Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas ddig » 05 Sept 2014, 20:20

KuldarA kirjutas:Ei ole minu jaoks oluline, et kõik uute autodega sõidaksid võin Sulle vanu autosid ka müüa, lihtsalt usun, et see nii reaalselt on, kuna vanade autode omamine ja nende taevani kiitmine ja uute maha tegemine on puhtalt emotsiooni pealt tehtav asi.

No ma tuleks tutvuks siis selle vanade autode valikuga :) Pigem ei ole vist autoärikatel väga suurt huvi nendega tegeleda!?
Seda emotsioonide juttu räägivad reeglina inimesed kes autodest midagi ei tea. Argumentidena tuuakse tavaliselt midagi sellist, et aga uus auto on ikkagi parem :)
Eesmärk ei olnud isiklikuks minna.

KuldarA kirjutas:Praktilisus on ka suhteline mõiste, kui võtta, et 20+ aastat vana luksussedaan, mis igakuiselt uusi juppe nõuab, meeletult kütust rüüpab ja näiteks koera vedada ei võimalda, on praktiline auto, siis oleme sellest mõistest vist erinevalt aru saanud.

Igakuine juppide vajadus ilmselt puudutab mingeid ühendkuningriikide või konnasööjate autosid, mitte "päris Volvosid". Volvode kohta midagi sellist väita oleks ikka pehmelt öeldes ignorantne.

Miks peaks koera vedamiseks valima sedaankerega auto?

KuldarA kirjutas:Nende veeretakistuste, suunakindluste, veeremüra jms osas võrdle ikka sama klassi autosid, mitte odavama otsa uusi autosid(Enamik Sinu nimekirjast), mille eesmärk ei olegi kõiki neid asju tagada, eriti tarbesõidukite osas. Olen kindel, et iga Sinu välja toodud maailma parima vana Volvo kohta, saan tuua mugavama, vaiksema, kindlama, praktilisema ja mida iganes vaste tänapäevast.

Huvitav küll kust ma peaksin võtma sinna nimekirja võrreldavaid esiveolisi autosid?! On selliseid toodetud?
Nii mõnedki autod jäid loomulikult selles nimekirjas mainimata. Suurematest autodest võib-olla vääriks mainimist erinevate põlvkondade Audi A6-d. Lihtsalt alustasin loetelu kusagilt aegade hämarusest ning vaatlesin vaid esiveolisi autosid, nimekiri läks lihtsalt mõtetult pikaks.
Võiksin samasse nimekirja vabalt lisada ka terve rea vägagi luksuslikke/kalleid autosid, millege sõiduomadused ideaalpinnalt (peegelsile asfalt) lahkudes soovida jätavad. Näitena kasvõi mõni aasta vana A8 (4,2D).
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas ddig » 05 Sept 2014, 20:42

siim460 kirjutas:Ei ole siin foorumis küll aktiivne kasutaja, aga loen suht sagedaselt. Seda teemat lugedesntekkis tahtmatult küsimas Teile vanemate autode kiitjatele, et kus kohast te leiate sõidumugavuse suvel, kui väljas on 30+ kraadi ja samal ajal lõõskab päike lagipähe ja istute ummikus? Koju jõudes on iste läbi higistatud ja rioded seljas samuti ise näost punane nagu peet ja väidate, et see on fiiling? Või siis sama ilmaga maanteel 90+ kiirusega ja aknad lahti? Ei ole nagu eriline fiiling see kui vähegi kergemad asjad autos ringi lendlevad ja neid taga pead ajama. Või siiski? Kuigi väga sümpatiseerivad vanad taastatud autod, siis rohkem, kui pühapäeva autoks sellist küll ei sooviks. Igapäevaselt sooviks ikka autot, millel on kliima, automaatkast ja roolivõim ikka peal. Ilmselt olen ka liiga vanaks jäänud, et ei tunne tagaveolisest autost absoluutselt puudust millega kuskil kruusa platsil ratast ringi lasta ja kõvatada, et näe mul ainult tiivad roostetavad, aga sul on veel lisaks ka ukse ääred ja pagassi luuk ka. Ja kolmandale vennale ei anta üldse sõnaõigust, sest tema sõidab mingi mõtetu uue plastmassjurakaga, mis pole üldse auto, sest ei roosteta ning ei ole muud probleemi kui käi ainult korrapärastes hooldustes.

Kahjuks siin vaadates on postitustest läbi kumanud, et inimestesse suhtutakse selle järgi, kas nad sõidavad mõtetute uute autodega ja ei tea mis õige volvo ongi ning õigete volvode mehed, kelle autod on kahjuks juba ajahamba kätte jäänud. Ja kahjuks tundub et teine variant on nagu natuke kibestunud. Ei ole ju mõtet sõimata inimest, kes peab lugu uuematest ja lisadega autodest, sest endal ei hakka hammas peale uuemale autole. Ja ei ole mõtet rääkida, et vanu autosid on odav ülal pidada jne. Jah neid on odav ülal pidada, sest enamustel seisavad garaasis ja ei sõidagi selle autoga, sest mingi järgmine julla on jälle lepingu lõpetanud. Sry aga nii ma siit välja loen.

Ja lõpetuseks iga inimene sõidab selle autoga, mis meeldib/mida jõutakse soetada/ülal pidada jne.

Kena sühiset kõigile.


Siim

Päris vahva kirjatükk selles mõttes, et enamasti kipub pilt ikka vastupidine olema.
Nt. tol perioodil kui mul oli uus (suur, must, läikiv, kõikide lisadega) maastur, sõitsin nädalavahetustel ja pidulikel üritustel enamasti ikkagi oma Volvo(de)ga.
Üks naljakamaid episoode minu jaoks oli kui mu isa töökaaslane, kes oli mind varem näinud tolle maasturiga, küsis mind Volvoga nähes mult sellise viltuse suuga "mmmmigss za zellize autoga zõidad ...?". Kusjuures Volvo nägi täiesti veatu välja ja oli ka pestud :)


Selle lisade (puudumise) jutuga olen osaliselt nõus. Minu autovalikut see küll ei puuduta, sest kõigil minu kuuel autol on automaatne kliimaseade ja püsikiirushoidja, mis on minu jaoks ka nö "essential". Kõik muu on nice-to-have. Reaalselt on neil loomulikult lisavarustust oluliselt rohkem ja parim lisa on see, et puudub terve rida nõmedusi, mida tänapäevastel autodel teinekord isegi välja lülitada ei saa.
Asi mida tänapäevasele (sõidu)autole on aga peaaegu võimatu saada, on lukustuv diferentsiaal ning see on samuti kõigil minu autodel olemas, vaid ühele neist on see järelpaigaldatud.


See, et tagavedu seostatakse vaid "küljelibistamisega" on ilmselt siiski vaatleja (mitte kasutaja) viga. Märtsis V90-ga ülevaatusel märkasin, et auto on 50/50 kaalujaotusega ning praktikas ongi talvisel teel auto libisema saamiseks vaja natuke pingutada - lihtsalt niivõrd hästi kuuletub auto roolile ja tavakasutaja ei pruugi isegi aru saada, mis sild autol veab. Vanasti öeldi. et sõidab nagu rööbastel :)
Põhimõtteliselt sama saan väita kõikide oma autode kohta ning libisema lähevad need ikkagi vaid siis kui juht seda soovib. Erandiks olgu minu "puruvanake" millel reeglina kasutan kõva seguga lamellrehve - tunnistan ausalt, nendega on väga libe (aga saab suurepäraselt hakkama ka rasketes oludes).
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas supp » 05 Sept 2014, 21:01

siim460 kirjutas: Teile vanemate autode kiitjatele, et kus kohast te leiate sõidumugavuse suvel, kui väljas on 30+ kraadi ja samal ajal lõõskab päike lagipähe ja istute ummikus? Koju jõudes on iste läbi higistatud ja rioded seljas samuti ise näost punane nagu peet ja väidate, et see on fiiling? Või siis sama ilmaga maanteel 90+ kiirusega ja aknad lahti? Ei ole nagu eriline fiiling see kui vähegi kergemad asjad autos ringi lendlevad ja neid taga pead ajama. Või siiski? Kuigi väga sümpatiseerivad vanad taastatud autod, siis rohkem, kui pühapäeva autoks sellist küll ei sooviks. Igapäevaselt sooviks ikka autot, millel on kliima, automaatkast ja roolivõim ikka peal. Ilmselt olen ka liiga vanaks jäänud,

. Ja kahjuks tundub et teine variant on nagu natuke kibestunud. Ei ole ju mõtet sõimata inimest, kes peab lugu uuematest ja lisadega autodest, sest endal ei hakka hammas peale uuemale autole. Ja ei ole mõtet rääkida, et vanu autosid on odav ülal pidada jne. Jah neid on odav ülal pidada, sest enamustel seisavad garaasis ja ei sõidagi selle autoga, sest mingi järgmine julla on jälle lepingu lõpetanud. Sry aga nii ma siit välja loen.

Ja lõpetuseks iga inimene sõidab selle autoga, mis meeldib/mida jõutakse soetada/ülal pidada jne.

Siim


sa oled kõigest kas väga valesti aru saanud või sa ei ole nn auto inimene, auto sõit on sündmus, ehk miks mulle meeldivad vanakooli autod - on just see, et ca 20a olen ma leiba teeninud kas autode müügi, juppide või hooldusega, ning tööpäeva lõpuks on tavaliselt siiber, nenedest plastmass künadest, millega võib aju välja lülitada ja nautida mittemidagiütlevalt kulgemist punktist a punkti b ,
auto sõit peab olema sündmus, vähemalt minu jaoks
hobikorras tegelen ka praegu nn kaasaegsete autode müügiga, aga üle paarinädala ma ei suuda tavalise pereautoga sõita - lööve tekib nahale
majandusliku poolega pole siin mingit pistmist, ok niipalju on, et need kaasaegsed autod mida ma sooviksin omada jäävad väga kaugele heal järjel eestlase liisingvõimalusest
nagu ka enne olen maininud, et 200jne on parim lahendus vanakooli sõidutunnetusest autoga millega saab sõita 24/7/12 ja mitte muredseda mittemillegi pärast töökindluselt
eks paljud ksf teavad minu alfat ja ka hiljuti omatud warret, mis on väga mugavad ja normaalsed autod ka igapäeva tööasjade ajamiseks tallinnas
just eelmine nädal käisin tuttava citroen 2CV-ga Jurmalas (ca 500km) ja kordagi katust peale ei pannud, väga mõistlik ja mugav auto sõita, ehk 100 korda parem reisiauto kui mingi kaasaegne küna
loomulikult võib autovõhikule sellise autoga sõitmine tunduda enesepiinamisena, aga mulle tundub see hoopis kaasaaegse künaga
keegi kuskil foorumis mainis: kui lähed pikemale puhkusereisile autoga, siis kaasaegse autoga algab puhkus siis kui jõuad sihtkohta, vanakooli masinaga aga, siis kui istud kodus autosse ja asud teele
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
andresko
Kõva postitaja
Postitusi: 166
Liitunud: 30 Nov 2008, 22:07
Asukoht: Harku
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas andresko » 05 Sept 2014, 23:48

Tore et selline jama Supp'i Auto teemast ära tõsteti.
Teema pealkiri aga sai veidi mööda - andmine käis ju teemal "kas (vana) Päris Auto või uus ja parem(?)".

Uuema saasta kiitjad lisavad oma teksti nii avalikku kui ka varjatud laimu, ise sellest aru saamata.
Laimati alusetult ju vanematest autodest konkreetselt selliseid, mida tegelikult ei pea igapäevaselt remontima, samas millede sõidumugavus on vahest parem "tänapäevaste" pakutavast. Ja autode remondi rahalise maksumuse reaalsest võrdlemisest hoidutakse.
Sest võiks võrrelda Supp'i 200-se kereremondi hinda kasvõi nii tavalise V70 diisli pihustite vahetuse maksumusega?
Volvod on olnud alati kallimad "muust saastast", ja see väljendub ka paremas kvaliteedis, kus detailide oluliselt suurem tugevusvaru andestab mõõduka väärkohtlemise ja tagab kestvuse.

Mina kasutan vanemaid Volvosid peamiselt majanduslikel põhjustel: uuemad on liiga kallid, lagunevad argikasutuses liigselt ja kallis on ka remontida. Ja kui autol juhtub tekkima veidigi haruldasem viga, hakatakse seda otsima kliendi kulul suvaliselt osi vahetades, et "ehk veab".
Ja seest nii mahukat (nagu 940 universaal seda on) tänapäevast autot leiab ju vaid kaubikute valikust...
Kõigi tagaveoliste Volvode ajude softi vahetus/uuendus ( "flashimine" ) ka ootetööna.
Kui peres on GAZ-52, ei ole 4x4 autot (ka Talveralliks) vaja

Kasutaja avatar
teisip2ev
Foorumlane
Postitusi: 83
Liitunud: 26 Sept 2013, 14:50

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas teisip2ev » 06 Sept 2014, 03:24

Kogu see vaidlus on väga buen ja täiesti tulemusetu, aga selgusetuks jääb üks asi - nagu see teema vist alguse sai, siis räägitakse vana keskklassi(!) pereauto tohutust sõidufiilingust, mida see oma <100kw-ga(enamasti?) tagama peaks. Kui kogu see vanade mudelite (mis ei ole kahtlemata halvad, vastupidi) ülistamine taandub puhtalt emotsioonile ja kõigest väiksele protsendile praktilisusele, siis jumala eest võtke ligi Ferrarid või muidu sõidunaudingut silmas pidades loodud autod, need ei maksa ju enam nii palju ja jätke see vana Volvo sinna ja selleks, milleks tehas selle tegi.

Kasutaja avatar
arvin33
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 21 Aug 2006, 17:53
Asukoht: Pärnu

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas arvin33 » 06 Sept 2014, 09:14

Tagaveolised Volvod on muutunud klassikuteks just oma vastupidavuse, mugavuse tõttu. Samal ajal olid ju tootmises Opel Record, Ford Scorpio, Sierra, BMW 500 ja 700 seeria, Mersu 124. Osad neist ka mugavad ja ehk ainult Mersu kannatab võrrelda vastupidvuselt Volvoga, kuigi roostega maadleb Mersu siiani. Volvo 700 alates 85.a. on tsingitud kerega ja ka alusvankri vastupidavusele pole vastast. Nii et, tehti huvitavaid autosid kunagi.

Kasutaja avatar
torms
Foorumi veteran
Postitusi: 2305
Liitunud: 22 Juul 2009, 19:40
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas torms » 06 Sept 2014, 10:31

andresko kirjutas:Tore et selline jama Supp'i Auto teemast ära tõsteti.
Teema pealkiri aga sai veidi mööda - andmine käis ju teemal "kas (vana) Päris Auto või uus ja parem(?)".

Uuema saasta kiitjad lisavad oma teksti nii avalikku kui ka varjatud laimu, ise sellest aru saamata.
Laimati alusetult ju vanematest autodest konkreetselt selliseid, mida tegelikult ei pea igapäevaselt remontima, samas millede sõidumugavus on vahest parem "tänapäevaste" pakutavast. Ja autode remondi rahalise maksumuse reaalsest võrdlemisest hoidutakse.
Sest võiks võrrelda Supp'i 200-se kereremondi hinda kasvõi nii tavalise V70 diisli pihustite vahetuse maksumusega?
Volvod on olnud alati kallimad "muust saastast", ja see väljendub ka paremas kvaliteedis, kus detailide oluliselt suurem tugevusvaru andestab mõõduka väärkohtlemise ja tagab kestvuse.

Mina kasutan vanemaid Volvosid peamiselt majanduslikel põhjustel: uuemad on liiga kallid, lagunevad argikasutuses liigselt ja kallis on ka remontida. Ja kui autol juhtub tekkima veidigi haruldasem viga, hakatakse seda otsima kliendi kulul suvaliselt osi vahetades, et "ehk veab".
Ja seest nii mahukat (nagu 940 universaal seda on) tänapäevast autot leiab ju vaid kaubikute valikust...


Sa ei kujuta ette kui palju asju paneb w210 mersu pagassi.
Ma üks õhtu proovisin tagumise otsa automaatset regulli. Toppisin pagassi: 5 sõiduauto rehvi koos velgedega, 2 veoauto akut, 4 sõiduauto akut, garaaži hüdraulilise tungraua+ pudi veel. Oleks saanud veel kalavarustuse ka panna ja kalale sõita.

Mina enda esivedust ehitan ainult otsesõiduks. Eks mingi moment tuleb piir ette mida ületada pole enam mõistlik, eks selgub. Aga selle autoga tõesti, mineku ajal tahab vägisi rooli käest ära rebida tallinna teedel.
Aga noh, fiiling seegi :)
Olen mitu korda mõelnud, et võiks mingi redblock turbokas kahesajane projektikas olla, aga need enamus on nii raiped, et terve peatäis kannatust ja vaeva kulub selleks, et teha see korda ning liikuma vigadeta. Ja ilmselt iga sõiduga läheb midagi uur perse. Ning korralikud isendid maksavad palju.
Poleerin läigestan vahatan

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2874
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas allan » 06 Sept 2014, 10:33

Uuema saasta kiitjad on lihtsalt lõpuks suu lahti teinud, sest kaua sa kannatad seda "päris" Volvode juttu. Prooviks äkki meelde tuletada, kes selle teemaga alustas.
Mul ei ole kahju, kui te enda eludega maanteel riskite, sest avarii korral sõidab suvaline tänapäevaauto teile sülle, aga noh sõidufiiling 80kw vedela masinaga on ju seda riski väärt.
Või rääkida veeremürast ja mugavusest, eks 185mm ja kõrge rehviga ongi auto vaikne ja pehme, aga sellega ei saa isegi 80kw masin oma jõudu maha, pidurdamisest rääkimata. Tuulemüra puudumist te miskipärast kiitnud ei ole.
Või rääkida, et esiveolised käkid on juhitamatud, noh selle saab alati kuskil rajal selgeks teha.

Aga tegelikult on meil vaja lihtsalt oma (tõlkimatu rõve sõim) kiita, sest me ei ole veel oma lolluses mõistnud, et vana ja odav Volvo on maailma parim auto. Aamen.



PS igaks juhuks mainin ka, et olen sõitnud 100kw 240, 88kw 740 ja 150kw 960, aga midagi enamat peale talvel funnimise ma nendega teha ei viitsiks (noh, projektikaks sobiks ka, aga sellisel juhul peaksin ta üsna ära rikkuma teie jaoks).
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

Kasutaja avatar
torms
Foorumi veteran
Postitusi: 2305
Liitunud: 22 Juul 2009, 19:40
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas torms » 06 Sept 2014, 10:54

Kõige lihtsam oleks ilmselt talviti sõita tagaveolisega ja suvel siis kes mida ehitab. Ning laulu saatel saab selle sita siin teemas kõik endast mööda saata ja rahulikult õlut juua. Mul oli 245, tõesti talvel suht lõbus auto. Ning sõidukogemus on pigem piirdunud pigem peldiku 940ga. Nooblit 960 proovida pole saanud.
Aga talveks on ikka minu lemmik e34 bmw. Sedaan kindlasti, väikese rooli ja tiheda veeremikuga istub ta teel nagu tuss ümber tilli.
Poleerin läigestan vahatan

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas ddig » 06 Sept 2014, 11:51

allan kirjutas:Uuema saasta kiitjad on lihtsalt lõpuks suu lahti teinud, sest kaua sa kannatad seda "päris" Volvode juttu. Prooviks äkki meelde tuletada, kes selle teemaga alustas.
Mul ei ole kahju, kui te enda eludega maanteel riskite, sest avarii korral sõidab suvaline tänapäevaauto teile sülle, aga noh sõidufiiling 80kw vedela masinaga on ju seda riski väärt.
Või rääkida veeremürast ja mugavusest, eks 185mm ja kõrge rehviga ongi auto vaikne ja pehme, aga sellega ei saa isegi 80kw masin oma jõudu maha, pidurdamisest rääkimata. Tuulemüra puudumist te miskipärast kiitnud ei ole.
Või rääkida, et esiveolised käkid on juhitamatud, noh selle saab alati kuskil rajal selgeks teha.

Aga tegelikult on meil vaja lihtsalt oma (tõlkimatu rõve sõim) kiita, sest me ei ole veel oma lolluses mõistnud, et vana ja odav Volvo on maailma parim auto. Aamen.



PS igaks juhuks mainin ka, et olen sõitnud 100kw 240, 88kw 740 ja 150kw 960, aga midagi enamat peale talvel funnimise ma nendega teha ei viitsiks (noh, projektikaks sobiks ka, aga sellisel juhul peaksin ta üsna ära rikkuma teie jaoks).

Hihii, nüüd juba ei saa enam vana Volvoga isegi pidama, kiirendamisest rääkimata :)
Kõikidel minu autodel on 195/65R15 mõõduga rehvid ning kõige lahjem neist tehaseandmetel 121kW (tegelikult natuke rohkem). Mingi ime läbi õnnestub siiski foori alt liikuma saada ja ka (neljandik)miili sõidul ei olnud midagi häbeneda. Eks enda sõiduoskusi annab alati parandada aga nende puudumises ei saa autot süüdistada.

Aga paistab, et mõni lugeja on teema suhtes eritii tundlik!? Nüüd juba on keegi väitnud, et esiveolised autod on juhitamatud :)
Ringrada on küll minu hinnangul viimane koht kuhu (suure) tänavaautoga minna sõiduomadusi katsetama. Mis sellel on pistmist nende omadustega mida autot igapäevaselt kasutades vaja läheb?

Tuulemürast võime ka rääkida, see on täiesti olemas ja see on kindlasti miinusmärgiga omadus. Veeremüraga samale pulgale seda siiski ei asetaks, sest erinevalt tuulemürast on veeremüra väga väsitav ja neelab olulisel määral helisüsteemi kõige mahlasemaid sagedusi. Tänapäevaste autode veeremüra oli ka peamine põhjus, miks uut autot ostes maasturi valisin, sest tänu nende alusraamiga ehitusele ja kõrge seinaga rehvidele on veeremüra salongis praktiliselt olematu. Vana Volvo roolist ümber istudes on paraku nõudmised päris kõrged ja uut autot otsides on valik üsna piiratud või suisa olematu.


Ühtlasi juhiksin tähelepanu väljendi "odav" kasutamisele. Seda võib julgelt kasutada kõikide tänapäevaste autode kohta, sõltumata sellest, kui palju nad reaalselt maksid - nad on tehtud nii odavalt kui võimalik. See on ka nende peamine erinevus päris Volvodega.
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Kasutaja avatar
allan
Foorumi veteran
Postitusi: 2874
Liitunud: 26 Mai 2007, 20:59
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas allan » 06 Sept 2014, 12:07

Juhitavus oli vastuseks sellele lausele:
Ollu kirjutas:Sellest ei saa ka aru, et esivedu meeldib rohkem. Mis seal meeldida saab? Juhitamatud käkid ju.


Ja ma ei tahaks väga hästi uskuda, et 960 on mugavam, vaiksem, igas mõttes parem kui paar aastat vana A8 :D
S60 T5 HEICO SPORTIV | S80 V8 HEICO SPORTIV | S60 R HEICO SPORTIV | 240 GLT | 850 ESTATE
245 1978 | AMAZON 1968 | XC90 D5 2003 | S80 V8 2007 | S80 D5 2007 | V70 T5 2001 | V70 2.5T 1998
INSTAGRAM

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas supp » 06 Sept 2014, 17:01

allan kirjutas:Juhitavus oli vastuseks sellele lausele:
Ollu kirjutas:Sellest ei saa ka aru, et esivedu meeldib rohkem. Mis seal meeldida saab? Juhitamatud käkid ju.


Ja ma ei tahaks väga hästi uskuda, et 960 on mugavam, vaiksem, igas mõttes parem kui paar aastat vana A8 :D

tõmbame saagi käima veel:
960 ja paariaastane a8 on autod erinevatest ajastustest (samas mulle need 05-up a8 meeldivad, sest see toob mulle jõhkralt pappi sisse, ehk väga hea kvaliteediga auto, aga tehnilised lahendused on täielik ämber vastupidavuse kohapealt)
kuna mu volvo on juba aastakese liiklusest eemal, siis otsin ikka huvitavaid liikumisvahendeid, kuna viimase kuu jookusl liikusin chevy capricega, mille ka muidugi ostsin , sest oli "hädasti vaja" ja sellel lendas eila kkast laiali - plassmass autode fännid plaksutage rõõmust, siis lähtuvalt sellest ebaõnnest ajasin jälle kuumaks oma sellel sajandil toodetud fiat seciento sportingu - no krt ikka tehakse häid autosid
vahepeal leidsin oma autopargist (noh müügiks muidugi), käesoleval sajandil toodetud seat cordoba, peaks nagu olema ok auto: oko, populaarne, mahukas, töökindel, sõidab normaalselt, aga pakub 0 emotsiooni, noh ma ei suuda lihtsalt sõita sellega - jube kogemus, ok see on elementaarauto, aga mingiaeg olin sunnitud liikuma audi a6 ga, noh mugav ja ka nagu kõik ok, aga noh igav
samas iga sügis hakkan jälle oma alfa 116-te müüma, ja kui kevadel jälle sanga istun siis nagu ei tahaks loobuda, kuigi ta ei käi ei peast ega p.set, aga fun fun on ikka lahe, kui ikka pead pidurdama vasaku jalaga, sest paremaga pead gaasihoidma, et välja ei sureks, kuna tühikäik puudub jne, kui mul warre oli siis sel polnud pidurivõimendit ettenähtud, lihtsalt fun on sõita sellistega ja seda peab tegema igapäevaselt, mitte pühapäeviti
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas ddig » 06 Sept 2014, 17:21

allan kirjutas:Juhitavus oli vastuseks sellele lausele:
Ollu kirjutas:Sellest ei saa ka aru, et esivedu meeldib rohkem. Mis seal meeldida saab? Juhitamatud käkid ju.[/quot

Ja ma ei tahaks väga hästi uskuda, et 960 on mugavam, vaiksem, igas mõttes parem kui paar aastat vana A8 :D

See Ollu lause jäi mul vist märkamata. Ma nii radikaalselt seda asja ei väljendaks :)


960 igas mõttes kindlasti parem ei ole ja midagi sellist ei ole ma ka väitnud. Ma arvan, et ka palju odavamate autode hulgast saame tuua näiteid ühe või teise omaduse kohta, mis 960-st paremad on. Tervikut vaadates on aga 960-e näol tegemist tõepoolest väga mugava autoga igasugustes teeoludes ning tänapäevaste luks-autodega võrreldes ongi praktilise poole pealt ehk selgelt kehvemad näitajad tuulemüra, kütusekulu ja dünaamika osas (8..9s 0-100km/h ei ole tänapäeval teab mis näitaja). Vedrustuse mugavus ja suunastabiilsus on aga kindlasti 960-e trumpideks.

Tänapäevased autod maksavad lõivu suurele massile ja tarbijate jaburatele eelistustele ennekõike ebaadekvaatse rehvi/rattamõõdu arvelt. Näitena sõbral kunagi olnud 2004a BMW 735, millel talvel olid all 225 laiusega 17" rehvid ning selles seades oli tegemist mõnusa vaikse ja pehme autoga. Suveks läksid alla autoga kaasa saadud 19" rattad ning põhimõtteliselt ei soovinud ma selle autoga enam sõita.
Nagu varasematest postitustest välja lugeda võis, siis minu jaoks on veeremüra piisavalt oluline näitaja, et see võib ka otseselt autovalikut mõjutada. Lisame siia veel jäiga/sportliku vedrustuse ja ongi ilus-uus-kallis auto kasutamiskõlbmatuks muudetud.


Suunastabiilsuse kohta saan lisada seda, et enne, kui ei olnud nii palju heade tagaveolistega sõitnud, ei osanud ka mina sellele roolihoidmise vajadusele tähelepanu pöörata. Olin sellega lihtsalt harjunud ja ei mõelnud selle peale. Praegu aga kipub kontrast igapäevaautodega võrreldes piisavalt suur olema, et roolihoidmise vajadus on häiriv.
Kindlasti saab tuua näiteid ka selliste taga- ja neliveoliste kohta, mis kaugeltki 960-e käitumisele ei sarnane (nt. üks ebameeldivamaid kogemusi oli 2004a 330xd, millega ei saanud üldse kõrvale vaadata) ja ka 960 muutub vaaludes rahutuks kui vale mõõduga rehve kasutada.


Kui suures plaanis vana auto pidamisest rääkida, siis ei saa väita, et see vaid meelakkumine või pidu ja pillerkaar on. Vanusest ja eelmiste omanike tegevuse(tuse)st tingituna võib esineda kõiksugu probleeme ning kui pole võimalust neid korda teha, siis pole ka mõtet vana autot pidada, siis on igal juhul lihtsam iga kolme aasta tagant liisingauto välja vahetada ja mõelda, et mis inimesed need küll on kes nende vanade pannidega sõidavad :)
Minu nägemuses peab auto olema korras, sõltumata vanusest. Selle eesmärgi poole püüdlemine, eriti nii suure autopargiga nagu mul, on üsna keeruline, sest mul endal ei ole aega ega tehnilisi võimalusi autode juures vajalikke töid ära teha. Usaldusväärset töökoda/tegijat on aga keeruline leida ja alati jäetakse midagi tegemata. Tehakse mingi lihtsam töö ära, saab kohe arve välja kirjutada ja ongi lahe. Mina siis pean jälle sama probleemiga uuesti tegelema. Enamus töökodades muidugi vaadatakse sind üldse kui kuu pealt kukkunut, sest keegi ei usu, et vana auto peale ollakse valmis üle 50€ kulutama. Rääkimata siis kuni 50% auto turuhinnast mingi suurema sõlme kordategemiseks kulutamisest.

Rahalise poole pealt lohutan ennast sellega, et kui liisiksin omale tänapäevste autode hulgast sellise, mis minu vajadusi rahuldaks, siis kerib igakuiseks liisingmakseks ca 1000€. Selle raha eest saan aga pidada hoopis mitut mõnusat autot ja kui liiga hoogu ei lähe, siis jääb ülegi :)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas Priit_P » 06 Sept 2014, 18:44

Viimase postituse esimese poolega olen ma nii enam-vähem nõus. Pärast teise poole läbi lugemist aga, pean tunnistama, olen natuke segaduses. Kas sa palun võiksid lahti mõtestada lausejupi "roolihoidmise vajadus on häiriv".
Teine asi millesse võiks selgust tuua- milline auto valik siis oleks reaalselt kuni 1K Euri eest kuus?

Tegelikult on uudishimu juba päris kõrgele kruvitud, tundub et tuleb vist 960ga proovisõidule minna. Tahaks ka lõpuks teada saada mis imeauto see selline on.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas supp » 06 Sept 2014, 20:19

1k kuus autod on ca 100t euri maksavad masinad, ehk siis need mida mõned postid ennem maininud tegelased, kes 200jase omaikke "rottideks" nimetavad, nagu näiteks siim460 jne kohe väljaostavad
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 59 külalist