Turvalist liiklemist! Targutused ja õpetused.

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Nägin linnas ja maal

PostitusPostitas ddig » 10 Okt 2017, 10:04

Kuna selle Volvojuhi käitumine niivõrd ebaadekvaatne, siis seetõttu mul ongi kahtlus, et tegemist oli tahtliku käitumisega. Mina möödasõitu tehes pean loomulikult arvestama kõikvõimalike lisaohtudega ning kuna ma teadsin täpselt kus see kiiruspiirangu märk asub, siis ei olnuks ka üllatus, et eesolev auto hakkab aeglustama. Selline pidurdus aga loomulikult oli.

Olen sarnast käitumist näinud ka oma tutvusringkonnas ning inimesed on vahel erakordselt idiootlikesse olukordadesse sattunud (ka kokku põrganud). Üldjuhul on põhjuseks ikkagi erakordselt halb iseloom (harvem lihtsalt väga halb päev) kombineerituna puuduliku alalhoiuinstinktiga - isegi kui sul on antud olukorras õigus (kellelegi koht kätte näidata, antud juhul loomulikult ei olnud), siis peaks inimloomuse üks esimesi omadusi olema see, et oma pead ei panda vabatahtlikult giljotiini alla. Volvojuht selliselt tegutsedes võttis maksimaalse riski, sest kui mina ei oleks õigeaegselt reageerinud ei oleks enam olnud võimalik kokkupõrget ära hoida. See viimane on asi millest ma ise reeglina roolis olles alati lähtun - ükskõik kuidas ma parasjagu sõidan, püüan alati teha nii, et kui kõik ümberringi ongi lollid, siis mina pean ikkagi suutma tervelt koju jõuda. Enamasti on õnnestunud, alati kahjuks mitte :-)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
thema55
Kõva postitaja
Postitusi: 209
Liitunud: 24 Sept 2013, 20:44

Re: Nägin linnas ja maal

PostitusPostitas thema55 » 10 Okt 2017, 11:14

Milleks sellises kohas üldse möödasõite tegema hakata, natukese aja pärast on tee ju 4 realine, kus seda oleks palju ohutum teha?

Video on muidugi õpetlik, tänud selle postitamise eest.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Nägin linnas ja maal

PostitusPostitas ddig » 10 Okt 2017, 13:21

Kuna ma sõidan suhteliselt palju (ca 50.000km aastas), siis elu on õpetanud, et mitte ühtegi möödasõiduvõimalust ei tohi kasutamata jätta. Kõik need korrad, mil olen möödasõiduvõimaluse kasutamata jätnud, olen pidanud seda kahetsema.
Üheksal juhul kümnest läheb see hall auto millest ma mööda sõitsin teise ritta ning sõidab selle Volvo kõrval kuni kesklinnani (mina küll sõitsin Liivi ja Ehitajate tee kaudu). Veelgi paremal juhul läheb see Volvo sisuliselt tühjal teelõigul teise ritta (kusjuures läkski) ning hall auto sõidab esimeses reas tema kõrval. Veelgi paremal juhul otsustab üks või mõlemad keerata samuti Liivi teele ning teha seda selliselt, et neist mõistlikult mööduda ei õnnestu ja jätkavad seda tsirkust Ehitajate teel.
Järgmine näide. Jõuan maanteel eessõitvale autole järele ning kuna samal ajal läheneme raskeveokile jätan möödasõidu tegemata. Arva ära mis edasi juhtub :-) Auto millest ma mööda ei sõitnud jätkab liikumist veoki sabas (reeglina minimaalse pikivahega, vasaku nurga juures, sõltumata sellest kas või kuhu poole tee keerab). Lõpptulemusena pean ma mööda sõitma kahest sõidukist korraga.
Järgmine näide. Jõuan maanteel eessõitvale autole järele ning jätan möödasõidu tegemata, järgmine hetk ...
... sõiduk aeglustab, pidurituled süttivad, püüan temast ettepoole näha, et aru saada mis toimub, midagi, tee on pärisuunas tühi, läheneme väikesele kõrvalteedega ristmikule, ilmselt pöörab aga kuhu? Sõiduk on peaaegu jalakäija kiiruseni aeglustanud, mina tema järel, tagant lähenenud sõiduk teeb juba äkkpidurduse kui lõpuks süttib juba vaikselt paremale hoiduva sõiduki suunatuli ning ta sooritab vasakpöörde.
... sõiduk aeglustab, pidurituled süttivad, siis lülitatakse sisse parempoolne suunatuli ning alles seejärel reastutakse mahapöörde rajale.
... sõiduk aeglustab (sest juht vaatab põllul toimetavaid loomi või inimesi) ning siis kiirendab ja siis jälle aeglustab (sest nägi vastutulevat autot).
... jõuame järele eessõitja liigikaaslastest moodustunud kolonnile (ca 5m pikivahedega) :-) :-)
... jne
... jne

Sellist jama on teedel nähtud nii palju, et olen selle suhtes täiesti immuunseks muutunud ja lähen alati esimesel võimalusel möödasõidule ning teen seda nii viisakalt ja ohutult kui võimalik. Kui sõidan hommikul Viimsist või Piritalt südalinna, siis sõidan üldjuhul rahulikult esimeses reas sellise pikivahega, et ei peaks pidurit kasutama. Kui aga on vaja sõita mitusada kilomeetrit või mõnel päeval ka tuhat, siis tuleb õhtuks juba väga suur erinevus lähtuvalt sellest, kas keskmiseks kiiruseks kujunes 65 või 85. Võti on selles, et sõidustiil peab olema ühtlane. Kui ühel hetkel kõigist mööda paugutad aga järgmine hetk veoki taha unistama jääd, siis ei ole sellel mingit mõtet, sest jõuadki kolonnis sõitnud liiklejast 6 minutit varem sihtpunkti ja kogu lugu. Lisaboonusena oled oma ebaühtlase sõiduga sundinud terve hunniku autosid endast mööda sõitma kellest eelnevalt ise olid mööda sõitnud. Viimane kahjuks samuti täiesti tavaline olukord, kus äsja mööda sõitnud auto järgmisel hetkel jalgu jääb, sest suur kiire on ühtäkki otsa saanud või ei suudeta omakorda eessõitjast mööda sõita.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Nägin linnas ja maal

PostitusPostitas Oldschool79 » 10 Okt 2017, 14:52

Pole liikluses kogemusi, aga isiklikult olen seisukohal, et kõik, kes tahavad minust mööda saada, olen seda võimaldanud. Ise lähen möödasõidule ainult äärmisel juhul ja seleks on- Aeglane sõiduk. Üks näide selline-Ühe teelõigu kahe ristmiku vahe umbes 5 km. Ees 2 sõidukit, väikeauto ja haagisega veok tema ees. Sõidame kõik ca 80-ga. Mööda ei hakka pressima, sest tean, et varsti läheneme ristmikule, kus nagunii tuleb aeglustada. Tagant läheneb mingi sinine VAG grupi auto, kas Shkoda, VW või audi, ei mäleta. Ja see hakkab kõigist kolmest mööda sõitma! Mis juhtus. Juhtus see, et kahest jõudis mööda sõita, aga rekkast enam ei jõudnud, sest vastu tuli auto. Nägin selgelt, kuidas veoka taga pressis möödasõitja pidureid ja mõtlesin, säh sulle edumaad! Ise ei taha kedagi õpetada, aga pikivahet hoian ise ca4-5 sekki maanteel. Seda saab reguleerida väga lihtsalt. Lase lihtsalt gaas lahti tekitad augu. Ja möödasõitja, ei kasuta talle antud võimalust reastuda tagasi, et oleks ohutum. Sõita ca terve kilomeeter vastassuunas, no ma ei tea. Ainuke asi, mida too juht õigesti tegi, oli see, et ta ei läinud vasakkurvis möödasõidule, kannatas oodata pikka sirget. Ja pikivahet hoiangi just selleks, et kui möödasõitja või eessõitjaga midagi juhtub, siis jõuab reageerida. Möödasõitjaid ei takista kuinagi. Lasen gaasi lahti ja vähendan sujuvalt kiirust. Märgi pärast pidureid ei bloki. Mõttetu. OK alati on oht, et põõsas kusagil mõõdetakse kiirust, aga tegelikult on see igaühe enda vastutusel, et võtab enne märki või märgini jõudes kiiruse vähemalt niipalju alla, et mahuks mõõtevea piiridesse. Selleks ei pea blokki pidurdama, kui sul just pole 20+ üle lubatu. Linnakiirustel muidugi tolerantsid suuremad, kui maanteekiirustel, aga mis parata. Tekitada tagasõitjale lisaohtu äkkpidurdusega, on lollus. Sa ei tea, äkki tagasõitjal pole pidurid korras või sõidab puuduliku hooldusega veokas su taga, koormaks 12 tonni lasti. Mis juhtub, kui need 12 tonni selga lendavad... OK pikivahe hoidmine jne, aga alati igas olukorras ei ole tagasõitja süüdi, on olukordi, kus on tegemist jagatud vastutusega. Või teine näide, kus uhkus ei luba mööda sõita. Tll-Narva, 4-realine lõik, 110 ala. Sõidan 110 +/- 5 km. Jõuan ühele valgele Škodale järele. Hakkan mööda sõitma, reastun vasakule. Aga siis selle juht ärkas justkui unest ja lisas auru juurde ja tõmbas eest ära umbes 130-140-ga. Ega ei saa ju lubada uue Superbi omanik, et mingi 15 aastane Volvo "pann" temast mööda sõidab. Mis mul üle jäi, reastusin siis ise paremasse ritta tagasi ja hoidsin oma 110-st tempot edasi sees. Kui sõita, siis ühtlaselt. Juhtub, et trassil ka 100 sisse kukub 90 alas, aga seda ainult tee ja ilmaolude tõttu+ liiklus hõre+ mugavus (automaat :-D ) Ja seda spido järgi, ehk siis reaalselt väga palju kiirust ei ületa (mul pole GPS-i, millega hoida reaalsest sõidukiirust). Sellest, et Spido tõepoolest tegelikust vähem näitab- annab tunnistust asjaolu, et ühel linnaäärsel lõigul, kus tegelikult on 50 ala, sõitsin politseist mööda endal spido järgi 60 sees- Oleks reaalselt kiirust ületanud, oleks ehk järgi sõidetud ja kinni peetud. Ehk siis kui sõidad 60-ga, on tegelikult ca 56 km/h, millest lahutame mõõtevea ja nii nad ei saagi trahvi teha, hakata 2 km/h pärast pabereid määrima ilmselt pole neil pointi. Talvel loomulikult teine olukord, siis rangelt kiiruspiirangu järgi sõidan. Muidu sõidan maanteel alati mõttega- jalust ära. Ehk siis sõidan nii kiiresti, kui teeolud võimaldavad. +10km/h peaks veel olema OK. Kui juhtub, et ees on 90 (95)-ga liikuv auto, siis möödasõidule ei lähe. Aga kui 70-80 siis võimalusel lähen. Tavaliselt buss 70-80 km/h või 50-60 km/h traktor. MNT liikluseksamit tehes sattusin autoga maanteel kahe rekka vahele. Ütlesin siis eksamineerijale, et ei hakka möödasõitu sooritama vähese sõidukogemuse ja praktika tõttu (polnud möödasõite maanteel üldse harjutada saanud). Sõitsin siis järgmise ristmikuni ja pöörasin eksamineerija soovil linna poole tagasi. Ta ei lugenud seda veaks, ega saagi, sest igasuguse manöövri sooritamine on juhi enda vastutusel. Kui juht arvab, et pole ohutu,siis nii ongi. Autokoolis oli vähe teine suhtumine, et peab igal võimalusel mööda minema, aga ma arvan, et ei pea. Võib minna siis, kui on tagatud piisav nähtavus möödasõidumaa ulatuses
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Nägin linnas ja maal

PostitusPostitas Priit_P » 10 Okt 2017, 17:48

Ma märgi ees pidurdamist ei hakka rohkem kommenteerima- huumor kuubis. Nõustun eelkõnelejaga- kiirust piirav märk on näha üpris kaugele ja saab sujuvalt hoo maha lasta. Ei pea isegi pidurit vajutama, rääkimata mingist hädapidurdusest maanteel. Ohuks endale ja ka teistele nagu eelnevalt kirjutasin.
Teema läheb jälle väga kõrvale (sorry OT), aga tunduvalt keerukam on linnas. Mul on BMW taganurk sisse sõidetud kui keset teed ootasin oma reas punase tule taga. Passati juht, ma ei teagi millega ta tegeles, aga kui ükskord nägi, siis seisis tal auto ees. Rabas paremale, aga no paremale nurgale sai ikka pihta. See selleks, aga see on jätnud oma jälje. Ja nagu kõigile teada, esineb olukordi kus roheline tuli hakkab vilkuma nii tobeda vahemaa peal, et sul on kaks varianti: kas teha tugev pidurdus ja saada nibin nabin pidama või sõita kollasega-roosaga üle. Sest erinevatel fooridel on kollase tule periood erinev. Üldiselt ma ei harrasta kollasega ristmiku ületamist. Esiteks liikluskultuuri huvides ja teiseks võib eriti kehval päeval ka trahvi saada. Aga kui ma näen, et pidama saamine tava mõistes väga ekstreemseks kisub (pidama saaks tegelt lõdvalt- Volvol on head pidurid) ja keegi veel taga kah sõidab, siis ma sõidan kollasega üle. Odavam on maksta trahvi, kui pärast kõveraks sõidetud auto kõrval käsi laiutada. Ehk siis teinekord on mõistlik valida õige mehe rollis koguni süüdi jäämine hoidmaks ära potentsiaalne avariiohtlik olukord.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

siim460
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 29 Juul 2012, 20:49

Re: Turvalist liiklemist! Targutused ja õpetused.

PostitusPostitas siim460 » 10 Okt 2017, 19:52

Kuna päris naljakas see teema, siis paneks ka paar oma mõtet kirja.
Esiteks sooviks teada, et mis oli eessõitjate kiirus? Silma järgi vaadates tundus, et ei uimerdanud väga.
Videot vaadates päris mitu korda, siis oleks küsimus, et mida kuradit on vaja minna sellises kihas möödasõidule? Kuna videopostitajal oli kõrgem vaade nagu videost näha, siis oli teada, et 2autot ees. Sellises olukorras tuleks arvestada alati, et mõlemast vaja mööduda, mitte ainult ühest ja siis teisele ette reastuda. Minu arvates on need kõige idiootsemad juhid üldse. Rivi ees kõigist mööda ei julge minna ja siis vaja kellegi ette pressida. Kahtlen, et 90km/h kiiruse juures olid seal möödasõidul. Ehk siis järeldus, et kahe auto vahele reastudes oleksid ise pidurdanud ja ebamugava olukorra põhjustanud. Usu mind olen selliseid varem ka näinud. Ja lahmida siin teise juhi kallal, et oleks tee äärde seisma sundinud, siis uskuke või mitte, aga see oleks võinud sundija jaoks väga ebameeldivalt lõppeda.
Muidu polekski väga sõna võtnud, aga kuna see nii popp teema ja kõik õigustavad kasutaja ddigi, siis natuke pani mõtlema, et ei teinud ka tema asju õigesti. Ja mille kuradi pärast on vaja kuskil foorumis vinguda ja videosid postitada, kuidas tehti möödasõidul liiga? (Jällegi ei kiida volvo juhi käitumist õigeks, aga milleks?) aga noh lõppkokkuvõtteks ütleks, et kui lähed möödasõidule mõtle läbi ka variant, et mine kõigist mööda ja ära hakka pärast kinuma.

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Turvalist liiklemist! Targutused ja õpetused.

PostitusPostitas Oldschool79 » 10 Okt 2017, 20:03

@Priit_P: Kollane foor peaks olema tegelikult puhveraeg, st hilineja saab siiski veel ca 2-3 sekundi jooksul üle,seadus küll ei luba, aga häda korral on siiski lubatud ka kollasega ületada-liiklust ei tohi takistada. Hilinejast tagumised peaksid juba tegelikult seisma jääma, aga mõned ikkagi lipsavad läbi. Üks asi on see, et enne kui liikuma saab manuaalkastiga auto, tekib ikkagi 1-2 sekki viivitust sisse. Probleem on siis, kui kollane on üle läinud punaseks... olen üle läinud kollasega kuna lihtsalt ei jõudnud peatuda roheline lõpetas tsükli ja süttis kollane umbes ca 4meetri kaugusel. siis lihtsalt ei jõua. ja olen üle läinud ka vilkuva rohelisega. väga palju loeb, kas kollane just süttis või põleb pikemat aega juba, siis on oodata punast ja üldiselt tasub siiski peatuda . tavaliselt need kollasega ületamised juhul, kui eesliikuvat autot pole, aga taga on. teine asi, kui jõuab peatumist kaugelt ette planeerida st näed, et on punane või veel kollane, siis targem juba aegsasti hoog maha võtta. mulle niiviisi andis üks juht isegi kõrvalteelt võimaluse peateele välja keerata, kuna tema sõidusuunas oli punane siis jättis mulle umbes 5-6 meetrise augu, et saaksin parklast välja keerata, kuigi tal oli täielik õigus oma sõidurajas ees olevale autole sappa haakida ja nii oleksin ei tea, kui kauaks parkla serva ootama jäänud. Teise positiivse näitena saaksin tuua, et ükskord õnnestus mul ühes 6-st autost koosneva kolonniga üle saada, viimasel juba kollane läks põlema, liikluse sujuvuse huvides, mida vähem on ristmikul ootajaid,seda parem. aga probleem on selles, et alati on risk, et keegi sõidab punasega ristuvalt teelt välja. jah, ta jääb süüdi, aga enamasti on siis kiirused suurted, kuna punasega ületab tavaliselt, kas laksu all, ebakaine või äärmiselt kärsitu/hooletu inimene-tagajärjed tõsisemad. Eks talvel muidugi keerulisem. Suvel lihtsam reageerida/hinnata nii võimalikku pidurdusmaad, kui ka võimalusi ristmiku ohutuks ületamiseks. Kord olin peateega ristuval ristmikul ja ootasime kõik , millal raudtee tõkkepuu üles tõstetakse. Juhtus see, et üks kärsitu vend hakkas vastassuuna kaudu mööda sõitma ja sattus ristmikule hetkel kui tõkkepuu oli juba avatud, kuidas ta sellises olukorras mööda vingerdas ei tea, aga meie suunas kehtis parema käe reegel st oli kohustus paremalt tulijatele teed anda.
Viimati muutis Oldschool79, 10 Okt 2017, 20:25, muudetud 2 korda kokku.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Turvalist liiklemist! Targutused ja õpetused.

PostitusPostitas ants » 10 Okt 2017, 20:10

"YOUTUBE"-s venemaa liikluse videosid vaadates jääb silma, et seal rohelise põledes kollases tules
jooksevad sekundid maha, sama ka punase põledes.
Ehk peaks meil ka juurutama sellist süsteemi.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Turvalist liiklemist! Targutused ja õpetused.

PostitusPostitas Oldschool79 » 10 Okt 2017, 20:18

Venemaal on liiga palju inimesi, kes ei pea vasakpöörde sooritamisel tekkivatest kohustustest kinni, ei reguleeritud, ega reguleerimata ristmikul.Ma ei tea, seal võib-olla liiklusreeglid teised see taimer seal fooritsükli loendurina väga ei aita. natuke võib-olla rahustab närvilisemaid juhte, aga üldiselt on liiga palju po..uiste, kes lasevad raketina ristmikule või reastuvad ohutuses veendumata, sooritavad vasakpöörde mitmerealise paremast reast. Ma piisavalt juba vaadanud temaatilisi Youtube videosid sellest, kuidas tegelikult sõita ei tohiks.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Turvalist liiklemist! Targutused ja õpetused.

PostitusPostitas ants » 10 Okt 2017, 20:28

Tavaliselt on nii, et üks arvab et ma veel jõuan, teine arvab et ma kohe jõuan,
ja nii nad ristil laiali lendavadki :)
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
-taf-
Kreisi postitaja
Postitusi: 464
Liitunud: 20 Veebr 2013, 09:50
Asukoht: Tallinn

Re: Turvalist liiklemist! Targutused ja õpetused.

PostitusPostitas -taf- » 10 Okt 2017, 22:08

Kollase tule teema on vähemalt Tallinnas päris hulluks läinud. Vahel tunnen piinlikkust, kui kollasega üle sõidan - pidurdus tuleks vahel tõesti liialt äkiline teha, kuid samas pilk peeglisse ja minu tagant tuleb üle neli (neli!) autot. Wtf?
Suurel ristmikul, kus kõik suunad on reguleeritud, see võib-olla ei häirigi, kui välja arvata viimaste autode arutu kiirus, mis teisel pool risti kellelgi seljas võib lõppeda.
Kuid väikesel ristmikul, kus otsesõitjatega samas tsüklis on vaja vasakpööret teha? Kollasega on lubatud pööre lõpetada, kui oled ristmikule välja sõitnud. Praeguse trendiga ei ole seda kollast enam. Ristmik on otsesõitjate poolt hõivatud päris viimase piirini...
Tundub, et inimesed häbenevad rahulikult liigelda ja lähevad end pidevalt kehtestama. See aga tuntakse kohe ära ja alati on keegi, kes arvab end tugevama olevat ja ka seda on tarvis näidata.
Aga tegelikult on vahel ka päris ok. Nii mõnelgi korral olen Tartus tulnud ja hoolimata küllalt suurest koormusest on hoitud mõistlikke vahesid ja ühtlast kiirust. Eksibki mõni ullike Jaapani tagaveolisega vahele nõeluma, kuid anname andeks.

Kasutaja avatar
arvin33
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 21 Aug 2006, 17:53
Asukoht: Pärnu

Re: Turvalist liiklemist! Targutused ja õpetused.

PostitusPostitas arvin33 » 10 Okt 2017, 22:22

Lihtne...möödasõitja valearvestus. Linn surub liikluse kokku ja sissesõidul pole mõistlik sellist manöövrit teha. Mõnisada meetrit hiljem on ruumi ja aega seda teha, nii Liivi teel, ka Ehitajate teel, kohe ka tulemas valgusfoorid...nii et, milleks? Oleks tegu olnud väljuva sõidusuunaga, siis OK. Sõidan igapäevaselt seda teed koju-tööle ja näen selliseid n.ö. viimase hetke mõõdasõite pidevalt ja tavaliselt seisame esimesel fooriga ristmikul kõrvuti. Teatavasti pole möödasõit kohustuslik ja eessõitjal oli ilmastikuolude tõttu ka keeruline Sinu ideest aru saada. Inimene ei suuda pidevalt jälgida, mis taga toimub, eriti kui kohe algab piiratud kiiruse ala...ei julgeks küll seda volvo juhti risti lüüa.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Turvalist liiklemist! Targutused ja õpetused.

PostitusPostitas ddig » 10 Okt 2017, 22:34

Kui teema ei huvita ja ei viitsi postitusi läbi lugeda, siis pole ka väga sügavat mõtet kaasa rääkida. Kvalifitseerub tänapäeval trollimisena.

Kui möödasõit tundub ebavajalik, siis hoia pikivahet, teist võimalust ei ole. Kui sinust möödasõitev auto peab ennast tagasireastumisel "vahele suruma", siis tuleks rahulikult läbi mõelda mida järgmine kord auto rooli istudes peaks teisiti tegema. Osad autokoolid pakuvad ka lühikursuseid.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
arvin33
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 21 Aug 2006, 17:53
Asukoht: Pärnu

Re: Turvalist liiklemist! Targutused ja õpetused.

PostitusPostitas arvin33 » 10 Okt 2017, 23:02

Jäägu Sulle see arusaam, minu arvamus oli video kohta, sõidan seda lõiku juba 17.a. ja sellist olukorda näinud kordi ja kordi...lihtsalt eessõitja ei taibanud Sinu mõtet ja regeeris üle, arvates, et tahad ka temast mõõda minna ja tahtis ruumi tekitada. Ei näe tema poolt pahatahtlikkust, lihtsalt inimeste vöimed olukordi hinnata on erinevad, seda enam, et kiirused tunduvad ka lubatu piiril olevat. Vabandust, et julgesin kommenteerida, kuid videot üles riputades on risk, et kõik ei näe olukorda ühtviisi...aga aitäh, nende kursuste kohta uurin täiendavalt, annan Sulle teada.

siim460
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 29 Juul 2012, 20:49

Re: Turvalist liiklemist! Targutused ja õpetused.

PostitusPostitas siim460 » 10 Okt 2017, 23:10

Härra ddig kahjuks Te olete täpselt selline vabandust väljenduse eest klimp liikluses, kes enda arvates on maailma naba oma auto roolis jne. Aga kuna kahjuks Te ei lugenud vist ka postitust korralikult läbi kuna vastamata jäi küsimusele, et mis oli kiirus manöövrit alustades? Minu teada seal teelõigu peaks olema piirkiiruseks 90km/h. Muideks mainiks veel, et ka möödasõit ei ole kohustuslik manööver. Kuna kõik ei ole Teie mõttemaailmaga, siis suhtuge mõistvalt ka teistesse. Oleks seal volvo roolis olnud mõni lühema närvikavaga juht oleksite Teie seal tee ääres ja oodates kas lukuabi või otsides võtmeid :)
PS! Ma ei oleks vastanud, kui teema ei huvitaks. Kahjuks erinevate juhtide pärast, kes arvavad, et möödasõites peavad kõik neile teed andma ja mida iganes veel, siis kahjuks liikluses ei muutugi midagi. Kui võtad riski, ületad kiirust siis lepi ka tagajärgedega.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 14 külalist