2. leht 4-st

Re: Õli

Postitatud: 29 Jaan 2019, 09:43
Postitas -taf-
marek555 kirjutas:...
Kas on keegi kasutanud Kroon Oil tooteid? Plaan see töökotta nn. teiseks odavamaks õliks sisse võtta.

Mäletan, et Volremis valati Kroon Oil tooteid sisse.

Re: Õli

Postitatud: 29 Jaan 2019, 10:23
Postitas j0hanne5
Mina kasutan juba 5a ainult liqui molyt, seda nii volvo diislil kui saabi bensukal, null probleemi ja läbisõidud on aastas 40-50k.

Re: Õli

Postitatud: 30 Jaan 2019, 00:35
Postitas Mafka
Mario_L, ma ei saa aru, miks sa räägid nii üldistest terminitest nagu 5W/30 või 0W/30.
Ma püüaksin siin täpsemalt aru saada, kui sa räägiksid siin mingist konkreetsest õlist ja konkreetsest mootorist, kuid 5W/30 või 0W/30 ja D5 on väga suur üldistus (vaata näiteks minu esimeses postituses toodud näiteid).

Re: Õli

Postitatud: 30 Jaan 2019, 08:45
Postitas Mafka
Jäi hinge torkima just see osa, kus sa väidad, et 0W/30 on OK aga 5W/30ga sõitnud mootor tuleb peale lahtivõtmist maha kanda.
Ja siis räägid, et üks õli jõab sinna kuhu vaja ja teine ei jõua või siis jõuab sinna, kuhu ei ole vaja.
Kuid mina ei saa aru, kuidas see külmkäivitus/voolavus temperatuur siin mingit rolli mängiks.
Nagu võid eespoolt lugeda, siis Castroli A5/B5 5W/30 on töötemperatuuril vedelam kui A5/B5 0W/30.
Samas see on ainult konkreetne õli, mõnel teisel aga näitajad vastupidised.
Seega ei saa loogiliselt 0W/30 või 5W/30 näit sinu poolt toodud väidet, et ühega sõitnud mootorid tuleb peale lahtivõtmist maha kanda kuidagi toetada.

Re: Õli

Postitatud: 30 Jaan 2019, 10:00
Postitas Liiwaannus
Vb sõltub lahti võtmise metoodikast see mahakandmise vajadus.

Re: Õli

Postitatud: 30 Jaan 2019, 10:37
Postitas TheKris79
Oma 2el Volvol samuti viimased 3 aastat ainult Liqui Moly spets Volvo kirjadega õli kasutanud ja väga rahul. Niipalju kui praeguseks juba keskealise inimese kõrv kuulda suudab on mootori hääl oluliselt vaiksem ja ühtlasem (mul mõlemad versioonid e. diisel ja bensiin (D5 kui T6). 1 korra Volvo esinduses pandi T6-le Castroli uuesti ja ausalt ei tundunud hea ning vahetasin peale 5tuh km uuesti Moly vastu.
Jah siiani ei ole ma ühelegi omatud masinale 15tuh hooldusvälpade vahel õli lisama pidanud seega erinevate õlide kokku segamisest ei oska rääkida, kuid kipun arvama, et kui 0.5 liitrit juurde pead panema siis erilist vahet ei tohiks olla.

Re: Õli

Postitatud: 30 Jaan 2019, 10:45
Postitas ants
Liiwaannus kirjutas:Vb sõltub lahti võtmise metoodikast see mahakandmise vajadus.


Mario_L räägib VAG-grupi autodest.

Re: Õli

Postitatud: 30 Jaan 2019, 12:13
Postitas Mafka
ants kirjutas:Mario_L räägib VAG-grupi autodest.

Kuigi ei näe vahet, mis tootjast ja mootorist ta räägib, siis...

Mario_L kirjutas:Kui on mõeldud konkreetsele autole kindel õli, ehk siis D5 on 0w30, alternatiivina on lubatud sama spetsifikatsiooni alusel ka 5W30 panna ja üldreeglina väga midagi ei juhtugi, vb õlikulu tõuseb pisut, aga kui ükskord mootori lahtivõtmine on, siis on kulumine sedavõrd suur juba, et võib maha kanda.

Re: Õli

Postitatud: 30 Jaan 2019, 12:14
Postitas Liiwaannus
ants kirjutas:
Liiwaannus kirjutas:Vb sõltub lahti võtmise metoodikast see mahakandmise vajadus.


Mario_L räägib VAG-grupi autodest.

Selge
https://youtu.be/iBVmXukx_Gk?t=56

Re: Õli

Postitatud: 02 Veebr 2019, 10:49
Postitas Mafka
Mario_L kas sa saaksid oma väidetesse natuke mingit (tehnilist) laadi selgitusi tuua?

Mootoriõlid 0W-30 ACEA A5/B5

Postitatud: 11 Veebr 2019, 16:54
Postitas saqu
Väike ülevaade Volvo 0W30 ACEA A5/B5 kvaliteedi mootoriõlidest, pildid e-poodide lehtedelt (tähestiku järjekorras).
Enamasti on valitud 4-5L pakendid, keskelt läbi saab 4L kanku kätte ca 40-45€. Ilmselt on võimalik kõiki õlisi saada odavamalt, kui otsida.
Kunagi jäi mulje, et peale Valvoline ja Castroli polegi sobivat A5/B5 mootoriõli, aga tundub, et ei ole ikka päris nii. Ilmselt on neid marke veel.
Lihtsuse huvides pdf failis pildid koos.
https://www.upload.ee/files/9555268/Volvo_mootoriolid_0W30_A5-B5__v_.pdf.html

Re: Mootoriõlid 0W-30 ACEA A5/B5

Postitatud: 11 Veebr 2019, 20:36
Postitas Mario_L
Lihtsalt infoks, et miks Euroopas enam Pennzoili õlisid ei saa, on asi lihtne - Shell on HydroTexaco ja nende brändide omand. Seega majasisene konkurents jääb ära, samal põhjusel ei müüa ka Audit ja Škodat samast salongist...

Ja Havoline on lombitagune firma, kõik moodsad diisliõlid on Euroopast sisse ostetud, seega Havoline 0w30 võib vabalt olla mõne Shelli või Castroli liini pealt. Havoline, ehk Chevron siis, on oma V8 toetamises suurem tegija, seega suurte mootorite tarbeks võib Havoline vabalt osta.
Mannol on välja jäänud, või ma lihtsalt meeltesegaduses ei märganud..
Mannol teeb tihedat koostööd Saksamaal Mersuga ja 0w-30 on arendatud MB tehnika peal, aga jällegi, KÕIKIDE kanistrite pealt tasub otsida kirja, kas siis "Meets requirements" või "Specified for.. "
Esimesel juhul saate vett, teisel juhul on kaubamärgi omanik vähemalt autotootjale mingitki raha visanud ja saanud vajaliku info õli tootmiseks. Shell ammutab iga aasta selleks väga suuri summasid, et autotootjatelt infot saada ja Hyundai, BMW ja paljud teised suured margid kasutavad Shelli tehasetarnijana.

Re: Mootoriõlid 0W-30 ACEA A5/B5

Postitatud: 11 Veebr 2019, 20:51
Postitas Liiwaannus
Ei vaidle, aga pika ja inforohke jutu toeks allikaid ka on, muidu mõned samalaadsed postitused teistes teemades tekitavad küsimuse, et palju siin jutus siis fakte ja palju vett on.

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 11 Veebr 2019, 21:53
Postitas ants
+1

Re: Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.

Postitatud: 11 Veebr 2019, 21:58
Postitas -kj-
Eelmine kord ta ütles, et ei pea selgitama ühtegi väidet, ju samamoodi jälle, või siis lihtsalt vaikus.