Naast vs lamell
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7597
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Naast vs lamell
Üldjuhul löövad sellised augud kirve selga pastelt müües. Ise paar korda ostnud kasutatuid kuskilt aukudest ja tegelt pärast mõelnud, et nah vaja oli. Võid vaadata ka premium brändi tütarettevõtete säästuliine, need baseeruvad tihti emafirma mõne aasta ragusel tehnoloogial. Kunagi kasutasin naastuna kelly omasid, mis olid toona Mõneaastavanuse GY UG reinkarnatsioon. Hetkel jäi silma, et 15" su masinale sobivat mõõtu saaks Kelly lamelle 51 eurikut tükk Rehvitaksost nt ja toodetud on need GY tehases euroopas. A nuh eks vaata ja mõtle.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: Naast vs lamell
Kasutatuna ostes tuleb lihtsalt kriitiline olla - vaadata üle mustrisügavus(kohapeal, kuulutuses ollakse loovad), tootmisaasta(10a vana talverehv ei pea isegi 10mm mustriga nii hästi kui uuem natuke väiksemaga), ning palju naaste reaalselt järgi on(kui naastrehv) sest silma järgi võib naaste olla palju, kuid reaalsuses võivad olla nö piigid otsast ära kulunud/murdunud.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
Re: Naast vs lamell
Lamellid tuleks iga sügis uued osta. Kui mustrit alla 6 mm on reeglina suurem osa sisselöikeid, mis tööd teevad, kulunud- see tähendab. et lamelle enam ei ole.
Soovitan osta Hankook lamellid. Rehvid24 e-poes 50 Euri tk. Ise pikemaid otsi söitnud ei ole aga kliendid on väga rahul-ära proovitud ka viimane mudel W616 Austria mägedes. Kui önnestuks leida vanem w606 mudel, need möne kliendi arvates olid veidi etemad.
Soovitan osta Hankook lamellid. Rehvid24 e-poes 50 Euri tk. Ise pikemaid otsi söitnud ei ole aga kliendid on väga rahul-ära proovitud ka viimane mudel W616 Austria mägedes. Kui önnestuks leida vanem w606 mudel, need möne kliendi arvates olid veidi etemad.
Re: Naast vs lamell
Kui vahetada lamelli normaalsel ajal(sügisel okt-nov alla ja kevadel märts, aprilli algus ära) ja mitte sõita kümneid tuhandeid, siis saab ka 2-3 talve hakkama. Kui aga lasta vahetusega pikalt soojale ajale, siis rikub selle kiiremini ära.
Hankook on hea lamell, hind sõltub muidugi mõõdust, saab ka kallimalt kui 50€. Mudel peaks kindlasti olema Winter i-cept IZ2. Paljud e-poed müüvad ka lõuna-euroopa lamelle uuena ja teadmatu ostja läheb kergesti selle õnge(bränd hea ja hind odavam kui põhjamaistel).
Hankook on hea lamell, hind sõltub muidugi mõõdust, saab ka kallimalt kui 50€. Mudel peaks kindlasti olema Winter i-cept IZ2. Paljud e-poed müüvad ka lõuna-euroopa lamelle uuena ja teadmatu ostja läheb kergesti selle õnge(bränd hea ja hind odavam kui põhjamaistel).
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee
- PorisedRattad
- Foorumi veteran
- Postitusi: 775
- Liitunud: 26 Apr 2018, 07:59
- Asukoht: Tallinn
Re: Naast vs lamell
ants kirjutas:Garantii on niikaua kuni tagatuled paistavad.
Üldjuhul jah, aga on olemas ka normaalseid kohti kus sellist suhtumist ei ole.
XC70 2.5T 2004 154kw
Re: Naast vs lamell
Ise keeran alla jälle Hankook IZ2 lamellid. Ostes jälgisin tootmisaastat. Selle aasta jaanuaris ostsin, 2017a lõpu rehvi sain. Natuke üle poole hooaja sõitsin, alles jäi 7-8mm. Samal ajal sõitsin ka Bridgestone uute Noranzadega, naelad. Sõitu oli umbes 50/50 linn-maantee. Ei saaks öelda, et väga suur vahe nüüd oli lamellil vs naelal. Mõlemad rehvid oma klassis täiesti arvestatavad ja hätta kuskil ei jätnud. Naelte vastu rääkis vaid praktiliselt ainult klõbin ja õudne kriipimine asfaldil äkilisemal liikumisel. Naeltega auto läks müüki ja sõitsin rõõmsalt lamelliga edasi. Selle aasta sõidan lõpuni ja ilmselt järgmisel hooajal mõistlik uued lamellid võtta. Mina julgen öelda, et kuluv lamell on hea lamell, ehk siis piisavalt pehme talvisteks tingimusteks.
Suvel ei soovita hea talvise lamelliga väga kärutada, liiga pehme ikka meie suvise kliima jaoks - märjal asfaldil enamus libedad äärmuslikes oludes.
PS! Rehve ostes tasub jälgida ka kiirusindeksit! Kiiremini pöörlev rehv peab olema jäigem ja jäigema seguga, tehke omad järeldused. Sõitsin ühe talve uute lamellidega millel oli vist 210kmh indeks või enamgi. Mida külmemaks läks seda hirmsamaks läks. -20 juures oli madalama indeksiga lamell pehmem sõrmega väänates, oli küll erinev tootja kahjuks.
Suvel ei soovita hea talvise lamelliga väga kärutada, liiga pehme ikka meie suvise kliima jaoks - märjal asfaldil enamus libedad äärmuslikes oludes.
PS! Rehve ostes tasub jälgida ka kiirusindeksit! Kiiremini pöörlev rehv peab olema jäigem ja jäigema seguga, tehke omad järeldused. Sõitsin ühe talve uute lamellidega millel oli vist 210kmh indeks või enamgi. Mida külmemaks läks seda hirmsamaks läks. -20 juures oli madalama indeksiga lamell pehmem sõrmega väänates, oli küll erinev tootja kahjuks.
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5
855
142 '74
855
142 '74
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Naast vs lamell
Tere! Täpsustan siis oma mõttekäiku ja vastan küsimusele, mis rehvidest jutt.
1. 200€ jooksule (koos paigaldusega) korraga välja käia hetkel nii lihtne lihtsalt ei ole. See tähendab, et terve jooks+ täispaigaldus valuvelgedele, rehvi tükihind- ca 40€ . Sellesse hinnaklassi jäävad madalama brändi ülemised otsad a' la Westlake, Tristar, Goodride jne. Alternatiivina mõtlesin vaadata Hakkapelita vms kasutatud lamellrehve (Q seeria kui ei eksi ), mida auto24-s müüakse, kui uskuda siis 7mm. 9mm lamellid on juba uueväärsed, siis tasub juba tutikaid vaadata. Et siis esialgne plaan oli terve jooks ca 100€ ära osta ja siis ka rehvivahetus teha. Kasutatud naela väga ei taha tegelikult, sest pole teada kui palju naelu reaalselt sees on ja kui naelu pole, siis on see hullem variant, sest naelrehvidel on vähem lamelle, kummisegu kõvem jne.
Liiwaannus- 7mm on kindlasti parem, kui 4mm... Mis siis, et 7mm on juba pool kadunud ressurssi- talvistes oludes on 4mm juba tegelikult piiripealne (sellest piirist juba svenssonid ja põdrad lõpetavad nende kasutamise (saadavad siia ) , nii et svennsonite vaates on mul juba utiilid all. Lugedes aga nõuandeid ja kaaludes oma võimalusi, siis ilmselt lähen seda teed, et ostan 2+2 skeemiga uued rehvid ära. Enne veosillale ja järgmisel kuul tagasillale. Kuna lähtun sellest, et vedav esisild on olulisem, kui tagasild, veosild, mis on ühtlasi ka juhttelg, on võtmetähtsusega, et juhtida autot. Millised ostan ja mis täpne mudel, praegu ei tea,sõltub konkreetsest pakkumisest sest see on parem, kui minna talvele vastu, kõik neli vahetamata.Ilmselt ikka kallimad hiinakad. Võiks ka lihtsalt südametunnistuse pärast jooksu Vallai protte osta, aga ei taha, nii odavaks oma elu ikkagi ei hinda. Jah, tuleb topelt maksta demontaazi-montaaži eest, aga vähemalt on mul siis südamerahu, et vedav sild ei ole pasteldega. Läbisõidukilomeetrite poolest pole mu lamellid nii palju sõita saanud,kui suur osa foorumlastest aga kuna olen nendega 3 suve järjest sõitnud (viimastel aastatel on juba rohkem kuuma suve olnud), siis karta on, et enam pole nad need, mis alguses- Praegugi on kombinatsioon kahest erinevast rehvitootjast, sest töökojal ei olnud minu mõõdule nelja identset rehvi pakkuda- sain esisillale Hankooki Winter Icept RS ja tagasillale Westlake SW 608 kui ei eksi. Kraavi pole selline kooslus mind veel ajanud, aga ma ei ole enam nendes lamellides kindel. Odavam on maksta lamellide vahetuse eest, kui plekimõlkimise või tõsisema löögi korral auto maha kanda ja üldse sandistatud jalamees olla, sest uut kasutatud autot ma praegu endale osta ei saa.
Veel üks asi: See saab loodetavasti olema viimane hooaeg, kus lasen lamellidega suvi läbi. Mulle soovitati, et on lihtsam. Jah, on lihtsam, sest sa ei pea 2 hooaega rehvivahetusele mõtlema, aga kui siis oled korraga fakti ees, siis ikkagi ilma vahetamata ei saa. Oleks ma suverehvid alla pannud, oleks talverehve säästnud. Seepärast mõtlesingi- talvehooajaks kasutatud kvaliteetrehv ja järgmiseks hooajaks juba uued. See ka valikuvariant ju.
1. 200€ jooksule (koos paigaldusega) korraga välja käia hetkel nii lihtne lihtsalt ei ole. See tähendab, et terve jooks+ täispaigaldus valuvelgedele, rehvi tükihind- ca 40€ . Sellesse hinnaklassi jäävad madalama brändi ülemised otsad a' la Westlake, Tristar, Goodride jne. Alternatiivina mõtlesin vaadata Hakkapelita vms kasutatud lamellrehve (Q seeria kui ei eksi ), mida auto24-s müüakse, kui uskuda siis 7mm. 9mm lamellid on juba uueväärsed, siis tasub juba tutikaid vaadata. Et siis esialgne plaan oli terve jooks ca 100€ ära osta ja siis ka rehvivahetus teha. Kasutatud naela väga ei taha tegelikult, sest pole teada kui palju naelu reaalselt sees on ja kui naelu pole, siis on see hullem variant, sest naelrehvidel on vähem lamelle, kummisegu kõvem jne.
Liiwaannus- 7mm on kindlasti parem, kui 4mm... Mis siis, et 7mm on juba pool kadunud ressurssi- talvistes oludes on 4mm juba tegelikult piiripealne (sellest piirist juba svenssonid ja põdrad lõpetavad nende kasutamise (saadavad siia ) , nii et svennsonite vaates on mul juba utiilid all. Lugedes aga nõuandeid ja kaaludes oma võimalusi, siis ilmselt lähen seda teed, et ostan 2+2 skeemiga uued rehvid ära. Enne veosillale ja järgmisel kuul tagasillale. Kuna lähtun sellest, et vedav esisild on olulisem, kui tagasild, veosild, mis on ühtlasi ka juhttelg, on võtmetähtsusega, et juhtida autot. Millised ostan ja mis täpne mudel, praegu ei tea,sõltub konkreetsest pakkumisest sest see on parem, kui minna talvele vastu, kõik neli vahetamata.Ilmselt ikka kallimad hiinakad. Võiks ka lihtsalt südametunnistuse pärast jooksu Vallai protte osta, aga ei taha, nii odavaks oma elu ikkagi ei hinda. Jah, tuleb topelt maksta demontaazi-montaaži eest, aga vähemalt on mul siis südamerahu, et vedav sild ei ole pasteldega. Läbisõidukilomeetrite poolest pole mu lamellid nii palju sõita saanud,kui suur osa foorumlastest aga kuna olen nendega 3 suve järjest sõitnud (viimastel aastatel on juba rohkem kuuma suve olnud), siis karta on, et enam pole nad need, mis alguses- Praegugi on kombinatsioon kahest erinevast rehvitootjast, sest töökojal ei olnud minu mõõdule nelja identset rehvi pakkuda- sain esisillale Hankooki Winter Icept RS ja tagasillale Westlake SW 608 kui ei eksi. Kraavi pole selline kooslus mind veel ajanud, aga ma ei ole enam nendes lamellides kindel. Odavam on maksta lamellide vahetuse eest, kui plekimõlkimise või tõsisema löögi korral auto maha kanda ja üldse sandistatud jalamees olla, sest uut kasutatud autot ma praegu endale osta ei saa.
Veel üks asi: See saab loodetavasti olema viimane hooaeg, kus lasen lamellidega suvi läbi. Mulle soovitati, et on lihtsam. Jah, on lihtsam, sest sa ei pea 2 hooaega rehvivahetusele mõtlema, aga kui siis oled korraga fakti ees, siis ikkagi ilma vahetamata ei saa. Oleks ma suverehvid alla pannud, oleks talverehve säästnud. Seepärast mõtlesingi- talvehooajaks kasutatud kvaliteetrehv ja järgmiseks hooajaks juba uued. See ka valikuvariant ju.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4757
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Naast vs lamell
" Enne veosillale ja järgmisel kuul tagasillale. Kuna lähtun sellest, et vedav esisild on olulisem, kui tagasild, veosild, mis on ühtlasi ka juhttelg, on võtmetähtsusega, et juhtida autot."
Vale.
Tagasillal peab olema parem pidamine kui esisillal!
Vale.
Tagasillal peab olema parem pidamine kui esisillal!
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: Naast vs lamell
ants kirjutas:" Enne veosillale ja järgmisel kuul tagasillale. Kuna lähtun sellest, et vedav esisild on olulisem, kui tagasild, veosild, mis on ühtlasi ka juhttelg, on võtmetähtsusega, et juhtida autot."
Vale.
Tagasillal peab olema parem pidamine kui esisillal!
+1. Kus kohast selline loogika üldse tuleb, et ees peavad paremad Rehvid olema? Autokooli ja libedasöidule pane endal aeg kirja.
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Naast vs lamell
Libedasõidurajal ma ei õppinud suurt midagi, aga kaks aastat talvesõitu õpetas seda, et pidurite tallamise asemel lase gaas lahti ja ära rapsi rooli,siis reeglina ei juhtu midagi. Aga mis rehvidesse puutub, siis oli see rehvitöökoja töötaja, kes ütles nii, et paneme Hankook'd ette, on parem sõita võib-olla ta mõtles, et üks paar Premium rehve on parem, kui 2 paari hiinakaid... Ma ei tea. Ma saan aru, tagaosa on esiosast kergem võib kergesti vänderdama hakata ja külge ette keerama, aga selleks et seda ei juhtuks, tuleb valida oludele sobiv kiirus- ennekõike kurvi sisenemisel. Ma ei tea, aga mina näen asja umbes nii, et vedavatel ratastel on kontroll sõidusuuna taastamise üle parem, kui tagaratastel- tagumised lihtsalt veerevad kaasa ju, seda enam,kui vedaval esisillal on ka rool, mis kasu on sul kehvematest rehvidest esisillal, kui rehv teega ei haaku? Mida sa teed esiveolistel kehvemate rehvidega vesiliu korral?!? Mitte midagi sa ei tee. Auto on vesiliu korral juhitamatu. Vesiliugu aitab vältida, misasi? Oludele vastav kiirus ja piisavate äravoolukanalitega turvisemustrid- kui sul on slikid, olgu ees või taga, siis ongi kõik. Olen ise sõitnud 2mm- seaduse järgi veel lubatavad aga tehniliselt võttes slikid-Wanli suvekatega läbi tiheda paduka, hoides kiirust maanteel 70 km/h,sest teadsin, et slikkidega ei tohi riskida. Jõudsin elusalt ja tervelt (teelt välja sõitmata) sihtpunkti ja tagasi koju. nii, et võib-olla ma näen asja valesti, kuid kiire googeldamine ja viited eri foorumitele ütlevad, et kuna pidurdamisel läheb kogu raskus ette on ka pidurduse efektiivsus näiteks linnas ülioluline- sa pead saama pidama enne kui võimalikule ohuallikale otsa sõidad (linnas on distantsid lühikesed (pikivahed, pidurdusteekond- talvel, korruta vahemaad umbes kahega)., seepärast parema haarduvusega rehvidel on suurem roll esisillal. Tagaveolisel ja juhul kui sõita enamasti maanteedel,siis jah tagasillal.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7597
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Naast vs lamell
Vastu twworia just pidurdamise näitel on see, et kuna tagaosa läheb kergemaks ja kui seal haaret ka vähem, siis pidurdamisega samaaegselt põigates saad külje ette.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: Naast vs lamell
Mida rohkem raskust konkreetsel sillal, seda parem pidamine nagunii. Paremad taha ka seepärast, et otse puusse sõita on parem, kui külg ees.
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7597
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Naast vs lamell
Ah suverehv ja katapultiste
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: Naast vs lamell
Mõlema rehvitüübiga on libe, aitavad ainult piigid.
Inimesed teevad ikka vigu, kuni lõpuks ostavad Volvo
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist