27. leht 27-st

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 06 Dets 2023, 09:22
Postitas taavi
raskem on, pikkuse kohta jään võlgu, ei ole võrrelnud, aga ilmselt siis pikem, sest kuidas muidu seda raskust juurde ikka saab.

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 06 Dets 2023, 10:30
Postitas Loff
taavi kirjutas:raskem on, pikkuse kohta jään võlgu, ei ole võrrelnud, aga ilmselt siis pikem, sest kuidas muidu seda raskust juurde ikka saab.

Kas nael jäi rehvist veidi rohkem välja kui tavanael?

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 06 Dets 2023, 11:26
Postitas taavi
sellest mingi 5-7 aastat möödas... ei mäleta nii täpselt. Võin teinepäev sõbra juurest läbi käia, kelle juures ma seda "tuuningut" tegin, tal neid naelu olemas nii cargole kui sõiduautole. Teeks pildi et millised need on. a naast muidu oli selline traditsiooniline, ei olnud mingi rist või terav nelinurk vms

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 07 Dets 2023, 20:20
Postitas Voldemort
Kunagi ka vallaidega veerenud, võtsin nad peale lamelle, kui pidin autost pidevalt välja ronima (oli mingi loll talv, kus jää all ja vesi peal pidevalt külavaheteedel, ei hakanud isegi ilma gaasi andmata liikuma ja pidin ise nügima, et starti aidata), viskas kopa ette ja kuna raha oli vähe, siis sai vallaid võetud. Minul naelad püsisid, kuid 1 rehv pidevalt lekkis, naelaaugust ajas aeglaselt õhku välja, oli keeruline leida isegi. Pakiauto naelad olid kunagi jämedama peaga ja pea ulatas mingid koma millimeetrid rohkem välja alumiiniumist, jäärajal olid abiks, kui rahagriis oli ja nokian või conti rahakotile ei sobinud. Sissesõit on naastul oluline, lõugamine on suurem, kuid segu vananeb neil kõigil ja igavesti ei kannata neist keegi. Naela plussiks see, et nael midagigi hoiab, kui segu on kõvem kui oli, kuid lamell ei pea siis enam üldse, ei kulu ka mingist hetkest pea üldse enam. ISe sõidan naeltega, teede kulumist maksan aktsiisiga, roheväänaja pole ja minu poolest jätke see ropp soolamine ära, poleerige lamellidega teed ära ja ma saan naastudega funnida ilma asfalti kulutamata :D

Re: Naast vs lamell

Postitatud: 08 Dets 2023, 23:37
Postitas Liiwaannus
Aktsiisi ja teederemont pole ammu seotud :)
Ise sõidan lamelliga, viimased olid kas 3+ suvi või 4+suvi sisuliselt. Võtsin juuli lõpus või augusti alguses alt ära, sest vihma oli rohkem ja suvekad kuuri all ka olemas. Sügisel tagasi panna ei tahtnud, sest mustrit enam talvejagu polnud... vast 4mm vms. Läbisõit on aastas 24k kanti, jaotub aasta peale suht ühtlaselt. Seega eks arvutage ise palju sellest umbes talverehviga võiks olla. See talv on sattunud palju poleeritud pindadega kõrvalteedelt välja keeramisi, sealt tunnen, et võiks vedamissüsteemis miskit teist moodi olla, aga rehvi vahetama ei tõtta, mõte liigub järgmise liikuri puhul AWD peale hoopis.