1. leht 2-st

Kütuselisandid

Postitatud: 26 Nov 2016, 12:17
Postitas Traktorist
Alustaks veel ühe kindlasti samasuguseid kirgi kütva teema nagu seda on tulede kasutamine,bens vs. diisel,naast või lamell,ema ja tütar :D
Võimalik,et "alustaks" pole ehk õige,kindlasti on kusagil siit läbi käinud.

Aga mina küsiks foorumlaste kogemusi erinevate lisanditega (jah,väga paljud siin on seisukohal,et pole üldse vaja).Eriti huvitab bensiini sisse kondentsi ära hoidvad kuna teatud põhjustel pole võimalik üle 55l paagis sees hoida,mis talvel muutlike ilmadega tähendab kindlasti kondentsi tekkimist.

Ise kasutasin diislil Mergi kütuselisandit,mis minu hinnangul aitas tõepoolest kütusel paremini põleda ja vähendas suitsemist,enne ülevaatust topeltkogus paaki ja onud pööritasid ainult silmi,et kuidas kl nii vähe suitseb diisel :) .Samas kümneid tunde foorumites (ka välismaistes) kolamist jõudsin isiklikule veendumuseni, et kahetaktilise õli (ärge palun maha laske,uude autosse kindlasti ei paneks 8) ) lisamine 200g paagi peale (99a 2,5d) aitab pihusteid-pumpa määrida.3 aasta jooksul ei teinud igatahes halba midagi.

Aga bensiin ja kondents,mida arvame/soovitame,kodanikud?

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 26 Nov 2016, 21:00
Postitas Igor
Kondentsi eemaldamise eesmärgil olen lisanud paagile umbes 0.5l tehnilist piiritust (isopropanool).
Segunedes veega muutub "viinaks", mis omakorda põleb ja kogu kupatus välub sumpsist heitgaasidena.
Ka poes müüdavate kondentsieemaldajate põhikoostiseks on mingi piirituselaadne kraam.
Teeb see nüüd head või halba, ei tea, aga nii olen aeg-ajalt toimetanud.

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 26 Nov 2016, 21:57
Postitas janar103
Kasutan.

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 26 Nov 2016, 22:16
Postitas Traktorist
Igor kirjutas:Kondentsi eemaldamise eesmärgil olen lisanud paagile umbes 0.5l tehnilist piiritust (isopropanool).
Segunedes veega muutub "viinaks", mis omakorda põleb ja kogu kupatus välub sumpsist heitgaasidena.
Ka poes müüdavate kondentsieemaldajate põhikoostiseks on mingi piirituselaadne kraam.
Teeb see nüüd head või halba, ei tea, aga nii olen aeg-ajalt toimetanud.


Kas see seismist kah kannatab?mul põhimure just see,et talviti enamuse ajast auto konkreetselt seisab õues,kolme-nelja kuuga ehk reaalselt 3000km.

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 27 Nov 2016, 00:27
Postitas Leho
Mul seisab üks bensukas põhimõtteliselt juba aastaid hoovis. Nii umbes korra kuus panen käima ja pargin teise kohta. Ei ole ma sinna midagi lisanud ja pole ka kunagi käima minemise ja töötamisega probleeme olnud.

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 27 Nov 2016, 11:31
Postitas Traktorist
Ma olen viimastel autodel alati paaki kõrini täis hoidnud,nii bensiini-kui diiselautodel sügisest kevadeni ,alates sellest kui on öösiti miinuses.Just sellepärast,et kondentsi vältida ja hiljem selle jäätumist kütusefiltris.Vähemalt minu R-s on selle filtri vahetamine paras keberniit,dislal oli väga lihtne.
Paari varasema autoga olen istunud talvel teeääres nagu turakas ja põlvede vahel filtrit soojendanud :D ,Mazdaga olid varufiltrid talviti autos kaasas kogu aeg (oli muidugi ka aeg kus täispaak võeti palgapäeval,hiljem käis jaokaupa sirtsutamine ainult)
Autod kõik erinevad kah,kaks aastat pooltühja paagiga seisnud Saab 99 läks käima ja sõitis omal jõul minema.
Eelkõige sooviks probleemi ennetada kui võimalik.

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 27 Nov 2016, 13:30
Postitas oleg
mul oli bensiin ja juba teine diisel,pole kunagi kasutanud kütuselisandid... polnud nagu vajadust. mul ei ole nende vastu midagi lihtsalt ei ole täpselt kursis mida nad teevad ja kuidas toimivad)) nagu rohtudel kui ei tea parem mitte võtta :D

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 28 Nov 2016, 09:33
Postitas taavi
Olen varasemalt kõik MMS lisandid autopeal ära proovinud (kallid lisandid, atsetoon, piiritus, vesi karburaatorisse vms), nüüd viimased 5 aastat kindlasti lasknud ainult selle kraamiga, mida tankurist tuleb ja ei mingeid muresid. Samas on mul olnud kaherattalisi, mis on 15-20a seisinud, uputad üle, lööd vämta ja ta töötab raibe. Teine äärmus on muidugi murutraktor, mis ei taha üldse üle talve seisnud bensuga tööle minna, aga noh, siis tuleb lihtsalt paak tühjaks kevadel lasta, see autosse kallata (või muu tehnika sisse) ja värske bensiin peale. Ei mingeid mureid.

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 28 Nov 2016, 10:41
Postitas oleg
taavi kirjutas:Olen varasemalt kõik MMS lisandid autopeal ära proovinud (kallid lisandid, atsetoon, piiritus, vesi karburaatorisse vms), nüüd viimased 5 aastat kindlasti lasknud ainult selle kraamiga, mida tankurist tuleb ja ei mingeid muresid. Samas on mul olnud kaherattalisi, mis on 15-20a seisinud, uputad üle, lööd vämta ja ta töötab raibe. Teine äärmus on muidugi murutraktor, mis ei taha üldse üle talve seisnud bensuga tööle minna, aga noh, siis tuleb lihtsalt paak tühjaks kevadel lasta, see autosse kallata (või muu tehnika sisse) ja värske bensiin peale. Ei mingeid mureid.


Mul isegi muruniiduki kasutusjuhendis on kirjutatud et tuleb kasutada värsket bensiini ))

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 28 Nov 2016, 10:47
Postitas Iceman
Mina tangin ainult Statoili Miles plus kütuseid. Senises praktikas pole küll täheldanud, et mingeid lisaained lisama peaks. Miks neid üldse peaks lisama? Statoil ütleb näiteks juba enda kütuste kohta, et kuna seal on juba lisandid sees, siis ei soovitata omaalgatuslikult lisada midagi rohkemat. Mulle on pigem nende lisandite kasutamise puhul jäänud mulje, et need kes kasutavad, neil masin on sitasti hooldatud ja seda proovitakse kompenseerida paari euriste magic lisanditega, mis ei tee reaalset mitte midagi muud, kui võtavad sul rahakotist raha ära. Aga noh, ei pidavat olema patt lollilt raha ära võtta :roll:

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 28 Nov 2016, 12:09
Postitas 164
Iceman kirjutas:Mina tangin ainult Statoili Miles plus kütuseid. Senises praktikas pole küll täheldanud, et mingeid lisaained lisama peaks. Miks neid üldse peaks lisama? Statoil ütleb näiteks juba enda kütuste kohta, et kuna seal on juba lisandid sees, siis ei soovitata omaalgatuslikult lisada midagi rohkemat. Mulle on pigem nende lisandite kasutamise puhul jäänud mulje, et need kes kasutavad, neil masin on sitasti hooldatud ja seda proovitakse kompenseerida paari euriste magic lisanditega, mis ei tee reaalset mitte midagi muud, kui võtavad sul rahakotist raha ära. Aga noh, ei pidavat olema patt lollilt raha ära võtta :roll:

Pean ütlema, et ise täpselt sama meelt ja kogemusega (kütuse võtan küll Nestest). Ei ole teaduslikke uuringuid lugenud ning müüjad ajavad nii ümmargust jurri nende lisandite kohta, et see seda pullot paaki kallama küll ei kisu. Sattusin juhuslikult nädalavahetusel roolivõimu nägema, kus lisanditest juttu tuli, juba seal oli jutt väga ümmargune. Vahetult pärast seda ka see teema siia põhjendatult tekkis. :)

Ise ei ole mitte ühelegi autole neid sisse kallanud, veel vähem julgeks seda paegu oma kaasaegse diisliga teha.
Tõenäoliselt on tooteid, mis mingil aja hetkel ühel või kahel korral ekstreemtingimustes abiks võiks olla. Aga mulle tundub, et see valdkond üldiselt on rohkem sinna lõhnakuuse kategooriasse.

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 28 Nov 2016, 12:43
Postitas Traktorist
Iceman kirjutas:Mina tangin ainult Statoili Miles plus kütuseid. Senises praktikas pole küll täheldanud, et mingeid lisaained lisama peaks. Miks neid üldse peaks lisama? Statoil ütleb näiteks juba enda kütuste kohta, et kuna seal on juba lisandid sees, siis ei soovitata omaalgatuslikult lisada midagi rohkemat. Mulle on pigem nende lisandite kasutamise puhul jäänud mulje, et need kes kasutavad, neil masin on sitasti hooldatud ja seda proovitakse kompenseerida paari euriste magic lisanditega, mis ei tee reaalset mitte midagi muud, kui võtavad sul rahakotist raha ära. Aga noh, ei pidavat olema patt lollilt raha ära võtta :roll:

Hooldan ikka jooksvalt 8) Tegelikult polnudki plaanis hakata kütust v mootorit parendama erinevate imevedelikega vaid mure kondentsi pärast kuna ei saa üle poole paagi sees hoida kütust. Uuringi kasutajate kogemusi ja üritan teha omad järeldused, varasemalt pole sellist muret olnud kuna alati kõrini kütust täis hoidnud autod. Bensiiniga viimasel ajal pole kogemusi olnud, aga nt Mantsineni ekskavaatoril tuli talveks (see oli siis laeva peal kus kasutatakse aasta ringselt suvist diislit) paaki lisada Jäänesto vedelikku, muidu tõmbas filtrid umbe kohe.

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 28 Nov 2016, 14:46
Postitas Oldschool79
Mina tangin Olerexis ja olen seda meelt, et mida puhtam (lisanditeta) kütus, seda kvaliteetsem on- see kütuselisandite jutt on ainult reklaami mõttes klientide püüdmiseks, kuna Olerex on hetkel suurim, siis vaja kliente üle meelitada,sealt see kütuselisandijutt, koos reklaami ja tutvustava videoga. Endal pole probleeme olnud käivitamisega- v.a kui vihmane ilm ja niiskus- on juhtunud et tahab 2x võtit saada. ühte usun küll, et auto mootori eluea huvides on mõttekas tankida ainult ühes tanklaketis niipalju kui võimalik. ise sõidan olerexi, mis on kodust umbes 3km kaugusel, võiks statoili,mis on lähemal aga ei taha. need kaupluse stardiabid mida paaki kallata saab- ma arvan, et need rohkem ekstreemsemates ilmatingimustes kui -30 väljas ja kütus rohkem aurab, tekitades kondentsi, muudel juhtudel, kui starter vedu ei võta, siis ikka viga kas akus, starteris endas või genekas, mis ei lae akut. seda ka muidugi, et paaki täis lasta, olen 2 korda triiki täis lasknud , praegu püüan niiviisi, et umbes 20 liitrise vahega, et rahakotti väga ei tuulutaks. kuni -10 vist ei juhtu midagi kui ka pool paaki või alla selle on. no jah hoiatustuleni muidugi ei maksa tühjaks sõita, pärast probleem juba käivitamisega ja soojendamisega , kui kütust nii vähe on.

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 28 Nov 2016, 15:33
Postitas Klamber
Saan aru et Traktoristi auto seisab kuskil kai peal, seal niiske õhk. Aga ma ise küll pole kunagi leidnud,et niiskus paagis probleemiks oleks olnud. Vahel auto seisab õues (küll katuse all ja kuival pinnal) pool aastat, laed aku täis ja paned käima, või annad täkku. Samamoodi nii diisli kui bensuka puhul. Ja paaki ei täida kunagi enne seismajätmist. Diislil oli vahepeal isegi suvaline plastikkork ees paar aastat, ei ole tähele pannud, et see käivitamisprotseduure oleks kuidagi mõjutanud :-/ Ja selguse huvides olgu lisatud, et tangin igalpoolt ja vahet mina igatahes pole kunagi tundnud :roll: Diislisse okei talvel üritan enne külmade tulekut talvekütuse saada aga -20ga traktoriga sõitmist ei harrasta ka.

Re: Kütuselisandid

Postitatud: 28 Nov 2016, 15:42
Postitas allan
Mu S60 sõidab talvel kord kuus mingi tiiru ja pole kondensiga kunagi probleeme olnud.
Suvel kuumaga rinkal paugutades olen pulli pärast oktaani buusterit pannud, aga kas mingit efekti on, ei oska öelda.
Statoili 98 kasutan kõigis autodes.