6. leht 7-st

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 11 Mai 2018, 14:33
Postitas Oldschool79
Ma ka just seepärast igaksjuhuks kolisin üle 98-le, kuna auto on vana, terve elu joonud puhast 95-te (no kuivõrd puhas ta siin Eesti turul on olnud aga ikkagi). Eks seetõttu ka Mujalt Euroopas siia itta ka autosid nii massiliselt müüakse, kuna autode amortisatsioon lisaks kütusele ja muudest asjaoludest tingitult on suurem (läbisõit ja kulumus). Prantsusmaa on üsna raskes seisus, kui läheb käiku diislite keelustamine täies ulatuses siis on oodata suurt kasutatud diislite importi. Eestiski ju pasundatakse et uute diislite müük kahaneb, asemel hübriidid, aga ma arvan, et kasutatud autode turul see ei muutu.

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 14 Mai 2018, 20:23
Postitas totu
totu kirjutas:ja veel, mootorikesksusest veidi kaugemale vaadates, millest seda biokütust ikkagi keedetakse? keegi väitis, et palmiõlist :shock: ! See on keemia, mille tootmiseks hävitatakse massiliselt elusat loodust ja mille ökoloogilise jalajälje kõrval on naftapuurimine poisike. Olen neid tagajärgi näinud ja see ei ole ilus. Kui me tahame seda maanimelist muna ka oma lastele jätta, on palmiõli kasutamine üks esimesi asju, mis tuleks resoluutselt keelata. Peavool sellest küll eriti ei räägi- liiga kasumlik ilmselt.

15. mail 20.00 ETV2, ehk räägivad ka meie "keskkonnasäästliku" mootorikütuse päritolust veidi. Palun vaadake ka ja üritame kaasa mõtelda. Me ei suuda ühekaupa maailma muuta aga kui oma mõtlemist veidikenegi muudame, muudab see suurt pilti ikkagi.

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 14 Mai 2018, 20:58
Postitas ants
Ma olen nüüd nelja päevaga mõnedsajad km maha sõitnud selle "uue" kütusega,
siiani tundub, et liigub vähe paremini. Eks näis kui kaua :)

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 14 Mai 2018, 21:35
Postitas Igor
Ähh, ei ole vaja üle mõelda, tangime, sõidame ja remondime nagu muiste.

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 14 Mai 2018, 23:50
Postitas Oldschool79
Tsiteerides Neste Eesti FB kommentaari, siis: Eestis on kuni 01.05.2018 müügil olnud bensiin 95 vastanud kogu aeg standardile 95E5 ning selles kütuses on alati olnud teatud protsent etanooli sees. Kahjuks ükski aiatehnika tootja oma seadmete kasutusjuhendites etanooli mõju kohta ei maini midagi. Ette on kirjutatud vaid minimaalne oktaaniarv. Kui Sa leiad, et müügil olev bensiin 95 Sinu seadmele ei sobi, siis on mõistlik kasutada bensiini 98 või hoopis väikemootori bensiin (alkülaatbensiin). Viimast soovitavad ka aiatehnika müüjad. Samuti soovitavad aiatehnika müüjad kasutada kütust, mis ei ole vanem kui 30 päeva. Lugupidamisega, Neste Eesti/ Hulgimüügijuht, Urmas

Seega, millest paanika lahti lasti, kui tegelikult oleme tõesti juba tont teab, kui kaua E5-te sisse kallanud...
Eks ilmselt legaliseeritakse ja valmistatakse tarbijat ette E10 turuletulekuks.

Aga asi, mida mõni aiatehnika müüja kirjutab seoses etanooli vett siduva omadusega- pange paak täis, kohe mitte ei päde- minu meelest. Sest kondentsvesi ei tule kütusest vaid temperatuuride vahest. Kui nüüd E10 tuleval aastal hakkab suuremas kontentratsioonis niiskust siduma, kogudes vett kütusepaaki, siis pane või paak täis, vett seob ikka. selleks mõned välismaa ketid kasutavad inhibiitoreid, mis ei lase korrosioonil tekkida. kas ja mil määral kohalikud kokteile segades tarbija automootori peale mõtleb, selgub.

Ohkima paneb see, et 98 on nüüd kirves. 1.40/1l umbes. Prognoosid on ilmselt mustad- hind jätkab tõusmist.
Sellegipoolest, paagitäie pealt ei hoia kokku mootori remondi arvelt. Isegi, kui tundub, et ma mõtlen üle. Mulle tundub, et läbisõit 98-ga on paranenud.

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 11 Juul 2019, 08:51
Postitas Tanel
Kes ütles, et biolisandit 98 ei lisata?
Pilt

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 11 Juul 2019, 14:18
Postitas taavi
5% etanooliga etanoolivaba bensiin?

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 11 Juul 2019, 14:54
Postitas Iceman
taavi kirjutas:5% etanooliga etanoolivaba bensiin?

Kütusemüüja ütleb sulle ridade vahelt, et natukene nu**ime su auto mootorit ikkagi (sest biolisand on big business), aga mitte niipalju et mõjuks.

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 11 Juul 2019, 15:24
Postitas Oldschool79
Kuni 5% etanooli tähendab, et seda ei või olla rohkem, kui 5% (E5) (kuni 5 % tegelikult märgistama ei pea, see on kütusemüüja enda otsustada, kes tahab olla "läbipaistev" see märgistab, kes mitte, see ei pea.). Niikui lisatakse üle selle piirmäära, on kohustus märgistada kütust juba E10-na. Hetkel peaks E10 olema ca 6,4%. Tulevast aastast aga kohustatud müüma E10-t 10%-lise etanoolisisaldusega. Põhhjus miks 98 Saab märgistuse E5 on see, et niipalju kui ma aru saan, siis puhttehniliselt üle 5% etanooli pole võimalik 98-le lisada. Oktaanarvu tõstmisega 98-le on lihtsalt niipalju manipuleeritud, et rohkem ei kannata- lõhuks mootoreid või muutuks bensiini omadused.
Tuleva aasta aprillist seega läheb päris trall lahti ja kõiksugused maanteeameti vastavad tabelid ja autotootjate ettekirjutused kütuse osas tuleb reaalselt arvesse võtta. Ise juba 2. aastat sõidan 98E5-ga ning tagasi E10 peale ei kavatse minna.Tegelikult on kütuseturul E5 müügil juba mitu aastat, lihtsalt varem ei ole olnud kohustus märgistada. Nüüd seoses ametliku üleminekuga on märgistamine kohustuslik ja samuti on kohustus lisada biolisandit vastavalt seaduses ettenähtud tähtaegadele- 2019 - 6,4% ja 2020- 10%. diisel pidavat jääma 7% (B7) ning diisil ei pidavat uuema põlvkonna tehnoloogia (HVO) üldse mootorile mõju avaldama.

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 11 Juul 2019, 19:33
Postitas ants
Kunda Alexela tanklas püstolitel kirjas:
95 E10 ei sisalda biolisandit
98 E5 ei sisalda biolisandit

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 12 Juul 2019, 08:47
Postitas KuldarA
Alexela ongi ju teine teema. Nad saavad oma kvoodi biometaani tootmisega täis ja ei pea lisama biolisandit.

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 12 Juul 2019, 13:44
Postitas Klamber
Ise sõidan viimased pool aastat ainult alexelaga :P Vahest hädapärast muidugi 10-20L vett ka vaja olnud tankida.

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 12 Juul 2019, 18:11
Postitas taavi
see biokütuse vältimine on midagi nõid nastja kandist või keegi reaalselt mõõdetavaid erinevusi ka näinud? Ise sõidan ainult neste 95-ga, ilmselt seal on seda biolisandit omajagu. 2017a 2 turboga auto puhul ei saa mina küll midagi aru, olen 98 ka tankinud, täpselt sama käitumine. Milleks maksta rohkem?

vanade autode puhul kaasa ei räägi, 10a vana mopeed ka samas teist nägu ei tee, murutraktor ja muruniiduk on 98 peal koguaeg olnud, sinna pole 95 sisse proovinud.

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 27 Juul 2019, 13:15
Postitas Oldschool79
https://majandus24.postimees.ee/6739641 ... -pea-peale Mida sellisest uudisest arvata?

Kuidagi ebaloogiline on artiklis toodud väide: «Oleme aastaid rääkinud majandusministeeriumile, et meil on vaja biokütuse segamist otse autosse laadimisel, mis võimaldaks tekitada palju suuremat konkurentsi. Täna on nii, et kõik segatud kütus tuuakse juba riiki sisse, aga kui meil oleks võimalik autosse segamisel lisada biokütust, annaks see meile paindlikkuse tuua kütuseid Valgevenest, Venemaalt, Taanist,» loetles Vaht. Kas tähendab see seda, et kõik saaksid vabalt sisse tuua "puhast kütust" selleks et ise segada kohapeal või tähendab see seda, et iga tanklakett ise otsustab kui palju ja milliste vahenditega ta biokomponenti kasutab... Sisuliselt tähendaks see ju suisa solkimist... Umbes nii, et keeravad 98-sse nii palju kui saavad, sest 95 enam ei müü... (mina saan küll nii aru, et keskkonnasäästu sildi alla otsitakse võimalust kuidas tarbijatele kallima hinna eest solki rohkem müüa). Ja eraldi jaekauplusest biolisandi müük- see oleks ju lisaäri. Kui see veel aktsiisiga maksustada, siis läheb see väga valusasti mööda rahakotti... Ilmselt puhta kütuse eraldi müük ei toimiks sest siis ei ostaks keegi biokomponenti juurde. Riik peab olema kindel selles, et tarbijad seatud nõudeid täidaksid, mis tähendab, et tagada saab seda ainult juhul, kui kütus on valmis segatud. Minu arvates on see üks põhjus miks riigid ei soosi enam biokomponendi vaba kütuste tootmist (erandiks madala biokomponendi määraga 98).

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Postitatud: 02 Aug 2019, 12:31
Postitas Erkn
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/d ... hinnatous/

Pmst sama artikkel aga kirjutab allpool, et hinnavahe lätiga oleks 22senti liitri pealt! Viie liitri pealt euro... Julm vahe ikka.