üle minnes 98-le näitab nüüd kompuuter prognoositava vahemaa pikkuseks 510 km- (täispaagist on kokku vast 100 km sõidetud) Pole varem nii suurt numbrit näinud. Mootor ei arva kõrgemast oktaanarvust miskit halba, aga ma ise lähtun sellest, et kui auto on koguaeg saanud biolisandivaba kütust, siis tuleb sellega ka jätkata. Olgugi, et ei ole E10 keeldu (mul ei ole GDI mootor). Soomes pidi isegi 98 olema E5? No näed sõidetakse ja aiatehnika kõik töötab. Küsimus on põhimõtteliselt selles et taolise rohelise ja säästlikkuse sildi all sunnitakse inimesi rohkem maksma. Biolisand tõstis hinda... 98 on koguaeg olnud 95-st kallim. Ehk siis sisuliselt vahet pole, kas sa sõidad biolisandiga või mitte, rohkem pead nagunii maksma. No ja kui hinnad enamvähem võrdsed on- Mis mõtet mul siis biolisandit tankida kui väikese erinevusega saan tankida puhast kütust, mis olgugi, võib-olla kallim, kuid säästab mootorit?!? Remondikulu lõppkokkuvõttes läheb ikkagi kallimaks kui hinnavahe E10vs 98. Biodiisel vs Diisel kommenteerida ei oska, aga arvata on, et päris valutu see üleminek ei ole ka mitte diislitele- kuigi, diislite kohta pole tabelit koostatud- ei usu ma ikkagi, et biodiislile üleminek mingeid komplikatsioone ei tekita. Sellest lihtsalt ei räägita. jah biodiisli keeluga masinad- On öeldud, et esimese põlvkonna biodiislit ei lubata, aga teise põlvkonna oma on ohutu. Mul tekib küsimus, kuidas saab vanema generatsiooni diisel uuema generatsiooni kütust tarbida? Kas diiselmootorid põletavad n.ö õlikatla põhimõttel , et ükskõik, mida katlasse kallad, kõik põleb ära?!? No päris nii se ei tohiks olla ju. Ma ei tea, mulle tundub ebaloogiline, kuigi võib-olla saan valesti aru.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas KuldarA » 09 Mai 2018, 16:08

ddig kirjutas:Üsna kummaline lugeda sellist vastuseisu kus argumentideks on, et pole fakte ja tõendatud?! Mis ajast me eeldame, et oma kogemusest rääkivad inimesed peaksid hakkama kõike tõendama?!
Nn. vastuväited on argumenteeritud stiilis "ma pole küll sellest midagi kuulnud, tõesta ära".


Tõendamise vajalikkusele viitasin sellepärast, et Sa ise väitsid, et artiklid levitavad valeinfot. Need tuginevad autotootjate soovitustele, kes tõenäoliselt on testinud sobivaid kütuseid. Su arvamus(või fakt?) tugineb sellele, et müüsid vana auto Soome ja see lagunes poole aasta pärast ära.

ddig kirjutas:Kindlustusseadusest ma ei soovi siinkohal pikemalt jaurata. Pole vist ka väga mõtet oma subjektiivset jama siia kirjutada, sest see on teaduslikult tõendamata :-)
Eks igaühel tulevad objektiivsed vaatlusandmed kui oled püüdnud ühte vanemat autot väga heas korras hoida ning tekib võimalus liikluskindlustusjuhtumis kannatajana kindlustusseltsiga suhelda.


Olen pidanud seda tegema ja saan ka aru loogikast mille alusel seal otsused tehakse. Alati on võimalus otsus vahekohtusse edasi kaevata.

ddig kirjutas:
KuldarA kirjutas:20+a vana auto võib laguneda ilma hoiatamata, isegi kui eelmine päev oli kõik justkui hästi.

Kas selle "+" märgi asemel ei peaks "-" olema?


Kuna jutt oli 900-seeriast, siis ikka "+". Muidugi võib seda ka uuemate autodega juhtuda.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

maasikas
Kreisi postitaja
Postitusi: 412
Liitunud: 09 Dets 2007, 11:48

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas maasikas » 09 Mai 2018, 17:36

Kunagi mitte ammu oli naistel (ja ka ilmselt paljudel meestel) see MMS- teema, mis sest et teadlased väitsid tegemist oleva väävel happega, aga kõigil tarvitajatel oli hulgaliselt tervendavaid kogemusi.
Arvan et vahest siin elus tuleb arvestada sellega mis on tõestatud faktid, kuigi omad kogemused tahavad öelda midagi muud.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Linke ja pilte

PostitusPostitas Liiwaannus » 09 Mai 2018, 18:18

ddig kirjutas:Palun ärge levitage ebapädevate ajakirjanike poolt üllitatud kahtlase motiiviga ebapädevaid artikleid!

Keegi sama pädev võib neid tõe pähe võtta.

Kui see pole käigu pealt näkku löömine, siis on tegu ilmselt leebe ja tasakaaluka arvamusavaldusega.
Vabandust, et nii vääriti mõistsin.

Kahjuks ei näe järgnevates postitustes ühtegi fakti, mis toetaks arvamust, et ajakirjaniku jutt tõele ei vasta.

Vabandan veel korra.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

siim460
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 29 Juul 2012, 20:49

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas siim460 » 09 Mai 2018, 19:32

Minu isiklikult subjektiivne arvamus on see, et kui tootja on öelnud et võib teatud kütustega sõita, siis ma usaldan neid. Vabandust, et nii ütlen, aga üldjuhul on tootjal tehastes palgalised töötajad, kes teavad mida teevad. Ma usun vähemalt. Hetkel selline saagimine siin on naised saunas rääkisid jutt. Ühel auto toimib laitmatult teisel laguneb. Sry, et nii ütlen, aga alati on lihtsam ju süüdistada teisi :)
See umbes sama nagu kuskil garaazis mingite surveastmete tõstmised ja muud asjad. Siin mul sama arvamus, et tootja insenerid on teinud nii põhjusega. Ma millegi pärast usaldan rohkem inimesi kellel on konkreetsed arvud, mitte et mul kõrval garaazi tüübil oli jumala vägev nii.

Aga noh samas mida ma ka tean :)

Kasutaja avatar
totu
Kõva postitaja
Postitusi: 296
Liitunud: 19 Juun 2005, 10:01
Asukoht: Harjumaa

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas totu » 09 Mai 2018, 21:57

ja veel, mootorikesksusest veidi kaugemale vaadates, millest seda biokütust ikkagi keedetakse? keegi väitis, et palmiõlist :shock: ! See on keemia, mille tootmiseks hävitatakse massiliselt elusat loodust ja mille ökoloogilise jalajälje kõrval on naftapuurimine poisike. Olen neid tagajärgi näinud ja see ei ole ilus. Kui me tahame seda maanimelist muna ka oma lastele jätta, on palmiõli kasutamine üks esimesi asju, mis tuleks resoluutselt keelata. Peavool sellest küll eriti ei räägi- liiga kasumlik ilmselt.
Ärge põdege!

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Oldschool79 » 09 Mai 2018, 22:42

20 aasta pärast on uued tehnoloogiad ja siis läheb praegune roheline E10 ja Db7 biokütus musta listi :mrgreen: . seni muidugi pumbatakse-toodetakse-hävitatakse eluskeskkonda ja n.ö saastamise eest küsitakse pappi lihtrahvalt. tegelikkuses ei aita ei aktsiisid ega saastekvootide jagamine mitte midagi :( Lihtsalt rohelise mõtteviisi rakendamise eest sanktsioneeritakse töötavat rahvast, sest raha väärtus kahaneb ja sellisel viisil legaalne raha väljapressimine on hea vahend, kuna looduse säästmine poliitiliselt korrektne. .. Sinnasamasse auku läheks näiteks kilekotimaks, mis õnneks küll ära jäeti. Seda maksu võib kehtestada aga selle maksuga loodust ei puhasta. Ka biolaguneva plastiku tootmine nõuab ressursse ja mitte vähe.
Ainuke puhas nn "roheline" energia on päike ja tuul. Aga prooviks siis tuule jõul töötavat autot ehitada?!? :-D Päikeseenergiaga minu teada on katsetatud, aga kahjuks ei sobi selle rakendus, sest päikeseenergia tuleb kuhugi salvestada. Akud, mis seda salvestavad ei ole aga siiski nii rohelised. nii, et saba lahti nokk kinni. Selge on see, et jäme ots on ja jääb järgnevaks sajandiks veel Naftariikide kätte. Nemad dikteerivad kaudse hinna, millega meie kütust ostame, siia lisame juurde veel nn keskkonnalõivu kohalikule poliitilisele aparaadile nimega riik ja saamegi kirvehinnaga loodust mittesäästva lahenduse. 10% etanooli on vähe ikkagi. Isegi, kui kumulatiivselt kõikide tarbijate peale on CO2 vähenemine märgatav, siis 90% tuleb ikkagi maa seest kaevandada. Muutust sellele ei tule enne, kui tuleb samasugune revolutsiooniline murrang nagu siis, kui tulid esimesed ottomootorid ja 4 rattalised kaarikud...
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas KuldarA » 10 Mai 2018, 08:06

Bioetanooli valmistatakse mitmesugusest looduslikust toorainest. Kõige sagedamini kasutatakse toorainena suhkruroogu, maisi või vilja. Samuti toodetakse bioetanooli orgaanilistest jäätmetest, metsatööstuse jääkidest ja heinast. Bioetanooli teeb eriti keskkonnasäästlikuks see, et selle tootmiseks vajalikud taimed ja puud seovad kasvades atmosfäärist kahjulikku süsinikdioksiidi – seega teevad õhu puhtamaks ning vähendavad kasvuhoonegaase. Kuna bioetanooli tootmiseks vajalik tooraine tuleb peamiselt talumajapidamistest ja metsandusest, arendab bioetanooli kasutamine kohalikku maaelu ja põllumajandust.

Ka hariliku sibula tahketest jäätmetest (lamandunud sibulapealsed ja mugulsibula koored, müügiks mittesobivad haiged või sibulakorjamsie käigus vigastatud sibulad) saab bioetanooli toota, selleks töödeldakse need esmalt sibulamahlaks.

Allikas:
https://et.wikipedia.org/wiki/Bioetanool

Palmiõli kasutatakse biodiislis ühe komponendina lisaks loomarasvale, mis muudes tootmistes jäätmena alles jääb.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
Traktorist
Foorumi veteran
Postitusi: 658
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:34
Asukoht: Tallinn-Harjumaa-Läänemeri
Kontakt:

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Traktorist » 11 Mai 2018, 00:12

Minu arvates peksate ksf ddig-i täiesti teenimatult.Alati ei pea tuginema ümmargustele numbritele ja tsiteeritud faktidele- tubli annus maamehe mõistust ja loogikat tuleb ka vahest kasuks.

ddig postidest koorub ju välja,et tema ja ta tuttavate autodega on probleeme esinenud,järelikult põhjus-tagajärg seos on olemas.Kui palju selles on süüdi siis ainult etanooline kütus,noh, seda kindlaks teha on pea võimatu.Aga fakt on,et teatud autodele see piiritus erinevatel põhjustel ei sobi.Autotootjad võivad ükskõik mida kirjutada-nende silmis on 20 a vana liikur enivei juba vanaraud ja neil jummala pohhui,kas see sureb aasta-paar varem kui muidu ehk oleks.Vanaraud peabki surema,et kodanikud uusi läikivaid mikromootoriga tahvelarvuteid soetaksid.
Garanteerivad nad ainult selle,et uue kütuse kasutamisega need kohe ära ei koole.

Kindel on see,et auto,mis on kl vana,aga hästi hoitud,kuid siiski kasutusest juba mitte nii tihe ja ajahambast veidi puretud ent bensiiniga toimetades elaks võidukalt väljateenitud pensionini,siis uus kütus lõpetab selliste liikurite liigse eksistensi üsna kiiresti.

Erinevates (Soome) foorumites (ka tsiklifoorumid) kajas läbi sama teema,et probleemid hakkasid peale uuele küttele üleminekuga v siis vahetult samal ajal.Sealgi on loogiline põhjus-tagajärg seos olemas.Samas naeruvääristati samaoodi nagu meilgi kombeks,et süüdi on s i tt omanik ja liiga palju X-files vaatamine.

Tsiteerides tundmatut klassikut: "Pikemas perspektiivis tuleb odavam olla umbusklik kui kergeusklik"

Ise pakun välja,et see e10 (hetkel veel 5,aga aasta pärast 10 juba) on sellevõrra pirtsakam kütus nagu gaaski,et võimendab kohe probleeme kui moto mitte täiesti korras pole (kuigi pealtnäha on,sest bensuga toimib hästi)

Kui ma nt.LPG conversioni lasin teha,siis hoiatati kohe,et kui mingid sõlmed kulunud on ,siis annab gaasiga kohe tunda ja ei pruugi korralikult töötada...kokkuvõttes läks vahetusse kogu süütesüsteem mis bensuga-ülla ülla-töötas perfektselt.

Kiire guugeldamisega leidsin soome TM artikli ajast,kui see teema oli naabrite juures päevakorras
https://tekniikanmaailma.fi/kohta-tanki ... -bensiini/ Siin on kl juttu E10-st,aga varsti on seegi kohal,niiet mõte jääb samaks.

Tegin kiire vabakäelise tõlke ka kui keegi põtra ei mõista.Pisinüansside kallal paluks mitte viriseda :wink:



"Uus kütus sobib valdavale osale autodele,aga erinevate väikemootorite ja teiste aparaatide puhul võivad sobivusega olla hoopis teised lood.

E10-t kannatavate autode nimekiri on koostatud eeldusel,et autod on ametlikult maale toodud ja siin turul(soomes) müümiseks mõeldud ja millede kütüsesüsteemid on orginaalid v vastavalt asendatud orginaalilähedaste varuosadega.Asendatud varuosadega võib esineda probleeme,kui need ei vasta orginaalosade kvaliteedile ega seedi alkoholi.

Varuosade müüjad peavad edaspidi pidama silmas varuosade etanoolitaluvust.Tarbija peab veenduma vahetusosade etanoolikindluses kui see pole juba iseenesest selge.

Kui pole kindel,kas su auto kestab e10 bensiini,tuleks tankida igaks juhuks 98-t.Selle kallim hind võib kokkuvõttes osutuda odavamaks kui võtta arvesse võimalikud probleemid kütusesüsteemiga tulevikus.

Alkohol sisaldab 40% vähem energiat kui bensiin.Seda kasutades peaks kulu selle järgu võrra suurem olema,aga praktikas alati nii pole.Tänapäevased kütuse juhtsüsteemid suudavad reguleerida sissepritsekoguseid nii,et võimsususes vahet sisse ei tule,aga küttekulu reeglina suureneb küll.Kuid olenevalt autost ja mootorist, võib alkohol isegi soodustada põlemist,sel juhul jääb etanooli mõju väikeseks või osadel juhtudel võib isegi suurendada jõudlust.

Kütuse annustamise seisukohalt uue bensiini 10% etanoolisisaldus ei peaks põhjustama probleeme ,ent probleemiks on kütusesüsteemi keemiline taluvus.Alkohol on agressiivne aine kütusesüsteemile ja selle komponentidele-sellega kokkupuutel kummist ja plastmassist osad võivad mureneda,metallosad korrodeeruda ja söövituda.

Vanemate autode puhul e10 keelamise taga on just küttesüsteemi vastupidavus,uutes autodes on etanoolilisandiga juba arvestatud.V.a esimese põlvkonna otsesissepritsega varustatud mootorid.Nendes mootorites silindritesse pritsitava kütuse kogus on täpselt määratletud ja kui pritsekogust peab suurendama etanooli väiksema energiatiheduse arvelt,siis pritse vorm muutub ja põlemine on häiritud.

Väikemootorid
2-he taktilistes mootorites on kahtlustatud määrimise ebaefektiivsust tänu alkoholisisaldusele aga kvalteetsete 2-he taktilse õlide kasutamisega ei tohiks probleeme tekkida.Väikemootorite kütusepritse süsteemid on võrreldes autodega lihtsamad ja sellevõrra võimetumad kütuse pritsekogust suurendada seoses etanoolbensiini väiksema energiasisaldusega.Päevakorda võib sel juhul tulla pihustite upgrade.


Selle kohta kui kiiresti ja kuidas uus kütus süsteemidele mõjub,pole veel tõenduslikku materjali saadaval.Asjaolud,mis mõjutavad,neid on palju-alates temperatuurist ja niiskusest ja lõpetades komponentide enda vanusega.

Tihendid kõvenevad ja pragunevad juba vanusega,nii on raske väita vanade autode puhul,et kas rikkiminek on tulenenud normaalsest kulumisest v on etanoolil sellega pistmist.

Pelgalt veidi muutunud kütust Mootori täielikus rikkiminekus kindlasti süüdistada ei saa-vana moto kap.remondi põhjuseid peaks otsima eelkõige ikkagist oma rahakotist (e.kui palju on raatsitud korrasolekusse investeerida)

UUS suurenenud alkoholisisaldsusega bensiin tuleb,tahame seda v ei,sellega tuleb leppida ja kohaneda,sama kisa käis ka siis,kui kaotati ära pliid sisaldav bensiin.Esimese shoki möödudes leiti kiiresti alternatiivid."


Mina olen kindel,et probleeme hakkab esinema Eesti vanema autopargi puhul ja tänu etanooli suurepärastele veesidumisomadustele ka uuemates autodes,sest vett hakkab filtrites ja süsteemides rohkem olema,pooltühja paagiga tiksumine maksab varsti veelgi valusamalt kätte.Tõenäoliselt toob see hulgim lisakulutusi autoomanikele ,kasvõi sagenenud hooldusvajaduse näol (kütusefiltrid jne),kahtlemata suureneb ka kütusekulu paljudel autodel.

Volvode puhul huvitab mind tegelikult selline küsimus,et nt.jänkidemaal on E10 olnud juba aastast 86 ja vollisid seal palju müüdud ,et kas kõik orginaal osad Volvodel on samad nii USA kui ka EU turul?

Mind isiklikult see teema väga ei puuduta kuna bensu tangin 98 ja 90% sõidan enivei gaasiga.

Ühesõnaga-vahet pole kellel on õigus ja kes maalib tonte seinale-kui on pisemgi kahtlus,et etanool võib kahjustada su auto mootorit,on mõistlik tankida edaspidi 98-t, ja tuginedes biolisandiga kütuse suuremale kulule ja ka hinnatõusule ,siis 98 tankimine tuleb vaat et isegi soodsam edaspidi.

Päikest
V70 2,5D'99 (A) -EX
V70R AWD'98 (A)

Never invest in anything that has tits,tyres or teeth..

Kasutaja avatar
Traktorist
Foorumi veteran
Postitusi: 658
Liitunud: 29 Apr 2013, 20:34
Asukoht: Tallinn-Harjumaa-Läänemeri
Kontakt:

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Traktorist » 11 Mai 2018, 00:52

Lihtsalt lisaks,et probleem on täiesti olemas , E10 tankimine sellega mittesobituva mootoriga autosse tappis bensupumba 27t km.

Sakslaste ADAC tegi testi ja tankis sihilikult Opelisse ,kus otsepritsega mootor mis ei sobi kokku etanooliga,E10 bensiini,mis söövitas ära kütusepumba.

https://www.google.fi/search?num=50&new ... JTjpdol13Q
V70 2,5D'99 (A) -EX
V70R AWD'98 (A)

Never invest in anything that has tits,tyres or teeth..


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 9 külalist