1. leht 2-st

Suuremad pidurid

Postitatud: 06 Juun 2012, 20:03
Postitas python
Uuriks, kas keegi on s/v/c 70 -98 - 02 aastal vahetanud 280mm esimesi piduri kettaid suuremate 302mm vastu.
Kas piisab ainult suuremast kettast ning piduri sadula kinnituse vahetusest ning kas 302mm ketas sobib 16" veljega?
On veel seal vaja midagi vahetada, esimesed piduri voolikud? Klotsid ja sadul ise on sama vist?

Sadula kinnitus 302mm kettale
Pilt

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 06 Juun 2012, 20:12
Postitas Tanel
Vaja vaid uued sliderid ja kettad. Muud ei ole vaja

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 06 Juun 2012, 21:07
Postitas python
Mis varuosa koodiga need võiks olla?

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 06 Juun 2012, 21:34
Postitas Tanel
8602456

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 06 Juun 2012, 22:41
Postitas no1
Mis kasu on suurematest ketastest, kui klotsi hõõrdepind jääb samaks? Pole sellele 2 aasta jooksul vastust leidnud, peale selle, et meeletult paremaks läheb. :idea:

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 06 Juun 2012, 22:50
Postitas maan
no1 kirjutas:Mis kasu on suurematest ketastest, kui klotsi hõõrdepind jääb samaks? Pole sellele 2 aasta jooksul vastust leidnud, peale selle, et meeletult paremaks läheb. :idea:

Kui mõelda näiteks karusselli peale, siis kas on jõu poolest kergem hoogu lükata/peatada tsentris või võimalikult kaugel keskkohast...

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 06 Juun 2012, 22:52
Postitas python
Sama klotsi pidurdus õlg on kaugemal, sama umbes nagu midagi keerates pikema asjaga.

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 07 Juun 2012, 10:00
Postitas no1
Vahe on 22m diameetrilt, ehk 11mm raadiuselt. Kas kellelgi on infot, kui palju see mõjutab 100km/h -0km/h pidurdus teekonda?

E: Väljamaa foorumites kiidetakse upgrade taevani ja samas teised mainivad, et täielik raha raiskamine. :)

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 07 Juun 2012, 10:10
Postitas ants
no1 kirjutas:Vahe on 22m diameetrilt, ehk 11mm raadiuselt. Kas kellelgi on infot, kui palju see mõjutab 100km/h -0km/h pidurdus teekonda?

E: Väljamaa foorumites kiidetakse upgrade taevani ja samas teised mainivad, et täielik raha raiskamine. :)


Eks see sõltub ka rehvi haardevõimest, kehva rehvi saad igasuguse piduriga loha.

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 07 Juun 2012, 10:16
Postitas no1
ants kirjutas:
no1 kirjutas:Vahe on 22m diameetrilt, ehk 11mm raadiuselt. Kas kellelgi on infot, kui palju see mõjutab 100km/h -0km/h pidurdus teekonda?

E: Väljamaa foorumites kiidetakse upgrade taevani ja samas teised mainivad, et täielik raha raiskamine. :)


Eks see sõltub ka rehvi haardevõimest, kehva rehvi saad igasuguse piduriga loha.


Kindlasti. Mõtlesingi võrdsetel tingimustel, muidu kaoks asja point nagu sa ütlesid, loha taha.

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 07 Juun 2012, 10:50
Postitas kirsipuu
Samadel tingimustel on puhtalt Nm vahe 10%.
See võibolla ei tundu palju, aga tegelik kasu tuleb hoopis mujalt.
Kuna ketta nurkkiirus jääb samaks, aga diameeter suureneb, siis ventilaatorilabade joonkiirus millega ketast jahutatakse tõuseb samuti 10%.
Ja kuna pidurdamine tähendab hõõrdejõu tekitamisega energia muundamist kinemaatilisest soojusenergiaks siis sealt see vahe tulebki.
Põhimõtteliselt on pidurdamine seda intensiivsem mida kiiremini suudetakse tekitatud soojus ära juhtida.
Ja mida parem on jahutus seda kiiremini pidurid "taastuvad".

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 07 Juun 2012, 17:37
Postitas tnx
lisaks sellele on ketta ümbermõõt ka vähe suurem, st ketta pool on rohkem pinda, mida soojendada ühe ratta pöörde jooksul.

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 08 Juun 2012, 10:18
Postitas rookierice
s60ga on mul kogemus, et 302mm ketastega ja originaal 16" veljega (kinnine) kestis vanal audru rajal 2 ringi kui toorelt peale minna. Teises sessioonis juba 3 ringi (sõit muutus sujuvamaks). 17" veljega (t5 originaal) kestis mõlemal juhul ringi kauem. Pidurid on volvodel lahjad, ei taha teadagi mis veel väiksema kettaga saaks.
Vanema generatsiooni kohta ei tea aga kui mul oleks 280mm (või oli see 286?) ketastega v70 2gen siis jätaksin 302mm kohe vahele ja läheks R pidurite peale. Kaalu on neil autodel ka meeletult.

Ahjaa, uuri ka seda, milline ketas sinna veel sobiks. Vähemalt uuema kerega autol võtab ketas õhku väljaspoolt, ehk veljekodarate vahelt, seal on õhk väga turbulentne ja pole ka ruumi õhusuunaja panekuks, hea oleks leida selline ketas, mis võtab õhku põhja alt, ning lükkab siis velje vahele välja. Tõsi, jahutuse peale ei pea mõtlema kui on plaanis peale iga järsemat pidurdust niikuinii suitsupaus teha. Siis on tehaseversioon okei.

Pidurid on kõige esimene tuuning! Tee ära!

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 10 Juun 2012, 12:16
Postitas python
302mm ketas võtab samuti õhku väljapoolt. 280mm kestis audrus pool ringi :)
Saksast saab mõistliku hinnaga need vahetukid samuti.

Re: Suuremad pidurid

Postitatud: 06 Juul 2012, 18:15
Postitas python
Asi on natuke edenenud ning võib-olla kui kellegil sama upgrade plaanis siis siin on selle kohta natuke infot.
Neid piduri slidereid on kahe koodiga, mis vahet neil on seda ma ei tea. Kood muutus -99.
Mul on 2000 c70 aasta mudel, kuid siiski sai võetud vanem variant koodiga 8251319 mitte 8602456.
Interneti tarkuse järgi on seal ainult metalli või selle katmise erinevus ning kallim hind.
Osad korralikult taastatud ning kaetud tugeva lakiga. Ühte karpi oli sattunud kogemata vale osa :D
Pilt
Sobivad täpselt, peale 302mm ketta pole rohkem midagi vaja, samuti jätkub ka piduri vooliku pikkusest.
Pilt
Seda tüüpi 16" veljega jäi vahe ratta balanseerimise tasakaalustuse tinast velje siseserval ca 4mm
Pilt
Pilt