Haldex vs Visco arvamused?

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
Hunt
Volvo Club liige
Postitusi: 1593
Liitunud: 07 Juul 2007, 07:57
Asukoht: Ainuke siiani okupatsiooni all kannatav Eesti linn
Kontakt:

Haldex vs Visco arvamused?

PostitusPostitas Hunt » 11 Dets 2015, 00:56

Paluks arvamusi ja soovitusi ning kogemusi?
V70 ´04 b a - liikur
V70 ´03 d a - naise liikur - avarii RIP
940 b m - müüdud
940GL ´94 b a - RIP
V70 2,4 ´01 b a R.I.P.
S60 AWD 2,4 ´02 a (avarii)
850 T5 ´96 m - müüdud
460 b m - müüdud

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Haldex vs Visco arvamused?

PostitusPostitas Iceman » 11 Dets 2015, 09:18

Olles ise kasutanud viscot, siis soovitan haldexit. Puht ainult sellepärast, et haldexile on juppe lihtsam saada järelturul.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Haldex vs Visco arvamused?

PostitusPostitas tnx » 14 Dets 2015, 11:28

Haldexit on tänaseks olemas 5 põlvkonda, väga üldine soovitus, et mida uuem, seda parem. Visco on võrreldav Haldexi 1. põlvkonnaga.

Visco on puhtalt reaktiivne süsteem - kui esirattad on natuke aega pöörelnud tagumistest kiiremini, siis seal sees õli soojeneb ja rakendab ka tagarattad. Kinni jäämisel võib sellest abi olla, aga võib ka mitte olla. Libedal sõites on pigem kahju, sest auto käitumine muutub järsult keset kurvi (libisemist).

Haldexi iga järgmine põlvkond kasutab järjest rohkematelt anduritelt saadud signaale järjest keerulisema programmi alusel tagasilla ühendamiseks. Sh näiteks on uuematega kohalt minnes auto alati neliveoline.

Kasutaja avatar
Tanel
Foorumi veteran
Postitusi: 7042
Liitunud: 26 Sept 2005, 12:52
Asukoht: Rakvere, Tallinn, Helsinki
Kontakt:

Re: Haldex vs Visco arvamused?

PostitusPostitas Tanel » 14 Dets 2015, 19:17

tnx kirjutas:Visco on puhtalt reaktiivne süsteem - kui esirattad on natuke aega pöörelnud tagumistest kiiremini, siis seal sees õli soojeneb ja rakendab ka tagarattad. Kinni jäämisel võib sellest abi olla, aga võib ka mitte olla. Libedal sõites on pigem kahju, sest auto käitumine muutub järsult keset kurvi (libisemist).


Parandan sind:
Esirattad peavad pöörlema 1/4 ratta pööret, et tagarattad vedama hakkaksid. Seega suht silmapilkselt.
Visco sees ei ole mitte grammi ka õli. Asi koosneb ketastest ja vahast nende vahel.
Pilt
Viscoga awd süsteemidel on tagasillas juba tehasest LSD , millega haldex hiilata ei saa.
Tagurpidi sõites on vedavaid rattaid alati 3. Kinni jäämiseks on vaja korralikult ukerdada.

Libedal sõites ei saa arugi millal tagasild järgi tuleb,(ei räägi siin gaasi põhja vajutamisest vaid normaalselt sõtes)
Sama käitumist võib tulla haldexiga
S70 T5 192Kw, 423Nm from wheels
854 T5-R T-Gul
142 72a
855 T5-R T-Gul
S90 3.0

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4311
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas

Re: Haldex vs Visco arvamused?

PostitusPostitas Iceman » 14 Dets 2015, 21:57

Visco on mehhaanika, haldex on elektroonika. Visco puhul pole mõtet tulla rääkima, et kui rattad on juba natuke aega pöörelnud, siis rakendub. Ta ikkagi rakendub suht poolest pöördest. Ise eelistaks vanakooli mehhaanika fännina pigem viscot (see on volvo puhul ikka rohkem nelikvedu kui mingi elektrikaitsmetega haldex 8) ja talvel saab funnida ilma mingeid kaitsmeid välja kiskumata. Nagu päris ikka ). Viscoga saab kurvis kui nina libiseb, täitsa kärmelt nelikveo sisse. Tuleb lihtsalt gaasi litsuda nagu tagaveolisel. Tanel võib rääkida, kui hirmus oli eelmine talv Kunda poolt põhjatippu mööda kurvilisi teid sõita - kõrvalistmel :lol: . Aga nagu ma enne kirjutasin, siis nii uusi kui second hand juppe on viscole keeruline saada. Muidugi kui rahakotti esindusse kohe ära ei vii, sealt ikka saab. Haldexiga ses suhtes lihtsam, et lammarites jagub neid ja mitmel eri mudelil on suht sama kõik peal. Teema algataja võiks täpsustada mida ta täpsemalt teada tahab. Muidu Hunt soovitus, keep RWD. Ostad kütet ja sõidad 10 aastat rahulikult ilma mingi nu**ita iga paari kuu tagant, et midagi katki on. Mul siiani on RWD kõige parem auto masinapargis ja 60-e asemele liiguvad ka juba mõtted tagatõukelisele.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4757
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Haldex vs Visco arvamused?

PostitusPostitas ants » 14 Dets 2015, 23:14

Hunt võttis ju rotsa-lt RWD ära, ei tea kuhu ta sellele visco paneb :( :)
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
rotsa
Kreisi postitaja
Postitusi: 496
Liitunud: 06 Nov 2005, 12:58
Asukoht: Tallinn-Nõmme

Re: Haldex vs Visco arvamused?

PostitusPostitas rotsa » 15 Dets 2015, 05:41

Otsisin ise nelikveolist VOLVO't, sellest see küsimus tekkis. Kahjuks saadaolevad ei vastanud minu rahakoti suurusele. :cry:
per aspera ad astra

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Haldex vs Visco arvamused?

PostitusPostitas tnx » 15 Dets 2015, 11:16

Tanel kirjutas:Parandan sind:
Esirattad peavad pöörlema 1/4 ratta pööret, et tagarattad vedama hakkaksid. Seega suht silmapilkselt.
Visco sees ei ole mitte grammi ka õli. Asi koosneb ketastest ja vahast nende vahel.


See on suht tähenärimine, kas 1/4 pööret on natuke ja et kas lülitumiseks peab soojenema õli või vaha. See ei muuda asja, et auto läheb neliveoliseks alles siis, kui juba natuke hilja. Visco sobib hästi lukuks hammasratastega difri kõrvale, sellist lahendust paraku Volvodele ei ole minuteada pakutud.
Reaktiivse neliveoga sõitmise hirmu kurvilistel teedel olen tundnud ise ka, ei pea kelleltki küsima. Sellepärast nad mulle ei meeldigi, kõik muud lahendused võimaldavad muretumalt sõita.
Kui eesmärk on jäärajal külg ees lasta (kui lund peaks kunagi veel tulema), siis ma arvan, et kõige parem on hoopis selline süsteem, mille jäikust saad nupust reguleerida, või juba pakutud tagaveoline.

Kasutaja avatar
aibast
Volvo Club liige
Postitusi: 4194
Liitunud: 17 Juun 2005, 23:05
Asukoht: planeet Maa
Kontakt:

Re: Haldex vs Visco arvamused?

PostitusPostitas aibast » 06 Jaan 2016, 00:29

https://www.youtube.com/watch?v=I_7tPzJUPGI
Visko ikka võtab end suht kiirelt järgi. Kuid võib jah võtta üsna ootamatult.
https://www.youtube.com/watch?v=hoEVAng9J1Y
Samas kusagil mudaaugus ukerdades ronib küll.
1987 Volvo Nilsson 740 "Tupsu"
2001 Volvo V70XC 2.4T


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Majestic-12 [Bot] ja 16 külalist