Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
valus.
Kreisi postitaja
Postitusi: 326
Liitunud: 30 Sept 2013, 13:10

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas valus. » 18 Dets 2016, 14:51

hypnotiza kirjutas:Nii. Minu lubatud jutt ka siia siis:
Ärge saage valesti aru, ma ei ütle et vana autoga pole mõtet esinduses käia vaid räägin ühe konkreetse juhtumi. Järeldusele jõuate ise.
Härra läks 2000a V70 (2gen) 103kw diisel masinaga Inchcape'i. Vaja vahetada rihmad-rullid ja üks rooliots. No sealt siis kohe määriti ka teine rooliots ja sillastend ka pähe. Noh, mõistetav muidugi. Järgi minnes ootas teda 700€ arve. Rooliotsad maksid 50€/tk umbes, tehti ka õlivahetus (3h). Veepumpa kirjas polnud. Süütenurka nad ka ei pannud paika, öeldi pärast et ei osatud. Kena ju? Ok. Pärast seda kõike hakkas mootor külmalt klõbisema ka. Ca. 30'000km hiljem ei saanud härra autot üldse enam käima. Mis seal siis reaalselt oli? Pumba poolses otsas oli vahetatud ainul ülemine, nähtav rullik, rihmal hambad maas. Kahtluse tõttu sai ka teisele poole vaadatud. Seal oli rihm oma viimase otsa lähedal ning veepump ja pinguti ka vahetamata. Garantii? Nemad pole midagi valesti teinud ja klient hämab!

Selliste "peenemate" kohtade kohta ütles mul tuttav hästi: Enamikel seal töötavatel persoonidel on savi tulemist, peaasi et palga kätte saab. Ega nemad ju maine pärast pinguta.



See on ikka "lõuga väärt" sigadus. Lauspettus. Selliste väärastunud mõrapeade eest tulebki avalikult hoiatada ja häbiposti panna.
MB W211 320CDI R6 2005
Jaguar XJ40 4.0 1990
V70 D5 2004
V70 TDI 1999 - ei sõida
S70 TDI 1999 - müüdud
944 2,3 b 1992 - müüdud

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 872
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas 164 » 18 Dets 2016, 14:56

Mis on loogiline - see kui sõidad täpselt sellise autoga mida jõuad välja osta. Maanteeameti statistika põhjal aga enamus eestimaalasi nii ka teeb. Liisingu kasutamine sõiduki ostul ei ole mõistlik, eriti eraisikuna. Liising on mõistlik kui sa ettevõttena tehtud ostu najal suudad konkreetses perspektiivis kasumlikkust tõsta.
Parim auto vanus hinna ja vastupidavuse suhtelt võiks olla 3-6 aastat vana auto. Täna oleks näiteks idealne 2011-2013 väljalaske aasta vahemik, mis oma uue hinnast on kaotanud, olenevalt margist, 40-60%. Selles vanuses oskuslikult valitud sõidukile võid loota, et kätt ei pea ootamatult õliseks tegema ning saad sõidukit sihtotstarbeliselt kasutada, võid pikemaid reise ette võtta - ei pea hoidma nagu sit*a pilpa peal, kartma mõne hirmkalli jupi lendamist. Igal ühel maksab aeg erinevalt, aga loll ostu otsus on see, kui auto remondi pärast jääb sul reaalselt sissetulekuga seotud tegevus tegemata.

Hoolduse seisukohalt usaldan ainult ennast tõestanud remondikohti. Olen ise kõik teinud selleks, et võimalikult palju ise ära teha - isegi oma aja hinda arvestades tuleb mõnikord nii odavam, kui remondikoha tehtud töö garantiid taga ajades ning tekitatud kahju oma taskust kinni tagudes. Õli vahetan kas ise või ainult selleks spetsialiseerunud ettevõttes, puhtalt selle pärast, et olla kindel töö korrektsuses. Margiesindusi üldjuhul väldin, lihtsalt näilise rahulolu eest ei ole nõus maksma. Keerulisemad hooldustööd lasen teha konkreetse margi ja mudeli kogemusega ettevõttes, päris kõike ei ole mõtet ka ise leiutada.

Oma pool hobi 2000 v70 esimese valikuna kuhugi teenindusse ei vii, selle auto omamine kaotaks vastasel juhul enamuse oma mõttest. Ahjaa, summutit lasin keevidada küll. :D
Viimati muutis 164, 19 Dets 2016, 08:56, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Oldschool79
Kreisi postitaja
Postitusi: 406
Liitunud: 30 Okt 2016, 23:52
Asukoht: Rakvere

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas Oldschool79 » 18 Dets 2016, 16:08

kuni 2000-2500 maksva auto puhul on veel väikelaen või sularahatehing võimalik, suuremate summade korral väiksema sissetulekuga inimene peab paraku minema liisingu teed minema.

muutsin ära, ju siis mu isiklikud seisukohad on reaalsest elust liiga kaugel, kui 5 aastat autot pidanud, siis võib-olla võtan uuesti sõna... :D
Viimati muutis Oldschool79, 18 Dets 2016, 16:48, muudetud 1 kord kokku.
Esimene Volvo: S40 2002 1.8l ATM

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 872
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas 164 » 18 Dets 2016, 16:35

Oldschool79 kirjutas:kuni 2000-2500 maksva auto puhul on veel väikelaen või sularahatehing võimalik, suuremate summade korral väiksema sissetulekuga inimene peab paraku minema liisingu teed minema.

Mida sa nüüd ajad, auto väikelaenu antakse kuni 10k€.

Kasutaja avatar
taavi
Foorumi veteran
Postitusi: 4028
Liitunud: 12 Veebr 2006, 13:50
Asukoht: Kuressaare

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas taavi » 18 Dets 2016, 17:39

tavaliselt need 500€ palka saavad inimesed ostavadki 5k euriseid autosid. Sulas. Liisingu puhul hakkas mulle meeldima täisteenusliising, ehk sa ei pea igakuiselt mitte midagi juurde maksma kui ainult kütus. Ei hooldus, ei kasko ei liikluskindlustus. Juhtub õnnetus, puudub omavastutus jne. Hind on jah võibolla mõnisada € kuus rohkem, aga siis on täielik kontroll auto üle. Ei hoolduse ega remontarveid.
460 - RIP
850 t5 166kw 1997 - RIP
V70 103kW 1998 - daily driver
Amazon B20 '67

Kasutaja avatar
ess80
Foorumi veteran
Postitusi: 519
Liitunud: 28 Nov 2010, 22:16

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas ess80 » 18 Dets 2016, 21:31

164 kirjutas:
Oldschool79 kirjutas:kuni 2000-2500 maksva auto puhul on veel väikelaen või sularahatehing võimalik, suuremate summade korral väiksema sissetulekuga inimene peab paraku minema liisingu teed minema.

Mida sa nüüd ajad, auto väikelaenu antakse kuni 10k€.


Kuni 20tEUR saab seda.

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 872
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas 164 » 19 Dets 2016, 14:20

Nii ongi, nii ~pool aastat tagasi oli swedis mäletamist mööda veel 10k.
autolaen.jpg

Kasutaja avatar
Mario_L
Foorumi veteran
Postitusi: 1398
Liitunud: 28 Okt 2013, 21:26
Asukoht: Tartu-Elva-Jõgeva

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas Mario_L » 19 Dets 2016, 19:58

võin reaalselt eelneva pildi alla kirjutada, et Eestis alla 1000€ teeniv inimene pidi käima ja anuma, et 2500 euri saada, mogo ja autojärelmaksu jätaks kõrvale, need annavad suva jorsile aga 100% intressiga? Ei aitäh. Soovisin pangast saada ikka. Reaalselt ka teisel pool lauda naerdi välja lihtsalt, et kuidas nii väikse palgaga üldse autot ostetakse... :roll: Samas käisin samas pangas, juhtumisi isegi sama isiku laua taga.. Küsisin 16k maksva auto kohta - põhimõtteliselt oleks võinud paberil märgitud kohtadesse allkirjad panna ja autovõtmeid küsima minna.. :roll: :roll:

Küll aga, olles ise esinduses töötanud, siis ma näen eelist selles, et kui on tegu juba tänavapildist kaduva autoga, siis üldjuhul on margiesinduse kaudu võimalik leida veel kuskil tootja laos vedelevaid juppe, mida tavaline varuosade kauplus ei näe või ei saa tellida (ise olen tellinud ühele kliendile 79.a Starleti karpatihendid, mille Amserv leidis kuskilt kaugest laost ja sain isegi kätte, väga mõistliku hinnaga, põmst tasuta, sest olid laos olnud juba oma paarkümmend aastat). Lisaks on ikkagi normaalses esinduses tehtud töödele garantii, et kui ka inimene tuleb nt. järgmine päev tagasi, siis keegi leti tagant ära ei aja, vaid võimalusel võetakse auto sisse ja tehakse defekteerimine. Tihti on ka juhtunud nii, et mõni kolin on tekkinud üldse muul põhjusel ja esinduses käimise ajal lihtsalt veel ei ilmnenud... Tallinna Inchcape'st ei räägitud juba algusest peale midagi, aga kuna minu musta omaniku sõber seal mehaanik olla väidetavalt ja see must nool käinud vaid seal tegemas, siis ilmselt midagi on ikka tehtud hästi, sest auto peab end ilusti üleval ja enda tehniku silm näeb, et on korralikult teostatud.

Miinusteks ongi, et personali vahetus viib ära ka osa know-how'd ja vanemate autode nüansid jäävad noorematele avastada. Töökaaslane käis enda 103kW diisliga Infoautos. Mootorituli lööb koormuse all põlema ja jõud kadunud korraks. Veakoodiks turborõhu kadumine. Infoauto tegi pakkumise turbo ja sellega seonduvate torude vahetuse, et võimalik viga ka vahejahutis. Mina tegin kapoti lahti, nägin sisselaskekollektori otsas narmendavat vaakumvoolikut, mis näpuvahel üldse murdus. Võtsin ära, puhastasin kollektori otsa, asendasin vooliku ja 80 senti maksnud remont viis ka mootoritule. Vanad autod ongi loominguline juhus, kus nutikust on minimaalselt ja arvutiga võid pigem pingpongi mängida (Saab on tore auto nt. kus tehnik saab auto ajuga tennist mängida, tihti auto võidab ka).
If you can't fix it with a hammer, then you've got an electrical problem!

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas supp » 19 Dets 2016, 20:59

ehk tuttva skodilacce müüvas oü-s, vastas mulle , et nemad ei remondi autosid vaid vahetavd detaile

ps muidugi 103kw masuudipress pole mingi vanaauto, vaid tavaline plastmass junn, ehk paras pressi alla saata, et amazonile piduri kolbe teha
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 872
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas 164 » 19 Dets 2016, 22:42

supp kirjutas:ps muidugi 103kw masuudipress pole mingi vanaauto, vaid tavaline plastmass junn, ehk paras pressi alla saata, et amazonile piduri kolbe teha

:twisted: plastmassist kolvid

Nimetatu on vana auto, aga jah mitte vanaauto - kaks eri tähendust meil siin laual. :D

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas Tanel313 » 20 Dets 2016, 16:15

taavi kirjutas:. Liisingu puhul hakkas mulle meeldima täisteenusliising, ehk sa ei pea igakuiselt mitte midagi juurde maksma kui ainult kütus. Ei hooldus, ei kasko ei liikluskindlustus. Juhtub õnnetus, puudub omavastutus jne. Hind on jah võibolla mõnisada € kuus rohkem, aga siis on täielik kontroll auto üle. Ei hoolduse ega remontarveid.


Eino mis too paar sotti kuus ära pole siinsele rikkuriteklubile jah :D

Ei jaga toda järgnevat mõttelõnga ka kuidagi lahti, et liising paha, õnneks saab väikelaenu. Raha peale ei ole nii kuri ka vaja olla

nustu826
Kõva postitaja
Postitusi: 203
Liitunud: 10 Juun 2013, 20:41
Asukoht: Paide - Türi

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas nustu826 » 20 Dets 2016, 17:32

Kui sa kardad mõne hirmkalli jupi lendamist, siis oled ostnud endale masina üle oma võimete. Nii lihtne see ongi...

Kasutaja avatar
164
Foorumi veteran
Postitusi: 872
Liitunud: 14 Okt 2013, 21:24
Asukoht: Tallinn

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas 164 » 20 Dets 2016, 22:04

Tanel313 kirjutas:Ei jaga toda järgnevat mõttelõnga ka kuidagi lahti, et liising paha, õnneks saab väikelaenu. Raha peale ei ole nii kuri ka vaja olla
Ole hea jaga oma tarkust võrdlusnäidete põhjal, koos kõigi kaasnevate teenuste kulunumbritega ning väärtuse muutumisega ajas.

nustu826 kirjutas:Kui sa kardad mõne hirmkalli jupi lendamist, siis oled ostnud endale masina üle oma võimete. Nii lihtne see ongi...

Mis selle targutamise mõte nüüd oli?! Just see selle postituse sisu oligi. Lisaks, kui sa suudad kinni plekkida hirmkallid osad, see veel ei tähenda, et sa aruka ostuotsuse oled teinud. ;)

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas Tanel313 » 21 Dets 2016, 00:08

164 kirjutas: Ole hea jaga oma tarkust võrdlusnäidete põhjal, koos kõigi kaasnevate teenuste kulunumbritega ning väärtuse muutumisega ajas.


Kui ma nüüd suurte sõnade pruukimise seminarist õieti aru saan, soovid sa teada lihtlabaselt liisingu eeliseid Autolaenu jms ees? Eem.. intress äkki? Viimati liisinguga auto ostes lasin müügimehel kõigist pankadest liisingupakkumise võtta, õieti seda pakkus ta ise, seega minu teha oli ainult endale soodsaim välja valida. Intress oli Euribor (0) + 2%, ehk 4x väiksem Swedi Autolaenu miinimumintressist. 9.5x väiksem maksimumist.

Kaasnevad teenused? Ehk siis nõutav kasko? Tegemist on siiski teenusega, mitte maksuga. Aastas maksan kaskot ühe uue esiklaasi jagu ning võrdluskoht selle Autolaenu jm aritmeetikaoskuse ning tulevikuväljavaadeteta inimestele suunatud finantstoodetega on, et ma ei pea mõistatama, kui tore on maksta surnud hobust, kui kogemata mõnele veokale ette keeran vm.

Väärtuse muutumine ajas? Loogiliselt võttes muutub ostetud sõiduki väärtus ajas samaväärselt, kas ta on ostetud laenu, liisingu või karja kaamelite eest. Aga kaskoga puudub võimalus, et ühel hetkel on ostetud sõiduki väärtus tuhandetega miinuses, kuna autot enam pole, aga laen on.

Tanel313
Kõva postitaja
Postitusi: 258
Liitunud: 09 Aug 2016, 15:34

Re: Vanema auto remont esinduses? Miks mitte!

PostitusPostitas Tanel313 » 21 Dets 2016, 00:16

Et teemasse ka, enda 11a vana Voldemar esinduses hoolduses ei käi, kuid ei näe mõtet ka naeruvääristada inimesi, kes seda vanade autodega teevad. Pigem tasub otsida põhjust, miks järelturu autohooldajate maine vana autoga esindusse sunnib. Endal on õnneks nii hinna kui kvaliteedi poolest väga hea kodulähedane töökoda, kuid kogemuste kohaselt on tegu kahjuks erandiga.


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist