XC/AWD nelikvedu
Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec
Re: XC/AWD nelikvedu
Maan. Vale. 2005 alates 3 gen. 2008 alates juba 4gen.
50/50 on selles mõttes vale öelda jah, sest esiratta 1/7 ringi läbimisel ei ole 5050. pigem on siis tegemist sama tundega persedynos peale seda kui esiratas on läbinud 1/7 ringi. Kuna ajaliselt juhtub see umbes 0.3 sekundiga siis tunne on nagu kohe veaks 5050 kõik rattad.
Aga kui tahad targemaks selles osas saada siis loe mis on volvo instant traction, siis saad teada.
Ilusa ilma korral võime ka sinu masinal sama asja jäädvustada ja vaadata reaktsiooni kiirust.
-----------------------
07' aasta masinal 2gen haldex.......
50/50 on selles mõttes vale öelda jah, sest esiratta 1/7 ringi läbimisel ei ole 5050. pigem on siis tegemist sama tundega persedynos peale seda kui esiratas on läbinud 1/7 ringi. Kuna ajaliselt juhtub see umbes 0.3 sekundiga siis tunne on nagu kohe veaks 5050 kõik rattad.
Aga kui tahad targemaks selles osas saada siis loe mis on volvo instant traction, siis saad teada.
Ilusa ilma korral võime ka sinu masinal sama asja jäädvustada ja vaadata reaktsiooni kiirust.
-----------------------
07' aasta masinal 2gen haldex.......
Re: XC/AWD nelikvedu
https://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction Third geni all kirjas, et Volvol 2005-2008, kui kerida natuke alla poole lehte, siis näitab, mis mudel mis aastal sai omale gen. III Haldexi ja V70 on alates 2008 seal. Mida siis uskuda?
Videost nähtud esiratta ca 1/4 pöörde läbilibisemise järel rakenduv tagasild ja netist loetu toel võiks öelda ikkagi, et tegu gen. II-ga, kuna see oli viimane läbilibisemise põhine Haldex. Gen. III on juba nö ennetav: Haldex Generation III, IV, and V based all wheel drive systems are proactive. The electronics can pre-tension the clutch and activate all wheel drive before a wheel slip occurs.
Olin isegi imestunud, kui Volrem väitis, et 2006 XC70-nel on sama Haldex, mis mu 2003 masinal. Nurkülekanne on aga juba teine.
Mu masinal pole vaja salvestada seda, kuna tean juba, et silmaga ei erista tagaveo rakendumist Aga olen suht kindel, et slo mo-ga oleks reaktsioon sama
Videost nähtud esiratta ca 1/4 pöörde läbilibisemise järel rakenduv tagasild ja netist loetu toel võiks öelda ikkagi, et tegu gen. II-ga, kuna see oli viimane läbilibisemise põhine Haldex. Gen. III on juba nö ennetav: Haldex Generation III, IV, and V based all wheel drive systems are proactive. The electronics can pre-tension the clutch and activate all wheel drive before a wheel slip occurs.
Olin isegi imestunud, kui Volrem väitis, et 2006 XC70-nel on sama Haldex, mis mu 2003 masinal. Nurkülekanne on aga juba teine.
Mu masinal pole vaja salvestada seda, kuna tean juba, et silmaga ei erista tagaveo rakendumist Aga olen suht kindel, et slo mo-ga oleks reaktsioon sama
Re: XC/AWD nelikvedu
Milleks vaielda?
Minu auto dokumentatsioonis (brožüürides) on kirjas:
Pre-charged electronically controlled, all-wheel drive system (AWD) with InstantTractionTM. This technology employs constant hydraulic pressure to channel powerto the wheels with the best road grip, so wheel spin is minimized, acceleration isimmediate and the car is exceptionally reassuring in slippery conditions.
Ehk siis salvestava funktsiooniga neliveo süsteem mille puhul esiratas libiseb isegi kuni 1/24 ringist ning reaktsioonikiirus on 150ms. Ning see süsteem on AINULT 3gen haldexil. Nii et selles ma ei kahtle et mul 3gen.
Tegelt peaks filmima lähemalt, siledate rehvidega ideaalselt sileda jää peal, siis saaks täpsema pildi ette.
Minu auto dokumentatsioonis (brožüürides) on kirjas:
Pre-charged electronically controlled, all-wheel drive system (AWD) with InstantTractionTM. This technology employs constant hydraulic pressure to channel powerto the wheels with the best road grip, so wheel spin is minimized, acceleration isimmediate and the car is exceptionally reassuring in slippery conditions.
Ehk siis salvestava funktsiooniga neliveo süsteem mille puhul esiratas libiseb isegi kuni 1/24 ringist ning reaktsioonikiirus on 150ms. Ning see süsteem on AINULT 3gen haldexil. Nii et selles ma ei kahtle et mul 3gen.
Tegelt peaks filmima lähemalt, siledate rehvidega ideaalselt sileda jää peal, siis saaks täpsema pildi ette.
Re: XC/AWD nelikvedu
No kui su auto on 2007 lõpus tehtud, siis Volvo jaoks ongi see juba 2008 mudeliaasta. Mõlematel sel juhul õigus.
Re: XC/AWD nelikvedu
Kohalt minnes peaks alates IV gen olema algusest peale neliveolised sõltumata sellest, kas midagi libiseb või mitte. Õigemini I või R käiguga on sidur alati maksimaalselt ühendatud. See on läbivuse jaoks oluline, kuna siis saavad kõik rattad korraga vedada, mitte esimesed ja tagumised vaheldumisi. Kinni jäämisel ei ole väga suurt vahet, kas see ratas pöörleb enne tagasilla ühendumist 1/4, 1/8 või 1/24 pööret - kui ta kord libisema läheb, siis on pidamine kadunud ja selle taastamine on palju keerukam, kui algusest peale libisemist vältida. Seda peaks ju igaüks teadma, kes ükskõik, millise veoskeemiga on kunagi lumehange jäänud.
Re: XC/AWD nelikvedu
maan kirjutas: Gen. III on juba nö ennetav: Haldex Generation III, IV, and V based all wheel drive systems are proactive. The electronics can pre-tension the clutch and activate all wheel drive before a wheel slip occurs.
Olin isegi imestunud, kui Volrem väitis, et 2006 XC70-nel on sama Haldex, mis mu 2003 masinal. Nurkülekanne on aga juba teine.
See "proaktiivne" ja "ennetav" tekitab tihtipeale inimestes arvamust, justkui suudaks auto ette näha juhi tegevusi. Tegelikult see päriselt nii pole.
See ennetavus tuleb seejuures üsna lihtsatest asjadest, näiteks kohaltvõtul lastakse haldexi sidurile surve peale sõltumata sellest, mis tee pind on. See on lihtsalt nii programeeritud - kui pedaalide jms sisendite järgi tuvastatakse, et auto hakkab liikuma, lükatakse haldexile surve taha (ka muudel taoliste "ennetavatel" on nii) ning teatud kiirusest alates lastakse uuesti järgi. Samamoodi see "proaktiivsus" auto provotseerimisel tuleneb sellest, et ajusse on teatud olukorrad sisse progetud. Vigala Sassi võimeid haldexil siiski pole
Sattusin hiljuti lugema venelaste autolehte "Autorevüü", kus oli juttu I gen XC70 valudest ja võludest - Venemaal pidi olema tavaline, et hommikul sõitma hakates hakkab armatuuril igasugu tulesid põlema ning nelivedu pole - varastatud on mingi juhtplokk, mis asub kohe tagaülekande juures põhja all.
Minul on visko - ja ei nuta, külg ees saab driftida, ukselinkideni lumest sõidab läbi ning pole ühtegi Volvole tüüpselt jukerdavat elektroonika juppi. Kindlasti pole nii täiuslik kui haldex, aga see eest palju töökindlam.
Re: XC/AWD nelikvedu
Aare85 kirjutas:Sattusin hiljuti lugema venelaste autolehte "Autorevüü", kus oli juttu I gen XC70 valudest ja võludest - Venemaal pidi olema tavaline, et hommikul sõitma hakates hakkab armatuuril igasugu tulesid põlema ning nelivedu pole - varastatud on mingi juhtplokk, mis asub kohe tagaülekande juures põhja all.
See on DEM ehk haldexi juhtblokk. Kui peaks kunagi läbi minema, siis ca 2000€ väljaminek Ilmselt sellepärast ongi minev kaup seal.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
Re: XC/AWD nelikvedu
Aare85 kirjutas:Samamoodi see "proaktiivsus" auto provotseerimisel tuleneb sellest, et ajusse on teatud olukorrad sisse progetud. Vigala Sassi võimeid haldexil siiski pole
Siiski, tänapäeva autodel on juba nii palju igasugu andureid, et need suudavad lausa ilma juhi abita sõita, sealjuures kõiki (ohu)olukordi "ennetades" Asi siis seda sama infot neliveo lülitamisel kasutada pole. Elektroonilise gaasipedaali täpne asend, mootori koormus, kasutatav käik isegi manuaalkasti puhul, abs anduritest rataste kiirused, rooli asend, turvapadja süsteemist kere kiirendus igas suunas, aktiivvedrustuse süsteemist kere kaldumise info jne.
Selle põhjal saab juba üsna suure tõenäosusega õige otsuse teha, et oled näiteks suurel kiirusel kurvi sisenemas ja varsti võib auto alajuhitavaks minna ja parem igaks juhuks tagasild ära ühendada.
Re: XC/AWD nelikvedu
See on DEM ehk haldexi juhtblokk. Kui peaks kunagi läbi minema, siis ca 2000€ väljaminek Ilmselt sellepärast ongi minev kaup seal.
No sellise asja väljamõtleja pidi ikka sündinud idioot olema, panna delikaatne elektroonikaplokk auto põhja alla.
Kunagi mõtlesin, et B5 Passati juhi jalgade all vaiba all olev ja alatasa ära uppuv salongi moodul on idiootsuse tipp, aga näe, saab veelgi kaugemale minna.
Re: XC/AWD nelikvedu
See tegelikult üsna kaitstud seal. Ei oska öelda, miks see nii kavandatud on, ehk soovisid sellega reageerimisaega vähendada?
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
Re: XC/AWD nelikvedu
Tere, Minu volvol lendas täna samuti arvatavasti muhv. Milline kood see tugevndatud muhvi kohta käib ,esilehele?
XC90 2003, 2.4TD AT on muidu. Kui keegi varuosaga aidata saab võiks PM panna. VIN YV1CM799741069166
Kas selle muhvi ikka suvaline garaasitegija saab otsast? Elan linnas kus volvo esindust loomulikult ei ole.
Kui mina koode vaatan siis leian hoopis teise nr?
http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 95034.html
9495034 stock nr? Ja muhvi service kit nr koos tihenditega tundub olema 30787988
XC90 2003, 2.4TD AT on muidu. Kui keegi varuosaga aidata saab võiks PM panna. VIN YV1CM799741069166
Kas selle muhvi ikka suvaline garaasitegija saab otsast? Elan linnas kus volvo esindust loomulikult ei ole.
Kui mina koode vaatan siis leian hoopis teise nr?
http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 95034.html
9495034 stock nr? Ja muhvi service kit nr koos tihenditega tundub olema 30787988
Volvo XC 90 - 6.2L Chevy Camaro 2011
Re: XC/AWD nelikvedu
Tere, et juhtus selline asi siis, et liivas tagurdades ja uuesti edaspidi sõitma hakates käis tugevam raks ja tagasild kadus tagant ja hetkega jäin kinni. Olen nüüd terve päeva uurinud ja lugenud, et vist nurkreduktori muhvi nuudid purunesid.. täna sain auto ka üles tõstetud ja kardaan ei liigu ehk sealt eest poolt ei tule midagi edasi..Kas peaks laskma igaksjuhuks kardaani alt ära võtta, et saaks autot kasutada? Või on kellegil kogemusi samasuguse veaga.. Võin ka öelda, et varasemalt käis enamus korrad tagurpidi käiku sisse pannes väiksem kõlks läbi, et see kõlks kadus ka nüüd ära koos tagasillaga..Autoks siis volvo v70, 2005, d5 awd Kuna olen saaremaal ja siin eriti ei tea keegi sellisest asjast midagi.. või üldse volvodest on siin selle remont ja vea otsimine väga keeruline..
Re: XC/AWD nelikvedu
Minu kogemus. Sama käis kõvem raks ja kõik. Alla ronides käis kardaan käega keerates ringi st. eest midagi peetis. Sõitsin sedasi lihtsalt ringi ei kiskunud kardaani alt. Eelmine sügis võtsin remondi ette, lootsin muhvi purunemist kuid mul oli hoopis reduktori nukad maas, Rootsi romula aitas. Aa see kilks kardaanis on ristist. Varsti hakkab ka sõidu ajal kilisema. Kisu kardaan alt ära see sõitmist ei sega. Tallinnas ja Pärnus on tegelased kes selle korda teevad. Romula kaupa ei soovita ja originaalis on ainult terve kardaan mis maksab omajagu. See risti lõtk on üpris lõhkuv teema, st. kardaan vibrab ja lõhub külgnevaid juppe. Selle muhvi värgiga peaks iga vähegi pädev remondikas hakkama saama isegi Saaremaal. Lase kohe ka käiguka ja reduktori otsa tihendid ka ära vahetada.
Re: XC/AWD nelikvedu
Ka abi vaja, 2006a xc90-l nimelt ei saa seda muhvi sealt käigukasti seest kätte, istub teine ikka kõvasti seal sees kinni. Muhvi nurkülekande poolsel osal hammbad maas. Olen ühel teisel xc90-l kasti vahetanud, siis sellel sai selle muhvi vabalt kätte (oli ka juba hambad päris õnnetud)
Oleks nõuannete eest tänulik kuidas see muhv sealt kasti seest kätte saada.
Muhv käes ja vahetatud, autol taas mõlemad sillad toimetavad.
Oleks nõuannete eest tänulik kuidas see muhv sealt kasti seest kätte saada.
Muhv käes ja vahetatud, autol taas mõlemad sillad toimetavad.
Re: XC/AWD nelikvedu
Tere mul sihuke mure et 80 ja 100 vahel viskab autole müra sisse ja kui viskab vea teate veojõukontroll vajab hooldust kaob müra ära taga sild läheb tagant ära.ja kui võtsin AWD kaitsme välja kadus ka müra ära arvuti näitav et haldex pumpa.siin sellest muhvist juttu kui see kulunud on ka võib see ka mingit vibratsoni tekitada
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 19 külalist