Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec
Õli. Üks vs teine ja muud tarkused.
Mis vahe on Castroli õlil 0w30 ja 5w30,kas neid võib segada?
Re: Õli
FB- s ringlev kasulik video mida näeb volvo fans estonia lehel. Siia ei osanud telefonis seda kopeerida.
Aidates teistel saavutada mida nemad soovivad, saad seda mida sina soovid./Zig Ziglar/
Re: Õli
Kui mõlemad (0w30 ja 5w30) on täissündid siis suure häda korral võid ju segada neid aga hea tava kohaselt õlisid ei segata.
Õli viskoossusest lihtsalt - number enne "W" tähte sümboliseerib õli külma viskoosust ja number peale "W" tähte sümboliseerib kuuma viskoosust. Ehk siis see 0w30 on külmalt grammi vedelam.
Kui tahad süviti minna siis - ooo kõikvõimas internet ja jumal nimega google, aita mind!
Õli viskoossusest lihtsalt - number enne "W" tähte sümboliseerib õli külma viskoosust ja number peale "W" tähte sümboliseerib kuuma viskoosust. Ehk siis see 0w30 on külmalt grammi vedelam.
Kui tahad süviti minna siis - ooo kõikvõimas internet ja jumal nimega google, aita mind!
https://www.youtube.com/@paavokaleva
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
244DL '82 B21A 74kW M45
745GL '87 B230F 85kW M46
745GL '88 B230F 85kW M47
745GL '88 B230F 83kW ZF4HP22
V70XC '01 B5244T3 147kW AW55-51
XC90 '04 B6294T 200kW 4T65
Re: Õli
Aidates teistel saavutada mida nemad soovivad, saad seda mida sina soovid./Zig Ziglar/
Re: Õli
Ühest teisest teemast:
EDIT: parandasin vananenud lingi
Mafka kirjutas:Kas oli ka juttu, mis konkreetse õliga tegu?
0W/30 ja 5W/30 on siiski väga üldine jutt, kuna sinna sisse mahuvad nii ACEA A3/B4 kui A5/B5, mis Castrolil on kahel pool /30 äärealadel.
/30 õlide viskoossus 100C juures on vahemikus 9.3-12.4 mm2/s.
Castroli A5/B5 on 9.5 (5W/30) ja 9.9 mm2/s (0W/30) ehk väga lähedal /25 näiduga õlidele.
Castroli A3/B4 0W/30 on 12,18 mm2/s ehk väga lähedal /40 näiduga õlile.
EDIT: parandasin vananenud lingi
Viimati muutis Mafka, 30 Jaan 2019, 08:42, muudetud 1 kord kokku.
Re: Õli
Kui on mõeldud konkreetsele autole kindel õli, ehk siis D5 on 0w30, alternatiivina on lubatud sama spetsifikatsiooni alusel ka 5W30 panna ja üldreeglina väga midagi ei juhtugi, vb õlikulu tõuseb pisut, aga kui ükskord mootori lahtivõtmine on, siis on kulumine sedavõrd suur juba, et võib maha kanda. Pealevalamiseks sobib kindlasti igasugune õli, sest parem ikka kui ilma olla, sama kehtib, kui õli on a la 50 000km vahetamata ja filter juba nõndaumbes, et bypass avaneb. Noh, õli küll filtreerimata, siiski parem kui mitte midagi..
Aga noh, selle peale küsiks, et kas sa kannule õllele kallaksid kannutäie uriini peale ja jooksid seda samarahuga edasi? Vaevalt.
Tuleb juhinduda tehasenõudest, sest inhibiitorid ja detergendid on iga mootori jaoks paika timmitud. Kui see mootor kannatab igasugust solki aga teine mootor mitte, see tulenebki sellest, et esimese mootori tootmisel kasutati vähem peeneid sulameid ja ei vaja igasugu pesu- ja vahuvastaseid aineid... samas kui teisel on õlikihi paksuse vajalikkus määratud mikromeetriga ja igasugune õli ei kõlba eriti pikaajalise suhtena.
Aga noh, selle peale küsiks, et kas sa kannule õllele kallaksid kannutäie uriini peale ja jooksid seda samarahuga edasi? Vaevalt.
Tuleb juhinduda tehasenõudest, sest inhibiitorid ja detergendid on iga mootori jaoks paika timmitud. Kui see mootor kannatab igasugust solki aga teine mootor mitte, see tulenebki sellest, et esimese mootori tootmisel kasutati vähem peeneid sulameid ja ei vaja igasugu pesu- ja vahuvastaseid aineid... samas kui teisel on õlikihi paksuse vajalikkus määratud mikromeetriga ja igasugune õli ei kõlba eriti pikaajalise suhtena.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!
Re: Õli
Mario_L kirjutas:alternatiivina on lubatud sama spetsifikatsiooni alusel ka 5W30 panna ja üldreeglina väga midagi ei juhtugi, vb õlikulu tõuseb pisut, aga kui ükskord mootori lahtivõtmine on, siis on kulumine sedavõrd suur juba, et võib maha kanda.
Kas oled neid "5W/30ga" sõitnud mootoreid lahti võtnud või kelle kogemusel see väide põhineb?
- amazon86
- Foorumi veteran
- Postitusi: 1481
- Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Kontakt:
Re: Õli
S60 elukas on mul aastaid sõitnud 5W30 õliga (Bardahli toodang). Eelmine suvi tuli vahetada plokikaane tihend. Mootor oli seest nagu uus, silindri seinad kulumata, klapiajam ilus puhas. Mootor õli ei võta, läbisõit 420000 km.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.
Re: Õli
Mario_L kirjutas:Kui on mõeldud konkreetsele autole kindel õli, ehk siis D5 on 0w30, alternatiivina on lubatud sama spetsifikatsiooni alusel ka 5W30 panna ja üldreeglina väga midagi ei juhtugi, vb õlikulu tõuseb pisut, aga kui ükskord mootori lahtivõtmine on, siis on kulumine sedavõrd suur juba, et võib maha kanda.
Mis mõttes? Natuke erineb viskoossus külmalt. Kuidas see mõjutab õlikulu või mehhaanilist kulumist?
Re: Õli
mõjutab sedasi, et üks õli jõuab sinna kuhu vaja, teine mitte, või üks jõuab sinna kuhu vaja, teine jõuab sinna, kuhu vaja ei oleks. Ka tootjate vahel on erinevused teinekord ja õlikanistritel on kirjad "recommended" või "meets requirements". Ehk siis esimesel juhul on õlitootja maksnud autotootjale raha info eest ja arendanud õli, mida see auto vajab. Teisel juhul on tegemist Vasjaga, kellel raha pole, tehasele maksta ei jõua, kuid uurib välja vajadused ja keedab ise mingi gemüüse kokku, mida 0w30 nime all turustama hakata. Enamasti soovitan vältida õlisid, millel on "meets requirements" kirjad, sest need ei vasta ühestki otsast standardile ja samahästi võib vett kasutada määrdeainena.
Olen ise Castroli tehases käinud ja läbinud terve protsessi, kuidas nafta õliks saab. Enne pakendamist läbib ta niiöelda vinnutusprotsessi ning seejärel lastakse õli läbi katalüüsfiltrite. Need meenutavad meie jaoks lihtsat katalüsaatorit, kui see lahti lõigata. Aga teatud aja tagant neid filtreid torus vahetatakse, kuna kipub see sõrestik lagunema. Ja see pudi ikka satub trassi. Lastakse küll mingi törts ära, enne kui uuesti pudelid alla pannakse, kuid juhtub, et seda sedimenti tuleb ikka kaasa, seetõttu kui ostate õli poest, siis laske enne mõned tunnid seista ühes asendis, et see settiks kanistri põhja. Isegi mikroosakesed on niivõrd abrasiivsed, et hävitab mootori 20 sekundiga.
Aga noh, mida mina ka tean, eksju, ma kõigest parandan neid räbalaid, mida on laiali lastud.
Üks mees lasi oma D5 kap remondi teha, sest luges netist suure õlikulu kohta. Ja peale 1400 euro raiskamist oli ikka 2L 1000 peale kulu, sest vana kasutas 5w30 edasi. Nii kui 0w sisse sai, ei teadnud ta enam, mis see õlikulu on.
Olen ise Castroli tehases käinud ja läbinud terve protsessi, kuidas nafta õliks saab. Enne pakendamist läbib ta niiöelda vinnutusprotsessi ning seejärel lastakse õli läbi katalüüsfiltrite. Need meenutavad meie jaoks lihtsat katalüsaatorit, kui see lahti lõigata. Aga teatud aja tagant neid filtreid torus vahetatakse, kuna kipub see sõrestik lagunema. Ja see pudi ikka satub trassi. Lastakse küll mingi törts ära, enne kui uuesti pudelid alla pannakse, kuid juhtub, et seda sedimenti tuleb ikka kaasa, seetõttu kui ostate õli poest, siis laske enne mõned tunnid seista ühes asendis, et see settiks kanistri põhja. Isegi mikroosakesed on niivõrd abrasiivsed, et hävitab mootori 20 sekundiga.
Aga noh, mida mina ka tean, eksju, ma kõigest parandan neid räbalaid, mida on laiali lastud.
Üks mees lasi oma D5 kap remondi teha, sest luges netist suure õlikulu kohta. Ja peale 1400 euro raiskamist oli ikka 2L 1000 peale kulu, sest vana kasutas 5w30 edasi. Nii kui 0w sisse sai, ei teadnud ta enam, mis see õlikulu on.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!
Re: Õli
Meil, kes päevast päeva peamiselt katkiseid autosid näevad, ajabki s..a keema järjekordne klient, kes tuleb uksest sisse ja küsib-kas 10w-40 võib 0w-30 või 5w-30 ne asemel kasutada. Ei saa aru neist. Kasutage õlisid mida autotootja ette näeb, või siis õli tootja konkreetsele masinale. Ise kasutan viimased 7 aastat peaaegu ainult Motul toodangut. Castrol õli, mida Volvo ka soovitab , ei tohi osta kuskilt nurgapoest või supermarketist hea hinnaga, sest suure tõenäosusega saad võltsitud toote.
Motulil Volvo D5 D5244T kuni 2005 võib kasutada 3 sorti õli(5w-40, 5w-30, 0w-40), 2005 üles D5244T4 mootor ainult 0w-30. Loomulikult võib segada kui midagi muud hädakorras panna ei ole-parem kui ilma.
Kas on keegi kasutanud Kroon Oil tooteid? Plaan see töökotta nn. teiseks odavamaks õliks sisse võtta.
Motulil Volvo D5 D5244T kuni 2005 võib kasutada 3 sorti õli(5w-40, 5w-30, 0w-40), 2005 üles D5244T4 mootor ainult 0w-30. Loomulikult võib segada kui midagi muud hädakorras panna ei ole-parem kui ilma.
Kas on keegi kasutanud Kroon Oil tooteid? Plaan see töökotta nn. teiseks odavamaks õliks sisse võtta.
Re: Õli
Ma olen ka kuulnud, et Castrolil ja Castrolil on Eestis vahe sees. See, mida toodetakse Poola tehases ja siin müüakse - on täielik pask. Teine versioon on Saksa tehases toodetud, see pidi igati kvaliteetne olema. Seda juttu rääkis üks Castroli maaletooja kunagi. Vahest pakendi järgi aru ei pidavat saama. Huvitav kas ribakoodi järgi on tootjamaa tuvastatav? Ise kasutan Castroli asemel Shell Helix Ultrat juba paar aastat. Eestis on igatahes kastrulist odavam.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist