Tere,
Oman samasugust autot, aasta uuemat. 103 kilowatti ja manuaal. Bifuel (Cng).
Sõitnud minu käes ca 25 000 km(kolmveerand aastaga). Samuti rootsi päritoluga, küll läbisõit 2,5x suurem, mis sellel seal kuulutuses on. Paagid asuvad põhja all (nagu eelneva postituse skeem näitab), kokku 3 tk. Puudub tagavararatas, asemel on kompressor.
Siiamaani väga hästi toimetanud. Hetkel tehtud vaid profülaktika mõttes mootoririhma vahetus ja õlivahetused.
Paak mootoribensiini kulub ca 4000 km peale (käivitamised, soojenemised). Muu aeg lülitub kiirelt gaasile. Olulist jõukadu ei tähelda (sealt ei ole väga midagi ära kaduda, võimsust niigi vähe).
Mõned tüüpvead esinevad antud mootoril (karterituulutuse ummistumine, sellest tulenevad õlilekked). Arvesta sellega, et kui ostad, vahetad rihmad ja rullid. Vb vajab veermik ülevaatust. Mingil põhjusel on ta ka maha ju müüdud, kiireks lahtisaamiseks on oksjon hea võimalus (minu isiklik arvamus). Kaalusin ka variante, aga võtsin nõksa kallima (Eestist), ent sellise masina, millel oli reduktor vahetatud. Kallid osad ongi reduktor ja samm-mootor (osad, mis vajavad peale x aega hooldust/vahetamist). Pigem võtaks masina, mis igapäevases kasutuses, mitte ei ole müügiks toodud - aga see on igaühe isiklik otsus ja kogemus.
Gaasisüsteem lihtsam kui LPG, minul hooldust vajanud ei ole, ei ole ka probleeme esinenud. Eks kevadel külastan pädevaid teadjamehi tavahoolduse tegemiseks.
Kulupoole arvutamine käib kilodes (kg), sest olenevalt rõhust on ju gaasil erinev maht. Eks naised räägivad saunas igast juttu, küll teeb gaas pauku ja küll peab teda tihti hooldama ja jõudu ei pidavat vapsee olema... Siinkohal saan tuua näiteks vaid enda kogemuse. Igat autot peab hooldama, aga niivõrd lihtsal ottomootoriga autol ei ole seal midagi juhtuda
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Kord sai räägitud ühe passatimehega tanklas, temast hakkas küll kahju (DSG kasti + siduri vahetus, paakide vahetus, elektroonikajamad - 2010 aasta auto).
Numbrite poole pealt, max sõiduulatus olnud 320 km gaasi pealt, tavapärase sügisilma korral (käivitus ja soojenemine bensu pealt). Maksimaalselt suutnud sisse tankida natuke üle 15 kg gaasi, oleneb palju tankurist, kõik ei jõua nii palju sisse suruda. Tankimine iseenesest väga lihtne ja võtab max 5 minutit. Minul tuleb tänaste ilmadega 100 km hind ca 3,7€ (80% maantee), seega kulu ca 5kg/100km . Suuemast vajutamisest väga ei olene gaasi kulu, ta saavutab oma maksimumi, ca 6-7 kg / 100 km kohta ja rohkem ei võta, kõlab küll kahtlaselt, aga kellel kogemus, ehk oskab kaasa rääkida. Linnasõit on eriti soodne, suvel ca 4,5-5 € /100 km.
Oleneb palju sõidad, endal veel olemas D5 mootoriga S80 (2007) ja vanem D5 mootoriga S60 D5 (2003). Gaasiga sõita on soodsam neist mõlemast, talvel gaas mugavam (läheb soojaks tunduvalt paremini). Diisel mõnusam ja dünaamilisem, aga sellel gaasil ka midagi häda ei ole, oleks võimsam ja tanklaid rohkem, jääkski gaasi peale.
Tankima peab tihedamalt, aga siin on igaühe enda otsustamise koht. Mõnele loeb ka keskkonna tegur, tõesti, nii kui gaasi peale lülitub, tuleb pmst tagant ainult veeauru.
Mine vaata ja võrdle sarnaseid pakutavaid variante.