CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas bjorn » 26 Aug 2018, 20:04

Tundub, et tuleb teine auto peresse lisaks võtta. Eesmärk oleks 90% puhtalt maanteesõitu. Kuna V70 on olemas, siis teiseks võiks olla näiteks S60. Sai veidi hindava pilguga ringi vaadatud ning mõeldud siit ja sealt. Mis foorumlaste arvamus on?

Eelarve võiks olla ca 5k eur. Selle siis mahuks nt. 2004-2008 vahemikus S60 kas siis CNG 2.4 mootoriga või Diisel. Mõlemal juhul oleks loogiline valik manuaal (6 käiguline). Läbisõitu tuleks ca 30k aastas, millest 90% maanteesõit kiirusega 96km/h spidoka järgi.

Tankla piirangut ei ole, sest sihtkohas oleks CNG tankla mõistlikus kauguses olemas.

Olen nii CNG kui diislite kohta lugenud päris viisakaid numbreid, kuid peaks nüüd uuesti üle kaema mis reaalne seis võiks olla.

Diisli eelis: rohkem väänet, rohkem jõudu. Veidi suurem kütusekulu vs CNG.
Diisli miinus: DPF/EGR/SWIRL/nookurid-tõukurid jne. Isegi kui reaalselt kuni 200k läbisõiduga auto leida, siis 300+k tuleks paari aastaga ette juba.
CNG eelis: väiksem vibra, madalam kulu.
CNG miinus: CNG hooldus lisaks, tavaliselt ei leia hea varustustasemega CNG autosid.

Soovitusi, mõtteid?
http://www.tagalatoetus.ee
Sulgmagamiskotid, sulgjoped, kanuurent, airsoft, jaotelgid ja kõike muud matkamisega seotud.

Aitan Vändras ja Pärnumaal Volvo veakoodide lugemise ja kustutamisega

Kasutaja avatar
marek555
Kõva postitaja
Postitusi: 191
Liitunud: 17 Nov 2007, 16:04

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas marek555 » 26 Aug 2018, 22:14

Igal juhul diisel. Rootsist leiad selle raha eest kindlasti ka alla 200K söitnud, veel esimese pölve 120kw D5 mootoriga isendi. Korralikult hooldades teist niipalju söidad muretult.

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 6681
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas Tanel » 26 Aug 2018, 23:15

Diisel tasub end ära slles üle 35 000 km aastase làbisõiduga nii et...
Volvo S70 T5 97a 192Kw, 423Nm from wheels
Volvo 854 T5-R T-Gul 95a
Volvo S80 V8 Executive 08a
Volvo 142 72a
Volvo 855 T5-R T-Gul 95a

Kasutaja avatar
stonestick
Foorumlane
Postitusi: 88
Liitunud: 04 Okt 2014, 15:43

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas stonestick » 27 Aug 2018, 00:21

Saan aru, kui jutt oleks uuest autost, kus saab olulisest rääkida ostuhinna vahest võrreldes bensukaga ja tasuvus saabuks alles mõnesaja tuhande kilomeetriga, aga palun selgita, kust see väga täpne 35kkm määratlus tuleb, kui me räägime juba üle 10a vanusest Volvo D5 mootorist?

Olen omanud praegusest nelja diislit ja ühte bensukat, kilometraaž on keskmiselt 20+ kkm aastas ja see tasuvuse teema on pigem umbluu mu kogemuse põhjal (kui jutt on vanadest kasutatud autodest nagu siin teemas).

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1322
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas Mario_L » 27 Aug 2018, 00:34

kui võtta samaväärsed autod, siis diiselmootoriga versioon on tihtipeale kallim. Mistap tema soetushinna tasuvuse tarbeks juba tuleb sõita oluliselt rohkem.
diisel nõuab ka reeglina suuremat hoolduskulu ja äkkremonte võib juhtuda tihemini, aga see on teine teema. Üldjoontes juba kasutatud auto on risk ja enamlevinud vead on teada, mis mingil ajal võivad toimuda, seega tuleb arvestada nt. 240 000km auto puhul veel mõningaid asju juurde, et tema töökord säiliks. Üldjuhul on selleks aastalõikes 20% auto soetushinnast, ja seda selleks, et auto üldse käigus hoida!
Praegusel hetkel on CNG hind madal ja kuigi kulu on suurem, siis kg hinna järgi võttes on võit siiski CNG poolele, sest esiteks on tegu bensumootoriga, mis ei nõua peale regulaarse õlivahetuse miskit, ei nõua pihustiremonti, ei nõua EGRi puhastusi, ei nõua turbo geomeetria puhastust, kuigi tõsi, uuemad CNG Volvod on turboga...
CNG paagid paraku on 300bar rõhu all ja seda pommi ei tahaks keegi. On juba juhtumid, kus paagid on plahvatanud ja nt. VW korjas tagasi kõik CNG autod, mis ta tootnud on ja mis veel müümata, need mis müüdi, need sõidavad, kuid paakide eluiga on üpris lühike. VW ei täpsusta kilometraazi, kuid 7 aastat ja siis tuleb teha 1500 eurone väljaminek, et paagid välja vahetada. Toitesüsteem on CNG teine omaette nähtus ja selle hooldamine ning remont on päris kallis. LPG on selles suhtes etem, kuid reostab ja rikub mootorit rohkem. (LPG aastane hoolduskulu on 125 euri või siis iga 10 000km tagant 57 euri). Paraku on eestlane ka selle jaoks liiga laisk ja pannakse 5 aastat jutti ning siis on imestus, miks auto enam heitgaasi testi ei läbi ülevaatusel.
Tanklate rohkus ja know-how viitab siiski diisli poole.
Kuigi mu praegune 3.5liitrine 'meeriklane suudab sõita ökomalt, kui mu B5254T seda tegi, siis on mul hetkel oma Samovari km hind 0.18 senti ja ma ei ostaks diislit küll mingil juhul, sest mul on 75% linnasõitu. Diisel linnaautoks ei sobigi, kuid kuna postitajal on 90% maanteed, siis ma ei näe põhjust, miks mitte osta korralik D5. Enamik asju saad selle juures ise ära teha ennetavalt ja kinnised EGRid ja DPFid ja libisevad sidurid on mölakast omanike süü, kes ei oska autoga õigesti ringi käia.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6664
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas Liiwaannus » 27 Aug 2018, 00:44

Cng de osas mingi teema pold paakide plevaatisega, et e
Eestis põdevus puudub ja seepärast mingi kaka ventilaatorisse siirdumas on? 35k läbisõiduks tasuvuspiiril...sooviks arvutust näha @tanel. Diisli ostuhind on kõrgen, sest hoiab hibda, st et ka müües on kallim kui bensukas. Kallitr hoolduste asjad... Nomaitia, isiklik kogemus neid kollijutte ei toeta. Pakuks, et ühte auku joolsva kuluga asjad, soovitan tulevasel juhil lasta proovida neid masinaid ja otsitada, kumb kanni järgi on. Mina valisin väändekõvera pärast diisli.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

PorisedRattad
Foorumi veteran
Postitusi: 517
Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas PorisedRattad » 27 Aug 2018, 07:42

Sellise kilometraaži ja 90% maantesõidu puhul on kindlam ja muretum minna diisli peale. CNG ei ole päris muretu asi, sellega on ka ikka tegemist ja probleemiks tuleb kohe see, et seda igamees ei paranda. Seetõttu on diisel kindla peale minek.
XC70 2.5T 2004 154kw

j0hanne5
Kreisi postitaja
Postitusi: 427
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas j0hanne5 » 27 Aug 2018, 08:58

Ise valiks diisli, sest see 2.4d on juba üsna mõnusa tõmbega, eriti peale pisikest ajukirurgiat. Gaasiga põlevad klapid âra (vähemalt mingi selline hirmujutt on, vbl uuematel seadmetel pole seda probleemi) ja kui mina gaasi pealt sõitva auto ostu peale mõtleks, siis pigem juba mingi turbomootoriga isendi - mainisid, et enamus maanteesõit ja kulud on vabalthingavatega kütusekulu osas samad, aga rõõmu möödasõitudel/kohaltvõtul kordades rohkem.

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas bjorn » 27 Aug 2018, 09:06

Diisli puhul vaatasin huvitavad nüannsi - 6k manuaal kastiga saab 120KW versiooni ainult minu arust 2005+ mudelil (D5244T5), mis tähendab EURO4, st. DPF, EGR jms jama?

Esimesed 120kw versioonid (D5244T) on aga ainult 5k manuaaliga saadavad. Vähemalt sellise infoni jõudsin mina.
http://www.tagalatoetus.ee
Sulgmagamiskotid, sulgjoped, kanuurent, airsoft, jaotelgid ja kõike muud matkamisega seotud.

Aitan Vändras ja Pärnumaal Volvo veakoodide lugemise ja kustutamisega

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 6681
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas Tanel » 27 Aug 2018, 09:41

Sry ajasin uue autoga sassi
Minu mõte jääb samaks.
Palju meil siin gaasiga sõitvaid inimesi on? Ca kahe käe sõrmede jagu?
Kui nüüd võtta diisli mehed ja nende haipimine siis ...
Mingi aeg oli siin foorumis vaid diislite hala kellel mida katki oli ja mida võiks teha.
Mina ei viitsiks küll kuskil tee ääres passida kui midagi pekki peaks minema või mõelda külmal hommikul kas auto läheb käima või ei

Siit foorumist sa vaevalt adekvaatset vastust saad antud võrdluste kohapealt.
Kui vaadata diisli ülalpidamist ja selleks kulunud km hinda ja võrrelda bensuka oma koos gaasiga siis tuleb see kindlasti madalam.
Kui puhtalt bensukaga sõites on minul v8 sõites km hind seal 16sendi juures ja teisel mehel on km hind alla 10sendi sama autoga siis diislitel tahaks näha km hinda km kohta
Volvo S70 T5 97a 192Kw, 423Nm from wheels
Volvo 854 T5-R T-Gul 95a
Volvo S80 V8 Executive 08a
Volvo 142 72a
Volvo 855 T5-R T-Gul 95a

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 6664
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas Liiwaannus » 27 Aug 2018, 19:15

Mingi 13 senti diisliga, 318 päeva, 21.7kkm ja sh 2 hooldust, üks neist rihmade täispauk.Natuke teine diisel muidugi kui siin teemals, aga mingigi diisel :)
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
marek555
Kõva postitaja
Postitusi: 191
Liitunud: 17 Nov 2007, 16:04

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas marek555 » 27 Aug 2018, 21:44

Tulebki osta jamadest hoidumiseks kuni 2005 mudel. Ei peagi olema 6 käiku, kiirustel alla 100kmh ei ole väga suurt lisa kütusekulu.

AllarS
Foorumlane
Postitusi: 35
Liitunud: 11 Dets 2014, 14:54

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas AllarS » 28 Aug 2018, 06:44

Viimaste kogemustega seoses - lpg.
Mul oli kaks diislit, mõlemad sõitsid 120+ km päevas.
Ühe vahetasin uuema vastu, üsna käre bensukas, reaalseelt keskmine kulu 10+ l/100km.
Uue bensuka viisin lpg peale tegemisse, asendusautoks anti cng pill - tuuma kärakas (kindlasti mängib suurt rolli ka asendusauto staatus), edasi ei käi oma kw kohta üldse, praktiliselt üle päeva vaja sõita ekstra 30km, et tankida, tankimine ebamugavam, kui lpg.
Nüüd uus pill lpg peal - minek on säilinud, kõik tundub ilus, kütuse peale läheb vähem raha, kui varem diislile ning tanklaid on palju. Negatiivse pooõe pealt viskab vahel lebra veits sisse, aga seda ainult teatud tingimustel (pm pead enda auto heitgaasid suutma salongi ajada).
Minu soovitus on lpg, cng kindlasti valikus viimane, tavakütused kuskil vahepeal.
Viimati muutis AllarS, 28 Aug 2018, 09:23, muudetud 1 kord kokku.

bjorn
Foorumi veteran
Postitusi: 558
Liitunud: 16 Okt 2012, 15:10

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas bjorn » 28 Aug 2018, 08:09

Väga üldistav võrdlus. Ehk tood välja margid, mudelid, mootorid ja kilowatid. Siis saaks paremini võrdlusesse panna. Muidu on veidi meelevaldne ja mitmeti tõlgendatav.
http://www.tagalatoetus.ee
Sulgmagamiskotid, sulgjoped, kanuurent, airsoft, jaotelgid ja kõike muud matkamisega seotud.

Aitan Vändras ja Pärnumaal Volvo veakoodide lugemise ja kustutamisega

AllarS
Foorumlane
Postitusi: 35
Liitunud: 11 Dets 2014, 14:54

Re: CNG vs Diisel maantee ökosõiduks?

PostitusPostitas AllarS » 28 Aug 2018, 09:36

Ükski neist ei ole Volvo, see tuleb ära mainida küll.
Olemasolevad diislid on 74kw R4 man. ja 160kw V6 man. (stockis 130kw), uuem bensukas 170kw V6 aut.
Asendusauto oli VW 80kw (võrdlus olemas jaapani päritolu 81kw bensuka näol).
Selles mõttes on võrreldav, et vana diisel (160kw) ja uus bensukas on sama mark ja mudel.
Cng olemus jääb selles osas muutumata, et paagid on väiksed [teadaolevalt ka väga korrosiooni altid (@300bar!)], hooldus keerulisem, tankimine ebamugavam ja tanklaid vähe.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist