Automaatkasti talverežiim ja teised küsimused
Postitatud: 03 Nov 2016, 13:58
Tere!
Olen uus foorumi liige. Esimeseks autoks sai valitud Volvo S40 2002 ATM 1,8 l bensiin kuna lihtsalt hinna- seisukorra kvaliteedi suhe väärisid tehingut. Olen oma Volvoga äärmiselt rahul Nüüd aga küsimused, postitan vaba teema alla, kuna tõenäoliselt pole teema ainult S40-t puudutav, usun, et laias laastus kõik selle aastakäigu Volvo automaadid on funktsionaalsuselt sarnased. Esimene talv oma Volvo roolis, siiani olen sõitnud suvel. Algaja kah veel, nii, et ärge päris suu pihta lööge, kui lollid küsimused tulevad.
1. Mis on talverežiim automaadil? manuaalist lugedes tundub, et tegu käiguvaheti aeglustusega, et libedal teel pöördeid üles ajades liiga ruttu käike ei vahetaks (auto võib libisema minna libedal teel), manuaal soovitab seda kasutada libedates teeoludes ja talvel. Eile käisin esimest talvesõitu linnas tegemas ja lüitasin sisse selle funktsiooni, mulle jäi mulje, et tegu rohkem psühholoogilise abivahendiga (tead, et kasutad talverežiimi ja rehvid ka korras) kuigi jah, sõitsin äärmiselt ettevaatlikult, mitte küll 30-ga aga üle 50 ei mingil juhul, keskmiselt 45-ga, nii et selles mõttes praegu aru ei saanud, ilmselt, kui teedel lumi kinni sõidetakse, siis ilmselt tuleb kasu välja- rehvid mul lamellid, tutikad- väike järelküsimus, et kas auto käigukast seda talverežiimi meelde ei jätagi- pidin uuesti sõitu alustades sisse lülitama, sest noolekesega sümbol kusatus ära ja tundus, et vahepeal muutus kast erksamaks, kui poeskäigust auto käima panin.
2. Mis on shiftlock? Manuaali järgi, tundub, et seda saab kasutada avariiolukorras park asendist neutraalile olukorras kus autot ei saa ega tohi omal jõul liigutada või on aku juba nii tühi, et ei käivitu - kas olen õigesti aru saanud?
3. Pukseerimine? Reaalselt tohib pukseerida automaati töötava mootoriga vist? Aga kui ei saa, siis tuleb shift lock- Neutral ja sellisel juhul tuleks täita tingimused: pukseerimiskiirus- kuni 50 km/h ja distants kuni 80 km (manuaali järgi). Aga kuidas praktikas see välja näeb? Kasvõi näiteks auto väljatõmbamine talvel? Ma loodan, et mul selliseid olukordi ei teki, aga iial ei või teada, sest mulle on räägitud igasuguseid jutte ja foorumist lugenud, et kui automaadsiga kuhugi kinni jääd siis jääd, sest omal jõul välja rapsimine pidi kastile kehvasti mõjuma. Tänud ette kõigile, kes lugeda viitsivad ja vastavad.
Olen uus foorumi liige. Esimeseks autoks sai valitud Volvo S40 2002 ATM 1,8 l bensiin kuna lihtsalt hinna- seisukorra kvaliteedi suhe väärisid tehingut. Olen oma Volvoga äärmiselt rahul Nüüd aga küsimused, postitan vaba teema alla, kuna tõenäoliselt pole teema ainult S40-t puudutav, usun, et laias laastus kõik selle aastakäigu Volvo automaadid on funktsionaalsuselt sarnased. Esimene talv oma Volvo roolis, siiani olen sõitnud suvel. Algaja kah veel, nii, et ärge päris suu pihta lööge, kui lollid küsimused tulevad.
1. Mis on talverežiim automaadil? manuaalist lugedes tundub, et tegu käiguvaheti aeglustusega, et libedal teel pöördeid üles ajades liiga ruttu käike ei vahetaks (auto võib libisema minna libedal teel), manuaal soovitab seda kasutada libedates teeoludes ja talvel. Eile käisin esimest talvesõitu linnas tegemas ja lüitasin sisse selle funktsiooni, mulle jäi mulje, et tegu rohkem psühholoogilise abivahendiga (tead, et kasutad talverežiimi ja rehvid ka korras) kuigi jah, sõitsin äärmiselt ettevaatlikult, mitte küll 30-ga aga üle 50 ei mingil juhul, keskmiselt 45-ga, nii et selles mõttes praegu aru ei saanud, ilmselt, kui teedel lumi kinni sõidetakse, siis ilmselt tuleb kasu välja- rehvid mul lamellid, tutikad- väike järelküsimus, et kas auto käigukast seda talverežiimi meelde ei jätagi- pidin uuesti sõitu alustades sisse lülitama, sest noolekesega sümbol kusatus ära ja tundus, et vahepeal muutus kast erksamaks, kui poeskäigust auto käima panin.
2. Mis on shiftlock? Manuaali järgi, tundub, et seda saab kasutada avariiolukorras park asendist neutraalile olukorras kus autot ei saa ega tohi omal jõul liigutada või on aku juba nii tühi, et ei käivitu - kas olen õigesti aru saanud?
3. Pukseerimine? Reaalselt tohib pukseerida automaati töötava mootoriga vist? Aga kui ei saa, siis tuleb shift lock- Neutral ja sellisel juhul tuleks täita tingimused: pukseerimiskiirus- kuni 50 km/h ja distants kuni 80 km (manuaali järgi). Aga kuidas praktikas see välja näeb? Kasvõi näiteks auto väljatõmbamine talvel? Ma loodan, et mul selliseid olukordi ei teki, aga iial ei või teada, sest mulle on räägitud igasuguseid jutte ja foorumist lugenud, et kui automaadsiga kuhugi kinni jääd siis jääd, sest omal jõul välja rapsimine pidi kastile kehvasti mõjuma. Tänud ette kõigile, kes lugeda viitsivad ja vastavad.