164 kirjutas:Oponeeriks siin domineeriva arvamusega. Mulle tundub see
sõiduauto katuse puhastamine natuke sinna igapäevaauto pedenduse valdkonda minev olevat, nagu midagi sellist samasse klassi numbrimärgi iga hinna eest puhtaks nühkimisega. Püüan hetkel olla avatud meelega ja probleemi tajuda, aga oma väga aktiivse 20 aastase sõidukogemuse vältel ei ole kordagi nö. ohtliku lume/jää lendamise probleemi täheldanud. Jah, igapäevane maanteeliikuja ei ole (nö. käivitan auto ja keeran maanteele), julgeks küll väita, et vähemalt linnas on tegemist pseudoprobleemiga. Aga hea võimalus auto katuse värvkate jää nühkimisega ära kraapida-sest ega see jää sul katuselt lahti enne ei tule, kui auto korralikult üles soojenenud - seega nagu ei päde ka maanteele minekuks puhastamine.
Selles suhtes isegi nõustun veidi, mis puudutab seda osa, et lumemütsi alt kohe sulama hakkab ja see pahmakas kiirendades/pidurdades maha jookseb. Viimased paar aastat on kõik pere autod katuse all olnud ja pole hommikuti märjad, lumised ega aknad jääs ja ei tea sellest lume pühkimisest ja akende kraapimisest enam midagi. Aga enne seda sai nühitud küll.
Auto salongis on laepolster piisava soojusisolatsiooni omadustega (eriti kaasaegsetel autodel), et katusel oleva lume/jääkihi "libedaks" sulatamiseks peab see auto ikka pääääris pikalt salongist kuuma andma. Kohapeal ilmselt on see võimalik aga sõidu ajal tuul jahutab.
Linnas (Tartus) elades kui hommikul sisse magasin siis tõesti sõitsin lumemütsiga tööle, endal silmad veits häbi täis. Aga muidu oli see auto lumest puhastamisele kuluv aeg paras, et auto üles soojendada ja salongi sooja saada, et hingeõhust klaasid seestpoolt härma ei tõmbaks.
Aga eks kogu see lume puhastamine oma auto pealt, kas siis autopedenduse- või (teiste ja ka enda) liiklusohutuse eesmärgil on ikka väga suuresti kinni suhtumises/harjumuses/kasvatuses.