Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
McBrainless
Foorumi veteran
Postitusi: 1078
Liitunud: 12 Okt 2014, 19:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Linke ja pilte

PostitusPostitas McBrainless » 07 Mai 2018, 17:23

https://tarbija24.postimees.ee/4484559/ ... tele-mitte

Volvo E10 kütust on lubatud kasutada kõikidel Volvo mudelitel, mis on toodetud alates 1976 aastast. E10 kütust ei ole lubatud kasutada mudelitel S/V40 1998-2001, mootoritüübiga 1.8 GDI.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Linke ja pilte

PostitusPostitas ddig » 07 Mai 2018, 21:04

Palun ärge levitage ebapädevate ajakirjanike poolt üllitatud kahtlase motiiviga ebapädevaid artikleid!

Keegi sama pädev võib neid tõe pähe võtta.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2231
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: Linke ja pilte

PostitusPostitas volvo245 » 08 Mai 2018, 01:08

Maanteamet on koostöös autode müügi- ja teenindusettevõtete liiduga pannud kokku tabeli, kust saad uurida, kas sinu auto paaki sobib E10 kütus või mitte.

Minu 90a. 780 kasutaja juhendist lugesin ammu, et on lubatud söita kuni 10% ethanol sisaldusega kütusega!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Linke ja pilte

PostitusPostitas ddig » 08 Mai 2018, 08:38

volvo245 kirjutas:koostöös autode müügi- ja teenindusettevõtete liiduga!

Huvitav küll, kus siin motiiv peitub!?

Kui sa tahad seda ilusat juttu uskuda, siis tärista mõnuga. Pärast saad targasti kukalt sügada, et näe krt polegi see Volvo nii vastupidav kui räägitakse.

Kusjuures kõik on õige. Võibki kasutada. Ise võid ka mida iganes tarbida. Keegi ei keela :-)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Linke ja pilte

PostitusPostitas KuldarA » 08 Mai 2018, 10:10

ddig kirjutas:Kui sa tahad seda ilusat juttu uskuda, siis tärista mõnuga. Pärast saad targasti kukalt sügada, et näe krt polegi see Volvo nii vastupidav kui räägitakse.

Kusjuures kõik on õige. Võibki kasutada. Ise võid ka mida iganes tarbida. Keegi ei keela :-)


Palun kirjuta ehk meile mis siis õige on ja mis on Su allikad?
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Linke ja pilte

PostitusPostitas ddig » 08 Mai 2018, 12:01

Olen teistes sama temaatikat puudutavates aruteludes juba toonud näiteid nii minu isiklikus kasutuses olnud autodest kui ka tutvusringkonna autodest ning täpselt samasuguseid kogemusi on mitmetel Soome ja Rootsiga tihedalt suhtlevatel inimestel. Ehk siis ma räägingi reaalsetest praktilistest kogemustest, mitte ei tsiteeri tuimalt tasase taipamisega ajakirjanike artikleid.

Jah, võibki kasutada igasugust kütust. Mootor töötab võib-olla isegi paremini mõnda aega. Kui kaua, on võimalik vaid üht moodi teada saada.
Minu käest Eestist Soome läinud ideaalses korras B6304 (mis ei ole teadupärast kuigi kapriisne või halva vastupidavusega) mootoriga Volvol kulus ca pool aastat, et vahetusse läksid praktiliselt kõik toite- ja väljalaskesüsteemi osad ning mootori pea vajas remonti. Kui mälu ei peta, siis asi päädis mootori vahetusega. Pikalt ei suutnud ma ära imestada, et kuidas selline asi on võimalik kuniks taipasin küsida, et ega äkki uus omanik kohaliku E10 kütusega sõida ...

Nii ajakirjanike kui ka otsustajate jaoks on selle informatsiooni allikad täpselt samad. Ehk siis reaalselt elame me olukorras, kus 101 ebapädevat tegelast langetab otsuseid asjade üle, millest nad ise mitte midagi ei tea ning nende otsuste tegemiseks infot saavad nad ainult vastavate huvigruppide poolt finantseeritud institutsioonidelt.

Kõik autondusalast tegevust reguleerivad seadused on niivõrd kallutatud, et mingist rahva huvist pole siin eriti võimalik rääkida.
Näitena kasvõi minu poolt samuti korduvalt käsitlemist leidnud liikluskindlustusseadus, mis annab sisulise kaitse ainult uute autode omanikele. Ehk siis tegelikult on vastuolus põhiseadusega, sest eirab võrdse kohtlemise põhimõtet. Miks peaks negatiivse väliskaubandusbilansiga autosid mittetootev riik soosima ainult uute autode kasutamist? Kas poleks ehk otstarbekam soosida hoopis heas tehnilises korras sõidukite kasutamist?


Ehk siis palju küsimusi ning see ongi tegelikult minu selliste sõnavõttude peamine point, et tuleks ise mõelda, küsimusi küsida ja inimestega suhelda, mitte kõike internetis loetut puhta kullana võtta ja tõe pähe edasi kuulutada.

Samal teemal:
http://arileht.delfi.ee/news/uudised/so ... d=69827331
https://www.err.ee/829399/biolisandiga- ... kuks-saada
https://erikpuura.wordpress.com/2011/04 ... ini-vastu/
https://majandus24.postimees.ee/942400/ ... elustamist
https://www.alamy.com/stock-photo-peopl ... 29090.html


Ja loosungid kõlavad - uus auto on turvalisem, uus auto on keskkonnasõbralikum, hooldused hinna sees, tasuta autoabi pakett. Jah, muidugi, mõtleb võhikust tarbija, see kõik on väga hea. Ja kui nüüd hästi vaadata, siis need uued autod on ikka päris ilusad kah ja ma pean endale ühe saama. Raha õieti küll pole selle jaoks aga noh, pankur tahab ka ju võid leiva peale panna, võtame liisingusse. Jess.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Linke ja pilte

PostitusPostitas Tanel » 08 Mai 2018, 12:34

Minu teada soomest ei saagi ilma etanoolita bensiini v.a shelli v-power.
Algul kui tuli segatud nensiin oli tõesti probleeme, et mootor tiksus ja pihustid tiksusid.
Nüüd on aegu edasi mindud ja segamisel targemaks saadud. Kära vähemalt enam ei ole.
Ma muidugi ei suhtle ka remonditöökodadega, kes neid remontima peaksid.

Kuna ise sõidan juba aastaid vaid 98 ja ühe kindla tanklaketi klient siis suht savi mida seal kokku keeratakse.
Olgem ausad: kunagi ei tasu uskuda mingeid artikleid mida kirjutab ajakirjanik :D
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
smurf
Foorumi veteran
Postitusi: 1261
Liitunud: 18 Aug 2010, 11:49
Asukoht: Tartu

Re: Linke ja pilte

PostitusPostitas smurf » 08 Mai 2018, 12:47

Tanel kirjutas:Olgem ausad: kunagi ei tasu uskuda mingeid artikleid mida kirjutab ajakirjanik :D


Mitte küll, et saagi käima rebida, aga ühe tavalise autofoorumi tavalise kasutaja väited on usutavamad? Ma ise küll seisukohta pole võtnud selle koha pealt, aga kui tootja lubab kasutada E10 kütust, siis äkki üle lahe sõitnud mootor polnudki oma 15-20a vanuse juures nii ideaalses seisus?

Need igasugused lisandite teemad on pigem tilk tõrva meepotis küll jah ning minul tehnilist taipu selle koha pealt piisavalt pole, et kindlalt väita, et see masinale halba teeb. Nagu aru saan, siis Soomed, Rootsid jpt kasutavad biolisandiga kütust, on sealsed masinad kõik peetis?
Ei vaidle selle koha pealt üldse, lihtsalt jäin mõttesse kui juba allikate kallutatusele või usaldusväärsusele jutt läks.

Kasutaja avatar
Klamber
Foorumi veteran
Postitusi: 1120
Liitunud: 26 Mär 2012, 16:21
Asukoht: Tallinn

Re: Linke ja pilte

PostitusPostitas Klamber » 08 Mai 2018, 13:12

Minu puhul jäävad ka need ülaltoodud argumendid nõrgaks just tehnilise poole pealt (ei vaidle selles osas, et see on suur BS keskonnasäästu jms kohalt). Kui pool arenenud maailma juba sõidab nende etanooliaurudega siis peaks nagu probleeme rohkem kuulda olema. Sama umbes nagu gaasiautodega. Kestavad küll. Isiklikult läheb see pobleem muidugi minust mööda, sest sõidan niikuinii 98ga 95 ainult siis kui mõnes imetanklas muud pole võtta. Vabalthingavaga paneks esimese valikuna ikkagi 95te, kui suvel 240 sõitma saab, eks siis annan teada kas läks kohe katki või natukese aja pärast.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Linke ja pilte

PostitusPostitas ddig » 08 Mai 2018, 20:58

smurf kirjutas:Mitte küll, et saagi käima rebida, aga ühe tavalise autofoorumi tavalise kasutaja väited on usutavamad? Ma ise küll seisukohta pole võtnud selle koha pealt, aga kui tootja lubab kasutada E10 kütust, siis äkki üle lahe sõitnud mootor polnudki oma 15-20a vanuse juures nii ideaalses seisus?

Huvitav milline see erilise autofoorumi eriline kasutaja võiks olla :-)

Tavalise autofoorumi tavaline kasutaja antud näitel tugineb isiklikule kogemusele, mitte ei esita kellegi poolt ettesöödetud teksti. Kas seda kogemust on piisavalt on raske hinnata. Paralleelselt võiks vaadata ka motiveeritusele - miks peaks keegi sellele ilmingule vastu seisma kui reaalset probleemi ei eksisteeriks? Ma ei võta foorumis sõna seetõttu, et mul on rahuldamata tähelepanuvajadus, vaid seetõttu, et ma soovin kaitsta vanemate autode säilimist ning nende pidamiseks soodsamate tingimuste kujundamist. Mul on selles osas üsna suured plaanid ja unistused, kuid nende teostamiseni pole kahjuks jõudnud, kuna mõndade esmaste plaanide elluviimisel on olnud tagasilööke.


Üle lahe sõitnud mootor töötas häireteta ja kõrvaliste helideta, õli püsis puhas ja hoolduste vahel lisama ei pidanud, väljalaskegaasid ei haisenud ja näitajad olid korras, dünaamika ja kütusekulu oli adekvaatne. Auto oli väga korralik nii visuaalselt kui tehniliselt, ülemäärast kulumist ei olnud kusagil. Samuti väga korralikud olid nii kapoti kui ka põhja alune. Tehnilised ülevaatused läbis märkusteta.
Seega julgen väita, et oli küll ideaalses korras ja päris raske on endale põhjendada, miks ma selle auto üldse maha müüsin :-)

See on vaid üks aga seeeest väga terav näide.

Kui oma B6304S2 mootoriga V90ga (mida saab kirjeldada enam-vähem sarnaselt eelnevas lõigus jutuks olnud autole, kuid läbisõit on hinnanguliselt 2x suurem) Soomes käisin ning seal 98 E5 kütust tankisin, siis auto dünaamika paranes tuntavalt. Sama lugu ka B230FT mootoriga 945ga. Ei tea kas Allak pani oma õnnistuse peale, et sõbralikus riigis tankisin?!


Klamber kirjutas:Minu puhul jäävad ka need ülaltoodud argumendid nõrgaks just tehnilise poole pealt.

Kui see oli viide minu postitusele, siis ma ei ole ühtegi tehnilist argumenti esitanud.
Käesolevas teemakäsitluses lähtun ennekõike lihtlabasest loogikast.

Kaheksaklapiliste vabalthingavate mootorite saadavus peaks vist veel suht hea olema, seega saab endale sellist testimist lubada. Kui kiirelt võimalikud tagajärjed endast märku annavad sõltub kindlasti muuhulgas ka kasutamise intensiivsusest - kas on tegemist aastaringselt kasutatava või hooaja/hobiautoga võivad üsna suured erinevused testitulemustes olla, mõlemas suunas.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Linke ja pilte

PostitusPostitas Liiwaannus » 08 Mai 2018, 21:39

digg, esimene artikkel on lihtsalt vana, mida teeb statistika praegu? Kas biolisandiga kütus laagerdub ja euroopa sõidab 98 peal? Mis on lisandiga ja lisandita kütuste tarbimise trend alates lisandi tulemisest soome, rootsi saksamaa turule? Kuidas on muutunud remonditavate mootorite hulk uuemate ja vanemate mootorite hulgas.. hea oleks toitesüsteemide ja.kindlasti tarbitava kütuse lõikes. Err jutt on muruniitjatest, kasutusrežiim on hoopis midagi muud, probleemid tekivad kui kütus vedeleb paagis, seega 90+% not relevant antud teemas.
Puura jutt on täis väljendeid kuuldavasti, samuti on teada, internetis ringlevad jne. See et midagi arvatakse, tehakse või räägitakse ei muuda seda faktiks. Ainuke viide millelegi faktilaadsele on autobildi testist rääkimine, samas puudub allikas.
Postimees räägib ministri nõudmistest, samas kust saab kindel olla, et tegemist pole populistliku poliit bullsh*tiga. Vaadates Eesti poliitikute suust tulevat kama, siis see suhe nii 90-10 asjaliku kahjuks. Vaevalt et mujal need protsendid kardinaalselt erinevad, aetakse ikka sponsorite asja.
Ei võta teemas seisukohta, aga antud hetkel ei ole su kirjatükis ühtki punkti, mis muudaks seda usutavamaks kui eel pool mainitud artikkel.
Lihtsalt häirib absoluuttõe tonaalsus selles postituses.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas ddig » 08 Mai 2018, 23:54

Ma ei tegele statistiliste andmete kogumisega ning kaldun arvama, et see on üsna mõtetu ja kahjuks ka tänamatu tegevus. Saksamaa kohta mul värsket infot ei ole aga Soomes vist ei müüdagi enam normaalset mootorikütust.

Ma ei ole ka esitanud ühtegi fakti peale isiklike kogemuste kirjeldamise ning mind ei huvitagi nende artiklite ajakohasus. Tõin lihtsalt mõned esimese hooga selle teema kohta leitud viited. Lihtsalt natuke mõtlemisainet, et alati ei pea vaikides laskma endale ära panna.

Hetkeolukord mind isiklikult üldse ei puuduta, sest kasutan juba pea 20a oma autodes ainult 98-t, kuid ma ei ole ülemäära optimistlik tuleviku suhtes.

Liiwaannus kirjutas:Lihtsalt häirib absoluuttõe tonaalsus selles postituses.

Kas oma arvamuse välja ütlemine tähendab absoluutsele tõele pretendeerimist?
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7597
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Liiwaannus » 09 Mai 2018, 06:27

Arvamust saab esitada vastuväitena, ilma teisi tampimata. Väheste või puuduvate faktidega (oma kogemus soome müüdud masinaga on ka pigem hinnang kui fakt, sest mootorile ju ekspertiisi ei tehtud, mis oleks näidanud selget seost standardile vastava biokütuse ja mootori lagunemise vahel) üldistusi tehes on pigem religioosse fanaatiku pärusmaa kui tehniliste teadmistega ratsionaalselt mõtlevalt inimeselt oodatav stiil.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas ddig » 09 Mai 2018, 07:31

Teisi tampimata??

Avalikus autofoorumis ma küll ei arvaks, et peab avaldama vaid tõenduspõhiseid teaduslikke artikleid :-)

Mitu fakti peab suutma korraga esitada, et postitus oleks avaldamiskõlbulik?
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 965 ´96; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Biodiisel, E10 jms kütuseteema.

PostitusPostitas Iceman » 09 Mai 2018, 07:50

Liiwaannus kirjutas:.... kui tehniliste teadmistega ratsionaalselt mõtlevalt inimeselt oodatav stiil.


Lihtsalt huvi pärast küsin - defineeri ratsionaalne. Ja siis mõtle uuesti oma postitusele.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist