Veepumba vahetus

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Henn, bronec

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Veepumba vahetus

PostitusPostitas vanapeer » 11 Veebr 2008, 20:01

Eile õhtul, kell 7 sai mõeldud, et mis see 200se veepumba vahetus ära pole: vent eest, genekas lõdvaks ja tuld.
Järgmine hetk kui kella vaatsin oli kell 12 öösel, tihend lõhutud ja pump üleni RTVga koos. Vahepeal pidi veel Supp röhitsema, sest kirusin veepumbaäri, kus kaasa antakse 2 uut mutrit ja 3 uut polti, mida ei anna sisse keerata. Keere oli sama, kuid faas liiga väike vist - lihtsalt ei võta ja vsjoo. Ja mida pakendis pole on 4 tikkpolti, mille külge vent peab käima!!! Kõige paremad "tervitused" muidugi läksid mootori rihma kattekaane disainijatele. Nimelt alumine kaane osa, mida ei saa ära võtta (saab aga ainult koos suure rihmarattaga), vot selle kaane nurk peab täpselt 4 mm ees olema, et pump oma kohale panna. Ja nüüd jätab pump ülemisest torust lekkimise järgi ainult soojalt, kui RTV on paisunud :)
Kas uusi tihendeid eraldi saada on ja kas te kõik tahate öelda, et alati tuleb ka alumise rihma ratta kate eemaldada?
:unibrow:

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7081
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 11 Veebr 2008, 20:24

Mäletan, et endal kah oli igavene häda selle pumba vahetusega. Lõhkusin kah selle kummirõngas tihendi ära aga noh silikoon aitas lõpuks hädast välja.
Ka minu komplektil polnud neid tikkpolte.

Kasutasin paikalükkamiseks lausa tungrauda ülemine tihend oli nii kange.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

PostitusPostitas JaanKaer » 11 Veebr 2008, 20:48

Vat jah! Neid tikkpolte tuleb ikka küll ise treida. Täiesti masendav oli ka 700sel vahetada. Õnneks kuna teadsin seda, keermestasin enne ette neli polti ning vahetuseks kulus aega 30 minutit. Ilgelt kiire oli ja nö lõunapausist pidin ära vahetama :D Aga asja nöökis tulemus, et ülemine lõdvik hakkas lekkima koheselt peale seda, kui "vesi" sisse valatud sai :P

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 11 Veebr 2008, 21:01

Vedas, et lõdvik, seda annab kergesti kohendada.
:unibrow:

Kasutaja avatar
JaanKaer
Foorumi veteran
Postitusi: 1321
Liitunud: 21 Sept 2005, 14:17
Asukoht: Patika
Kontakt:

PostitusPostitas JaanKaer » 11 Veebr 2008, 21:03

Nudaa... kui sul on vaid 30 minutit aega, siis just lõdviku kohendamine, mis keskelt puru, pole just lõbus :P Paberteipi oli vaid... see ka olukorra päästis. 24ks tunniks.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7081
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 11 Veebr 2008, 21:18

ise kasutasin paigaldusel tungrauda nagu mainisin muidu ei saanud seda tihendit mis kaane vahel on pidama. Ja ega need poldiaugud kah ei tahtnud eriti kohakuti olla. Järgmine päev hakkas lekkima toru mis salongi poole läheb kus tihend katki läks.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 11 Veebr 2008, 21:44

Muide selle toru külge mis salongi poole läheb, on kinnitus poldi ja mutriga?
:unibrow:

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7081
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

PostitusPostitas Leho » 11 Veebr 2008, 22:36

nii ta on sellegipoolest suutsin tihendi ära lõhkuda nii , et lekkima hakkas paari päevaga. muidugi sõber silikoon aitas lõpuks hädast välja.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt

Kasutaja avatar
Kristjan
Foorumi veteran
Postitusi: 572
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:29
Asukoht: Tallinn-Luige

PostitusPostitas Kristjan » 11 Veebr 2008, 23:07

Tihendi saab Jaanionu poest umbes 30 krooniga. Kui see muidugi just nüüd see tihend on, mis teil lekib. Minu 740 jäi igatahes pidama. Enne lekkis samuti külmalt.
XC70 T5 '14
EX: 144 '72, 244 '83, 744 '88, V70 '00, XC70 '03, 945 '95

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

Kevadel uued mahlad jooksma!

PostitusPostitas vanapeer » 22 Mär 2009, 12:00

Umbes täpselt aasta aega hiljem ja natuke targem.
Veepumba vahetuseks parem mootor välja tõsta :unibrow:
Ja riputada soovitud kõrgusele.
Pilt
Milline lõbu on nii teha järgmisi tuuninguid.
Rihmavahetus, simmerite vahetus
PiltPilt
Vana saalet on näiteks hea kasutada simmeri paigaldamiseks
Pilt
Nagu näha on 89 aasta mootoril kõik simmerid lekkinud
Pilt
(Tagumine vändasimmer muidugi jäi vahetama, kuna varuosamüüja on udupea. Selle simmeri suhtes peab lootma palvetele ja ohverustele. Ohverdada saab väga hästi varuosamüüja auto värvitükke)

Aga siin on siis see kurikuulus nukk, mis väga kergesti keerab kogenematul pumbavahetusel kõik peesse.
Pilt
See nukk on küll vaevumärgatav aga kuna pump tuleb panna tikkpoltide otsa samas sel ajal kui pabertihend on paigas, ning siis veel maksimaalselt üles suruda - see nõuab õnne või osavust.
Lõpptulemusena sai vist paika. Kasutades ka sellist jõuõlga
Pilt

Muide vana nägi välja selline. Plögakork hoidis kinni veel mingi liitri jagu vett
Pilt
Viimati muutis vanapeer, 22 Mär 2009, 12:52, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Loff
Ära roni, tapab!
Postitusi: 4958
Liitunud: 03 Jaan 2008, 16:42
Asukoht: Maal
Kontakt:

PostitusPostitas Loff » 22 Mär 2009, 12:49

jahutusvedelikuks kasutad vett??
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 22 Mär 2009, 12:55

Ma arvan (loodan), et sinna oli midagi spetsiifilisemat pandud ikka. Ma tegelikult vahetan mootorit ja ma ei tea selle ajaloost midagi muud, kui et masin kuulus enne Heimar Lenkile.

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

PostitusPostitas supp » 22 Mär 2009, 13:05

sa ei küsinud tagumist simmerit, kust mina pean teadma, et sa igaasjapärast mootori maha kisud.
arvestades su hobi, siis mis sa sest mootorist üldse tagasi paned, las seisab nurgas, nii on mugavam kord aastas õli ja iga 5 aastatagant rihma vahetada.
Krt, ma kardan et pean ka kohe ühe esimestest simmeritest ära vahetama, tundub, et midagi vist lekib, õnneks on 200jasel mootor õietpidi peal, niiet ma ei kavatse mootorit maha tõsta (no mul pole tali ka)
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
vanapeer
Foorumi veteran
Postitusi: 6781
Liitunud: 02 Juul 2005, 01:31
Asukoht: valges majakeses mere ääres
Kontakt:

PostitusPostitas vanapeer » 22 Mär 2009, 13:17

supp kirjutas:sa ei küsinud tagumist simmerit, kust mina pean teadma, et sa igaasjapärast mootori maha kisud.

Ma ei plaaninud küll avaldada et sa oled see, kes lugeda ei oska aga no kui soovid
"9) miks mitte vahetada ka simmerid kõik mis ees ja vända oma"
Arvestades su seisukohavõtte foorumis sa eriti lugemisse ei süvene vaid lähtud vaid sellest et tead ise paremini.
No pole hullu. Selle vända simmeri vahetan ära suvalisel lõunapausil.

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

PostitusPostitas supp » 22 Mär 2009, 13:59

ees on ka vända oma, ehk lähtusin sellest: kõik mis ees ja (ka) vända oma
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist