HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4265
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas ants » 02 Jaan 2018, 22:07

Omale sai tellitud sellised LEDid
https://ru.aliexpress.com/item/AutoLead ... 0.0.FFX9qw
ja sellised CANBUSid
https://ru.aliexpress.com/item/Safeview ... 0.0.FFX9qw
Täna sai uuesti proovitud/võrreldud ja tulemuseka maandusid nad riiulis.
Välisel vaatlusel tundusid LEDid võimsamad aga seinal olid nad ainult sinisemad.
Keegi väitis, et Racing Vision`id on sinised, siis need olid kollased LEDide kõrval.
745 GL ´91; LR90 ´87.

j0hanne5
Kreisi postitaja
Postitusi: 427
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas j0hanne5 » 03 Jaan 2018, 14:41

TiitR kirjutas:
j0hanne5 kirjutas:Ledbar on siis seaduslik, kui ta sul eraldi lüliti all on - ütled, et töötuli ja pole enam midagi edasi arutada. Endal ka ledbar küljes, aga lüliti alla pole viitsinud panna ja pole keegi kinni ka kuu aja jooksul pidanud.
Lähikates ja kaugtuledes ka ledid.

Päris nii lihtne see pole, et ütled kellgile midagi. Vanamuti kuuri uksele oli ka kirjutatud M*NN, kuid tegelikult olid sees küttepuud. Oman oma jahiautodel samuti LEDbare ja ÜV mehed (pollareid pole veel trehvanud, kuna vaid metsavahel tiirutan nendega) on jube targaks saanud ja lisaks eraldi lülitile salongis, peab olema tulel ka E-sert ja kiri work light või selle lühend/tähis, muidu liigitub kaugtule alla, millel samuti on E-sert ja eraldi lüliti nõutud, kuid neid ei tohi ees olla jälle 1 tk, vaid paaris arv. :shock: Ma tean, et see kõik on lollus, kuid see on meie EV.



Selle järgi tundub, et su vanamutil ongi kuuris “M*NN” ja ikkagi on nii lihtne ;)
Kood 208. Töötuled
Nõue: 1) paigutus peab võimaldama piisavalt valgustada töökohta, kuid ei tohi luua pimestamisega liiklusohtlikku olukorda;
2) laternad võivad olla teisaldatavad;
3) töötuledele valgustehnilisi nõudeid ei esitata;
4) töötulede lülitamine peab toimuma eraldi lülitiga ja sõiduki armatuurlaual peab olema nende märgulamp.
Kontrollimine: 1) TÜ -- vaatlusega;
2) TK ja TJV katsetused ei ole kohustuslikud

j0hanne5
Kreisi postitaja
Postitusi: 427
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas j0hanne5 » 03 Jaan 2018, 14:46

ants kirjutas:Omale sai tellitud sellised LEDid
https://ru.aliexpress.com/item/AutoLead ... 0.0.FFX9qw
ja sellised CANBUSid
https://ru.aliexpress.com/item/Safeview ... 0.0.FFX9qw
Täna sai uuesti proovitud/võrreldud ja tulemuseka maandusid nad riiulis.
Välisel vaatlusel tundusid LEDid võimsamad aga seinal olid nad ainult sinisemad.
Keegi väitis, et Racing Vision`id on sinised, siis need olid kollased LEDide kõrval.


Omaltpoolt soovitan vaadata xhp-70 kiibiga pirne, need võimsamad ja kasutan ise ka, soovitan.
Mis puutub igasugustesse racing ja blue visionitesse, siis ma pole ühtegi halogeeni näinud, mis reaalselt oleks ka selline valge/sinakas nagu lubatakse - kollane mis kollane. Ise ka proovisin myygimehe pealekäimisel ja veendusin samas asjas.

Kasutaja avatar
SvenR
Foorumi veteran
Postitusi: 581
Liitunud: 19 Dets 2012, 09:50
Asukoht: Võrumaa, Rõuge vald, Pältre 53 812 626
Kontakt:

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas SvenR » 03 Jaan 2018, 20:22

ants kirjutas:Omale sai tellitud sellised LEDid
https://ru.aliexpress.com/item/AutoLead ... 0.0.FFX9qw
ja sellised CANBUSid
https://ru.aliexpress.com/item/Safeview ... 0.0.FFX9qw
Täna sai uuesti proovitud/võrreldud ja tulemuseka maandusid nad riiulis.
Välisel vaatlusel tundusid LEDid võimsamad aga seinal olid nad ainult sinisemad.
Keegi väitis, et Racing Vision`id on sinised, siis need olid kollased LEDide kõrval.

Mida sa neist 6500K isenditest siis lootsid??? Isegi 6000k xenonitega pole meie kliimas muud teha kui näitustel käia! Vaadates ka pirni ehitust siis vöimsust ei olegi sellest loota.
Volvod Eesti kagunukas: 855 B5254S LH 3.2 V-VIS + V70 D5244T x2
Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal.

Saab 93 B204E/2.2TiD
2x Chrysler Voyager VM425 85kw

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4265
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas ants » 03 Jaan 2018, 20:45

"Mida sa neist 6500K isenditest siis lootsid???"

Lootus on lollide lohutus, ehk
oleks mehed enne sama targad kui naised pärast :)
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi veteran
Postitusi: 612
Liitunud: 25 Aug 2017, 16:36
Asukoht: Tartumaa

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas TiitR » 03 Jaan 2018, 23:36

j0hanne5 kirjutas:
TiitR kirjutas:
j0hanne5 kirjutas:Ledbar on siis seaduslik, kui ta sul eraldi lüliti all on - ütled, et töötuli ja pole enam midagi edasi arutada. Endal ka ledbar küljes, aga lüliti alla pole viitsinud panna ja pole keegi kinni ka kuu aja jooksul pidanud.
Lähikates ja kaugtuledes ka ledid.

Päris nii lihtne see pole, et ütled kellgile midagi. Vanamuti kuuri uksele oli ka kirjutatud M*NN, kuid tegelikult olid sees küttepuud. Oman oma jahiautodel samuti LEDbare ja ÜV mehed (pollareid pole veel trehvanud, kuna vaid metsavahel tiirutan nendega) on jube targaks saanud ja lisaks eraldi lülitile salongis, peab olema tulel ka E-sert ja kiri work light või selle lühend/tähis, muidu liigitub kaugtule alla, millel samuti on E-sert ja eraldi lüliti nõutud, kuid neid ei tohi ees olla jälle 1 tk, vaid paaris arv. :shock: Ma tean, et see kõik on lollus, kuid see on meie EV.



Selle järgi tundub, et su vanamutil ongi kuuris “M*NN” ja ikkagi on nii lihtne ;)
Kood 208. Töötuled
Nõue: 1) paigutus peab võimaldama piisavalt valgustada töökohta, kuid ei tohi luua pimestamisega liiklusohtlikku olukorda;
2) laternad võivad olla teisaldatavad;
3) töötuledele valgustehnilisi nõudeid ei esitata;
4) töötulede lülitamine peab toimuma eraldi lülitiga ja sõiduki armatuurlaual peab olema nende märgulamp.
Kontrollimine: 1) TÜ -- vaatlusega;
2) TK ja TJV katsetused ei ole kohustuslikud

Sa nüüd kas oledki loll või ainult mängid? Lammast pole ka mõtet panna, kui kogemusi ja teadmisi pole! Minu point oli sellel, et SINU ütlemine ei koti mitte kedagi, loevad tähised valgusallika peal! Muu jutt, mida sa siia koppisid kehtibki vaid reaalselt töötule kohta, mitte sinu sõnade peale!
XC90 2.4D 136KW D5, 2007 a. - Müüdud!
XC70 2.4D 136KW D5, 2008 a. - Müüdud!
Audi Q7 3.0TDI S-line, 2007 a. - Müüdud!
VW Passat Alltrack 2.0TDI 4-motion, 2014 a.
VW Passat 2.0TDI Highline, 2008 a.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4265
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas ants » 04 Jaan 2018, 00:02

Täna õhtul nägin Rakvere Vaala keskuse ees autot (marki ei uurinud),
millel olid ees nr peal 2 led-bari kõrvuti.
Seaduse järgi peaks nende vahe olema 600mm.
745 GL ´91; LR90 ´87.

Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi veteran
Postitusi: 612
Liitunud: 25 Aug 2017, 16:36
Asukoht: Tartumaa

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas TiitR » 04 Jaan 2018, 00:56

ants kirjutas:Täna õhtul nägin Rakvere Vaala keskuse ees autot (marki ei uurinud),
millel olid ees nr peal 2 led-bari kõrvuti.
Seaduse järgi peaks nende vahe olema 600mm.

See 600mm. valgustite vahe on mõeldud ääretuledele (rahvakeeli parktuledele) ja juhul, kui auto laius on alla 1300mm., siis on lubatud ääretulede omavaheline kaugus 400mm.

Aga siin seadus:

Kood 203. Kaugtule laternad

[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

Nõuded: 1) M ja N kategooria sõidukil peab olema kaks või neli kaugtule laternat. N3 kategooria sõidukile on lisaks neljale kaugtule laternale lubatud paigaldada kaks kaugtule laternat. N3 kategooria sõidukil võivad üheaegselt põleda mitte rohkem kui kaks paari kaugtule laternaid. Kui M, N1 ja N2 kategooria sõidukil on neli kaugtuld peitlaternates, siis on lisaks lubatud paigaldada kaks kaugtule laternat, mida võib kasutada ainult hoiatavate lühikese intervalliga järgnevate valgussignaalide edastamiseks. L3e, L4e, L5e ja L7e kategooria sõidukil, peab olema üks või kaks kaugtule laternat, kusjuures L5e ja L7e kategooria sõidukitel, mis on üle 1300 mm laiad, peab olema kaks kaugtule laternat. L6e kategooria sõidukile võib paigaldada üks või kaks kaugtule laternat, kusjuures sõidukile, mis on üle 1300 mm lai, tuleb paigaldada kaks kaugtule laternat. Kaugtule laternate paigaldamine O kategooria sõidukile on keelatud. Enne 1. jaanuari 1990. a esmakordselt kasutusele võetud M ja N kategooria sõiduki ja enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki kaugtule laternad peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule;

2) kaugtulede ümberlülimisel lähituledeks peavad kõik kaugtuled lülituma välja üheaegselt. Lähitulede ümberlülimisel kaugtuledeks peab vähemalt üks paar kaugtulesid sisse lülituma;

3) elektriühendused peavad tagama, et summaarne kaugtulede valgustugevus, mida saab üheaegselt sisse lülitada, ei ületaks 300 000 cd, mis vastab valgustugevuse kontrollarvude summale 100;

[RTL 2010, 24, 423 – jõust. 14.05.2010]

4) kaugtule värvus peab olema valge. Enne 1. oktoobrit 1994. a esmakordselt kasutusele võetud sõiduki kaugtule värvus võib olla valikkollane;

5) alates 1. jaanuarist 1990. a esmakordselt kasutusele võetud M ja N kategooria sõiduki kaugtule laternad peavad vastama E-reegli nr 1 või nr 5 või nr 8 või nr 20 või nr 31 või nr 98 või nr 112 või nr 113, või nr 123 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele ja nende paigaldus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. Alates 1. jaanuarist 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki kaugtule laternad peavad vastama E-reegli nr 57 või nr 72 või nr 112 või nr 113 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele ja nende paigaldus E-reegli nr 53 või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele.

Kaugtule laternale peab olema kantud valgustugevuse kontrollarv ja üks järgnevatest tähistest:
a) R – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HR – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c) DR – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks.

Kui kaugtule latern täidab ka kurvivalgustuse funktsiooni (on pöörduv), siis peab sellel olema lisatähis T. Ainult üks kummagi poole kaugtule latern võib täita kurvivalgustuse funktsiooni;

6) kui sõidukile on paigaldatud kohanduvate esitulede süsteem (AFS), siis peab selle ehitus vastama E-reegli nr 123 nõuetele ja paigaldus vastama E-reegli nr 48 nõuetele. Süsteemi kuuluvatel laternatel peab olema lisatähis X.

Kontrollimine: 1) TÜ – vaatlusega ja esilaternate kontrollseadmega vastavalt direktiivile 96/96/EÜ (paranduste direktiivid 1999/52/EÜ, 2001/9/EÜ ja 2001/11/EÜ);

2) TK ja TJV katsetustel M ja N kategooria sõidukil vastavalt vastama E-reegli nr 1 või nr 5 või nr 8 või nr 20 või nr 31 või nr 98 või nr 112 või nr 113, või nr 123 või direktiivi 76/761/EMÜ (paranduste direktiivid 89/517/EMÜ ja 1999/17/EÜ) nõuetele ja paigaldus E-reegli nr 48/03 või direktiivi 76/756/EMÜ (paranduste direktiivid 80/233/EMÜ, 82/244/EMÜ, 83/276/EMÜ, 84/8/EMÜ, 89/278/EMÜ, 91/663/EMÜ, 97/28/EÜ ja 2007/35/EÜ) metoodikale. L kategooria sõidukitel vastavalt E-reegli nr 57 või nr 72 või nr 112 või nr 113 või direktiivi 97/24/EÜ (paranduste direktiivid 2002/51/EÜ, 2003/77/EÜ, 2005/30/EÜ, 2006/27/EÜ, 2006/72/EÜ ja 2006/120/EÜ) nõuetele ja nende paigaldus E-reegli nr 53/01 või direktiivi 93/92/EMÜ (paranduse direktiiv 2000/73/EÜ) metoodikale.

[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

Aga võtkem eeskuju :wink:

Pilt
Pilt
XC90 2.4D 136KW D5, 2007 a. - Müüdud!
XC70 2.4D 136KW D5, 2008 a. - Müüdud!
Audi Q7 3.0TDI S-line, 2007 a. - Müüdud!
VW Passat Alltrack 2.0TDI 4-motion, 2014 a.
VW Passat 2.0TDI Highline, 2008 a.

Ott09
Foorumi veteran
Postitusi: 639
Liitunud: 23 Aug 2012, 16:08

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas Ott09 » 04 Jaan 2018, 08:46

Ned viimased ju töötuled. Vilkurid.
2012-2014 1997 v70 2,5 tdi müüdud
2014- 2016 2003 v70 d5 pestav edition :) müüdud
2016- 2009 xc70 heico sportiv

j0hanne5
Kreisi postitaja
Postitusi: 427
Liitunud: 18 Veebr 2016, 19:57
Asukoht: Tartu

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas j0hanne5 » 04 Jaan 2018, 09:27

Ma ei viitsi telelfoniga seda quotimise teemat kustutama hakata, aga TiitR:

Kuule tõmba oma tooni pisut tagasi! Mina räägin samamoodi oma tuttava kogemusest! Keegi ei keela seda led-bari seal ees ka töötuleks nimetada, kui minu poolt väljatoodud tingimused on täidetud, otsi mulle see paragrahv ka välja siis, kus kirjas on et töötulel mingi kiri peal peab olema. Igatahes, ametnikud jäid tookord seletusega rahule, eraldi lüliti koos indikaatorlambiga oli salongis olemas ja töötulele muid tingimusi pole seadusest tulenevalt seatud - vähemalt mina pole leidnud (ja ma ei ütle, et Sul õigus ei või olla - aga sellist paragrahvi pole leidnud, aga siiski räägin oma kogemusest ja ei hakka siin kedagi sellepârast loomaliiki liigitama. Ja ma ei ütle ka, et ametnikud eksida ei võinud, ehk polnud ose ka piisavalt kursis meie õnneks).
Tüüpiline haukumine see siin volvoklubis, üheski teises autofoorumis pole sellist suhtumist kohanud, soovitan paar külma õllet võtta ja saunas oma kibestunud suhtumine välja vihelda.

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 3697
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas taavi » 04 Jaan 2018, 18:06

Lähen lähiajal oma auto tulesid TÜV-i näitama, lisalülitit pole, E serdid *peaks* peal olema. Ju näis mis kuuleb :) eelhoiatusena öeldi, et kui ref 100 või allla, R täht tulel peal ja tulesid paarisarv, nad asetsevad kõrvuti, mitte üksteise peal, siis no problemo.

https://photos.app.goo.gl/FsPZhkVDlRBkTHQN2
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1322
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas Mario_L » 04 Jaan 2018, 19:08

LEDbar meie seadustikus ei eksisteeri! Paigaldada võib, kui on esituledest tagapool, eraldi lülitiga ja eurotähised peal. Kui see ametnik võttis sellise rumaluse vastu, et töötuli, siis vabandage, kuhu ma rumalast ametnikust teatada tohin?
Tühja klaasiga junne pole mõtet külge panna. Nendega samuti ÜV uksest sisse ei lasta. Üksikuna paigaldada ei tohi, lisatulesid võib olla paarisarv! LED elemendiga legaalsetel tuledel on halogeeni tähis peal ja täiesti legaalne. olen siin foorumis mitmes kohas ka seda postitanud juba, ei viitsi enam üles hakata otsima. Lisakaugtuledele omavahelist vahet otseselt ette pole nähtud, võid nad kõrvuti ka suht panna, peaasi, et nad on eraldi korpustes. Seadus on määratlenud vaid lähi-, päeva- ja ääretulede asendid kere suhtes.
Ja katsuge te mul siin vaidlema hakata, mul on esivanem TÜVis ja ma ise olen LEDbariga juba nätaka saanud, neid "tuttavaga juhtus" ja "tuttav rääkis" asju ei maksa ammu juba tõepähe võtta.
Tiit läks tegelikult väga õige koha pealt põlema, sest kui tehas pole ette näinud, et sa LEDid topid sinna, kuhu vaja pole, siis sellega tegelikult teed haiget endale.
LED:
1. Ei valgusta märga asfalti
2. valgus on nigel
3. enesepimestus on jõhker
4. valguse kaugus on nigel
Kokkuvõttes sa näed vaid paremini seda, millele sa otsa sõidad, sest silm ei adu kaugel olevat. See, et tuli on uhke valge ja voolutarve on väike, ongi ilmselt ainsad plussid. Kuigi ledbar suutis mul 10 minutiga aku täiesti tühjaks tõmmata.
Kui on projektsioontuli, siis see led ilmselt seal õigustab kõige rohkem, aga ka siis tasuks võtta kõige madalama temperatuuriga valgus. Kuna ma ise hooldan autosid, millel LED tuled tehasest, siis ma tean, kui pask on sõita kell 6 õhtul, vihmast märjal teel ja vastu tuleb idikas, kes on reflektortulesse LEDi toppinud. Vägisi on tahtmine ümberpöörd teha. Vähe sellest, et ise midagi ei näe, jääd täiesti pimedaks. Parim LED tehnoloogia on Audil. LaserLED, mis lõikab ka läbi udu nagu seda polekski, kahjuks ühe tule hind on 12 000 euri. Seega arusaadav, miks see vaid R8 küljes on.
Kui tahad head valgust metsas, siis LEDbar on ideaalne kaaslane, või kui on manööverdamisel probleeme... Liikluses ei õigusta see end üldse ja palju on kodanikke, kes suhelda tahavad erinevate maailmavaadete pärast.
Head lisatuled maksavad, Hella LED Luminator - väga ideaalsed, kahjuks punktvalgusega, nagu enamik. Paned 2 inimest tagaistmele ja tuled näitavad juba puulatvasid. Koguaeg ka ei viitsi kruttimas käia.
Ja mida see LED seal tagurdustuleski annab? Teeb tule vaid siniseks, reaalselt valgust kasutamiseks ikka ei teki. Minu jaoks ainsad kohad, kuhu neid junne toppida, on numbrituli ja salong. Kui lähituld vaja paremaks saada, siis kas osta uued tuled, või HID komplekt 4000K lampidega, siis ei tule keegi kallale ja kõvasti parem, kui halogeen.
Halogeenidest parimad on Philipsi seeriad. Osram Nightbreaker pissib püksi Philipsi Whitevisionite kõrval. Järgmine on Bosch Gigalight ja alles siis Osram. Testides korduvalt tõestatud, kuidas Philipsil on samas hinnaklassis jätkuvalt rohkem luumenit, mida öösel märjal asfaldil ära kasutada. Olen ise ka pidev pimedas/hämaras sõitja ja üsna hästi kursis, kuidas mingi asi toimib.
Kui tulekorpus on ehitatud selliselt, et võib panna klaarklaasi taha ka midagi muud, siis miks mitte - see valgus suunatakse õigesse kohta ja nii kasutajal endal, kui ka teistel tunduvalt parem liigelda, aga kui seda ikkagi tehakse rihveldatud klaasi taga, siis edu silmaarstil.
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

Kasutaja avatar
SvenR
Foorumi veteran
Postitusi: 581
Liitunud: 19 Dets 2012, 09:50
Asukoht: Võrumaa, Rõuge vald, Pältre 53 812 626
Kontakt:

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas SvenR » 04 Jaan 2018, 20:07

Tava tule sisse pandud xenon vöi LED n pimestavad ainult juhul kui on valesti reguleeritud vöi tuli on ise vigane ja toimi peegel/löikepinnad enam nii nagu ette nähtud! Olen selle ise omal nahal ära proovinud kui sai autole pandud halogeeni asemele xenonid ja hakkasime siis körgusi paika reguleerima ning oh üllatust kui löikejoon seinalt üldse vastu ei vaadanud. Halogeeniga ei täheldanudki et löikejoon puudub kui tuled vastu seina olid aga nii kui xenon sisse läks siis oli kohe selge et tuled peab ära vahetama. Sai tellitud uued tuled ja isegi pollarid ei nokkinud tollel ajal kui nad köik peedistasid. Alustuseks tehke omale selgeks pirnide ja tulede ehitused ning tööpöhimötted ja siis hakake miskit väitma. Ja LED ei haju kui on öige valgusega, sama kehtib ka xenoni ning halogeeni puhul. Lihtsalt paljudel pirnidel on peal üks number aga tegelikuses on valgustoon ka 2000K külmem. See on odavate asjade paratamatu "kaasavara". See et xenoni ja LED jaoks on vaja mingit erilise ehitusega tulesid, on lihtsalt autotootjate muinasjutt! (tõlkimatu rõve sõim) Mazda 6 peal ja ei pidanud kuskilt otsast paika! Ja esimese pölvkonna xenonite lahendusel toimus tulede körguse reguleerimine vaid käivitudes ja igasugune hilisem kaalujaotuse muutus ei kajastu kuidagi tulede asendis. Lisaks ilma kojameesteta tulepesurid mis enamikel masinatel on, ei puhasta kuskilt otsast tuld reaalselt ja need triibukesed mis sinna tekivad pimestavad rohkem kui üldse ilma pesurita tuled! Tegelikuses on tulede arendus üldse üks kööbakas ning täielikult on parema nähtavuse tormijooksus unustatud uurida möju vastu tulevale juhile! Kirjutaks veel aga närv läheb selle peale nii mustaks et kisub ropuks ära ja jään pigem viisakaks ja löpetan selle osa.

Kui tahad oma autole panna xenon vöi LED pirnid halogeeni asemele siis käitu järgnevalt:

Veendu et su auto tuled on korras et ei juhtuks nii nagu minul kunagi juhtus et alul ostad pirnid ja siis avastad et pead selle investeeringu kasutamiseks tegema veel investeeringuid vöi pirnid maha müüma.
Tee selgeks omale valgustoonid ja nende märgistamine ning ka see mis on lumen.
Uuri korralikult huvi pakkuvate pirnide kohta, kui tellid eBay/Aliexpress keskkonnast siis uuri tagasisidet ja vajadusel ära karda küsida müüjalt lisainfot ja töestusmaterjale. Parim oleks muidugi soetada pirnid usaldusväärsest siinsest müügikohast vöi müüjalt kellelt möni söber vöi usaldatav tuttav on soetanud.

Reguleeri kindlasti tuled peale pirnide paigaldust ja soovitatavalt grammike allapoole normi.
Pea meeles et kuna sinu masinal puudub nn tuledeautomaatika ja kui vötad tagaistmele rohkem kui 1 inimese siis reguleeri salongist ka tulesid astme jagu vähemalt allapoole ja suurema koorma puhul ka rohkem(seda peaks tegelikult tegema ka halogeenidega kuna seepärast see regulaator seal ju ongi!).

Kui järgid neid 5 punkti siis saad ise oma investeeringust maksimaalse kasu ja ei ohusta ka kaasliiklejaid ning ei pälvi seadusesilma tähelepanu tänaval.
Volvod Eesti kagunukas: 855 B5254S LH 3.2 V-VIS + V70 D5244T x2
Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal.

Saab 93 B204E/2.2TiD
2x Chrysler Voyager VM425 85kw

tommid
Foorumlane
Postitusi: 83
Liitunud: 14 Veebr 2013, 19:11
Asukoht: Pärnu maakond,läti piiri ääres

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas tommid » 04 Jaan 2018, 20:15

juhtusin lugema auto24 foorumit ja seda ülevaatuse osa mida kommenteerib mait miller ja sealt copy paste
Mina võtan tihti MA ekspertide selgitusi tõe pähe, sellepärast panen ka Teile ühe 30.okt.2017 saabunud infokirja mis käib just täpselt 17:13 05.11.17 minu pakutud selgituse kohta.

Tere,
Valgustusseadmete tootjad on tulenevalt nõuetest arendanud välja uue lahenduse LED valguspaneelidega seonduvalt. Turule on jõudnud LED valguspaneelid, kus ühte korpusesse on kombineeritud kaks kaugtulelaternat (paarina võttes nii vasak kui parem latern). Selline tulelatern on nt Hella Led Light Bar 470 Single Twin. Ehituselt toimub kummaga ühte korpusesse kombineeritud laterna juhtimine eraldi, kuigi kaugtulelaternate lülitusnõuetest tingitult süttivad laterna parem ja vask pool korraga. Laterna rahvusvahelise tüübikinnituse tähise kõrval olev kaugtulelaterna tähistus (2 x HR) ja kontrollarv (2 x 17,5) annavad märku kahe kaugtulelaterna kombineerimisest ühes korpuses. Sellist kombineeritud laternat käsitletakse kahe kaugtulelaternana ja paigaldamisel tuleb seda laternat lugeda kaheks laternaks. Sellise üksiku laterna paigaldamisel peab jälgima, et laterna kesktelg kattuks sõiduki pikiteljelise kesktasapinnaga, sest laternate paigaldamise nõuete kohaselt tuleb paaris arv laternaid paigaldada sümmeetriliselt.
NB! Ülaltoodud laterna näitel on tegemist erandiga ning see ei tähenda automaatselt, et kõiki LED valguspaneel kaugtulelaternaid tohib paigaldada üksikuna!
v70-1999a,disla

Kasutaja avatar
TiitR
Foorumi veteran
Postitusi: 612
Liitunud: 25 Aug 2017, 16:36
Asukoht: Tartumaa

Re: HID Xenon/LED/halogeen ja muu lambiteema

PostitusPostitas TiitR » 04 Jaan 2018, 22:51

j0hanne5 kirjutas:Ma ei viitsi telelfoniga seda quotimise teemat kustutama hakata, aga TiitR:

Kuule tõmba oma tooni pisut tagasi! Mina räägin samamoodi oma tuttava kogemusest! Keegi ei keela seda led-bari seal ees ka töötuleks nimetada, kui minu poolt väljatoodud tingimused on täidetud, otsi mulle see paragrahv ka välja siis, kus kirjas on et töötulel mingi kiri peal peab olema. Igatahes, ametnikud jäid tookord seletusega rahule, eraldi lüliti koos indikaatorlambiga oli salongis olemas ja töötulele muid tingimusi pole seadusest tulenevalt seatud - vähemalt mina pole leidnud (ja ma ei ütle, et Sul õigus ei või olla - aga sellist paragrahvi pole leidnud, aga siiski räägin oma kogemusest ja ei hakka siin kedagi sellepârast loomaliiki liigitama. Ja ma ei ütle ka, et ametnikud eksida ei võinud, ehk polnud ose ka piisavalt kursis meie õnneks).
Tüüpiline haukumine see siin volvoklubis, üheski teises autofoorumis pole sellist suhtumist kohanud, soovitan paar külma õllet võtta ja saunas oma kibestunud suhtumine välja vihelda.

Täiesti valesti minust arusaamine - mina ei alustanud mingit haukumist, kuid samas ei salli ka kui paisatakse valet infot avalikku suhtlusportaali, ise tegelikult teadmata, millest räägid. Minu poolest PEACE ja igaüks teab, kuidas käitub ja saab lõpuks omad nahad, kuid räägin ENDA kogemustest ja mitte NSR või "tuttavad kusagil Kapa Kohilas teadsid rääkida".
Mind ärritas tegelikult kogu asja juures tõik, et kiidad oma "mina ütlesin ametnikule" fraasi ja pilkad mind, kuigi juhatasin sind juba algselt õigele teele. Saa aru, see et keegi midagi oma tulede kohta ütleb on BS, kui on paika pandud reeglid ja vastavad tähised. Nagu juba mainisin, siis ongi s*tt meil see tulede teema (mul rekkaid kotitakse vahepeal tee peal ka juba tehasest paigaldatud integreeritud prozedega) ja see ongi haige meie EV-s. Kuid kasutan, nagu sinagi ilmselt illegaalselt, oma LEDbare ja seda mitte tänavatel/trassidel kellegile "ärapanemiseks", vaid reaalselt metsas, kus segada saan vaid ilmselt lähedalolevaid metsloomi, kuid paraku viibin metsas 2..4x nädalas ja pidevalt ka pimedas (meil läheb juba kell 15 pimedaks ju).

Ott09 kirjutas:Ned viimased ju töötuled. Vilkurid.

Kusjuures eksid, pole need vaid vilkurid (ülemised siis), vaid kauged, mis täidavad paralleelselt ka vilkurite funktsiooni (paljalt vilkurite funkstioonist piisaks sellistest pisikestest, nagu alumisel).
P.S Kui oled Tartumaa inimene, siis tead kindlasti, kes on politsei püstolreporter Jürgen Puistaja ja selle Subarul on samasugused ees ja tema veel ei tohi vilkureid kasutada, vaid kõigest kaugtulesi ;)
XC90 2.4D 136KW D5, 2007 a. - Müüdud!
XC70 2.4D 136KW D5, 2008 a. - Müüdud!
Audi Q7 3.0TDI S-line, 2007 a. - Müüdud!
VW Passat Alltrack 2.0TDI 4-motion, 2014 a.
VW Passat 2.0TDI Highline, 2008 a.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist