4. leht 5-st

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 01 Aug 2020, 20:23
Postitas gljuk
Kui probleeme pole, siis pole vaja midagi teha ka :)
Kui väga pedant olla, siis võib ajust eelnevalt tarkvara alla laadida koos immo- ja pihustite andmetega. NÖ backup.

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 23 Aug 2020, 13:42
Postitas gljuk
Omanikud, kellel on üks ainuke võti (teraga), tehke sellest koopia. Praktiliselt iga lukksepp on võimeline koopiat teha ja küsib 10-15eur. Sellele lisandub tooriku hind ja eelarveks tuleb kokku ~30eur. See võib teid päästa üks päev.
Käisin eile Haapsalus autot elustamas. Kaotati ainukest võtit. Oleks olemas füüsiline võti, siis jääks ainult immo ära progeda ja saaks kohe probleemideta sõita. Nüüd aga peab omanik vahetama ka süüteluku. Hea oleks vahetada ka ukse ja pakiruumiluugi lukke lisaks. Eelarve kasvab oluliselt ja ebamugavust on küllaga.

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 18 Okt 2020, 18:54
Postitas gljuk
Hakkab vaikselt uuemate genide DEM plokke tulema. Sain vahepeal näppida 5Gen Haldex ajusid.

http://www.upload.ee/image/12405603/20201008_183130.jpg
http://www.upload.ee/image/12405606/20201008_195906.jpg
Pilt
Pilt

Tundub, et sai asja isegi :)

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 09 Mär 2021, 20:03
Postitas gljuk
Nagu ikka, jätkuvalt käivad DEM plokkid remondis. Sain neid omajagu remonditud juba.
Möödunud nädalavahetuse maiuspala:

Pilt

Mida kiiremini reageerida, seda väiksema vaevaga (ja rahaga) korda saab. 99% plokke saab elustada, mõni plokk aga nõuab ekstravagantsemat lähenemist :)
Kui mõni pole DEM plokist jagu saanud, siis ei tähenda see veel midagi.

Samas viimase aja tendents on selline, et jamav/kulunud Haldexi pump mõjub DEM plokile halvasti. Soovitan vahetada DEM kaitset ja panna 7.5/10A asemel 5A kaitsme. Korraliku pumbaga töötab kõik ilusti edasi, samas kui pump väsima hakkab, siis 5A kaitsmega ei jaksa pump ajule liiga teha.

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 20 Apr 2021, 11:51
Postitas gljuk
Jätkuvalt käivad DEM remondis. Tänane patsient: XC60 2011 mudel.

Pilt
Pilt

Niiskus satus plokki sisse ning tegi pahandusi. Nagu ikka. Põhjalikumal uurimisel selgus, et päris palju komponente on mäda. Kiipidel on jalad otsudeerunud, trükkplaadil on ka mitu murekohta. Remont ei ole otstarbeline. Olgugi, et sportlikust huvist saaks ehk plokki tööle, aga palju saaks sellele garantiid anda?
Leidsin ainult kaks sobivat plokki romulates. Ühe eest küsiti 250 (peaks DEM moodulitele hinda tõstma :) ), teist sain tunduvalt odavamalt, aga muret tekitas doonori veekindlus. Väljast tundus, et hermets andis ainult tsipakene järgi, reaalselt ilmus aga teine pilt ette:
Pilt
Pilt

Valge plöga on oksiid. Niiskus pääses väikse augu kaudu ja levis mööda kaant päris tugevalt. Moraal: ka töötavat plokki / doonorit on vaja hooldada. Sai siis plokki avatud, vanast hermetsist korralikult puhtaks:
Pilt
Pilt

Läigivaks lausa :)
Plokk kokku ja kliendile üle andmisele. Samuti sai tarkvara kloonitud originaalist doonorisse, et tagada 100% sobivust.

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 29 Apr 2021, 18:48
Postitas gljuk
Tänane huvitav patsient:
P3 CEM kloonimine. Seest ilus, kuid mitmed plokkid ei saa toided peale.

Pilt

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 26 Mai 2021, 21:41
Postitas gljuk
Jätkan CEM kloonimise teemaga.
P2 CEM 1999-2004, eriti 1999 ja 2004: hakkavad releedela klõpsutama, siis viskab ABS SERVICE REQUIRED kirja tabloole ning seejärel seierid kukkuvad. Peale seda ei pruugi mootor käivituda. Vahest aitab akuklemmi lahtiühendamine. Probleemi vastu aitab auto andmete kloonimine doonorisse. Korraliku doonori leidmine on viimasel ajal paras lotomäng. Kui lasete kloonida, kindlasti uurige, kuidas kloonimist teostatakse. Plokid kardavad kuumutamist! Õige lähenemine on ikkagi CAN siini kaudu andmeid välja lugedes, sest ei ole föönitamist, plaati ega mälikiipide painutamist jne. Peale kloonimist saab kaks IDENTSET plokki, mis on mõlemad võimelised autot käivitada. Ei tohi mingit juttu olla kiipide ümberistutamisest, sest kui kiip ise on vigane, siis peale ümberistutamist hakkab "uus" plokk samamoodi jamama.
Viimati satus kätte sellises konditsioonis plokk:
Pilt
Pilt

Eriti meeldis teisaldatud kiibile kuuluv jalg (alamusel pildil on näha, kuigi halvasti, paremalt 9.), ent maha võtmisel läks midagi valesti ja kiip kaotas oma jalga :D

P1 CEMid on ka huvitavad kloonimiseks. Töömaht on suurem, kui P2 ja P3 plokkidel ning vahest satuvad sellised moodulid, mis ei lase nii lihtsalt andmetele ligi. Kuigi töö on keeruline, on ikkagi tehtav:
Pilt
Sümptomid: tuledega vilgutamine, seierid kukkuvad, kojamehed töötavad suvalisel ajal ja kontrollile allutamata.

Ja tänane lugu, mida ei saa jagamata jätta:
XC90 2003-2006 ICM plokk. Huvitav isend, millel on mitu probleemi: lihtsalt ei tööta / kustub peale mõningat aega / laseb menüüsse sisse, kuid muusikat ikkagi ei ole ja teised probleemid.
Plokk tööle ei läinud, seega, piilusin kohe sisse:
Pilt
Pilt
Pilt

Huvitav, kelle käekiri on see? Ühe sõnaga, taheti natuke liiga palju jalgu kokku sulatada, lasti kiibi lalad lühisesse. Plokk muud kui tarbis voolu, läks soojaks, aga loomulikult, ei töötanud. Peale mõningat aega siis:
Pilt

Jooksutab teste.
Reaalsuses saab 95% ICMe korda. Täpselt nagu ka DEM jA DIM plokkidega, millest saab valdav osa uuesti ellu äratada.

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 27 Mai 2021, 17:55
Postitas Liiwaannus
Milleks see jalgade kokku laskmine hea on või lihtsalt praak?

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 27 Mai 2021, 22:23
Postitas gljuk
Tahaks minagi teada, mis mõte selle taga on.

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 11 Juul 2021, 18:40
Postitas gljuk
Jätkame remonditest:

SAS P2 2005+ rooliasendiandurit. Üks päev sattusid suht korraga 4tk remonti. Tulemus igati edukas, kuigi tänaseks on 80% anduritest enne mind juba näpitud. Üldiselt pakun vahetust, panen enda kontrollitud andurit klientile ja jään tema vana anduriga 1:1. Kõiki korda ei saa ja mu enda korralikud andurid hakkavad otsa saama :(
Pilt

DEM Haldex Gen5 remont.
Pilt

Suht värsked plokkid ja juba nõuavad remonti. Sümptomid: poob Can-Hi speed võrgu ülesse, takistab käivitamist jne. Võimalik on plokki remont ja kloonimine.

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 26 Nov 2021, 20:26
Postitas gljuk
Jälle DEMist.

Helistas üks püsiklient (autoremont, Volvod käivad noh :) ), palus ühte DEM plokki üle vaadata. Sain kätte, ühendasin ära ja ... ei suhtle. Selge. Tuleb lahti teha. Nagu pildi pealt näha, keegi on ennem plokkis sees käinud. Hermetsi on pandud rohkelt, kuid see ei aitanud. Vesi pääses ikkagi sisse.
Pilt

Seisukord on üsna nutune
Pilt

Peast käis mõte loobuda, aga ei tahtnud kliendile "EI" öelda ja teades, et DEM plokke liigub vähe (ja maksavad palju), otsustasin remondiga tegeleda.

Pilt

Vesi on pikalt sees olnud. Plaadil on mitu mädanenud kohta. Prose ei käivitu, CAN siin on lühises, pumpa kontaktid mäda jne jne. Sai mitu päeva veetud selle huvitava plokiga. Lõpuks oli töö valmis. DEM läbis kõike teste ning siis sai seda kliendile saadetud. Täna sain tagasisidet, et kõik töötab ja ka järgmise väljakutse - varsti on oodata Ford mooduli saabumist :)

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 28 Nov 2021, 20:59
Postitas Loff
Millega seda DEMi kinni pannakse, et vesi sisse ei läheks?

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 28 Nov 2021, 21:58
Postitas gljuk
Hermets. Probleem on selles, et kui tahetakse kiiresti vut-vut ära teha, siis ei viitsita vana hermetsi ära puhastada. Siis on uuel hermetsil paha nake ja vahed sees.

Peab aga läikima :)

Pilt

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 28 Nov 2021, 22:12
Postitas Loff
Kas annaks veel parema tulemuse, peale korralikku puhastust, kruntimine? Näiteks klaasiliimi alla mõeldud krunt.

Re: Minu väikesed remondid

Postitatud: 28 Nov 2021, 22:41
Postitas gljuk
Ilmselt küll