Mõtlesin, et uurin niisama kuidas mujal nn kohustuslikke ülevaatusi tehakse võrreldes eestiga.
Nimelt käisin siin Rootsis viimase 2 kuu jooksul oma mõlema autoga ülevaatusel ja minu suureks üllatuseks ei tehtud kummagi autoga praktiliselt midagi.
2014a S60 - sõitsin autoga angaari, mees vaatas tuled üle ajas auto natuke edasi ja pani kompuutri külge luges koode (miskit polnud) ja siis sõitis autoga välja tegi majaümber tiiru ning oligi kõik. Ei mingit stendis piduri kontrolli, amordi kontrolli, heitgaasi mõõtmist, pukside läbiloksutamist jne. Kärukonks oli oluline ja oli vaja näidata, et ikka istub ning loksu pole.
2012a XC90 - olin enne minekut pabinas, kuna suvel lasin k Pestavil aju näppida ning seda näeb koodilugejaga (Pestav andis teada, et peale koodide kustutamist ei tasu üle 20km/h sõita siis ei ole näha). Enne angaari sõitmist kustutasin vea ja lasin siis 10nega platsi. Mees jälle vaatas tuled üle, ajas auto edasi pani kompuutri külge (õnneks koodid puudusid) ja seda autot natuke loksutas ning samuti vaatas hoolikalt kärukonksu. Tegi autoga majale tiiru peale ja asi ants.
Meenutades Eestis ARK'i külastusi, siis diislit ikka pigistatakse teatud pööreteni, igasugu piduri kontrollid jne, bensukatega on nad kah päris agaralt erinevaid näite mõõtmas.
Huvitaks mind lihtsalt niisama, et kas selline ongi Rootsis autoülevaatus või on mul lihtsalt linnaga/kohaga vedanud, kus ei pöörata meeletut tähelepanu säärastele asjadele ning kas mujal maailmas on pigem Eesti moodi kontrollid või sinna Rootsi poole (isegi auto VIN koodi ei viitsinud vaadata).
Lihtsalt hakkasin mõtlema nendele igasugu statistikate tegemistele, et sellisel kujul on veidi nagu raske päris adekvaatset kokkuvõtet saada, kui niimoodi silmadega ülevaatust tehakse samas egas jah mul autodelt naljalt vigu ei leia ja näevad head välja - võibolla seetõttu ei viitsinud mees aega raisata)). Aga vast mingid protseduurid peaksid kohustuslikud olema.
XC90ne ja S60ne kohustuslik ülevaatus Rootsis
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec
XC90ne ja S60ne kohustuslik ülevaatus Rootsis
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design
Re: XC90ne ja S60ne kohustuslik ülevaatus Rootsis
Eestis saab niimoodi peeru vahele, et halb hakkab.
R
Re: XC90ne ja S60ne kohustuslik ülevaatus Rootsis
Eestis täidetakse Saksa täpsusega kõiki debiilsusi. Rootsis saad sa oma autot ümber ka ehitada ilma suurema kärata, Eestis sellega jälle paha hakkab.
Re: XC90ne ja S60ne kohustuslik ülevaatus Rootsis
Eks see sõltub kohalikust kultuurist ja autopargi olukorrast ka. Kui meil enam ei minda ülevaatusele ribideni läbi kulunud piduriketastega, voolikuklambriga parandatud šarniiride ja välja keeratud kontroll-lampidega, eks siis kaob see peedistamine ka ära. Mis sest korras autost ikka loksutada.
Re: XC90ne ja S60ne kohustuslik ülevaatus Rootsis
Eks metoodikad on igal pool erinevad. On ka karmimaid kohti, kui Eesti.
Aga ka meil liigub asi sõbralikuma ülevaatuse poole:
http://tarbija24.postimees.ee/v2/3861607/maanteeamet-tehnouelevaatuse-mittelaebimine-ei-ole-enam-katastroof-ega-haebiasi?_ga=1.199158374.850220856.1448964048
Aga üldiselt ma ei leia, et meil liialt peedistataks. Tehnonõuded on olemas põhjusega.
Aga ka meil liigub asi sõbralikuma ülevaatuse poole:
http://tarbija24.postimees.ee/v2/3861607/maanteeamet-tehnouelevaatuse-mittelaebimine-ei-ole-enam-katastroof-ega-haebiasi?_ga=1.199158374.850220856.1448964048
Aga üldiselt ma ei leia, et meil liialt peedistataks. Tehnonõuded on olemas põhjusega.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
Re: XC90ne ja S60ne kohustuslik ülevaatus Rootsis
TheKris79 kirjutas:Mõtlesin, et uurin niisama kuidas mujal nn kohustuslikke ülevaatusi tehakse võrreldes eestiga.
Seda sellepärast, et autod on v6rdlemisi uued. Kui mootoriajus veakoodid puuduvad ning tagant lont välja ei käi, siis heitgaase ei kontrollita (vanematel aga alati). Piduristend v6ib samuti vahele jääda 4WD t6ttu.
Nüüd: Volvo C202; Volvo V70 `08; Porsche 928 `80; Porsche 911 `99; Mercedes-Benz E320 `01
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95
Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.
Enne: Volvo V70 T5 `01; Volvo 142 `73; Volvo PV544 `62; Volvo 945S `95
Volvo DICE, MB Star Viljandimaal.
Re: XC90ne ja S60ne kohustuslik ülevaatus Rootsis
Käisin Aprillis enda XC70'ga Rootsis ülevaatusel.
Samuti angaari sisse, tüüp mõõtis heitgaaasid, vaatas tuled, viled, edasi piduristendi ja tõstuki peale, edasi läks siis auto alla pukse, vardaid, voolikuid vaatama. Haakekonksule küll erilist tähelepanu ei pööratud.
Tuvastati mõlemal pool ees pragulised piduri voolikud, mille vahetuseks anti 2 nädalat aega. Lõpetuseks tüüp tegi maja ümber tiiru ja andis akti, ning head teed.
Kohaks oli tavaline Bilprovning. Mitte Opus bilprovning.
Nädal hiljem käis masin esinduses, vahetati voolikud, ning samas seal kohapeal tehti kohe korduv ülevaatus ka ära.
Samuti angaari sisse, tüüp mõõtis heitgaaasid, vaatas tuled, viled, edasi piduristendi ja tõstuki peale, edasi läks siis auto alla pukse, vardaid, voolikuid vaatama. Haakekonksule küll erilist tähelepanu ei pööratud.
Tuvastati mõlemal pool ees pragulised piduri voolikud, mille vahetuseks anti 2 nädalat aega. Lõpetuseks tüüp tegi maja ümber tiiru ja andis akti, ning head teed.
Kohaks oli tavaline Bilprovning. Mitte Opus bilprovning.
Nädal hiljem käis masin esinduses, vahetati voolikud, ning samas seal kohapeal tehti kohe korduv ülevaatus ka ära.
1999 Volvo V40 1.8, 90kw------------müüdud.
2002 Volvo XC70 2.4T, 147kw--------müüdud.
2006 Volvo XC70 2.5T, 154kw-----Müüdud
2016 Volvo XC70 2.4 D4, Classic
Pildid Instagramis
Videod Youtube'is
2002 Volvo XC70 2.4T, 147kw--------müüdud.
2006 Volvo XC70 2.5T, 154kw-----Müüdud
2016 Volvo XC70 2.4 D4, Classic
Pildid Instagramis
Videod Youtube'is
Re: XC90ne ja S60ne kohustuslik ülevaatus Rootsis
Ei teeks küll Eesti ülevaatuse süsteemile liiga. Nii peabki autot kontrollima, ei peedistada liigselt midagi (hetigaasid, ohuvarustus, tuled, amordid, pidurid ning loksud). Minu kogemusel diisli piinamine on ka minevik, võib-olla on see konkreetsest ülevaatajast ja punktist kinni. Uutel diislitel on tühikäigul pöörete piiraja üsna madalal, rumal jalg ei saa vist liiga ka teha. Olen viimased aastad kõik autod Peetris teinud, ainult kiidusõnad minupoolt. Võib-olla siis kuskil mujal võib asi kehvem olla, kuigi ülevaatamise standardid ja nõuded seadmetele on kõigile ühed.
Autode ümberehituse lubamine on teine teema ning see ei puuduta ülevaatuspunkte. Loodetavasti muutub selles osa asi loogilisemaks kunagi, aktiivset kodaniku ning huvigruppide tegevust ja lobitööd oleks tarvis, siis jõuaksid asjasse puutuvad mõtted ja ettepanekud ka kõrgemate võimuesindajateni ning reaalsete tegudeni.
Autode ümberehituse lubamine on teine teema ning see ei puuduta ülevaatuspunkte. Loodetavasti muutub selles osa asi loogilisemaks kunagi, aktiivset kodaniku ning huvigruppide tegevust ja lobitööd oleks tarvis, siis jõuaksid asjasse puutuvad mõtted ja ettepanekud ka kõrgemate võimuesindajateni ning reaalsete tegudeni.
144 2,0 ´71
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
V70 T5 manuaal '00
121 Amazon 2,0 P130 2D '70
164 3,0 '70
121 Amazon 2,0 P130 2D ´69
XC70 D5 ´10
S80 D5 ´09
V70 T5 manuaal '00
121 Amazon 2,0 P130 2D '70
164 3,0 '70
121 Amazon 2,0 P130 2D ´69
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist