Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas tnx » 15 Sept 2014, 09:30

Bensiinimootori sees näeb sellist asja: https://www.facebook.com/JouJaam/photos ... =1&theater
See, kas mootor kestab, sõltub hoopis muudest asjadest, kui kasutatava kütuse tüüp. Kett või kahemassiline hooratas võivad 30000 läbimise järel läbi olla ühtviisi nii bensukal kui diislil.

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas Priit_P » 15 Sept 2014, 12:18

Jaa, võib olla hullemgi vaatepilt kui välp mitmekordselt lõhki sõita ja mingit p*ska õli mootorisse valada. 10-12tuhhise välba ja täissündiga sõites kahtlen sügavalt selles vaatepildis. Aga sa võta nüüd vahelduseks mõni diiselmootor ka lahti ja siis räägime uuesti sel teemal :wink:
Ma ei tea mis muid asju Sa silmas pidasid (võiksid täpsustada), aga mootor mis 30tuhande km tagant vajab keti või hooratta vahetust on lihtsalt kehv mootor (pehmelt öeldes) ja sellist õnnetust vähegi tark inimene omale kaela ei osta. Aga nagu eespool öeldud, kõik inimesed ei ole kahjuks autoinimesed. Tuntakse rõõmu, et uus auto on õuel. Paraku ei saa tänapäeval enam autot osta nii et lähed autosalongi, vaatad et oh- lahe auto, see mulle meeldib ja selle ma ostan/liisin. Kõige enne peab hakkama kodutööd tegema. Kui palju tal võimalikke tüüpvigu on, kuhu kanti varuosade hinnad jäävad, mis on tugevad ja nõrgad küljed jne jne. Uudismudeli puhul on ost igal juhul põrsas kotis stiilis, tuleks eelistada facelifti, need on reeglina juba töökindlamad. Siis on natuke lootust saada ka auto mis kestab ja millega ei pea pool ajast remonditöökojas istuma. Kui oleksin tänapäeval dilemma ees osta kas uus auto või kuni 10a vanune, siis uue potentsiaalse plekkpruudi välja valimine oleks päris keeruline ja aega nõudev ettevõtmine. Rõhk on ju tarbimisel mitte kvaliteedis, paraku mina selle klientuuri alla ei liigitu kes iga 2-6a tagant omale uue auto liisingusse võtavad, kusjuures iga järgmine on juba uuena hullem risu kui eelmine. Okei, see viimane lõik läheb praegu natuke teemast mööda, aga tahan kokkuvõttes öelda, et sellistest autodest millel kett kestab vähem kui hammasrihm pole mõtet rääkida, sest need on NAGUNII välistatud. Lisaks sellele et nad diiselkütusel sõita võivad.

Mis puudutab amazoni postitust suure läbisõidu kohta, et pole vahet kui auto on tehniliselt korras, siis päris nii see ikkagi ei ole. Ta võib ju hetkel olla heas tehnilises korras olles 400tuhat km sõitnud. Kuid erinevate sõlmede, seega kogu auto ressurss on ju väiksem kui näiteks 250tuhat km sõitnud auto puhul. Lõpuks hakkavad ka täna korras olevad sõlmed tähelepanu ja remonti tahtma, seega olen siis mina see "õnnelik", kes sinna oma raha hakkab matma... või teen kellegi teise õnnelikuks ja müün ta maha. Üldiselt (jah, erandid teatavasti kinnitavad reeglit, kuid ei maksa arvata et igaüks meist selle erandi otsa satub) on suure läbisõiduga masinad ikkagi murede rohkemad ja kulukamad pidada.
Viimati muutis Priit_P, 15 Sept 2014, 13:07, muudetud 2 korda kokku.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas no1 » 15 Sept 2014, 13:00

Mõlemal kütusel on omad võlud ja valud, mis aastate jooksul selgeks saavad.
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

Mihkel.
Foorumi veteran
Postitusi: 817
Liitunud: 01 Nov 2009, 11:44
Asukoht: Rõuge kant
Kontakt:

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas Mihkel. » 15 Sept 2014, 20:02

Diislid suurema läbisõiduga? Järelikult peab mingi point ja väärtus seal taga olema :D
'88 760 V6 → '82 244 D24 → '97 V70 TDI → '97 S70 → '95 940 turrrbo → '04 S60 D5 → '01 V70 Bi-Fuel → '06 V70 AWD D5 → V70 2002 D5

855
142 '74

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2872
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas allan » 15 Sept 2014, 20:43

mihkelh kirjutas:Diislid suurema läbisõiduga? Järelikult peab mingi point ja väärtus seal taga olema :D


Rahaline sääst, muud midagi.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas tnx » 16 Sept 2014, 08:26

Priit_P kirjutas:Jaa, võib olla hullemgi vaatepilt kui välp mitmekordselt lõhki sõita ja mingit p*ska õli mootorisse valada. 10-12tuhhise välba ja täissündiga sõites kahtlen sügavalt selles vaatepildis. Aga sa võta nüüd vahelduseks mõni diiselmootor ka lahti ja siis räägime uuesti sel teemal :wink:


Ma seda konkreetset autot ei tunne, aga leidsin selle pildi kohast, kus pigem jäi mulje, et tegu on hästi hoitud autoga.
See, et otsepritsemootoritel sisselaskeklapid ära pigituvad, ei ole ka mingi eriline saladus. Volvo ju kasutas I gen S/V40 peal mitsubishi 2.4 GDI mootorit, mille peal märgati seda probleemi juba pea 15 aastat tagasi.

Rõhk on ju tarbimisel mitte kvaliteedis


Defineeri kvaliteet. Kas väiksem kütusekulu ja puhtamad heitgaasid, väiksemad mõõtmed ja kaal, pikem hooldevälp, madalam vibratsioon ja müratase, parem dünaamika ei ole kvaliteet?

Kuid erinevate sõlmede, seega kogu auto ressurss on ju väiksem kui näiteks 250tuhat km sõitnud auto puhul.


Eeldusel, et võrdled sama marki-mudelit. Bensumootoritel on sageli koguressurss väiksem, kui diislitel. Ehk kui mootor on tehtud kestma 150000, siis 100000 sõitnud autol on ressurssi järel veel 50000. Kui mootor on tehtud kestma 500000, siis 400000 sõitnud autol on ressurssi järel veel 100000, ehk poole rohkem.

murede rohkemad ja kulukamad pidada.


Murede rohkus ja kulu ei ole võrdelises seoses. Olen pidanud suure läbisõiduga vanu autosid, mida peab korra kuus vähemalt remontima 10€ eest. Olen pidanud ka kontrollitud ajalooga keskmise läbisõiduga autosid, millel on vaja 5-aastase perioodi jooksul teha 3 remonti a 100€ ja 1 remont 1500€ eest.

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas Priit_P » 16 Sept 2014, 10:38

Lisaks sisselaske tahmumine, õlist tilkuvad coolerid jne. :) Väga ei tahaks sel teemal peatuda ega vaielda, sest neid kärakaid on nähtud piisavalt. Ma ei väidagi, et bensukas on peale 100tuhandet km nagu tuttuus, kuid igal juhul on pada seest puhtam.

Ma ei nimetaks neid parendusi ja arendusi tingimata kvaliteediks. Selge see, et auto pole täna sama, mis ta oli 20a tagasi. Lisaks on tänapäeva autod muutunud tunduvalt turvalisemateks, mis pole üldse vähetähtis kui võtta arvesse massi, mis igapäevaselt autoga liikleb. Kahjuks on edasi arendatud toote omadused tulnud millegi arvelt ja selleks on kestvus ja kvaliteet sõna otseses tähenduses. Ei tasu arvata, et omandatud teadmistega ei osata enam pika elueaga autosid teha, ikka osatakse. Aga tänapäeva uue ärimudeli tõttu (tarbimisele suunatud ühiskond) pole neid kuigi mõistlik toota. Ja siin ongi probleem- auto on mõeldud kestma 5-10a (oleneb autost), aga ega nad siis peale seda perioodi pressi alla ju ei lähe. Peale vaadates nagu polegi autol midagi viga, edasine tarbimine saab lihtsalt olema kulukam ja probleemide rohkem. Mida rohkema elektroonika ja keerulisemate lahendustega auto, seda hullem. Täna me juba puutume selle probleemiga kokku ja ma ei taha mõelda, mis 10a pärast saab. Nii mõnigi omanik on oma mõne aasta vanuse auto vabatahtlikult maha müünud ja ostnud vanema liikuri asemele.
Pikemad hooldusvälbad võiks olla täiesti eraldi teema. Minu arust need ainult lühendavad auto eluiga ja sobivad hästi kavandiga igaks järgnevaks viisaastakuks uus auto tarbijale maha müüa. Eluaegsete aut.käigukastiõlide müüt on tänaseks juba ümber lükatud.

Ma ei tea kust Sa need numbrid võtsid, aga ma ei ole nendega päriselt nõus. Esiteks sõidab ka tänapäevane bensiiniga töötav mootor 300-400tuhat km ikka, vast rohkemgi. Oleneb omanikust ja kuidas kasutada-hooldada. Sellega ma olen nõus, et tänapäeva diiselmootor jookseb ressursi poolest pool miljonit km ära küll. Aga mitte probleemivabalt. Kindlasti on tehtud häid diiselmootoreid, jutud vanema Volvo või Mersu kestvusest pole laest võetud. Samuti mitte legendid kui pöördutakse remonti murega "mootor justkui ei tööta enam nii nagu enne". Kellal on aga 750tuhat km või rohkem. Need vanad head diislid on tänaseks enamuses juba lõhki sõidetud. Kuigi... nii palju kui ma mäletan, siis 900 seeria Volvo oli oma plokikaantega küll hädas. Pikale R6 mootorile tüüpilised hädad, vanusega koos kippusid plokikaande praod tekkima ja sealt tulenevalt muud hädad. Korraliku plokikaant oli kasutatud kujul päris keeruline leida. Võib olla on ka häid ja töökindlaid kaasaegseid diisleid, aga turul pakutavast tootevalikust selle õige üles leidmine eeldab kõva eeltööd. Kui paljud viitsivad/taipavad seda teha? Vastasel korral satud suure tõenäosusega ikka mingi õnnetuse otsa.

Suure läbisõiduga auto puhul on väga tähtis veel ka asjaolu kui palju sa ise aastas sõidad. Kui ta on näiteks peres teine auto mis saab vähest kasutamist, siis tõenäoliselt on ka kulud madalamad või suisa olematud. Keskmine läbisõit on aastas ca 20-25tuhat km. Viimast arvesse võttes mina a la 10a vanust autot, mis on 400tuhat km sõitnud, ei ostaks. Vanemaid autosid ongi/oligi odavam pidada. Lisaks olid nad ka valdavat üsna lihtsalt ja loogiliselt koostatud, nad pole tuubil täis elektroonikat ning nendega sai ka kodustes tingimustes remonti tehes edukalt hakkama. Kahjuks mida päev edasi seda vähemaks neid jääb. Uuemate autode puhul lugu enam nii lihtne pole. Proovi mõne tuttava lukkseppaga jutule saada, ta võib sulle terve päeva eredaid näiteid tuua.

Mina ei taha kedagi bensiinimootori usku pöörata või kuidagi maha teha et ta diisliga sõidab. Kui meeldib, laske edasi ja tundke elust rõõmu, ausalt. Ma lihtsalt ütlen, miks diisel mulle ei sobi ja miks ma bensukat eelistan :)
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas taavi » 16 Sept 2014, 12:40

sinu eelmise postituse esimese lause pärast kandsin oma bensuka maha ja võtsin diisli asemele :D jah, vbla (tõlkimatu rõve sõim) õli mängis rolli vms, aga tõesti, kui plaaniud auto kahekümneks aastaks osta, siis võta tutikas bensukas, millele maksadki kütusekulu lisana selle remondiarve igakuiselt kinni. samas, diisli probleemid minujaoks on jutud foorumis, mitte reaalselt kokkupuututud probleem. tõsi, võibolla liiga väike kogemus alles (250tuh km 1,9 diisliga, vw turboga ja turbota peugeot, ühega sõidan nüüd ise 90% ajast, teisega sõidab 90% ajast isa, aga vahet pole, kõik mured on teada). Veermiku, kere ja elektroonika jätaks mängust välja, see ei sõltu kütusest. Tankimise probleemi olen ka kohanud vaid siis, kui kanistritega ise lödistasin liiga palju :)
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1477
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas amazon86 » 16 Sept 2014, 12:53

Olgem faktides täpsed, R6 diisel ei ole Volvo enda toodang, vaid Volkswageni oma, esimene Volvo sõiduauto diisel on D5. Enamus 2000 alguse D5 on väga suure läbisõiduga (üle 500000 km) aga tänu kerimisele ei saa õiget numbrit kunagi teada, kuid nad ikka sõidavad.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Kasutaja avatar
ess80
Foorumi veteran
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Nov 2010, 22:16

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas ess80 » 16 Sept 2014, 19:35

Mitu päeva veidi muhelenud seda teemat lugedes ja võtan ka nüüd veidi diisli kaitseks sõna. Minu läbisõidu juures säästaks ma kütuse pealt diisel vs bensiin üle 2k€. Kui juhtimisõiguse sain, siis esimeseks autoks sain ema vana auto (turbodiisel) ning sõitsin sellega 2007-2009 lõpp, 2009-2012 oli kasutusel teise autona. Selle ajajooksul paar sillajuppi, kord aastas uus õli ja korra uus aku ning üks pisiremont (polnud diisli eripära ning naabrimees tegi tasuta ära). 2009 lõpp kuni 2012 kevad oli mul Volvo S80 bensakas, ei lagunenud palju, aga üldkulu sellega oli palju suurem (kütusekulu Volvol 8,2-8,8 sajale, diislil 5 ringis). Peale Volvot otsisin pool aastat järgmist autot, aga kuna sobiva värvi ja varustuse ning mootoriga ei leidnud, siis ostsin "ajutiseks" autoks VW Passat B5 1,8 bensiini, see raibe lagunes, kukutas hinda ja oli raske müüa (oleks olnud 1,9Tdi oleks kallimalt paari päevaga müüdud olnud).

Alates 2013 suvest sõidan tutika tööautoga (diisel) ja kasutan firma kaarti, seega säästu mulle ei ole, küll aga säästab ettevõte kõvasti kuna selle auto kütusekulu on alla 5l/100km. Tangin 50l ja sõidan sellega üle 1000km, käed diisliseks saanud ei ole, kindaid ka ei kanna.

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas Priit_P » 16 Sept 2014, 21:39

Kui on palju sõitmist, siis on diisel igati loogiline valik. Minu puhul, nagu kuskil eespool juba kirjutasin, ei ole aastane läbisõit nii suur, mis paneks mind diislite poole vaatama. Marsruut koosneb maantee/linn 60/40. 90ga sõites on kulu 6,5-7L/100km. Keskmiselt võtab auto kompuutri järgi 8,3L/100km kütust. Ma ju ei soeta endale autot, millele ma ei jõua kütust osta :) Selle peale ütleb diisli omanik, et ta eelistab raha, mille ta loodab säästa, millelegi muule meeldivale kulutada. Raha, mille ta muidu bensiipaagist alla kallaks. Kuid ega see loodetav sääst pole kunagi ette garanteeritud. Võidusõit on läbi siis kui lipp langeb. Võib juhtuda, et võidadki- teada saamiseks tuleb enne võistlus läbida. Ka bensuka puhul ei garanteeri keegi 100% edu, kuid minu valik jääb samaks.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
digimon
Kõva postitaja
Postitusi: 145
Liitunud: 12 Jaan 2014, 07:00
Asukoht: soome

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas digimon » 17 Sept 2014, 06:33

Eks see ole taas ema ja tütre teema.Aga see selleks.Mina isiklikult pooldan bensiini autot.Paljud on soetanud endale diisel auto selle,et on võimalus lihtsalt kütet saada.Kui vaadata asja teist külge ega bensiini ja diislihinna vahe pole enam nii suur,aga remondi hinnad küll. Kui võtta aastalõikkes siis diisliga hoiab raha vähe rohkem kokku.Muidugi oleneb kui palju on sõitmist.(Aga raha saab ka teistmoodi kokku hoida.Jätta mõni paariskõik vahe ja selle eest kütet ossta.Auto pole minu jaoks küll see koht kus kokku hoida mingi elamus peaks ka olema)Minujaoks on diiselautod eelkõige ikkagi tööautot pereauto on ja jääb minu elus ikkagi bensiinimasin.Ja tänapäeva uued autot on tehhtud päris säästlikuks.Elades soomes siis minu silmis on diisel mõtetu auto(pereautona),aga soomlased ikka ostavad.Siin on diislil veel omakorda tee ja liikluskindlustusele vero peal,et mida suurem mootor seda rohhkem maksad.Pole täpselt nüüd meeles tuttaval oli mb kas 3L mootoriga ja aasta vero oli 800-EUR.Virmadele on see odavam.Paljud registreerivad tavalise pikapi ka veoautoalla,et odasvamalt saaks.Eks iga üks tehhku ise oma järeldus kumb on siis kasulikum.Otseselt pole mul diislite vasstu midagi.On nii bensiini autol oma head ja vead ning vasstupidi.Kõik oleneb ikkagi sellest kuidas autot on hoitud ja hooldatud.
Lõppkokkuvõttes on ikkagi nii kõik mis paaki kallad selle kõik võtab ära .Vahet pole on siis diisel või bensiin.

tnx
Foorumi veteran
Postitusi: 2701
Liitunud: 26 Apr 2007, 08:02

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas tnx » 17 Sept 2014, 08:29

Priit_P kirjutas:Aga tänapäeva uue ärimudeli tõttu (tarbimisele suunatud ühiskond) pole neid kuigi mõistlik toota. Ja siin ongi probleem- auto on mõeldud kestma 5-10a (oleneb autost), aga ega nad siis peale seda perioodi pressi alla ju ei lähe.


Ma arvan, et kui Sa koguksid uue auto ostuks sama kaua aega raha, nagu seda tegi Su Rootsi onu (Eesti onuga ei saa arusaadavatel põhjustel adekvaatset võrdlust teha), siis saaksid ka auto, mis kestab miljon km, nagu tema Volvo 240.
Aga tänapäeval maksad uue auto eest 3x väiksema protsendi oma palgast ja siis kurdad vähest vastupidavust. Selle mõttekäigu andmed pärinevad Rootsi riigipanga avalikust statistikast, mis ütles, et 1984-2004 tõusis Rootsi keskmine palk 4x (uuemaid andmeid pole) ning autoweek.nl andmetest, mis ütlesid, et Volvo 240 maksis uuena 20k€ ja Volvo V70 II maksis uuena 40k€ - vahe 2x/20a.

Ja siis ma arvan veel, et kui Sa teeksid tänapäevasele autole hooldust 8000-10000 välbaga, nagu 20a tagasi, mitte 3x hõredamalt, nagu praegu kombeks, siis kestaksid ka tänapäevased mootorid mõnevõrra rohkem.

Ma ei tea kust Sa need numbrid võtsid, aga ma ei ole nendega päriselt nõus. Esiteks sõidab ka tänapäevane bensiiniga töötav mootor 300-400tuhat km ikka, vast rohkemgi.


Konkreetsed numbrid võtsin laest, aga näiteks seesama FB link, kus oli 150000 sõitnud bensukas, enda väike kogemus (kapremont @170000), foorumi postitused (garantii ajal bensukate remondid õlikulu või keti venimise tõttu), Opeli lubadus pakkuda eluaegset garantiid, mis tähendas 5a/160000, jne andsid mingi orientiiri. Teisalt taksod on puha diislid ja sõidavad ka uuemad masinad taksona pool milli enne müüki panekut.

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas Priit_P » 17 Sept 2014, 09:34

Vahetame siis veel natuke mõtteid. Andestust kui meil jutt siin otsesest teemast natuke kõrvale kaldub ja jutuainet saab ka auto üleüldiselt.

Mis puudutab auto ostmist, siis ma ei ostaks täna uut autot mitte kunagi, kui võtta seda sõna kõige otsesemas tähenduses. Miks? Lihtsalt ei julgeks osta. Ma peaks investeerima piisavalt suure summa, kuid põhimõtteliselt ma ikkagi ei tea, mida ma selle raha eest saan. Juba see hakkab errorit peksma. Mina üritaks oma riske maandada liisingu kaudu. Kui juhtubki, et satun rämpsu otsa, on mul võimalus temast vabaneda ilma oluliselt raha kaotamata. Kindlasti on siin ka veel mingid nüansid mida ma ei tea kuna pole olnud vajadust ühtegi masinat liisingusse võtta.
Mis puudutab vastupidavust, siis ma juba mõnda aega ootan, kes esimesena selle äriidee peale tuleb. Taasluua selline auto nagu see oli 20a tagasi, just kestvuselt ja kvaliteedilt säilitades tema praegused head omadused ning jättes hinna samal ajal mõistlikuks. Hind kindlasti tõuseks, kuid mitte sadadesse tuhandetesse. Usun, et nõudlus ületaks pakkumise. Kui Bentleyd, Rolls-Royce`d jms kvaliteetne ja eksklusiivne kraam välja jätta täna kahjuks sellise auto ostmise võimalus puudub.

Hooldusvälba suhtes oleme me ühel meelel. Ega keegi ei keela ka uuele autole tihedamini hooldust teha, kuid inimesed ei hammusta seda läbi ja lähtuvad ette kirjutatud numbritest. Tootja poolt on see minu arust alatu võte suurendada müüki toote eluea lühendamise läbi. Raha on ikka paha asi välja mõeldud, selle nimel ollakse igasugu sigadusi valmis tegema :)

Tänapäeva diisel taksodega ei sõida enam keegi aastaid või pool miljonit km + . Peale 150-200tuhande km läbimist vahetatakse nad tavaliselt välja kuna pole enam rentaabel pidada- masinad hakkavad remonti tahtma. Kuid Omega B meenutatakse sooja sõnaga siiani ja eks neid igiliikureid oli veel, W123 ja W124 Mersu näiteks.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4027
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Vaidlus: BENSIIN vs. DIISEL

PostitusPostitas taavi » 17 Sept 2014, 11:04

a miks autod tänapäeval lõpevad? sest materjali on igalepoole just niipalju pandud, kui minimaalselt ja arvutuslikult vajalik. aga kui paned igalepoole 10% metalli rohkem, siis muutub auto ka 10% raskemaks ja kindlasti tuleb ka kerekinnitused tummisema mootori kohapealt üle vaadata. Ilmselt muutub ka mootori dünaamika, kui asjad on raskemad ja vastupidavamad. Kindlasti läheb küttekulu suuremaks. Kas sa tahad osta autot, mis maksab 15-20% rohkem, samas see auto võtab ka kütust kindlasti 10-20% rohkem. Ehk summa summaarum kuus käid välja ütleme 300€ asemel 500€ kõik ainult sellepärast et tahad autot säilitada 20 aastat. Kui palju leidub inimesi, kes tahavad ühe autoga sõita 20 aastat IGAPÄEVASELT? hobiautod on hoopis teine teema, seal raha, kütus ja kilomeetrid ei loe midagi. 90 või isegi rohkem % inimesi ei huvita, mis marki autoga nad sõidavad, küll aga nad loevad raha, mis autole kuu või aasta lõikes kulub.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 29 külalist