Automaatkasti talverežiim ja teised küsimused

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Automaatkasti talverežiim ja teised küsimused

PostitusPostitas Oldschool79 » 03 Nov 2016, 13:58

Tere!

Olen uus foorumi liige. Esimeseks autoks sai valitud Volvo S40 2002 ATM 1,8 l bensiin kuna lihtsalt hinna- seisukorra kvaliteedi suhe väärisid tehingut. Olen oma Volvoga äärmiselt rahul :) Nüüd aga küsimused, postitan vaba teema alla, kuna tõenäoliselt pole teema ainult S40-t puudutav, usun, et laias laastus kõik selle aastakäigu Volvo automaadid on funktsionaalsuselt sarnased. Esimene talv oma Volvo roolis, siiani olen sõitnud suvel. Algaja kah veel, nii, et ärge päris suu pihta lööge, kui lollid küsimused tulevad.
1. Mis on talverežiim automaadil? manuaalist lugedes tundub, et tegu käiguvaheti aeglustusega, et libedal teel pöördeid üles ajades liiga ruttu käike ei vahetaks (auto võib libisema minna libedal teel), manuaal soovitab seda kasutada libedates teeoludes ja talvel. Eile käisin esimest talvesõitu linnas tegemas ja lüitasin sisse selle funktsiooni, mulle jäi mulje, et tegu rohkem psühholoogilise abivahendiga (tead, et kasutad talverežiimi ja rehvid ka korras) kuigi jah, sõitsin äärmiselt ettevaatlikult, mitte küll 30-ga aga üle 50 ei mingil juhul, keskmiselt 45-ga, nii et selles mõttes praegu aru ei saanud, ilmselt, kui teedel lumi kinni sõidetakse, siis ilmselt tuleb kasu välja- rehvid mul lamellid, tutikad- väike järelküsimus, et kas auto käigukast seda talverežiimi meelde ei jätagi- pidin uuesti sõitu alustades sisse lülitama, sest noolekesega sümbol kusatus ära ja tundus, et vahepeal muutus kast erksamaks, kui poeskäigust auto käima panin.
2. Mis on shiftlock? Manuaali järgi, tundub, et seda saab kasutada avariiolukorras park asendist neutraalile olukorras kus autot ei saa ega tohi omal jõul liigutada või on aku juba nii tühi, et ei käivitu - kas olen õigesti aru saanud?
3. Pukseerimine? Reaalselt tohib pukseerida automaati töötava mootoriga vist? Aga kui ei saa, siis tuleb shift lock- Neutral ja sellisel juhul tuleks täita tingimused: pukseerimiskiirus- kuni 50 km/h ja distants kuni 80 km (manuaali järgi). Aga kuidas praktikas see välja näeb? Kasvõi näiteks auto väljatõmbamine talvel? Ma loodan, et mul selliseid olukordi ei teki, aga iial ei või teada, sest mulle on räägitud igasuguseid jutte ja foorumist lugenud, et kui automaadsiga kuhugi kinni jääd siis jääd, sest omal jõul välja rapsimine pidi kastile kehvasti mõjuma. Tänud ette kõigile, kes lugeda viitsivad ja vastavad.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

oleg
Kõva postitaja
Postitusi: 185
Liitunud: 21 Aug 2015, 09:45
Asukoht: Tartu

Re: Automaatkasti talverežiim ja teised küsimused

PostitusPostitas oleg » 03 Nov 2016, 15:33

talverežimist räägitakse et sujuvamalt sõidab ja ei reageri nii äkkiliselt gaasi pedaalile. ise ei kasuta sest arvan et olen võimeline ise sujuvalt vajutada gaasi pedaalile ja sõita ettevaatlikult seal kus on vajadus.. see reziim on rohkem algajatele kes ei tunne veel hästi autot. see on minu arvamus ja võimalik et ta ei klappi volvo inzineeridega )))
Kui sa paned N peale ja keegi sind kraavist välja tõmbab arvan et kastiga kindlasti midagi ei juhtu. kaugemale bukseerida mõistlikum treileriga.
XC90 D5 136kw

janar103
Foorumi veteran
Postitusi: 528
Liitunud: 19 Dets 2013, 14:43

Re: Automaatkasti talverežiim ja teised küsimused

PostitusPostitas janar103 » 03 Nov 2016, 16:28

Talverežiim selleks, et rattad libedal kohe tühja ei käiks. Sama, mis manuaaliga sidurit libistades. Pidevalt talvistes oludes sõitmiseks see mõeldud ei olegi.
MB A-class AMG style

Kasutaja avatar
stonestick
Kõva postitaja
Postitusi: 131
Liitunud: 04 Okt 2014, 15:43

Re: Automaatkasti talverežiim ja teised küsimused

PostitusPostitas stonestick » 03 Nov 2016, 17:22

Sõitsin olude sunnil ohukad peal täna suvekatega rehve vahetama :P samal ajal proovides tuli Winter mode vs lihtsalt Drive erinevus väga hästi välja - ei ajanud nii ruttu pöördeid üles ja DSTC käitus ka kuidagi agressiivsemalt. Ülilibedates oludes võib täitsa kasuks tulla, niisama on natuke liiast jah.

Kasutaja avatar
Leho
Foorumi veteran
Postitusi: 7083
Liitunud: 24 Juun 2005, 10:04
Asukoht: Kegel
Kontakt:

Re: Automaatkasti talverežiim ja teised küsimused

PostitusPostitas Leho » 03 Nov 2016, 17:52

Minu maina talve reziim ei ole muud kui see, et kohalt ära mineku jaoks kasutatakse kolmandat käikku.
tel:515O862 leho@volvoclub.ee
Pilt


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist