Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Tere foorumlased!
Küsimus siis selline. plaanis autol õli vahetada ise ja mõtlen nüüd selle peale, kuidas autot sillast tõsta, et saaks eraldi pukid noolega näidatud kohtadele raamil alla panna. Autoks on S40, mis signatuuris. Seega suht madal ja selleks et sinna alla mahtuda, tuli auto päris kõrgele tõsta. Eelmine kord panin tungidele telliskivid alla, et tõstekõrgust juurde saada. Mul on ratastel tungraud ja käärtungraud, mis autoga komplektis on. Eelmine kord vahetasin niiviisi, et tõstsin siis kummaltki poolt tungidega üles ja vahetasin õli ära.
See aasta aga mõtlen, et peaks õlivahetuse tegema enda jaoks ohutumaks.
Plaanis osta splindiga pukid (Kolmjalad) ja nüüd mõtlen, et kas S40-t kannatab tõsta esisilla alt näiteks
puksiirkonksu juurest nii palju, et panen pukid alla ja lasen siis vaikselt auto pukkidele? või on selle jaoks teisi punkte?
ratastel tungraud on see tavaline 20 eurone, mis 2 tonni kannatab, et seda päris esisilla alla ma panna ei ulatu,
sest vars millega tungi tõsta ei ulatu siis välja. vaja leida kohta mis oleks eespool, aga ei väänaks keredetaili, nagu näiteks esipampri alla otse ju ei pane. Ma mõtlesin veel selle peale, et äkki ostaks autorambid, aga ma kahtlen, kas auto esipamper mitte rampi ei riiva? Auto on madal vähemasti rampide pilte vaadates jääb mulje et need on rohkem kõrgema kliirensiga autodele.
Võib-olla mõten vales suunas- algaja nagu ma olen, andke andeks.
Õlipump mis akult voolu saaks ja millega vana õli välja saada- mind ei rahulda
sest vana õlifilter vaja ka kätte saada ja uue vastu vahetada
selliste pikendustega ga vist saab ka madala auto rambi peale? nähtud videosid youtubes, saab küll peale, aga peab ettevaatlik olema, et rambilt maha ei sõidaks.
Küsimus siis selline. plaanis autol õli vahetada ise ja mõtlen nüüd selle peale, kuidas autot sillast tõsta, et saaks eraldi pukid noolega näidatud kohtadele raamil alla panna. Autoks on S40, mis signatuuris. Seega suht madal ja selleks et sinna alla mahtuda, tuli auto päris kõrgele tõsta. Eelmine kord panin tungidele telliskivid alla, et tõstekõrgust juurde saada. Mul on ratastel tungraud ja käärtungraud, mis autoga komplektis on. Eelmine kord vahetasin niiviisi, et tõstsin siis kummaltki poolt tungidega üles ja vahetasin õli ära.
See aasta aga mõtlen, et peaks õlivahetuse tegema enda jaoks ohutumaks.
Plaanis osta splindiga pukid (Kolmjalad) ja nüüd mõtlen, et kas S40-t kannatab tõsta esisilla alt näiteks
puksiirkonksu juurest nii palju, et panen pukid alla ja lasen siis vaikselt auto pukkidele? või on selle jaoks teisi punkte?
ratastel tungraud on see tavaline 20 eurone, mis 2 tonni kannatab, et seda päris esisilla alla ma panna ei ulatu,
sest vars millega tungi tõsta ei ulatu siis välja. vaja leida kohta mis oleks eespool, aga ei väänaks keredetaili, nagu näiteks esipampri alla otse ju ei pane. Ma mõtlesin veel selle peale, et äkki ostaks autorambid, aga ma kahtlen, kas auto esipamper mitte rampi ei riiva? Auto on madal vähemasti rampide pilte vaadates jääb mulje et need on rohkem kõrgema kliirensiga autodele.
Võib-olla mõten vales suunas- algaja nagu ma olen, andke andeks.
Õlipump mis akult voolu saaks ja millega vana õli välja saada- mind ei rahulda
sest vana õlifilter vaja ka kätte saada ja uue vastu vahetada
selliste pikendustega ga vist saab ka madala auto rambi peale? nähtud videosid youtubes, saab küll peale, aga peab ettevaatlik olema, et rambilt maha ei sõidaks.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7597
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Kas see pull rahaliselt ka ära tasub, osta kõik see kola, et pool töökojatundi säästa ühe vahetuse pealt? Mulle meeldis ka algul kõike ise teha, aga õlivahetus kui ebameeldiv ja ebahuvitav asi kolis suht ruttu töökotta tagasi. Isetegemisest saaks aru, kui viisakas võimalus käepärast, aga hetkel paistab, et see pole hetkeokukord.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Siis oleks mõttekam kuhugi kanal sisse visata ju Aga pildil olev nikastus tundub suht nõrk ja teravad servad võivad rehvidega üks null teha. Lihtsam kaks H tala kuskilt sebida ja otsad üles tõsta ning peale sõita.Pole vaja muretseda,et stange vastu läheb ega midagi.
G31Xdrive;Amarok,Disco4 ja paar Audit. Teoorias olen tugev.
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Tänud vastukaja eest!
Liiwaannus- Ma loen raha hetkel. Kui on valida kas õlivahetus 25-30 euro eest või teha ise, teen ise, sest õnnestus juba ühe korra. lihtsalt miks ma tungide asemel pukkide peale mõtlema hakkasin on see, et ptüi, iialgi ei tea, millal tunraud vajuda võib. splindiga post on lihtsalt selles mõttes lollikindel.
kloox- neid talasid mul pole väga püsivalt üles panna kuhugi. Youtube on õpetusi täis,
kuidas ise rampe ehitada või pikendusi teha. Ühe korra jamada (kas ise teha või osta), pärast on koguaeg omast käest võtta.
Minu meelest on tegemist elementaarse asjaga nagu majapidamises on redel , kui elad eramus- see peab olema, sest iialgi ei tea,
millal kuskile ronida vaja. Kuna ma väga auto veermiku osasid ei tunne, siis sellepärast mõtlesingi küsida, et kas keegi teab
millised detailid veermikus kannatavad tõstmist ilma, et midagi kõveraks läheks.
Ühes YT õpetuses olin näha, et mõnedel autodel on lisatõstekohad kusagil tala või käändmiku juures,
et võtad ratta alt ära või siis kõrvalt pääsed ligi, tõstad üles ja paned pukid alla ja lased auto pukkidele.
S40-t nii ei saa tõsta? Praegu on alternatiiv lihtsalt paar 500m pikkust standardset äärekivi tungidele alla panna,
saab samamoodi kõrgust juurde, ainult et siis on vist vähe kindlam, kui tellise peal.
Liiwaannus- Ma loen raha hetkel. Kui on valida kas õlivahetus 25-30 euro eest või teha ise, teen ise, sest õnnestus juba ühe korra. lihtsalt miks ma tungide asemel pukkide peale mõtlema hakkasin on see, et ptüi, iialgi ei tea, millal tunraud vajuda võib. splindiga post on lihtsalt selles mõttes lollikindel.
kloox- neid talasid mul pole väga püsivalt üles panna kuhugi. Youtube on õpetusi täis,
kuidas ise rampe ehitada või pikendusi teha. Ühe korra jamada (kas ise teha või osta), pärast on koguaeg omast käest võtta.
Minu meelest on tegemist elementaarse asjaga nagu majapidamises on redel , kui elad eramus- see peab olema, sest iialgi ei tea,
millal kuskile ronida vaja. Kuna ma väga auto veermiku osasid ei tunne, siis sellepärast mõtlesingi küsida, et kas keegi teab
millised detailid veermikus kannatavad tõstmist ilma, et midagi kõveraks läheks.
Ühes YT õpetuses olin näha, et mõnedel autodel on lisatõstekohad kusagil tala või käändmiku juures,
et võtad ratta alt ära või siis kõrvalt pääsed ligi, tõstad üles ja paned pukid alla ja lased auto pukkidele.
S40-t nii ei saa tõsta? Praegu on alternatiiv lihtsalt paar 500m pikkust standardset äärekivi tungidele alla panna,
saab samamoodi kõrgust juurde, ainult et siis on vist vähe kindlam, kui tellise peal.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7597
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Saan aru, et loed raha, aga postid maksavad, rambid maksavad ja numbrile tuleb juurde panna ka see, et kaua sa neid kasutad ja tihti õli vahetad. Lisaks tasub juurde mõelda, et kas õlivahetus on katuse all või hoovi peal.
Lühidalt mu loogika oli suht sama ja loobusin õlivahetusest kui räpasest ja ebamugavast tööst, mis suurt töökoja kulu ei tekita. Küll jätkasin aega nõudvamate asjade ise tegemisega, sest sealt säästis märkimisväärselt rohkem.
Tõsta peaks kannatama poolraami poltide alt. Tean et kodukandis rehvitöökoda tõstab kolme tungiga, kaks eest poolraami poltide alt ja kolmas tagant tungi kinnituse juurest.
Kiidan mõtet, et kui ise all püherdada, siis panna autole midagi lisaks alla. Variant on jätta masin tungile ja panna karpide alla pakud mingi 1cm vahega. Kui oeaks juhtuma, et tungilt läheb, siis pakk toetab.
Lühidalt mu loogika oli suht sama ja loobusin õlivahetusest kui räpasest ja ebamugavast tööst, mis suurt töökoja kulu ei tekita. Küll jätkasin aega nõudvamate asjade ise tegemisega, sest sealt säästis märkimisväärselt rohkem.
Tõsta peaks kannatama poolraami poltide alt. Tean et kodukandis rehvitöökoda tõstab kolme tungiga, kaks eest poolraami poltide alt ja kolmas tagant tungi kinnituse juurest.
Kiidan mõtet, et kui ise all püherdada, siis panna autole midagi lisaks alla. Variant on jätta masin tungile ja panna karpide alla pakud mingi 1cm vahega. Kui oeaks juhtuma, et tungilt läheb, siis pakk toetab.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Olen xc90 suverehvide otsingul.
Küsimus mis mõõdus peaks rehvid valima, oskab keegi nõu anda?
Hetkel lamellid 235/65 R18 kas peaks sama mõõdu valima?
Küsimus mis mõõdus peaks rehvid valima, oskab keegi nõu anda?
Hetkel lamellid 235/65 R18 kas peaks sama mõõdu valima?
- kaupz
- Foorumi veteran
- Postitusi: 1433
- Liitunud: 08 Juun 2007, 08:37
- Asukoht: Lääne-Harju vald
- Kontakt:
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Mnt detailides kirjas, äkki ka kütuseluugil ja passis.
Katsetada võid muid ka kui isu on.
Kui 235/65 R18 vastu ei käi siis miks mitte.
235/65 R17 99H
235/60 R18 103V
235/60 R18 99H
Liiga kitsas pole ka hea.
Ise panin 7,5" velje peale 205mm laia/kitsa ja jäi natuke baranka, punnis ja servad vajuvad natuke justkui mustrist laiemalt vasta maad.
Katsetada võid muid ka kui isu on.
Kui 235/65 R18 vastu ei käi siis miks mitte.
235/65 R17 99H
235/60 R18 103V
235/60 R18 99H
Liiga kitsas pole ka hea.
Ise panin 7,5" velje peale 205mm laia/kitsa ja jäi natuke baranka, punnis ja servad vajuvad natuke justkui mustrist laiemalt vasta maad.
- Tuuletallaja
- Foorumi veteran
- Postitusi: 503
- Liitunud: 25 Okt 2009, 21:53
- Asukoht: Faeht/Reval
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Õuepeal isetegemiseks olen kasutanud garaažitungi, selle all ~3mm terasplaati, et tung ilusti sõidaks ning ohutuse mõttes vastasnurgas tõkiskingi. Saab tasasel maal hakkama küll, kui ühest nurgast parasjagu tõsta. Tõsi, kunagi 7-sajasel siduriga nikerdades otsisin aia tagant loodusliku lohu, kus oleks mugavam pikemalt matil peesitada ja käed ümber kardaani "Vanu ja kobedaid" teha.
- SvenR
- Foorumi veteran
- Postitusi: 893
- Liitunud: 19 Dets 2012, 09:50
- Asukoht: Võrumaa, Rõuge vald, Pältre 53 812 626
- Kontakt:
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Kodus kruusasel hoovil alles reedel vahetasin tunniga 2 V70 D5 P2 mootoriölid ära. Seda ka varasemalt tehtud, madala auto puhul olen söitnud 1 ratta klotsile et tung alla mahuks. Korraliku tungiga on lihtne ja ohutu aga vahest olen ka 3T puki julgestuseks alla pannud kui veits vihmasem periood on olnud. Selja alla kasutan hetkel varuosa Saab 93 pagassist vöetud pagasimatti. Lihtsalt tuleb vaadata kus asub punn karteril ja vastavalt sellele ka tung asetada
Korra käis 99 Voyageri diisli manu kast maas päevaga 2x ning samamoodi kodus hoovis kruusal, Saab 93 tagasilla vahetus sai ka tehtud. Kui on tahtmist ning veidikenegi fantaasiat siis saab suht köik kodus tehtud, lihtsalt vaata mis kodus olemas
Korra käis 99 Voyageri diisli manu kast maas päevaga 2x ning samamoodi kodus hoovis kruusal, Saab 93 tagasilla vahetus sai ka tehtud. Kui on tahtmist ning veidikenegi fantaasiat siis saab suht köik kodus tehtud, lihtsalt vaata mis kodus olemas
Volvod Eesti kagunukas:2x P26 V70 D5244T M56+AW55-50 SN, V50 D5244T8 AW55-50 SN
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal
FB Volvokodu Vida Dice ja KKL VOL-FCR abi Võrumaal
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
XC'l oleks vaja juhi istmepadi või lihtsalt kate ära vahetada. Millised variandid on? Kas sobib teise auto pealt kõrvalistuja tool/padi/kate?
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006
XC70 D5 2006
- ants
- Foorumi veteran
- Postitusi: 4757
- Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
- Asukoht: Kunda taga metsas 5111459
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Oma seitsmesel vahetasin juhi istme katte kõrval istuja katte vastu, ka seljatoe.
Kõik sobis, ainult ristselja tugi tuli teistpidi keerata, nüüd nupp paremal.
Kõik sobis, ainult ristselja tugi tuli teistpidi keerata, nüüd nupp paremal.
745 GL ´91; LR90 ´87.
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Oldschool79 kirjutas:Tere foorumlased!...
Ehk midagi analoogset ehitada? Siis pole muret, et tõstes midagi ära väänab või auto peale kukub. Tuleb tunduvalt odavam, kui poerambid ja kliirens ei tohiks samuti probleem olla..
https://www.youtube.com/watch?v=9Aoiz5rhqE0
boxy, but good.
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
mul on 2 õunapuu pakku sellejaoks, tungiga auto üles ja viskan poolraami poltide alla. Kindel ja turvaline ja tundub tummisem kui need odavad splindiga pukid.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67
- Oldschool79
- Kreisi postitaja
- Postitusi: 406
- Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
- Asukoht: Rakvere
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Tere! Tänud kõigile vastajatele. Ma vaatasin seda videot, aga selleks, et analoogsel kujul piisavalt kõrget rampi ehitada, on rohkem laudmaterjali vaja. Ma tahan minimaalselt 36-38cm kõrgust, sest siis saab arvestada juurde auto kliirensi esiosal ja nii saaks kokku ca 45cm tööruumi auto alla pugemiseks ja toimetamiseks. Sellise madala rambiga ei ole mugav õli vahetada. ei ole mõeldav et auto kere ja enda keha vahel üldse ruumi ei ole.
Tehniliselt teostatav, eks vaatab siis.
Vaatasin erinevaid videosid poolraami kinnituste kohta. Ja nüüd otsisin üles ka S40 poolraami pildi. Küsimus targematele:Kas poolraami osas tasub üles tõsta äärmise tala poltidest (raami osad mis välja ulatuvad) ja kinnituvad kere külge? Või alumistest, kuigi alumised punktid on vist mootori ja muude agregaatide kinnituspunktid? Äärmistesse peaksin vist ikka tungiga ligi pääsema ilma et tungi tõstetoru lühikeseks jääks. Pilt:
Tehniliselt teostatav, eks vaatab siis.
Vaatasin erinevaid videosid poolraami kinnituste kohta. Ja nüüd otsisin üles ka S40 poolraami pildi. Küsimus targematele:Kas poolraami osas tasub üles tõsta äärmise tala poltidest (raami osad mis välja ulatuvad) ja kinnituvad kere külge? Või alumistest, kuigi alumised punktid on vist mootori ja muude agregaatide kinnituspunktid? Äärmistesse peaksin vist ikka tungiga ligi pääsema ilma et tungi tõstetoru lühikeseks jääks. Pilt:
Viimati muutis Oldschool79, 28 Apr 2020, 18:11, muudetud 1 kord kokku.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM
- Liiwaannus
- Foorumi veteran
- Postitusi: 7597
- Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
- Asukoht: Saue
Re: Volvo küsimused aka totrad volvoküsimused
Vaatasin kärmelt, tema puidumaterjali saaks kätte 15 euriga, su kõrguse jaoks vb nats rohkem vaja, vb mitte, su masin kõrgem ja saaks järsema nurga teha. Maks. 20 euri puit pluss 5 euri kruvid., Millest osa jääb järgmist meisterdust ootama.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 23 külalist