- Allalaaditud fail (1).jpg (8.97 KiB) Vaadatud 1695 korda
Poliitika on 1 vahva ja lahe asi - viska pööblile kont ja nad närivad üksteisel kõri läbi,seedivad ära ja väljutavad kah,ja seda kõike täiesti tasuta
Iga aasta läheb saag käima,tundub kuidagi vajadusepõhine provokatsioon olevat,et nö.rahva arvamuse alusel poliitikat ja makse kujundada.Kes pole veel tähele pannud,siis alati kui tahetakse midagi maksustada v keelustada kusagil ,ilmuvad kommentaariumitesse trollid (ärge munadesse lööge,ma ei väida,et Volvofoorumis trollitakse.Loodetavasti mitte) kes rahva madalatele instinktidele panustades sae käima tõmbavad ja arvamust endale vajalikus suunas kallutavad.Hea näide hiljutine firmaautode maksustamine ,kus "enamus" oli väga päri maksustamisega,kuna firmaomanikud ju kõik Porche Cayennedega vaese töölise seljast nülitud seitsme naha arvelt tasuta ringi paarutavad.Või automaksu teema -kont visati hambusse ,et rahvas purelema hakkaks ja siis ,kui enamus selgelt ei pooldanud automaksu ,pandi komm lauale -maksavad rikkad e. võimsate autode omanikud..Ja kohe enamus lahkelt nõus ,sest tõusikud peavadki rohkem maksma..
See igaaastane rehviteema meenutab kahtlaselt meelsuse kujundamise katseid eesmärgiga midagi keelata v maksustada.Aga ennem tuleb osutada,et meie seas liiguvad potensiaalsed kurjaegijad kes meie kalli maksuraha eest ehitatud teid süstemaatiliselt lõhuvad.
Ma olen täiesti päri maaniga,et täiesti mõttetu on ringi klõbistada Tallinnas ja soolatud põhi maanteedel naeltega.Aga kui palju neid klõbistajaid ainult Tallinnas sõidab?Kas keegi teab täpselt,et see ja see on 100% ainult Tallinnas sõitjad? Ei tea mina,ei tea ka sina(umbisikuline ).Sama mõttetu on teedele seda keemiat puistata,las talv tuleb ja jääb,alguses on libe,hiljem õpitakse sõitma.Need kes ei õpi,sõidavad trammiga.Ma lausa nautisin sõitmist kui siin üksvahe oli miinus 15 ja tuul oli sellevõrra tugev,et kõva ja kallist keemiat mis üle -10 jääd sulataks ei olnud mõtet panna.Piisas täiesti sahkamisest,et liigelda sai normaalselt.Talviselt.Ristmikud ja muud kriitilised kohad on muidugi teine asi,aga see nõuab juba planeerimist (sic!)Nullilähedased temperatuurid ka vast nõuavad soola,treppi ja klaasiks külmunud teed pole just turvalised.
Samas puudub igasugune statistika milliste rehvidega kus ja kes sõidab (ainus,et 75% liiklejatest eelistab naaste).Kui pauk ära käib,on ainus kommentaar politsei poolt,et osapooltel olid all nõuetele vastavad talverehvid.Mis kvaliteet,vanus,valmistaja,naast või lamell,kui palju kulunud -sellest mitte piiksugi.
Puudub statistika,kui mitu elu on see 1m ,mille võrra auto tänu korralikule(!) naastrehvile varem seisma jäi,elusid päästnud.Puudub ka statistika,kui mitu elu säästeti tänu sellele,et lamellrehvi omadused teatud tingimustes on kehvemad kui naastul ja sellepärast vähendati tunduvalt sõidukiirust.Puudub statistika,kui palju nendest tunduvalt väiksema kiirusega kulgejate taga sõitmisest tüdinendud kodanikud mõõdasõitu sooritades eurokraavi on põrutanud.
See on ju selge,et naelad kulutavad teekatet rohkem kui lamellid.Ei vaidle.Aga paneks korraliku asfalti maha kõigepealt ja suhtuks kriitilisemalt meie vabariigi teehooldesse,küll siis autojuhtide rehvieelistused kah muutuvad.Pole raha? Vaadates.mis debiilsustele EV ja Tallinna linn maksumaksja raha kulutavad,siis peaks kõik teed eestis ammu olema 2+2 ja pinnatud puhta kullaga.Egas inimene pole loomult masohhist,kõigile meeldiks talvel vaikse ja pehme (soodsama?)lamelliga ringi sahistada.
Jah,ma kaldun oma sõnavõttudes tõepoolest naastude kasutajate poole,sel lihtsal põhjusel,et naastukasutaja ei koti lamellimeest tema valikute pärast,aga naastu eelistaja peab pidevalt kaitsma oma valikute õigsust ühiskonna ja teede korrasoleku eest vastutavate ametnike ees.
Ei saa kuidagi nõus olla,et teetolmu ja keskonnamõjude suur süüdlane on naast.Laenan teisest foorumist:
projekteerija kirjutas:.....
Millest koosneb ja millise osatähtsusega on autode poolt põhjustatud reostus. Üks ühele seda meie oludes ja kliimas võtta ei saa (tuleks teha oma mõõtmiskatse ntx. Ülemiste tunnelis) aga suuna annab kätte.
http://www.chm.bris.ac.uk/~chidb/person ... aper53.pdfSelle uuringu üllatuseks oli piduriklotside suur osakaal kogu reostusest. Kahjuks piduriklotsid ei koosne just eriti tervisesõbralikust materjalist. Ka autokummidest pärit kummitahma jms. osakesed pole selles osas paremad. Ehk on täiendavate uuringute küsimus. Kumb on kulukam - Kas naelkummid ja nende poolt õhkupaisatav teekattetolm (mis satub suures osas teeehituse exelitabeli poolde) või pehmete ja kiirestikuluvate lamellide poolt tekitatud kummitolm (see kuhjub tervishoiu tabeli kaudsesse kulupoolde).
http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=301 --selle uuringu üllatuseks oli piduriklotside osakaal kogu reostusest---Ma räägin kogu aeg,et ärge pidurdage liiklust,kurat
Samas on igasugune tolm ja muu jama autode peal ainult vesi majanduse veskile,autopesuäri õitseb igal rindel ja riigi rahakott muudkui kosub maksude näol:D
Olen sõitnud nii lamelli kui naastuga,erinevatel põhjustel eelistan viimased 10 a naastrehve.Olen käinud ka " puu otsas " naeltega.Mingid suvalised 10 a vanad plastikud olid.Aga teadlikkus tõuseb.Ideaalis peaks igalühel 2 autot (siin foorumis osadel isegi on,mõnel ka 20 autot
) olema-ühel all lamellid,teisel naelad.Ideaalset varianti nagu polegi.Va. tallinna tasuta ühistransport muidugi..(naer saalis)
See,miks keegi eelistab millist rehvi,on isikuline.Peale põdraga kohtumist (sai siiski mööda) Soomes mu laste ema on paadunud naastu pooldaja,ennem sõitis ainult lamellrehvidega.Naise onu sõitis ainult naelaga kuniks business viis tihti Poola ja kaugemale.Küsisin kuidas siis on?Saab hakkama,harjub ära.Aga ta sõidab ainult tipplamellidega ja sedagi ainult ühe hooaja nii u 40t.Sõber pani Vitole alla mingid vähekasutatud cargo lamellid (C naelu tehakse üldse vähe ).Ütlesin talle,et tal tuleb nendega probleeme.A tal pohh,nelivedu ja raske auto kaupa täis ju..Nüüd nutab ja otsib korralikku rehvi, kole ainult et hea otsa cargorehv on üle mõistuse kallis...Uisutab nüüd siis linnas 30ga.Liikluspilt selliseid täis.Aga muidu on hea sõber
Ühesõnaga,süüdistada kõikides maailma hädades mittelamellidega sõitjaid on natukene ülekohtune.Tuleks vaadata veidi laiemat pilti ,sest tegelikult on kõikides hädades süüdi ju 4 aastaaega ja ülemaailmne imperialism.
Turvalist liiklemist ja NAEL KUMMI!
Muideks,lugesin postitused läbi uuesti,mitte keegi ei ropenda..