Minu arvates peksate ksf ddig-i täiesti teenimatult.Alati ei pea tuginema ümmargustele numbritele ja tsiteeritud faktidele- tubli annus maamehe mõistust ja loogikat tuleb ka vahest kasuks.
ddig postidest koorub ju välja,et tema ja ta tuttavate autodega on probleeme esinenud,järelikult põhjus-tagajärg seos on olemas.Kui palju selles on süüdi siis ainult etanooline kütus,noh, seda kindlaks teha on pea võimatu.Aga fakt on,et teatud autodele see piiritus erinevatel põhjustel ei sobi.Autotootjad võivad ükskõik mida kirjutada-nende silmis on 20 a vana liikur enivei juba vanaraud ja neil jummala pohhui,kas see sureb aasta-paar varem kui muidu ehk oleks.Vanaraud peabki surema,et kodanikud uusi läikivaid mikromootoriga tahvelarvuteid soetaksid.
Garanteerivad nad ainult selle,et uue kütuse kasutamisega need kohe ära ei koole.
Kindel on see,et auto,mis on kl vana,aga hästi hoitud,kuid siiski kasutusest juba mitte nii tihe ja ajahambast veidi puretud ent bensiiniga toimetades elaks võidukalt väljateenitud pensionini,siis uus kütus lõpetab selliste liikurite liigse eksistensi üsna kiiresti.
Erinevates (Soome) foorumites (ka tsiklifoorumid) kajas läbi sama teema,et probleemid hakkasid peale uuele küttele üleminekuga v siis vahetult samal ajal.Sealgi on loogiline põhjus-tagajärg seos olemas.Samas naeruvääristati samaoodi nagu meilgi kombeks,et süüdi on s i tt omanik ja liiga palju X-files vaatamine.
Tsiteerides tundmatut klassikut: "Pikemas perspektiivis tuleb odavam olla umbusklik kui kergeusklik"Ise pakun välja,et see e10 (hetkel veel 5,aga aasta pärast 10 juba) on sellevõrra pirtsakam kütus nagu gaaski,et võimendab kohe probleeme kui moto mitte täiesti korras pole (kuigi pealtnäha on,sest bensuga toimib hästi)
Kui ma nt.LPG conversioni lasin teha,siis hoiatati kohe,et kui mingid sõlmed kulunud on ,siis annab gaasiga kohe tunda ja ei pruugi korralikult töötada...kokkuvõttes läks vahetusse kogu süütesüsteem mis bensuga-ülla ülla-töötas perfektselt.
Kiire guugeldamisega leidsin soome TM artikli ajast,kui see teema oli naabrite juures päevakorras
https://tekniikanmaailma.fi/kohta-tanki ... -bensiini/ Siin on kl juttu E10-st,aga varsti on seegi kohal,niiet mõte jääb samaks.
Tegin kiire vabakäelise tõlke ka kui keegi põtra ei mõista.Pisinüansside kallal paluks mitte viriseda
"Uus kütus sobib valdavale osale autodele,aga erinevate väikemootorite ja teiste aparaatide puhul võivad sobivusega olla hoopis teised lood.
E10-t kannatavate autode nimekiri on koostatud eeldusel,et autod on ametlikult maale toodud ja siin turul(soomes) müümiseks mõeldud ja millede kütüsesüsteemid on orginaalid v vastavalt asendatud orginaalilähedaste varuosadega.Asendatud varuosadega võib esineda probleeme,kui need ei vasta orginaalosade kvaliteedile ega seedi alkoholi.
Varuosade müüjad peavad edaspidi pidama silmas varuosade etanoolitaluvust.Tarbija peab veenduma vahetusosade etanoolikindluses kui see pole juba iseenesest selge.
Kui pole kindel,kas su auto kestab e10 bensiini,tuleks tankida igaks juhuks 98-t.Selle kallim hind võib kokkuvõttes osutuda odavamaks kui võtta arvesse võimalikud probleemid kütusesüsteemiga tulevikus.
Alkohol sisaldab 40% vähem energiat kui bensiin.Seda kasutades peaks kulu selle järgu võrra suurem olema,aga praktikas alati nii pole.Tänapäevased kütuse juhtsüsteemid suudavad reguleerida sissepritsekoguseid nii,et võimsususes vahet sisse ei tule,aga küttekulu reeglina suureneb küll.Kuid olenevalt autost ja mootorist, võib alkohol isegi soodustada põlemist,sel juhul jääb etanooli mõju väikeseks või osadel juhtudel võib isegi suurendada jõudlust.
Kütuse annustamise seisukohalt uue bensiini 10% etanoolisisaldus ei peaks põhjustama probleeme ,ent probleemiks on kütusesüsteemi keemiline taluvus.Alkohol on agressiivne aine kütusesüsteemile ja selle komponentidele-sellega kokkupuutel kummist ja plastmassist osad võivad mureneda,metallosad korrodeeruda ja söövituda.
Vanemate autode puhul e10 keelamise taga on just küttesüsteemi vastupidavus,uutes autodes on etanoolilisandiga juba arvestatud.V.a esimese põlvkonna otsesissepritsega varustatud mootorid.Nendes mootorites silindritesse pritsitava kütuse kogus on täpselt määratletud ja kui pritsekogust peab suurendama etanooli väiksema energiatiheduse arvelt,siis pritse vorm muutub ja põlemine on häiritud.
Väikemootorid
2-he taktilistes mootorites on kahtlustatud määrimise ebaefektiivsust tänu alkoholisisaldusele aga kvalteetsete 2-he taktilse õlide kasutamisega ei tohiks probleeme tekkida.Väikemootorite kütusepritse süsteemid on võrreldes autodega lihtsamad ja sellevõrra võimetumad kütuse pritsekogust suurendada seoses etanoolbensiini väiksema energiasisaldusega.Päevakorda võib sel juhul tulla pihustite upgrade.
Selle kohta kui kiiresti ja kuidas uus kütus süsteemidele mõjub,pole veel tõenduslikku materjali saadaval.Asjaolud,mis mõjutavad,neid on palju-alates temperatuurist ja niiskusest ja lõpetades komponentide enda vanusega.
Tihendid kõvenevad ja pragunevad juba vanusega,nii on raske väita vanade autode puhul,et kas rikkiminek on tulenenud normaalsest kulumisest v on etanoolil sellega pistmist.
Pelgalt veidi muutunud kütust Mootori täielikus rikkiminekus kindlasti süüdistada ei saa-vana moto kap.remondi põhjuseid peaks otsima eelkõige ikkagist oma rahakotist (e.kui palju on raatsitud korrasolekusse investeerida)
UUS suurenenud alkoholisisaldsusega bensiin tuleb,tahame seda v ei,sellega tuleb leppida ja kohaneda,sama kisa käis ka siis,kui kaotati ära pliid sisaldav bensiin.Esimese shoki möödudes leiti kiiresti alternatiivid."
Mina olen kindel,et probleeme hakkab esinema Eesti vanema autopargi puhul ja tänu etanooli suurepärastele veesidumisomadustele ka uuemates autodes,sest vett hakkab filtrites ja süsteemides rohkem olema,pooltühja paagiga tiksumine maksab varsti veelgi valusamalt kätte.Tõenäoliselt toob see hulgim lisakulutusi autoomanikele ,kasvõi sagenenud hooldusvajaduse näol (kütusefiltrid jne),kahtlemata suureneb ka kütusekulu paljudel autodel.
Volvode puhul huvitab mind tegelikult selline küsimus,et nt.jänkidemaal on E10 olnud juba aastast 86 ja vollisid seal palju müüdud ,et kas kõik orginaal osad Volvodel on samad nii USA kui ka EU turul?
Mind isiklikult see teema väga ei puuduta kuna bensu tangin 98 ja 90% sõidan enivei gaasiga.
Ühesõnaga-vahet pole kellel on õigus ja kes maalib tonte seinale-kui on pisemgi kahtlus,et etanool võib kahjustada su auto mootorit,on mõistlik tankida edaspidi 98-t, ja tuginedes biolisandiga kütuse suuremale kulule ja ka hinnatõusule ,siis 98 tankimine tuleb vaat et isegi soodsam edaspidi.
Päikest