3. leht 4-st

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 14 Veebr 2019, 11:46
Postitas kloox
Paar päeva tagasi näidati mannoli õli pläskut mulle et hea odav 2ja peale eur-i liiter.Aga lähemalt uurides hakkas tootja tähtedega uab ehk siis baltikumi teisest otsast ning see minus küll usaldust ei ärata väga.Ei ole suurem asi odavate õlide pooldaja ka.Ise kasutan Totali toodangut kuna hind mõistlik.

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 08 Mär 2019, 07:22
Postitas baxxter
https://www.77lubricants.nl/en/ sellist brandi on keegi kasutanud/teab midagi?

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 08 Mär 2019, 08:11
Postitas kloox
baxxter kirjutas:https://www.77lubricants.nl/en/ sellist brandi on keegi kasutanud/teab midagi?

Odava otsa õlid on vast,kvaliteedist väga ei tea,aga eelmisel aastal oli kuulda ,et vahetas omanikku,texaco nimelise korporasiooni alla.

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 08 Mär 2019, 09:42
Postitas totu
baxxter kirjutas:https://www.77lubricants.nl/en/ sellist brandi on keegi kasutanud/teab midagi?

Ei te sellist marki aga:

1.Holland viitab võimalusele, et tegemist võib olla "õlisegajaga", st. firmaga, kes segab odavaid komponente, aegunud retseptide järgi. Aga ei pruugi nii olla.
2. Reklaam vormelil tähendab, et arvestatav osa müügitulust läheb reklaamile ja see osa jääb tootearendusel saamata. Aga ei pruugi nii olla.

PS: Ja see, et võidusõiduautol on õlireklaam, tähendab (üldjuhul) seda, et tiim saab raha, mitte ei sõida sama õliga, mis kleebisel. Aga ei pruugi nii olla.

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 08 Mär 2019, 10:27
Postitas baxxter
No mõtlesin sellega paar lühikest välpa teha, et vana õli mootorist paremini kätte saada. Nö läbipesuks käib küll siis, aga järgmine välp ikka liqui moly-ga, nagu mul auto harjund :)

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 12 Mär 2019, 12:36
Postitas kloox
Läbipesuks kärab küll.

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 27 Mär 2019, 21:08
Postitas ikstse
Aga ikkagi, miks kasutatakse ja lausa soovitatakse korras mootorile paksemat õli kui tootja on ette näinud??? Aja jooksul olen vestelnud siin-seal ja kaevanud veebis ning tundub, et see praktika on üsna levinud, ja mitte ainult Volvode peal. Saaks aru kui mootor on juba üsna ära kulunud ja lõgina varjamiseks või õlikulu vähendamiseks läheb sisse paksem õli. Aga korras mootorile? Või on Volvo meelega, et mootor liiga kaua vastu ei peaks, soovitanud liiga vedelat õli, millise kurikavala salaplaani on nutikad kasutajad läbi näinud?

Üks näide kah. Minu XC90 D5244T4 jaoks on Volvo ette näinud ACEA A5/B5, SAE 0W-30. Üks sarnane Volvo heakskiiduga õli on Liqui Moly Special Tec V 0W-30. Ja vahetuseks soovitati Mannol 7707 O.E.M. 5W-30. Mannoli koduleht soovitab ka Energy 5W-30. Või hakkabki asi pihta õlitootjast, antud juhul Mannolist, kes lihtsalt soovitabki kasutada paksemat õli?

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 27 Mär 2019, 23:03
Postitas marek555
Sellele mootorile ainult 0w-30. Pane see https://avsk.ee/est/tooted/mootoriolid/ ... 54959.html. Igahommikune klapitõukuriklõbin garanteeritud. Odava õli kasutamine kaasaegses diiselmootoris maksab pea alati valusalt kätte.

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 28 Mär 2019, 07:03
Postitas Iceman
5w30 markeeringuga lubab Volvo manuaal ka soojades kliimades kasutada, sest esimene number on oluline külmkäivituse jaoks. 5w on Volvo manuaali järgi lubatud kuni -30 kraadini. TEgelikult graafiku järgi võib 5w30 vabalt ka meil kasutada. Mitu korda viimaste aastate jooksul Eestil alla -30 läinud on?

Pilt

See on näiteks väljavõte USA turu Volvo user manualist.

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 28 Mär 2019, 09:35
Postitas ikstse
Alates 2006 on Rootsi ja Soome manuaalides D5 jaoks ühemõtteliselt soovitatud ACEA A5/B5, SAE 0W-30. Nii ka minu auto eestikeelses manuaalis. Viskoossustabel on mingi üldotstarbeline illustratsioon.

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 10 Dets 2023, 13:01
Postitas klemmikas
Ma ei võta vastutust, igaüks katsetab enda vastutusel, kuid ise tean ja lähtun järgnevatest põhimõtetest.
Alustan kõige tähtsamast, õli peab näitajatelt vastama tootja nõuetele, ehk siis A3/B3/B4 või A5/B5 ja diislitel C2/C3 ja neid C tähiseid on veel, samuti on õli peal muid näitajaid, mida tootaj võib nõuda ja mis peava ühtima, see on number 1.
Edasi oleks mõistlik järgida viskoossuvahemikke, mis on manuaalis kirjas, aga üldjuhul lubatakse üsna laia vahemikku.


Nüüd üldiselt õlidest.
0W30 ja 5W30 õlid on nõuete ja näitajate järgi 100 kraadi juures laias laastus samad, on võrdlemisi kitsas viskoossus vahemik, mis nad peavad olema.

Õlide omavahel segamist üldjuhul ei pea kartma, vahet pole kas mineraal või sünteetiline, garantiid muidugi ei ole kõigi koosluste kohta ja üldiselt on mõistlik kasutada oma autol kogu aeg sama õli, et vältida erinevate lisandite konflikti.
Korras ja puhta mootori ning korras tihendite puhul üldjuhul probleeme pole õlisordi vahetusel, aga milline vana mootor on 100% puhas ja korras?

Tootja annab üldjuhul erinevad valikud, nii 0W20, 0W30, 0W40, 5W40, kui ka 10W40.
5W30 ja 5W40 õlid ehk siis 30 lõpp vs 40 lõpuga õli ei oma tavaliselt väga olulist erinevust viskoossuses 100 kraadi juures.
Jah teatud ekstreemsetel juhtudel võib vahe olla veidi suurem, aga üldjuhul mitte.
Ehk siis, kui kasutad 30 lõpu asemel 40 lõpuga õli, siis reeglina ükski mootor sellest tuksi ei lähe, võivad mingid grammivahed olla, aga midagi otseselt reeglina ei juhtu.
Loomulikult ei saa ma lubada, et mõni uus ülipeen mootor seal mingit vahet ei tekita, näiteks uuele Toyota hübriidile usas on ettenähtud 0W8 ja 0W16 õlid.
Samuti võivad erinevate lisanditega õlid käituda mootorites muidu erinevalt, mitte siis viskoossuse pärast.

Kuid üldiselt ei ole mootorid nii jäigalt ühes kindlas viskoossuses kinni ja lubavad kerget kõikumist.
Üldjuhul võib igasse mootorisse panna 0W30, 0W40, 5W30 ja 5W40 õlisid ja midagi otseselt ei juhtu.
Loomulikult on uunikume ja perfomance mootoreid, kus peab õlivalikul olema ettevaatlikum ja mõni uus ülipeen mootor.

Jah tõesti, 0W30 õli on ka 40 kraadi juures vedelam, kui 5W30 õli, mis võib tõesti panna mootori poolsoojana teistmoodi käituma, kuid 100 kraadi juures peaks see probleem kaduma.
Loomulikult toonitan veelkord erinevate õlide erinevaid lisandeid, mis on viskoossusest eraldiseisvad asjad, kuigi nad mõjutavad ka viskoossust erinevatel temperatuuridel.

Tegelikult on õlid täis erinevaid omadusi, ehk siis pelgalt 0W30 vs 5W30 rääkides saame üsna vähe teada.

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 10 Dets 2023, 13:08
Postitas klemmikas
ikstse kirjutas:Alates 2006 on Rootsi ja Soome manuaalides D5 jaoks ühemõtteliselt soovitatud ACEA A5/B5, SAE 0W-30. Nii ka minu auto eestikeelses manuaalis. Viskoossustabel on mingi üldotstarbeline illustratsioon.


D5 on ju diiselmootor, kas seal C2 ja C3 tähistest pole juttu?
Manuaalis on öeldud reeglina mitu erinevat viskoossust mida tehas lubab antud mootoril kasutada, mitte ainult üks 0W30.
2017-2021 Volvo V90 D5 diisli kohta näitas kiire interneti otsing ainult 0W20, aga ilmselt manuaal lubab siiski mitut viskoossust.
Otsing näitas ka teiste tulemuste näol 0W20 õli.

Isiklikult ma 0W20 õli väldin ja alla 0W30 õli keeldun kasutamast ja tihti eelistan pigem 0W40/5W40, kuid need on minu isiklikud eelistused.

Tegelikkuses sõltub õli viskoossuse valik ka kliimast.

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 10 Dets 2023, 21:31
Postitas Leho
nu minu 136kw D5 masinal on mootoriruumis lausa kleep et õli on soovitav 0W30 CASTROL ja kindlasti peab sellele A5/B5 asjale vastama kuna on DPFiga

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 10 Dets 2023, 22:52
Postitas klemmikas
A5/B5 ei tähista dpf filtrit, selle kohta peab eraldi märkus olema ja üldjuhul peab ka mingi C tähis olema näiteks C2 C3, see on manuaalis öeldud ka.
Manuaal on see, mis näitab lubatud vahemikud välja, aga alati sobib mitu vahemikku.

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 10 Dets 2023, 23:20
Postitas Mario_L
kui on 0W20 ette nähtud, tuleb kasutada 0W20. 0W30, kui ei ole lubatud kasutada, siis seda ka kasutada ei tohi.
sama lugu just eelnimetatud 0w8 ja 16 õlid. Toyota tuleb veel mootoritega, kus on 0W2 ettenähtud ja sinna midagi muud panna ei tohi.
Esiteks, kuna mootorid on koostatud hetkel kehtivate normide alusel, siis tootja annab ise vastavalt Normal või Severe usage intervalli.
VW grupi autodel on paralleelselt 0W30 ja 0W20, vastavalt hooldusgraafikule. Mõlemad õlid on mõeldud nii bensu- kui diiselmootorile, sest alates 2018 on nagunii KÕIK sisepõlemismootorid varustatud kübemefiltriga, v.a CNG mootorid ja osa hübriide. Mootorite silindriseinad on kaetud erilise kattega, ütleme Nikasil, ja kui otsustad kasutada oma suva järgi sinna nt 0W40 panna, siis tee juba kohe pai ja head aega mootorile, sest õlikulu tekib üsna pea ja üsna suur.
A5/B5 on vana Fordi standard ja seda joont aeti pikalt. A5/B5 õli ei tohi kasutada seal, kus on C2/C3 nõue, aga C3 õli võid kasutada A5/B5 bensiinimootoris.
Saalede tolerantsid on läinud selliseks, et enamikus uutes mootorites pole juba ammu neid kasutusel. Mootoriplokki ja pöörlevaid võlle lahutab vaid õlikiht.
Õlipumbad on muutuva geomeetriaga, aastaid on need juba ka elektroonikaga juhitud, siis igasugune kõrvalekalle nõuetest lõpeb katastroofiga.
Aga hei, kliendi vara ju, savi, valame või vett sisse. :)