1. leht 2-st

Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 25 Veebr 2016, 11:23
Postitas kristjan99
Tere,
Tänapäeva kõikidest liiklusõnnetustest ligi 2/3 leiab aset parkimisplatsidel. 2015 aasta esimese kolme kvartali jooksul osales parkla liiklusõnnetustes 570 sõidukit, mis teeb kolme kvartali peale napilt üle kahe sõiduki päevas. Kuna antud teema on elulise tähtsusega meie igapäevaliikluses, huvitab nii mind kui Eesti Liikluskindlustuse Fondi, mis võib olla selle põhjustajaks. Kas probleem seisneb liikluses, autokooli ebapiisavas parkimisõppes või hoopis sõidukite gabariitide ebapiisavas tajumises.
Analüüsides andmeid ning reaalse probleemi välja selgitamise korral tõstatan probleemi enda diplomitöös ning püüan välja selgitada lahendusi. Kuna antud küsitlus on väga olulise tähtsusega minu lõputöö suuna võtmisel, siis oleksin Väga tänulik, kui leiaksite ühe minuti, et vastata mõnele kiirele küsimusele.

Küsitlusele saate vastata alljärgneval lingil!

Tänan kõiki, kes võtsid vaevaks vastata!

https://docs.google.com/forms/d/1C_v1hD ... U/viewform

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 25 Veebr 2016, 11:32
Postitas Liiwaannus
Mu meelest on pigem probleemiks väga piiripealsed parkimiskohad. Kui autod ideaalselt keskel pole või on tegu nt mitme kõrvuti oleva suurema masinaga, siis on probleemne parkida sedasi, et kõikidest ustest oleks võimalik liikuda.

Küsitluse enda kohta. Õnnetus parklas on üsna lai määratlus, ei kujuta ette, mida jah või ei vastus annab, sest parkla õnnetus võib olla ka parkla liikumisteedel juhtunud kokkupõrge. Isiklik kogemus nt on, et liikumisteel on lihtsalt tagant sisse sõidetud, mis ei puutu väga otseselt parkimisse, samas on ikkagi tegu õnnetusega parklas. Lühidalt kokku võttes tundus küsitlus pealiskaudne, ise selle põhjal mingit süvaanalüüsi teha ei julgeks. Samas kui see otsitava info annab, siis last ta olla.

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 25 Veebr 2016, 12:23
Postitas ants
+1
parklad on joonestatud Minidele, mitte Volvodele, veelvähem jänkirauale,
ja hoidku jumal kui sul käru taga peaks olema.

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 25 Veebr 2016, 14:50
Postitas Tuuletallaja
ants kirjutas:...ja hoidku jumal kui sul käru taga peaks olema.

+1.1
Eriti mõnna on üle 10m "vorsti" kahele järjestikusele "Mini" kohale nikerdada, kui mõlema kõrval on kahel pool autod ja vähemalt üks neist viljeleb hälvikparkimist. Kirsiks tordil on talviselt silmapaistmatud jooned, mis kipuvad ka parkimisridade vahesid võluväel kitsamaks tegema. :twisted:

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 25 Veebr 2016, 16:27
Postitas kristjan99
Tänan, et olete leidnud aega vastata küsimustele.
Tegelikult seisnebki põhiline probleem parkimiskohtade suuruses, mis paraku on loodud enne Eesti Vabariigi taasiiseseisvumist ning pole seni muudetud. Kõige populaarsem sõiduk tänapäeval on enda gabariitidelt märksa suurem kui seda oli NL aegsed sõidukid. Peamine probleem, ehk 2/3 õnnetustest on parkimiskohtadele manööverdamisel, sellepärast ka sellised küsimused. Diplomitöö eesmärk on muuta parkimisstandardeid ja sealhulgas ka nende mõõtmeid.

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 25 Veebr 2016, 18:52
Postitas Liiwaannus
kristjan99 kirjutas:...
Tegelikult seisnebki põhiline probleem parkimiskohtade suuruses, mis paraku on loodud enne Eesti Vabariigi taasiiseseisvumist ning pole seni muudetud....

Pead silmas standardit ikka? Mis need mõõdud üldse on hetkel standardis?

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 25 Veebr 2016, 18:55
Postitas kristjan99
Hetkel on kehtiva standardi [EVS843:2003] kohaselt normaalne parkimiskoha laius 2,5m ja pikkus 5m. Kaubanduskeskuste parkimiskohtadele soovitatakse 2,6m laiuseid ja 5m pikkuseid parkimiskohti. Olles ise käinud parkimiskohti mõõtmas, siis paraku ei vasta ka need parkimiskohad kehtivatele soovitustele ja normidele.

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 25 Veebr 2016, 19:14
Postitas ants
Kas on mingid standardid ka vahekäikude suhtes? Need kipuvad kitsaks jääma.
Samas võiks autod olla pargitud kalasabas, oleks lihtsam sisse/välja sõita.

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 25 Veebr 2016, 19:15
Postitas Liiwaannus
ants kirjutas:Kas on mingid standardid ka vahekäikude suhtes? Need kipuvad kitsaks jääma.
Samas võiks autod olla pargitud kalasabas, oleks lihtsam sisse/välja sõita.

Kalasaba dikteerib suuna, kust läheneda..

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 25 Veebr 2016, 19:20
Postitas Mario_L
Liiwaannus kirjutas:
ants kirjutas:Kas on mingid standardid ka vahekäikude suhtes? Need kipuvad kitsaks jääma.
Samas võiks autod olla pargitud kalasabas, oleks lihtsam sisse/välja sõita.

Kalasaba dikteerib suuna, kust läheneda..

mitte väga. Tartus Lõunakeskuse juures on kalasaba täitsa olemas ja olenevalt suunast, kas siis nina või tagumik ees sisse.. :P vahekäik peab ainult piisav olema.

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 25 Veebr 2016, 19:21
Postitas ants
Liiwaannus kirjutas:
ants kirjutas:Kas on mingid standardid ka vahekäikude suhtes? Need kipuvad kitsaks jääma.
Samas võiks autod olla pargitud kalasabas, oleks lihtsam sisse/välja sõita.

Kalasaba dikteerib suuna, kust läheneda..


Mis selles halba on, praegu tuleb üks ühelt-teine teiselt poolt,
keskel on üks auk.
Veelparem oleks kui üks vahe on ühtpidi(vasakule nurga all ja paremale nurga all),
kõrval vahe oleks teistpidi, tulemus on et saad ka käruga parkida kui leiad tühjad
kohakuti kohad.

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 25 Veebr 2016, 21:05
Postitas siim460
Kahjuks peab tõdema, parklates on liiga palju liiklejaid, kelle peamine ülesanne on oma käru kiirelt paigale saada mõtlemata, kas üldse ise mahuvad sisse välja liikuma. Olen istunud ise autos sellises olukorras, kus üks naisterahvas parkis kõrvale ja ust avades käis "meeldiv" kolks vastu külge. Teine probleem on selliste ududega, kes liiklevad kärudega või bussidega ja arvavad, et on pisikese miniga ja pressivad end uksele võimalikult lähedale ja hõivates mitu kohta või siis rihivad mõnd parkivat autot. Kui tuled mingi suurema tehnika või käruga, siis ei ole vaja treppi sõita. Liigutage oma tagumikke ja jäävad paljud närvid rikkumata. Üldjuhul on parklates arvestatud sõiduautodega mitte busside või sõidukas+haagis. Tean mõnele käib see närvidele, et miks ma pean oma haagise/bussiga kuskile kaugele parkima, aga mõelge teiste peale ka.

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 25 Veebr 2016, 22:14
Postitas aibast
njaah, tuletaks meelde platsisõidu "tagurdamine boksi" ning tee sama parklas. Alati saad sisse, alati saad välja. Aitab kenasti kui tagurdada parkimiskohale. Esiteks on sinna tagurdamine ohutum kui hiljem välja tagurdada. Teiseks auto keerab paremini ümber tagumise ratta, väiksem oht teist sõidukit ära rihtida. See muidugi eeldab seda, et inimene ikka oskab autoga tagurpidi liikuda. Laiuseid on kahjuks igasuguseid nähtud. Parim koht mida olen kasutanud on Lihula TÜ kaupluse esine parkla. Seal vist koha laius 3m, mõnuga mahuvad igasugu hälvikud sinna parkima. Isegi väga viltuse sõidujoonega. Samas mõnes kaubanduskeskuse parklas küll tunne, et koht joonistatud vaid miniautodele mis keeravad ümber oma telje.

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 26 Veebr 2016, 11:27
Postitas Iceman
kristjan99 kirjutas:Hetkel on kehtiva standardi [EVS843:2003] kohaselt normaalne parkimiskoha laius 2,5m ja pikkus 5m. Kaubanduskeskuste parkimiskohtadele soovitatakse 2,6m laiuseid ja 5m pikkuseid parkimiskohti. Olles ise käinud parkimiskohti mõõtmas, siis paraku ei vasta ka need parkimiskohad kehtivatele soovitustele ja normidele.


Standard eraomandile ei kehti (pigem soovituslik, keegi seda ei kontrolli ega nõua) - ehk omanik teeb mis tahab. Standardi järgsed kohad on ainult kas riigi maal või kohaliku omavalitsuse tänavatel. Eraomanikule loeb ainult see, et saaks rohkem masinaid oma parklasse. Selleks need igalpool ongi kitsamad, et selle arvelt on paar kolm kohta lõppkokkuvõttes juurde saadud. Sõitke Tallinnas näiteks Rotermann City maa-alusesse 2.korruselisse parklasse. Seal on jooned täpselt mingi 10 cm autost laiemad kummaltki poolt. Sama keiss on näiteks Foorumi maa-aluses parklas. Eraomanikku huvitab ainult maksimaalne kohtade arv. See ei ole erandiks ka kaubakeskustel.

Re: Liiklusalane küsitlus

Postitatud: 26 Veebr 2016, 12:21
Postitas janar103
aibast kirjutas: Parim koht mida olen kasutanud on Lihula TÜ kaupluse esine parkla. Seal vist koha laius 3m, mõnuga mahuvad igasugu hälvikud sinna parkima. Isegi väga viltuse sõidujoonega.

Teemavälist: Lihulas läheb jamaks siis, kui lumi sulab või on suurem sadu :) Eks kohalikud tea paremini.