Sai kuu alguses üks esimese generatsiooni V70 soetatud. Kuna elukoha vahetusega igapäevane kilometraaž kasvas drastiliselt ja vana auto võttis igast asendist (90% maantee ja 10% linna) 9.6L/100km ning oli lisaks pikale kasutusele muutunud juba antiloobi raipeks sai ta EMEXi hinnaga maha müüdud ja 103kw diisel V70 ostetud. Eelarve oli piiratud ja igapäevaselt sõidab autoga 4 inimest, ning eesmärgiks oli osta võimalikult lihtne vanakooli tööloom, mis oleks ka öko, siis jäigi sõelale V70 esimese generatsiooni 2,5 audi diisliga 103kw.
Auto sai ostetud, nagu te juba võite arvata....PAIDEST. Paistab, et neil volvo diislitel on seal mingi pesa, sest 2-3 müüjat on seal kindlasti kes neid väärt pille Hollandist toovad. Minu hinnaklassis oli 2 isendit. Üks oli seest jube käest ära lastud, ei töötanud ei osad el. aknad ei istmesoojendused ja salongi enamus lüliteid pirne ning salong nägi selline välja nagu oleks keegi oraga ajaviiteks auke polstritesse torganud või koerad järanud. Piduritel oli õhk vahel, käima läks ja sõitis, sidurdas ja pidurdas, mootoripadjad olid läbi jne. Ühesõnaga ei ostnud seda.
Teine vähe kasituma välimusega, salong oli viitsitud keemiaga üle käia, üleliigseid auke polstris polnud, el. aknad töötasid, üllataval kombel ka mõlemad esimesed istmesoojendused olid töökorras. Käima läks ilusti, käigud käisid (auto on manuaal), ühtegi üleliigset heli mootorist ega siduri poole pealt ei kostnud, väike proovitiir, sümboolne hinnakauplemine, ARKI ja kodupoole. Ilma vigadeta ei olnud ka see isend, sest eks aeg teeb omatöö ja peidavad need Hollandist toodud diislid kõik ls. kuule ja tagasi. Kohe tuvastatavatest vigadest olid lekkiv salongi radikas, kõik 4 ust oli asendatud ja üle värvitud, siit sealt puru ja puudu plastik detaile. Üldmulje oli viisakas. Paidest Tartu sõidetud, sai ta kohe tuttava ukse taha viidud hooldust ootama. Esimese hooga sai vahetatud kõik rihmad, rullid, veepump, õli, filtrid, salongi radikas, eemaldatud sai salongist handsfree süsteem, esitulede kojamehed (et kinni ei jäätuks talvel). Selgus et lekib ka jahutusradikas, termostaat on läbi ja välja sai vahetud ka need. Lapitud sai see õhuvolliku väljavõte (aku juures), mis kõigil katki on tavaliselt. Eelsüüte küünaldest olid ka paar tk. läbi ja vahetatud said ka need.
Nokitseda on veel sitaks, sest nagu öeldud on salongis purunenud kinnitustega plastikut ja osa asju on ka puudu, nagu näiteks pagasist kate, mis on kõrvalistuja poolse tagatule ees jne. Täna sai tagaklaasi kojamees vahetatud, sest no vana ei pühkinud mitte mõmmigi. Mootori tühikäigu vibra seistes on ka liiga suur ja häiriv, ilmselt lähevad osad mootoripadjad ka vahetusse lähi ajal.
Aga auto täidab oma eesmärki, on öko (komp. 5,3L/100km, arvutslikku pole veel teinud aga ilmselt mitte väga palju suurem), pere mahub ilusti sisse, iste on üllatavalt mugav ja pehme ning väsitab vähem kui vanal autol. Harjumatu on kütusekulu, paak on sama suur nagu vanal masinal ehk 70L aga kui vanaga oli 500km sõidetud oli ka paak peaaegu tühi, sellel on veel sitaks alles. Soojaks võiks rutem minna aga diislilt saagi seda oodata, mis pentsukalt.
Mõned pildid.
![Pilt](https://www.upload.ee/thumb/6473714/P_20161207_130456.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/thumb/6473715/P_20161207_130506.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/thumb/6473716/P_20161207_130520.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/thumb/6473718/P_20161207_130543.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/thumb/6473721/P_20161207_130741.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/thumb/6473729/P_20161207_130701.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/thumb/6473728/P_20161207_130609.jpg)
![Pilt](https://www.upload.ee/thumb/6473735/P_20161207_130803.jpg)
Teema sai tehtud, et oleks lihtsam "lolle küsimusi" küsida Volvo kohta ja vajadusel kasutada neti diagnostikute abi.
Mõned küsimused ka. Kus Tartus või selle lähi ümbruses võiks otsida salongi detaile? Lammarid, eraisikud jne. Või on lihtsam ebay?
Kui auto tühikäigul kohapeal seistes vibrab nii, et naisterahval võib naeratuse näole tuua, siis võiks mootoripadjad üle vaadata või on see normaalne selle mootori jaoks? Pole endal kunagi varem diislit olnud ja puudub võrdlus moment. Sõites pole vibra.