1. leht 1-st

Automaatkasti talverežiim ja teised küsimused

Postitatud: 03 Nov 2016, 13:58
Postitas Oldschool79
Tere!

Olen uus foorumi liige. Esimeseks autoks sai valitud Volvo S40 2002 ATM 1,8 l bensiin kuna lihtsalt hinna- seisukorra kvaliteedi suhe väärisid tehingut. Olen oma Volvoga äärmiselt rahul :) Nüüd aga küsimused, postitan vaba teema alla, kuna tõenäoliselt pole teema ainult S40-t puudutav, usun, et laias laastus kõik selle aastakäigu Volvo automaadid on funktsionaalsuselt sarnased. Esimene talv oma Volvo roolis, siiani olen sõitnud suvel. Algaja kah veel, nii, et ärge päris suu pihta lööge, kui lollid küsimused tulevad.
1. Mis on talverežiim automaadil? manuaalist lugedes tundub, et tegu käiguvaheti aeglustusega, et libedal teel pöördeid üles ajades liiga ruttu käike ei vahetaks (auto võib libisema minna libedal teel), manuaal soovitab seda kasutada libedates teeoludes ja talvel. Eile käisin esimest talvesõitu linnas tegemas ja lüitasin sisse selle funktsiooni, mulle jäi mulje, et tegu rohkem psühholoogilise abivahendiga (tead, et kasutad talverežiimi ja rehvid ka korras) kuigi jah, sõitsin äärmiselt ettevaatlikult, mitte küll 30-ga aga üle 50 ei mingil juhul, keskmiselt 45-ga, nii et selles mõttes praegu aru ei saanud, ilmselt, kui teedel lumi kinni sõidetakse, siis ilmselt tuleb kasu välja- rehvid mul lamellid, tutikad- väike järelküsimus, et kas auto käigukast seda talverežiimi meelde ei jätagi- pidin uuesti sõitu alustades sisse lülitama, sest noolekesega sümbol kusatus ära ja tundus, et vahepeal muutus kast erksamaks, kui poeskäigust auto käima panin.
2. Mis on shiftlock? Manuaali järgi, tundub, et seda saab kasutada avariiolukorras park asendist neutraalile olukorras kus autot ei saa ega tohi omal jõul liigutada või on aku juba nii tühi, et ei käivitu - kas olen õigesti aru saanud?
3. Pukseerimine? Reaalselt tohib pukseerida automaati töötava mootoriga vist? Aga kui ei saa, siis tuleb shift lock- Neutral ja sellisel juhul tuleks täita tingimused: pukseerimiskiirus- kuni 50 km/h ja distants kuni 80 km (manuaali järgi). Aga kuidas praktikas see välja näeb? Kasvõi näiteks auto väljatõmbamine talvel? Ma loodan, et mul selliseid olukordi ei teki, aga iial ei või teada, sest mulle on räägitud igasuguseid jutte ja foorumist lugenud, et kui automaadsiga kuhugi kinni jääd siis jääd, sest omal jõul välja rapsimine pidi kastile kehvasti mõjuma. Tänud ette kõigile, kes lugeda viitsivad ja vastavad.

Re: Automaatkasti talverežiim ja teised küsimused

Postitatud: 03 Nov 2016, 15:33
Postitas oleg
talverežimist räägitakse et sujuvamalt sõidab ja ei reageri nii äkkiliselt gaasi pedaalile. ise ei kasuta sest arvan et olen võimeline ise sujuvalt vajutada gaasi pedaalile ja sõita ettevaatlikult seal kus on vajadus.. see reziim on rohkem algajatele kes ei tunne veel hästi autot. see on minu arvamus ja võimalik et ta ei klappi volvo inzineeridega )))
Kui sa paned N peale ja keegi sind kraavist välja tõmbab arvan et kastiga kindlasti midagi ei juhtu. kaugemale bukseerida mõistlikum treileriga.

Re: Automaatkasti talverežiim ja teised küsimused

Postitatud: 03 Nov 2016, 16:28
Postitas janar103
Talverežiim selleks, et rattad libedal kohe tühja ei käiks. Sama, mis manuaaliga sidurit libistades. Pidevalt talvistes oludes sõitmiseks see mõeldud ei olegi.

Re: Automaatkasti talverežiim ja teised küsimused

Postitatud: 03 Nov 2016, 17:22
Postitas stonestick
Sõitsin olude sunnil ohukad peal täna suvekatega rehve vahetama :P samal ajal proovides tuli Winter mode vs lihtsalt Drive erinevus väga hästi välja - ei ajanud nii ruttu pöördeid üles ja DSTC käitus ka kuidagi agressiivsemalt. Ülilibedates oludes võib täitsa kasuks tulla, niisama on natuke liiast jah.

Re: Automaatkasti talverežiim ja teised küsimused

Postitatud: 03 Nov 2016, 17:52
Postitas Leho
Minu maina talve reziim ei ole muud kui see, et kohalt ära mineku jaoks kasutatakse kolmandat käikku.