Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas ddig » 23 Okt 2014, 20:10

Ma ilmselt oma esimeses postituses kasutasin mingeid kujutlusvõimet käivitavaid termineid esiveolise käitumise kohta. Hiljem ka täpsustasin üsna põhjalikult.

Kui mõni liikleja ei ole märganud, siis on enamus Eesti (ja Läti ja Leedu ja Soome ja Rootsi) teedest suuremate või väiksemate vaaludega, mis tingitud teekatte kulumisest ja/või vajumisest.

See tähendab, et enamus autosid, alustades esiveolistest, käituvad sellistel teedel vähem või rohkem rahutult. Mõtetult laiade rehvidega autodest parem ei räägigi. Hea tagaveoline, mida Volvo kindlasti on, käitub ka üsna suurte vaaludega teel väga rahulikult.

Lühidalt: esiveolistel on kalduvus rohkem "teed otsida" kui tagaveolistel. Hea tagaveolise roolist ümber istudes on häiriv, et autot peab kogu aeg roolima = kogu aeg peab roolist kinni hoidma, et auto suunda ei muudaks ka ühtlasel sõidul. See ei tähenda, et peab tohutut jõudu kogu aeg rakendama või kahe käega roolist kinni hoidma.
Intensiiivne kiirendamine, möödasõidud vaaludega teel toovad aga selle puuduse väga teravalt esile. See ei ole minu isiklik kriitika vaid see on elementaarne know-how autondusest huvituva inimese jaoks. Eeldusel, et suudetakse asja ka objektiivselt hinnata.


Meelevaldselt lisati võrdlusesse ka neliveolised autod. Juhiksin siinkohal tähelepanu, et pideva või sisselülitatud neliveo puhul jaguneb mootori jõud võrdselt nelja ratta vahel. Ühe vedava silla puhul aga kahe ratta vahel. See on ka peamine põhjus, miks neliveoline auto libedal turvalisem on, sest jõulibisemise tekkimiseni saab oluliselt rohkem koormust rakendada.
Ehk siis neliveolise auto puhul on sümptomid sarnaste võimsuste juures oluliselt väiksemad kui esiveolise auto puhul.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas KuldarA » 23 Okt 2014, 20:18

Vaaludel rooliga tõmblemine ei sõltu enam auto veoskeemist. Võttes(eeldades, et on olemas) sama kere, rataste jms autod, mille erinevus ainult veoskeemis, siis ühtlaselt sõites(mitte viimast võttes) ei vehi Sa ühe auto roolis rohkem, kui teise roolis.

Usun, et uue S80 roolis 16''-17'' velgedega ei vehi vaaludes rohkem, kui Su 900-sega. Kui aga panna mõlemale juba suuremad veljed laiemate rehvidega alla, siis hakkab mõlemaga rohkem vehkima.

See, aga kui suured veljed, keegi oma autole paneb ei sõltu auto vanusest.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas ants » 23 Okt 2014, 20:24

Peres on nii 55-se profiiliga esiveoline, 65-ne tagaveoline, kui ka 75-ne pidev neliveoline.
Mida madalam profiil, seda enam ta otsib pikkivaaludes teed.
745 GL ´91; LR90 ´87.

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas KuldarA » 23 Okt 2014, 20:31

ants kirjutas:Peres on nii 55-se profiiliga esiveoline, 65-ne tagaveoline, kui ka 75-ne pidev neliveoline.
Mida madalam profiil, seda enam ta otsib pikkivaaludes teed.



Jah, seda ma ka mainisin eelmises postituses. Auto vanuse või veoskeemiga see paraku aga seotud pole, millise profiiliga keegi rehve alla paneb..

Mu viimasel tagaveolisel oli 245/40 R18 rehv ja otsis päris isuga teed. Just täna hommikul sõitsin 195/65 R15 rehviga esiveolisega, mis Tallinna suurepärastel tänavatel mind üldse rooliga vehkima ei pannud, õhtul tegin tiiru 225/50 R17 rehvidega nelikveolisega ja tollel mõnes kohas oli vaja korrigeerida.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
smurf
Foorumi veteran
Postitusi: 1261
Liitunud: 18 Aug 2010, 11:49
Asukoht: Tartu

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas smurf » 23 Okt 2014, 21:11

ants kirjutas:
Minu tagaveolisel ei ole ei ABS ega veojõu kontrolli.
Kui ma temaga kohalt põhjagaasiga ja plokkissillaga
ära lähen siis ta sõidab sinnapoole kuhu rool suunab.
Esiveolisel hakkab veojõukontroll pidurdama läbilibisevat
ratast, hakkab teine vedama/läbilibisema, pidurdatakse
seda ratast.
Kui vasak ratas libiseb, keerab rool vasakule, kui parem,
keerab rool paremale. Sellest rooli vibamine.


See nüüd küll aus võrdlus pole. Võrdlema peaks ikka sel juhul samasuguse varustusega autosid. ABSita esoveoline, millel veojõukontroll välja lülitatud ja esisillas plokkdiffer. Ei tohiks see esiveolise rool ka siis midagi tõmmelda.

Üldiselt ei ole minu mõte siin kellegagi vaielda ega kellegi maailmavaadetes kahelda ega neid mõjutada. Tagavedu on tore jne, aga lihtsalt lugeda, missugune atleet peab olema, et esiveolisega sõita on imelik.. Või peaks seda võtma hoopiski komplimendina enda füüsilise vormi kohta. Võibolla asi mingites harjumustes või jumalteab, mis nõudlikkuses kinni.. Olen enda kupee mugavusega väga rahul. Nii mõndagi teise autosse istudes võtab seest kõhedaks.

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1483
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas amazon86 » 23 Okt 2014, 21:30

Tuleb ikka auto sillad enne korda teha ja valida teeoludele vastavad rehvid, siis ei kisu kuhugi. Vahepeal sai S60 17" 225 laiade ratastega ringi vuratud, no Tallinna "rõõmuteedel" jubedus kuubis, nädala pärast kruvisin 16" 205 alla tagasi ja mõnus kulgemine tagasi.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

Kasutaja avatar
ants
Foorumi veteran
Postitusi: 4760
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:15
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas ants » 23 Okt 2014, 21:38

amazon86 kirjutas:Tuleb ikka auto sillad enne korda teha ja valida teeoludele vastavad rehvid, siis ei kisu kuhugi. Vahepeal sai S60 17" 225 laiade ratastega ringi vuratud, no Tallinna "rõõmuteedel" jubedus kuubis, nädala pärast kruvisin 16" 205 alla tagasi ja mõnus kulgemine tagasi.


Ja kui sinna paned veel 195/65x15, siis :D
745 GL ´91; LR90 ´87.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas ddig » 23 Okt 2014, 21:47

KuldarA kirjutas:Vaaludel rooliga tõmblemine ei sõltu enam auto veoskeemist. Võttes(eeldades, et on olemas) sama kere, rataste jms autod, mille erinevus ainult veoskeemis, siis ühtlaselt sõites(mitte viimast võttes) ei vehi Sa ühe auto roolis rohkem, kui teise roolis.

Usun, et uue S80 roolis 16''-17'' velgedega ei vehi vaaludes rohkem, kui Su 900-sega. Kui aga panna mõlemale juba suuremad veljed laiemate rehvidega alla, siis hakkab mõlemaga rohkem vehkima.

Ma ei tea kas on küsimus selles, et paljud inimesed tajuvad autot kardinaalselt erinevalt (mõni võib sõita kõverate rehvide/velgede/piduriketastega autoga ja öelda, et ta ei saa küll aru, et midagi vibreeriks) või selles, et mingid muud omadused on lihtsalt niivõrd palju olulisemad kui mugavus (viimane aetakse sageli segamini lisavarustusega, mis ei tee veel autoga pika maa sõitmist mugavaks). Siinne vestlus on hetkel muutunud igal juhul üsna mõtetuks, sest vastus probleemi kirjeldusele on, et probleemi ei ole :)

Eespool mainitud minu isa S80-le sai peale ostmist koheselt 16" rehvid paigaldatud ja autol all olnud 17" ersatsveljed (mingid tuumaägedad R-i replica vms saast) said müüjale tagastatud, sest nendega oli vaatamata kvaliteetstele rehvidele auto üsna talumatult ebamugav. Veel enne proovisin, et ehk mahub 15" velg alla aga kahjuks ei mahtunud. Kaotuse kompenseerimiseks sai veel eksperimenteeritud üks aste kõrgema profiiliga rehve (205/60R16) aga ega sellega otseselt imesid ei teinud.

KuldarA kirjutas:Auto vanuse või veoskeemiga see paraku aga seotud pole, millise profiiliga keegi rehve alla paneb..

Kahjuks on seal väga otsene seos, sest autode massid on kasvanud ja nagu ka eespool toodud näide, siis trend on selline, et autod "nõuavad" üha suuremaid velgesid, mis tähendab automaatselt madalamat rehviprofiili (ja suuremat laiust) ning see kõik annab autole "suurepärased kurvisõiduomadused" ja "sellise mõnusa sportliku olemise" jne jne aga kahjuks tuleb see kõik mugavuse, suunastabiilsuse, veeremüra ja vastupidavuse arvelt.

See on ka peamine põhjus, miks ma ei suuda omale uute autode seast midagi mõistlikku välja valida - lihtsalt ei ole midagi võtta. Plusse ja miinuseid kõrvutades jõuan ikka ja jälle selle juurde, et kas ikka on vihmasensori ja keyless süsteemi pärast mõtet osta omale sõiduk, mis lõppkokkuvõttes ikka kehvem on kui mu praegused autod.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas KuldarA » 23 Okt 2014, 23:04

Eespool mainitud minu isa S80-le sai peale ostmist koheselt 16" rehvid paigaldatud ja autol all olnud 17" ersatsveljed (mingid tuumaägedad R-i replica vms saast) said müüjale tagastatud, sest nendega oli vaatamata kvaliteetstele rehvidele auto üsna talumatult ebamugav. Veel enne proovisin, et ehk mahub 15" velg alla aga kahjuks ei mahtunud. Kaotuse kompenseerimiseks sai veel eksperimenteeritud üks aste kõrgema profiiliga rehve (205/60R16) aga ega sellega otseselt imesid ei teinud.


Ise pean S80 225/50 R17 rehvi täitsa mõistlikult mugavaks ja väiksemat velge ilmselt ei paneks. Eks see vast ka maitseasi, aga ma ise jäikuse fänn igapäeva sõidukil pole

Kahjuks on seal väga otsene seos, sest autode massid on kasvanud ja nagu ka eespool toodud näide, siis trend on selline, et autod "nõuavad" üha suuremaid velgesid, mis tähendab automaatselt madalamat rehviprofiili (ja suuremat laiust) ning see kõik annab autole "suurepärased kurvisõiduomadused" ja "sellise mõnusa sportliku olemise" jne jne aga kahjuks tuleb see kõik mugavuse, suunastabiilsuse, veeremüra ja vastupidavuse arvelt.


Kui jälgid, siis rataste diameetrid ka ajas suurevad ja tänapäeva auto 16-17'' velgedega on sama profiiliga mis 20a vana 14-15'' veljega.

See on ka peamine põhjus, miks ma ei suuda omale uute autode seast midagi mõistlikku välja valida - lihtsalt ei ole midagi võtta. Plusse ja miinuseid kõrvutades jõuan ikka ja jälle selle juurde, et kas ikka on vihmasensori ja keyless süsteemi pärast mõtet osta omale sõiduk, mis lõppkokkuvõttes ikka kehvem on kui mu praegused autod.


Sinu poolt paar lehte tagasi mainitud uus A8(D4). Sai suvel üks selline just toodud. Suvel olid all 265/40 R20 veljed, mis minu jaoks olid väga mõnusad, kuna koostöös mugava õhkvedrustusega oli kulgemine väga sujuv, ka Tallinnas. 265 laius nagu ma avastasin ka oma xc90 peal(kuigi seal oli 275/40 R20) ei rebi rööbastes huvitavalt kombel üldse nii palju kui näiteks 205-245 laiusega rehvid. Ilmselt läheb rehv juba piisavalt laiaks. Igatahes A8 juurde tagasi tulles, sellele ostis mu klient talveks alla 18'' veljed, millele tehas on ette näinud 235/55 R18 rehvid, mis on juba päris mõnusalt kõrge profiiliga, mis teeb rööbastes sõitmise mõnusaks ja koos auto baasvarustuses oleva õhkvedrustusega sõidad ilmselt nagu pilve peal, mis nagu ma aru olen saanud, on Sinu jaoks väga hea.

Kui 4wd pole see, siis saad võtta tagaveolise uue S-klassi või 7-seeria, neil peaks ka rehvimõõdud samasse auku olema.
Viimati muutis KuldarA, 23 Okt 2014, 23:25, muudetud 1 kord kokku.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2874
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas allan » 23 Okt 2014, 23:14

Kuldar, su S80 alla ei mahugi väiksem velg kui 17", sest see on tehasest tulnud mõttetult efektiivsete piduritega.
Su auto oleks poole parem, kui saaks 14" 175 laiusega rattad alla.
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas KuldarA » 23 Okt 2014, 23:25

allan kirjutas:Kuldar, su S80 alla ei mahugi väiksem velg kui 17", sest see on tehasest tulnud mõttetult efektiivsete piduritega.
Su auto oleks poole parem, kui saaks 14" 175 laiusega rattad alla.



Võimalik :D Minu jaoks on 17'' piisavalt mugav olnud, nähes samas mõistlikult hea välja, et pole uurinudki, kas pisem velg läheks alla.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
Volvo75
Foorumi veteran
Postitusi: 3323
Liitunud: 02 Okt 2005, 14:29
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas Volvo75 » 24 Okt 2014, 13:37

Mu S70nel vajaks esisild kindlasti korralikku hooldust, all on 225/40R18, sõitnud äkki 10 000km.....kuhu see auto nüüd ennast veab või mis? Kas tõesti sõidan liikuva jõusaaliga ringi nii, et ise ka aru ei saa? Talvekad on 225/45 R17....no ei ripu selle rooli küljes...
Siinse tagaveoliste loogika järgi peaks kasutaja Rasmus(S80) oma 20tollistega selline lihasmägi olema, et kui Kiivikas teaks siis riputaks kangi esimesel päeval varna.

Kerge kõrvalepõige:
Kõige ägedam oli, et käisin reaalselt jõusaalis üle pika aja ja tõesti keha korralikult kange(valus) järgmisel päeval(nüüd saan ka aru milline see raske elu uuemate S80 meestel on) ja juhtumisi pidin üht 200st liigutama...no tee mis tahad, lingid nii seest, kui väljast käivad nii raskelt, et sure või valudesse. Jõusaal ja 200ne ei matchi kohe üldse.
Pilt
Twin Towers Of The World Trade Center

Kasutaja avatar
arvin33
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 21 Aug 2006, 17:53
Asukoht: Pärnu

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas arvin33 » 24 Okt 2014, 14:08

Olen 6.a. sõitnud Arrakis velgedega(suvel), millel peal rehv 225/50R17, pool sellest llgen. 960 ja teine pool S80-ga ja ei olnud eriti märgata veoskeemi vahet juhitavusele. 960 oli trassil palju stabiilsem kui standard rehviga(195/65R15) ja sõidumugavus oli ok. Seda,et esiveoline oleks olnud närvilisem sama veljega? Ei, kindlasti mitte! Vahe tuleb siis kui 2,9 mootorile rängalt pähe anda, siis tahab ta ikka otse minna, jutt siis S80-st. Nii, et antud mõõdus rehv ja 17 tolline velg ei mõju mugavusele kindlasti tapvalt ja jutt siis nendest autodest ja veoskeemidest. Iseasi kui rehv on 50-st madalam,sel juhul ei vaidle, kuna madalamat rehvi ei ole kasutanud ja mugavuse mõttes ei kasuta ka.

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas KuldarA » 24 Okt 2014, 14:08

Volvo75 kirjutas:Siinse tagaveoliste loogika järgi peaks kasutaja Rasmus(S80) oma 20tollistega selline lihasmägi olema, et kui Kiivikas teaks siis riputaks kangi esimesel päeval varna.



Rasmusel nelikvedu, mis stardi ajal 50:50, et tema on erand :D Aga ilgelt ebamugav auto kindlasti :D
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
Volvo75
Foorumi veteran
Postitusi: 3323
Liitunud: 02 Okt 2005, 14:29
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas Volvo75 » 24 Okt 2014, 14:27

KuldarA kirjutas:
Volvo75 kirjutas:Siinse tagaveoliste loogika järgi peaks kasutaja Rasmus(S80) oma 20tollistega selline lihasmägi olema, et kui Kiivikas teaks siis riputaks kangi esimesel päeval varna.



Rasmusel nelikvedu, mis stardi ajal 50:50, et tema on erand :D Aga ilgelt ebamugav auto kindlasti :D



Ai kurja jah, my bad :) No nii või naa need S80ned pidavat vägisi tahtma teelt minema sõita. Aga need on need tänapäeva inimesed....hoiame ja higistame seda uue Volvo kanget rooli kasvõi kogu perega, aga peaasi, et auto ümar, sile ja kaasaegne. Some peoples children :D
Pilt
Twin Towers Of The World Trade Center


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 41 külalist