Tervist, sain siis omale ühe 740 87 aastast ja on seisnud garaažis üle seitsme aasta aga ei käivitu, soetasin uue kütuse filtri sellele, uue õhu filtri kuna vana nägi välja nagu õlitünnist võetud kalts.
Mõttes oli eest peale tuleva kütuse voolik lahti võtta ja vana diisel välja pumbata, peale on pandud uued kõrgsurve pumba torud eelmise omaniku poolt.
Mootor käib ilusti ringi.
Proovisin tööle tõmmata aga siis andis kardaani vahepukk järgi ja purunes (laager kinni)
Kas keegi oskaks anda mingeid nõuandeid käivitamiseks?
740 87' d24 käivitus mure
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec
- kaarelolen
- Foorumlane
- Postitusi: 19
- Liitunud: 10 Mär 2015, 18:30
- Asukoht: Pajaka küla, Märjamaa vald
740 87' d24 käivitus mure
V70XC 2000 - 142kw Igapäevane
S60 2003 - 103kw - lännu
740 1987 - 60kw WiP
S60 2003 - 103kw - lännu
740 1987 - 60kw WiP
Re: 740 87' d24 käivitus mure
Tere! Kui torud on hiljuti vahetatud, tuleb neist õhk välja saada. Kui pihusti toru pihusti pealt lahti keerata ja starterit anda, siis kas toru otsast pritsib kütust välja? Nii tehes saab torudest ametlikult õhu välja, ühtlasi saad ka teada, kas pump üldse kütust pumpab. Üksikute torudega tegeledes ei ole ma ise pidanud nii tegema, süsteem on õhu ise välja tõrjunud.
Kontrolli ära kõige lihtsamad asjad - kas kõrgsurvepumba peal (üleval eesotsas, kõrgsurvetorude ühenduste kohal) olev solenoid saab +12V nii võtme töötava mootori (ON) kui käivitamise (START) asendis; kas eelsüüteküünlad saavad enne käivitamist +12V toidet? Kui võimalik, mõõda ampertangidega ära eelsüüteküünaldesse mineva voolu tugevus - see peaks olema 60A kandis ehk ca 10A küünla kohta. Madalam näit annab seega vihje läbipõlenud küünalde kohta. Kui eelsüüteküünaldele pinget üldse ei jõua, kontrolli esmalt küünalde relee all asuvat plekist kaitset (80A). See mootor ei käivitu ka soojade ilmadega ilma eelsüüteküünalde abita!
Kontrolli üle mootori ajastus (seda peab ilmselt mõni mehaanik tegema), kui on kahtlus, et kõrgsurvepumba asendit on pärast eelmist edukat töötamist muudetud (nt hammasrihmade vahetamiseks).
Mootorit on mõtet käiata alles siis, kui eelmainitud kontrollid tehtud. Et käivitumine edukam oleks, võid eelsüüteküünaldel lasta mitu töötsüklit teha (keera võti töötava mootori asendisse, oota 10 sekundit, keera võti nulli, keera võti uuesti töötava mootori asendisse, oota 5 sekundit, anna starterit). Aku peab seejuures heas korras olema ja parem oleks, kui akut ka pidevalt laetaks.
Ära starteriga käiamisega liiale mine, korraga käivita kuni 20 sekundit ja enne järgmist katset oota mõni minut. Siis saavad starteri mähised jahtuda.
Mu 740-l oli kunagi täpselt sama juhtum - auto oli ca 6 aastat seisnud. Tulid mehaanikud, andsid vahelduva eduga mitu tundi starterit, starter andis otsad, ostsin uue kasutatud starteri, tulid samad mehaanikud, käiasid veel veidi ja mootor ärkas ellu. Enne seda olid nad muidugi mõõtnud kütuse solenoidi ja eelsüüteküünalde pinget (kahjuks mitte voolu, mõnes läbipõlenud küünlas oli ka viletsa käivitumise põhjus) ning kontrollinud mootori ajastust. Ära vahetati ka kütusevoolikud - läbipaistvast voolikust on selgelt näha, kas seal sees on kütus ja kas see tagasi vajub või õhumulle sisaldab.
Edu traktori elustamisel!
Kontrolli ära kõige lihtsamad asjad - kas kõrgsurvepumba peal (üleval eesotsas, kõrgsurvetorude ühenduste kohal) olev solenoid saab +12V nii võtme töötava mootori (ON) kui käivitamise (START) asendis; kas eelsüüteküünlad saavad enne käivitamist +12V toidet? Kui võimalik, mõõda ampertangidega ära eelsüüteküünaldesse mineva voolu tugevus - see peaks olema 60A kandis ehk ca 10A küünla kohta. Madalam näit annab seega vihje läbipõlenud küünalde kohta. Kui eelsüüteküünaldele pinget üldse ei jõua, kontrolli esmalt küünalde relee all asuvat plekist kaitset (80A). See mootor ei käivitu ka soojade ilmadega ilma eelsüüteküünalde abita!
Kontrolli üle mootori ajastus (seda peab ilmselt mõni mehaanik tegema), kui on kahtlus, et kõrgsurvepumba asendit on pärast eelmist edukat töötamist muudetud (nt hammasrihmade vahetamiseks).
Mootorit on mõtet käiata alles siis, kui eelmainitud kontrollid tehtud. Et käivitumine edukam oleks, võid eelsüüteküünaldel lasta mitu töötsüklit teha (keera võti töötava mootori asendisse, oota 10 sekundit, keera võti nulli, keera võti uuesti töötava mootori asendisse, oota 5 sekundit, anna starterit). Aku peab seejuures heas korras olema ja parem oleks, kui akut ka pidevalt laetaks.
Ära starteriga käiamisega liiale mine, korraga käivita kuni 20 sekundit ja enne järgmist katset oota mõni minut. Siis saavad starteri mähised jahtuda.
Mu 740-l oli kunagi täpselt sama juhtum - auto oli ca 6 aastat seisnud. Tulid mehaanikud, andsid vahelduva eduga mitu tundi starterit, starter andis otsad, ostsin uue kasutatud starteri, tulid samad mehaanikud, käiasid veel veidi ja mootor ärkas ellu. Enne seda olid nad muidugi mõõtnud kütuse solenoidi ja eelsüüteküünalde pinget (kahjuks mitte voolu, mõnes läbipõlenud küünlas oli ka viletsa käivitumise põhjus) ning kontrollinud mootori ajastust. Ära vahetati ka kütusevoolikud - läbipaistvast voolikust on selgelt näha, kas seal sees on kütus ja kas see tagasi vajub või õhumulle sisaldab.
Edu traktori elustamisel!
- amazon86
- Foorumi veteran
- Postitusi: 1483
- Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Kontakt:
Re: 740 87' d24 käivitus mure
Lisaks Juhani suurepärasele juhendile soovitaks enne käivitamist pump kütusega täita. Ise olen pannud väiksest kanistrist vooliku otse pumpa ja lasknud niikaua voolata, kui kütus hakkab tagasivoolust tulema.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.
-
- Uustulnukas
- Postitusi: 4
- Liitunud: 27 Sept 2015, 22:29
Re: 740 87' d24 käivitus mure
mina võtsin pumba tagasivoolu toru lahti,keerasin süüte sisse ning siis õli eemaldus pumpaga tõmbasin kütte üless.. peale seda tegevust keerasin ,pihusti torud lahti andsin paarkorda starterit samal ajal hoidsin gaasi pedaali põhjas .. abiline andis märku kui kütet tulema hakkas pihusti toru ühenduste juurest ,seejärel kui kütet tulema hakkas keerasin pihusti torud kinni kõik 6 tk mis olid ~1 pööre lahti keeratud peale seda 2x eelsüüdet ja pill ärkas peale 5a seismist ellu nagu võluväel muidugi algul lubas ja siis vaikselt korjas kõik 6 silindrit järgi... ning nüüd koguaeg matsu pill...
- kaarelolen
- Foorumlane
- Postitusi: 19
- Liitunud: 10 Mär 2015, 18:30
- Asukoht: Pajaka küla, Märjamaa vald
Re: 740 87' d24 käivitus mure
Tegin nii, et imesin tagasivoolu minevast torust kütte üles ja tõmbasin käima ja nii sain ka õhu välja, nüüd töötab kenasti, poolest pöördest käib. Nüüd tagatulesi, t.kojameest,pidurikolvide rem. Komplekte, õli filtrit ning esiklaasi vaja. Siis võib mõelda üv ja kindlustusest.
V70XC 2000 - 142kw Igapäevane
S60 2003 - 103kw - lännu
740 1987 - 60kw WiP
S60 2003 - 103kw - lännu
740 1987 - 60kw WiP
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist