Naast vs lamell

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas KuldarA » 21 Veebr 2017, 17:35

Priit_P kirjutas: Ma loodan endiselt, et lähiajal (äkki isegi täna) on lamelli kasutajatel võimalik tõestada ja demonstreerida kuidas tegelikult asi on ja kui väga ma eksinud olen.


Ma hommikul tõestasin, kui suure libedaga tööle sõitsin lamelliga :)

Ja see kogemuse osas soovitan kindlasti korraliku lamelli ära proovida, siis oskad mõlemas leeris kaasa rääkida. Olen isegi ainult naastu usku olnud ja see usk oli üsna sama pime nagu Sul. Ehk soovitan hoida avatud meelt.
Viimati muutis KuldarA, 21 Veebr 2017, 17:44, muudetud 1 kord kokku.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas Oldschool79 » 21 Veebr 2017, 17:43

kõige huvitavam kogu asja juures on see, et kui minna autokooli libedarajale, siis on algajana tunnetus üks (olematu), aga kui oled päriselt sellises olukorras oma autoga siis on tunnetus juba teine-alahoiuinistinkt ja soov mitte tekitada liiklusõnnetust. sest õppesõiduplatsil olid piruetid kergelt tulema, nüüd kui sõidad, siis üritad nii, et sellist olukorda ei teki- hea küll, tagaosa võib esiveolisel vibama hakata, aga et päris piruetti minna, no selleks peavad ikka väga kehvad asjaolud vist kokku langema- kulunud rehvid, valed sõiduvõtted ja ootamatult muutunud teekattepind ehk kiilasjää?
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas ants » 21 Veebr 2017, 17:48

Kas te ise ära ei tüdine juba, kellele ema - kellele tütar.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
smurf
Foorumi veteran
Postitusi: 1261
Liitunud: 18 Aug 2010, 11:49
Asukoht: Tartu

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas smurf » 21 Veebr 2017, 17:58

Aga kumb on parem, uus ja odav tütar või kasutatud korralik ema?

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Tanel313 » 21 Veebr 2017, 18:08

Mul igatahes selge - kui rehvides orienteerud vaid sedavõrd, et osad on naeltega ning osad ilma ning nadivõitu talveilm Eesti tihedaimat teehooldust nägevas piirkonnas võtab selja ning otsaesise märjaks, võta kindlasti naast. Kui siis juba ainult platseeboefekti pärast, ka näiline turvalisus on teinekord närvisüsteemile õlekõrreks.

Kui oskad sõita erinevatel teedel, teekatetel ning autodel ja tead, mida rehvilt soovid, on valik märksa laiem.

Kasutaja avatar
smurf
Foorumi veteran
Postitusi: 1261
Liitunud: 18 Aug 2010, 11:49
Asukoht: Tartu

Re: "Hingelt ära" või "Tahtsin ütelda "KURAT vol.2

PostitusPostitas smurf » 21 Veebr 2017, 18:15

Priit_P kirjutas:(Minge rääkige sama juttu ka neile, kes talvel rallit ja jäärada sõidavad. Tänaval sõites me ei osale küll rallil, kuid tööpõhimõte on sama. Lahmima olete endiselt kõvad poisid :)


Piiki pole kaalunud?

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Priit_P » 21 Veebr 2017, 18:22

Tänaval? :roll:
Aga nüüd mine ja küsi sama targalt miks need vennad lamelle ei kasuta. Või miks nad piike kasutavad? Või oskad ehk ise midagi pakkuda, ei peagi äkki küsima minema?
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4314
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Iceman » 21 Veebr 2017, 18:29

Ma olen nüüd terve talve uhanud svenssonis (kus ei ole ever sellisel heal tasemel teehooldust nagu Eestis) töömasinaga GY Ultra Grip 2 lamellidega ja olen enam kui veendunud, et järmisel talvel v8 enam naastude peal ei krõbista. V8 sõidab hetkel aasta vanade naastude peal (tootjat peast ei mäleta, aga mingi odava otsa rehv oli, mis ostul kaasa anti). Ütleme nii, et eelnevalt ka ainult naastuusku olles (kuna polnud lamelli kasutanud) võin julgelt öelda, et kui ei ole proovinud, siis ära targuta. Kvaliteetlamell on täpselt sama hea ja isegi parem rehv kui naast. Minu arvates jaguneb sõiduoskuse ja rehvide vahel jõujooned 80:20 sõiduoskuse peale. Kui juba Tallinna lähiümbruses sõitmine ilma naastuga võtab selja märjaks, siis peaks tõsiselt kaaluma näiteks OÜ Autosõit libedasõidu koolitusel osalemist.

Kasutaja avatar
smurf
Foorumi veteran
Postitusi: 1261
Liitunud: 18 Aug 2010, 11:49
Asukoht: Tartu

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas smurf » 21 Veebr 2017, 18:29

Tänavasõit pole küll ralli nagu sa mainisid, aga ka pole tänavad samasugused nagu ralli/jäärajad. Milleks selline võrdlus siis? Samahästi võiks turvalisuse mõttes tänaval piigiga sõita, kui teekate võrreldav jäärajaga.

Üldiselt siin muidugi saagida ei viitsi, tööautol lamell, V8l naast ja kui kupeega talvel sõitsin olid ka naastud. Miks? Olid ostes kaasas, nende lõppemisel ostan tõenäoliselt lamellid. Iceman ütles normaalselt, sõitke, aga ärge mölisege. Peaasi, et ise rahul ja kaasliiklejaid kastisõitmata kohale jõuate.

Naastu mõju teekattele on muidugi vähe saetud kuidagi.

siim460
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 29 Juul 2012, 20:49

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas siim460 » 21 Veebr 2017, 18:54

Tavaliselt ma olen küll vaikne lugeja foorumis, aga ma hetkel ei saa kohe vait olla. Mainin ära, et pole ühelgi enda autol olnud lamelli. Järgmine aasta see muutub, sest otsustasin ka ära proovida. Lugedes siin mõne foorumlase sõnavõtte, siis mulle tundub, et nende jaoks on iga tööle sõitmine ka ralli katse. Ei ole nagu ise ka esimest tale just üle elanud, siis ütleksin ka naela kasutajana, et ristmikult liikuma hakates ei ole mul vaja saada kiirendust nagu ralli autol ja samas ka pidurdustel arvestan sellega, et pidamine ei ole nagu suvel. Jah ma võiksin jätta pidurdamised oma naastudega viimasele hetkele aga milleks? Selja taga on mul äkki mingi "mõttetu lamellimees", kes ei saa pidama ja tuleb mulle ikka selga. Talvel sõites pead tahes tahtmata arvestama natuke rohkem ka teiste liiklejatega ja sellega, et äkki neil ei ole naastud ja ei saa ajada enda õigusi taga. Mina pigem jõuan minut või paar hiljem koju, kui et väga halbade juhuste kokkulangevusel mitte kunagi või siis hoopis teistsuguse ratastel aparaadiga. Ja heal juhul lihtsalt paar nädalat ilma autota olla. Natuke tuleks ikka mõelda ka liikluses. Rallisõitjatest rääkides, siis nemad sõidavad natuke kehvemini soolatud teedel ja natuke muude kiirustega, kui meie tavaliiklejad :) igaljuhul kokkuvõtvalt igaüks sõidab sellega, millega tahab, aga tuleb aksepteerida ka teiste valikuid. Talv ja üldkasutatavad teed ei ole näitamaks kui hea on auto kiirendus uute naeltega või kui hästi mina pidama saan oma naeltega. Alustaks sellest, et natuke ka arvestamist kaasliiklejatega ja võibolla kunagi jääb ka õnnetusi vähemaks.
Nüüd hakake aga kaigastega peksma :)

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Priit_P » 21 Veebr 2017, 19:00

Eesmärk polegi siin saagida ega siia müra toota, vaid ma üritan kuidagi ära põhjendada miks ma naastuga sõidan ja siiani lamelli kasuks pole otsustanud. Ega ma ennast kuidagi paremini arusaadavamaks muuta ei oska ka. Kellelegi miskit peale sundida kah ei taha ja vajadust kuidagi ära panna ei tunne. Täielikult välistada ei tasu kunagi midagi, võimalik et see päev lamellidele ükskord koidab, aga millal see on pole täna veel teada. See, et ma enda jaoks musta valgeks rääkida ei lase on üks asi, aga muidu on ju suhteliselt normaalne arutelu. Vahepeal võtab kellelgi natuke lappama, kuid pole hullu miskit. Mind see oluliselt ei loksuta.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Tanel313 » 21 Veebr 2017, 19:11

No mulle pole keegi siiani veenvalt suutnud selgeks teha, et maakera pole lapik, seega kodunt igaks juhuks liiga kaugel ei käi. Võib üle ääre kukkuda.

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7610
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Liiwaannus » 21 Veebr 2017, 20:27

No kurat, tanel313, kust sellised ketserlikud mõtted, et keegi midagi säärast võiks üldse pakkuda. Ümmargune maakera on reptiilide vandenõu.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7610
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Liiwaannus » 21 Veebr 2017, 20:40

Kurdeti, et pole keegi testinud väsinud rehve. TM seda mingi hetk siiski teinud. Head lugemist.
http://www.tehnikamaailm.ee/kas-rehvi-e ... ub-maksta/
Kulunud rehvide tulemusi vaadates, peab möönma, et esmapilgul uskumatu, aga aina süveneb mõte, et peaks ka lamelli proovima.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas ants » 21 Veebr 2017, 21:17

Liiwaannus, see test on tehtud 2010a.
Las nüüd maa vajub, ehk tehakse uus test.
745 GL ´91; LR90 ´87.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist