Naast vs lamell

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
arulage112
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 24 Mär 2013, 13:57
Asukoht: Tallinn-Jõgeva

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas arulage112 » 21 Veebr 2017, 21:32

Toimub nagu usu muutmine siin :D
Mõni sõidab lamellrehviga, mõni sõidab naastrehviga, eelmine aasta oli teema kus osad panid aastaläbi suverehviga :D Igaüks las sõidab sellega millega tahab (suverehve talvel ei poolda siiski), pole vaja siin hakata meeleheitlikult pingutama, et keegi pööraks nüüd lamelli usku või hoopis naastu usku :D

Naljakaks muutub kui lamelli pooldajad kui ühest suust kuulutavad et ainult lamell on hea ja "naast on pask" ja naastu pooldajad vastupidi :D igaüks valib omale rehvi ju vastavalt rahakotile, võimalusele, sõidumaneeridele, trajektoorile, sõitjatele (kas sõidab elukaaslane sama masinaga või värskelt juhiloa saanud lapsed). Kui ma tunnen ennast kindlalt naastrehviga sõites siis las ma tunnen niimoodi. Kui lamellidega sõitjad ja nende lähedased tunnevad mugavamalt lamellrehviga sõites siis las nad sõidavad lamellrehvidega :D

Vägisi tuleb peale tunne et kui mingi kokkutulek toimuks siis pooled annaks üksteisele vastu lõugu :D
Viimati muutis arulage112, 21 Veebr 2017, 22:03, muudetud 1 kord kokku.
Audi 100 2,3 1994 a - Müüdud
Audi A6 1,9 TDi 1997 a - Müüdud
Volvo V70 P2 D5 2005 a - Müüdud
Volvo V70 P3 2.4D 2007 a - Müüdud
Volvo V60 II D4 2019 a

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Tanel313 » 21 Veebr 2017, 21:52

Palun tsiteeri konkreetset seda postitust, kus keegi ütles, et "naask on pask"!

Sõda sai alguse sellest, et isikud, kes ei oma mingit ettekujutust, mida endast kujutab tänapäevane lamell, hakkasid rääkima, kuivõrd kehva on lamellrehv talvel sõiduks ning sedamoodi sead sa oma pere ohtu jms bs. Ma ei arva, et ma oma perest vähe hoolin, kui neid uute korralike lamellrehvidega autos sõidutan.

Kasutaja avatar
arulage112
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 24 Mär 2013, 13:57
Asukoht: Tallinn-Jõgeva

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas arulage112 » 21 Veebr 2017, 22:37

Muutsin ära naask on pask ja panin selle jutumärkidesse. See oli pigem võrdlus pada sõimab katelt.
Mul on näiteks nii et tööautol on all Hankooki lamellrehvid ja isiklikul masinal on Sava naastrehvid. Masinad on küll erinevas kaalujaotuses (Auris-Volvo V70) ja ma ei tea mitu hooaega need lamellid juba vuranud on, aga mustrit on lamell vs naast samapalju ja vannun käsi südamel, et kui ikka on jää maas (nagu täna hommikul), siis on lamellidega päris palju uisutamist võrreldes naastudega (pidin täna hommikul mõlema masinaga korteri ees korda mööda sõitma kiilasjää peal). - Võib-olla on halb võrdlus, aga mis sest ikka :) Kuival asfaldil on samas lamellil kindel eelis :)
Audi 100 2,3 1994 a - Müüdud
Audi A6 1,9 TDi 1997 a - Müüdud
Volvo V70 P2 D5 2005 a - Müüdud
Volvo V70 P3 2.4D 2007 a - Müüdud
Volvo V60 II D4 2019 a

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 872
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas 164 » 21 Veebr 2017, 22:43

arulage112 kirjutas:Mul on näiteks nii et tööautol on all Hankooki lamellrehvid ja isiklikul masinal on Sava naastrehvid.

Kui viitsimist on, vaata mis tootmisajad on ning palju mustrit kummalgi, äkki ka mudelid.

Kasutaja avatar
Risu
Foorumi veteran
Postitusi: 608
Liitunud: 07 Apr 2015, 14:06
Asukoht: Paide

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Risu » 21 Veebr 2017, 23:21

Naastumehed proovige järgmine talv või siis kui uusi rehve vaja lamellid ära ja vaatame kas teie arvamus lamellide kohta muutub. Ma ei saa aru mis point on raiduda, et lamell on pask kui ise sõitnud pole.
888BFF

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2232
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas volvo245 » 21 Veebr 2017, 23:32

Kust selline jutt, et pole söitnud?
Krt ma uisutan igapäev nende lamellidega (70% tööautodest) just jää peal!
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
no1
Foorumi veteran
Postitusi: 2172
Liitunud: 19 Juun 2010, 22:01

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas no1 » 21 Veebr 2017, 23:49

Mina olen tarbinud erinevaid tipp naastrehve ja nüüd on 'tipp" lamellid. Kõik on lamelliga super, kuni tuleb "jää". Seoses sellega on kahetised mõtted tuleviku osas.
854 T5-R 1995
XC70 D5 2006

Ott09
Foorumi veteran
Postitusi: 655
Liitunud: 23 Aug 2012, 16:08

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Ott09 » 21 Veebr 2017, 23:52

Päris naljakas lugeda. Nagu isikliku au pihta käiks erutuvatel kirjameestel :D
2012-2014 1997 v70 2,5 tdi müüdud
2014- 2016 2003 v70 d5 pestav edition :) müüdud
2016- 2024 2009 xc70 heico sportiv müüdud
2023- 2024 2014 v60 4x4 d4 müüdud
2024-..... xc90 2017 (My2018) d5

Kasutaja avatar
Risu
Foorumi veteran
Postitusi: 608
Liitunud: 07 Apr 2015, 14:06
Asukoht: Paide

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Risu » 22 Veebr 2017, 00:18

volvo245 kirjutas:
Risu kirjutas:Naastumehed proovige järgmine talv või siis kui uusi rehve vaja lamellid ära ja vaatame kas teie arvamus lamellide kohta muutub. Ma ei saa aru mis point on raiduda, et lamell on pask kui ise sõitnud pole.

Kust selline jutt, et pole söitnud?
Krt ma uisutan igapäev nende lamellidega (70% tööautodest) just jää peal!


Ma ei mõelnudki kõiki, kuid mõned muudkui raiuvad siin, et lamell pask kui ise sõitnud pole.
888BFF

Kasutaja avatar
arulage112
Kreisi postitaja
Postitusi: 319
Liitunud: 24 Mär 2013, 13:57
Asukoht: Tallinn-Jõgeva

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas arulage112 » 22 Veebr 2017, 08:01

Nii, sai siis hommikul auto ümber tiir tehtud ja tegin Hankookile ülekohut, Bridgestone on hoopis (ei tea miks nii valesti meelde jäi). :D
Tööautol lamellrehvid - Bridgestone Blizzak. 205/55R16 - DOT 2012 - mustrijääk ca 6-7mm
Isiklikul autol naastrehvid - Sava Eskimo stud. 205/60R16 - DOT 2013 - mustrijääk ca 6mm. (naaste puudu ca 3-4 tk/rehvi kohta)

Kuna mõlemad rehvid on juba üsna vanad (mustrit on ja muster on pehme), siis enda kogemuste põhjal ütlen et jää peal on naastul parem pidamine, asfaldil aga lamellil parem pidamine. Ei välista et see võib olla ka auto massist tingitud erinevus.
Audi 100 2,3 1994 a - Müüdud
Audi A6 1,9 TDi 1997 a - Müüdud
Volvo V70 P2 D5 2005 a - Müüdud
Volvo V70 P3 2.4D 2007 a - Müüdud
Volvo V60 II D4 2019 a

TheKris79
Kõva postitaja
Postitusi: 169
Liitunud: 24 Sept 2015, 12:41

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas TheKris79 » 22 Veebr 2017, 10:00

Huvitav lugemine siin.
Pole kah tea mis vaidleja ja proovin seda mitte ka alustada aga kuna lugesin kogu selle 6 leheküljelise jutu ära ja ei saanud miskit mainimata jätta.

Olles nüüd 5 aastat kesk-rootsis elanud ja väga palju skandinaavias ja kesk-euroopas ringi sõitnud (seda ka enne, kui rootsi kolisin), siis tahtmatult jääb mulje, et eestis on inimestel meeletu probleem selle teehooldusega. Aru ma ei saa, mida inimesed ootavad, kas tõesti peab tee olema miinus kraadide ja lumega puhas kui beebi pepu, et kogu aeg hõõrutakse seda teehoolduse jama igal pool.
Kodukoha ümber on ainult põhimaantee mingil moel lumest puhastatud aga absoluutselt kõik muud teed on lumesajust alates kuni sulamiseni sellised nagu loodus need vormib ja ei ole veel kuulnud kedagi nurisemas päevast päeva. Sõidetakse nii lamelli, kui ka naelaga ning pole veel märganud nende 5 aasta jooksul rohkem kui 4 autot kraavis ning see 1 kelle teepeale sikutasin uskuge või mitte oli naeltega (tõmmasin teise teele oma lamellidel linnamaasturiga eelmisel talvel).
Lisaks arvan ise, et sellistes oludes kestavad mõlemad rehvi tüübid vähemalt 3 talve rahulikult, kuna ei ole seda kulutavat pinnast - puhast või sitast asfalti.

Olles sõitnud mõlema rehvi tüübiga, siis isiklikult olen valinud lamellid mõlemale autole puhtalt seetõttu, et esiteks ei saa naelaga kesk-euroopas sõita, nael ei luba normaalseid kiiruseid arendada, üle 140ne sõites on teatud vibra tunda autos ning lisaks on parajalt lärmakas ja mulle vastupidiselt nii mõnelegi naeltega sõitvale foorumlasele jätab just naelaga asfaldil oleval kiilasjääl sõitmine sellise tundetu graanulite peal sõidu tunde. Samas ei laida ka naela maha lihtsalt minule on ta vajaduste tõttu ebapraktiline.

Väiksel autol on mul Michelin Pilot Alpin PA4 kesk-euroopa lamellid, et saaks saksas kiirteel põhjagaasi harrastada ja siiani pole veel ka -20 kraadises lumistel ja jäistes oludes hätta jäänud, kuigi jah sellistes oludes pole nad suurt väärt. Sellele naelte paigaldamine jätab raha peale vihastamise tunde, sest siis peaks iga aasta uusi rehve vaatama (autot ostes olid kaasas 1 talve ja 3000km läbinud naelad millel ainult pooled naelad veel alles olid ning tegu nokiani kallite rehvidega). Praegused tugeva seguga lamellid kestavad ütlemata hästi - 20 tuh 2 talvega ja nüüd alles hakkavad avanema.
Suurel autol on Michelini viimased põhja-euroopa lamellid ja pole ka nendega hätta jäänud (teist talve).
Erinevatel rendikatel on naelad all olnud seega on kogemust üksjagu ka naelaga ning pole kah probleeme olnud.

Kokkuvõttes on selline vaidlus suhteliselt mõttetu mu arvates, sest igaüks vast valib oma meeleheaks sellise rehvi mis teda rahuldab aga et siis hakata seda igal võmalikul moel ainsaks võimaluseks kuulutama teistele ei tundu eriti mõistlik.
Head kulgemist kõigile ja sõitke sellise rehviga mis teid rahuldab ja teel hoiab.
2016 XC90 First Edition D5
2012 XC90 D5 R-Design
2014 S60 T6 R-Design

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Priit_P » 22 Veebr 2017, 10:39

Üldiselt on nii, et igaüks loeb, näeb ja kuuleb siin täpselt seda mida ise õigeks peab ja näha tahab ning see natuke häirib kuna ma ei viitsi siia ühte ja sama asja kogu aeg kirjutada ega ennast pidevalt korrata. Et ma osade foorumlaste arvates lamellidega sõites juba esimeses kurvis puu leiaks, sellest ma olen juba aru saanud a la sõiduoskus jätab pehmelt öeldes natuke soovida :) Mina olen küll üritanud selgeks teha, et mulle ei meeldi liigeldes ootamatud üllatused libeda tee näol, mil ma lamellidelt mingi abi ega tuge ei leiaks, aga v-o jätab siis väljendusoskus soovida vms.
Kuid kui te lähete oma lamellidega kuhugi libedale paarutama, siis andke teada ja võtke punti. Kui te selle mulle reaalselt ära tõestate kuidas lamell sellistes oludes naelrehvist paremini peab, siis ma ostan omale juba järgmiseks talveks poest uue jooksu lamelle. Luban.
Vastasel juhul pole nagu mõtet tühja kellegi suu pihta lüüa.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Tanel313 » 22 Veebr 2017, 11:14

Priit_P kirjutas: Mina olen küll üritanud selgeks teha, et mulle ei meeldi liigeldes ootamatud üllatused libeda tee näol, mil ma lamellidelt mingi abi ega tuge ei leiaks,


Kaua sa jahud asjast, millest sa midagi ei tea? Kes sulle selle pseudoteadmise pähe pani? Mis sa arvad, et ma sõidan iga päev 70km tööle ja tagasi soolatamiskeeluga käänulisel Norra mägiteel lamellrehvidega, kuna mulle stx meeldivad teravad elamused? Või et kalliste lamellide asemel oleks häbi olnud odavaid naaste osta?

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Priit_P » 22 Veebr 2017, 11:23

Kuniks oma silmaga pole reaalselt näinud on raskevõitu uskuda. Mida ma näinud olen kipub teie jutust kahjuks oluliselt erinema. Ma ei väidagi et lamellidega pole võimalik Eestis sõita, lihtsalt kui on libe, siis on ikkagi libe mitte super grip. Võiks rääkida asjadest nagu nad on.
Selle asemel, et siin kambakesi ironiseerida võiks teha vastavates oludes ühe poole tunnise sõidutunni ja asi mutt. How hard it can be?
Te viskate kinda, aga olge siis nii palju mehed, et te oma sõnade taga ka seisate.
Rohkem teoreetilisel baasil ei viitsiks siin jahuda, kui asjaks läheb andke teada. Number on eespool olemas.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: Naast vs lamell

PostitusPostitas Tanel313 » 22 Veebr 2017, 12:14

Sa pole ju ise lamellidega sõitnudki, kuid siiski kõik, kes väidavad, et korralike lamellidega on talvel mõnus, sinu arust valetavad. Mul ei ole päris selget ettekujutust, mida ja mis metoodikaga sa testida tahad, ausaltöeldes kasutan kodumaal veedetud aega otstarbekamalt, kui kinnisideede küüsis vaevlevatele indiviididele maakera pöörlemist tõestades.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 36 külalist