Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

Kõik mis ei mahu teiste teemade alla

Moderaatorid: 760GLE, Igor, Leho, bronec

Kasutaja avatar
Volvo75
Foorumi veteran
Postitusi: 3323
Liitunud: 02 Okt 2005, 14:29
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: asümeetriline 240

PostitusPostitas Volvo75 » 04 Sept 2014, 11:26

Nõus! Ma ei viitsigi enam vaielda :-) Uskumatult jaburaks kiskus juba ka. Elan edasi, pisar silmas, selg valus oma jubeda esiveolise wannabe Volveriga.
Pilt
Twin Towers Of The World Trade Center

Kasutaja avatar
Ollu
Foorumi veteran
Postitusi: 722
Liitunud: 10 Sept 2011, 18:42
Asukoht: Elva
Kontakt:

Re: asümeetriline 240

PostitusPostitas Ollu » 04 Sept 2014, 12:33

Ma pole väitnud, et 70 ebamugav on, rääkisin uutematest autodest üleüldiselt. Pole väitnud ka, et kehv auto on, lihtsalt sinu jutt ajas leili, et 200 on pask, roostetab, ebamugav ja võtab palju kütet ja lisasid pole jne. Minu arust on enamus volvosid mugavad ja mõnusad. Ja minu silmis ka vanad tagaveolised volvod. Olgu nad siis õiged/päris või mitte.
Aga olgu, jätame.
Volvo 244, B230FT, 1983
Volvo S80 FL D5244T2, 2005

supp
Foorumi veteran
Postitusi: 7286
Liitunud: 04 Nov 2006, 19:06
Asukoht: TALLINN

Re: asümeetriline 240

PostitusPostitas supp » 04 Sept 2014, 21:40

saag on päris hästi käima tõmmatud ja seda on raske seista, aga mode võib konkreetsesse autosse mitte puutuva pläma mõnda uude teemasse lükata
asümeetriline 240
"LY on libu" 343 cvt
pe..se räägin ainult NMT telefoniga kui levi on
"this is small step for man, but big step for volvo 343"
alfa on ka volvo

Kasutaja avatar
Volvo142
Kreisi postitaja
Postitusi: 368
Liitunud: 29 Sept 2007, 18:08

Re: asümeetriline 240

PostitusPostitas Volvo142 » 04 Sept 2014, 23:53

Keegi väitis, et vanade volvode automaatkastid pole vastupidavad kuigi jutust tuli välja et enda auto kast on kaks korda teeäärde jätnud :)
Riiklikul Emakeele eksamil öeldakse selle kohta "fakti viga".
Rahu esi ja taga ning õige ja vale volvo omanikud. Eks igaüks sõidab selle autoga mis talle meeldib ja jõukohane on, mina olen rikas, sõidan kahe vana kahesajasega ringi, Üks on karpa ja automaat, millega saab ainult liival korra ratta ringi, teine on pritse ja manuaal.

Jõudu supp keretöödel, loodan, et järgmine kord saan Rootsist sulle natuke plekki ka tuua :)
Volvo Amazon 2dr 66´
Volvo 142 72`
Volvo 242 DL 75`
242 L 75´
242 DL 76´
245 L Hearse 78´
242 GT 79`
244 GLT 88´
244 GL 89´
Volvo S60 03´
Volvo S80 V8 07 '
Volvo S80 AWD D5 10´

Kasutaja avatar
Liiwaannus
Foorumi veteran
Postitusi: 7615
Liitunud: 24 Mär 2009, 19:56
Asukoht: Saue

Re: asümeetriline 240

PostitusPostitas Liiwaannus » 04 Sept 2014, 23:54

Loen ja irvitan, Supp sa tee oma rariteet ikka korda ja värvi ilusti üle :) Karuõlut ja jaksu sulle garaaži.
99a 1.8 90kw s40 Müüdud
V70 97a 2.5tdi Müüdud
V70 '11
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)

Kasutaja avatar
maan
Foorumi veteran
Postitusi: 2048
Liitunud: 20 Dets 2009, 13:51
Asukoht: Tln

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas maan » 05 Sept 2014, 08:25

Iseenesest on juba kiiduväärt see, et hoitakse korras ja liikumises veel tänapäevaste Volvode "esiisasid". 200 sajane on kindlasti üks tihedamalt esinevaid Volvosid ka Hollywoodi filmides (ka paari aasta vanustes) ja ilmselt ka põhjusega.
Isiklikult meeldib sõita veidi tänapäevasema autoga, olgu see siis mõne ossi arvates Ford või mis iganes Geely veel :mrgreen:

Mis puudutab aga igivana vaidlust esivedu vs tagavedu, siis AWD kicks ass :lol:

Kasutaja avatar
arvin33
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 21 Aug 2006, 17:53
Asukoht: Pärnu

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas arvin33 » 05 Sept 2014, 10:02

Olen kasutanud Volvosid tööautona 15 aastat ja läbisõitu selle ajaga u. 1milj. km. Seal hulgas on 4 tagaveolist ja 2 esiveoga. Mugavaim oli ll gen. 960 ja peale seda S 80. Alguses oli viimasega tõesti raske harjuda, sest tegemist oli ju täiesti teise autoga ja otsisin ka mitu nädalat õiget asendit rooli taga. Kui asend leitud, istus käes nagu sõrmkinnas. Isegi jäisel teel teadsin alati, mis toimub rataste all ja ei tekkinud ühtki ohtlikku olukorda. Muidugi kasutasin talvel ka kallima otsa naelrehve. Rasketes oludes oli parim 960, millel oli lukustuv tagasild ja ideaalne kaalujaotus, S80 kippus sügavas lumes veojõukontrolliga sõites surema, selle pidi alati välja lülima. Närvikõdi pakkus td, atm 740, mis jäisel teel kippus turbiini blokki sisse ja välja lülitades mu sõiduoskusi testima. Niisiis, autod ja seaded erinevad, kuigi Volvod kõik ja üheselt väita, et mõni on neist õigem, oleks liialdus.
Kõik oleneb kasutusvaldkonnast, aeg läheb edasi ja tööd ma igapäevaselt enam 940-ga ei teeks. Praegune tööauto on Galaxy 08.a. mis teatavasti jagab platvormi S80-ga ja on tõesti Volvoga väga sarnase käitumisega. Nostelgia on see, mis sundis ostma 945-te ja selle vastu ei saa.

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas ddig » 05 Sept 2014, 10:53

Õige ja vale ongi ehk liiga jõulised väljendid Volvodest rääkides. Küll aga peaks iga autondusest ja Volvodest midagigi teadev inimene aru saama mida on silmas peetud kui räägitakse päris Volvodest.
Ma saan aru, et nimetus "päris" on mõne jaoks ärritav ja mulle teeb alati väga palju nalja kuidas osa seltskonda selle peale põlema läheb :mrgreen:

Volvo S80 roolist kinni hoidmise vajadus oli vaid üks näide. Olen esiveoliste autodega sõitnud vähemalt paarsada tuhat kilomeetrit ja nö aktiivse/entusiastliku juhina olen neid väga agaralt katsetanud ka kõikvõimalikes piirisituatsioonides (jäärajast järve/merejääni, mülkast täistuisanud metsateeni jne). Tunnen ennast esiveolise roolis üsna vabalt ja oskan kontrollida nii üle- kui ka alajuhitavust.

Rahutu käitumise põhjuste üle spekuleerides oleksin siis ilmselt pidanud kõik esiveolised autod sillaremonti viima!?
Sõidetute hulka jääb Golf, Astra, Kadett, Passat, Camry, Baleno, Liana, 626, 3, 6, 99, 900, 440, 850, S70, V70, S80, Qasqai, Tiida, Sunny, Corolla, Auris, Carina II, Mondeo, Escort, Focus, Chroma, Laguna, Megane, Master, Trafic, Tourneo, Transit jne jne jne Nii mõnegi nime taha jääb valik samanimelisi erinevatest aastakäikudest. Kõiki kindlasti ei mäleta ja seda nimekirja pikendada pole mõtet.

Igapäevaselt esiveolist autot kasutades ilmselt ei panegi seda tähele, et kogu aeg rooliga võimlema pead. Hea tagaeolise roolist ümber istudes on see aga selgelt ebamugav. Kusjuures ma siinkohal räägin kõige tavalisemast maanteesõidust, kus erandiks on üksikud täiesti kulumata asfaldiga tasapinnalised teelõigud. Kui lisame võrdlusesse (intensiivse kiirendamise ja automaatkasti käiguvahetused) märkimisväärsete vaaludega teed(el), siis kisub asi ikka päris rappa.:)
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

Priit_P
Foorumi veteran
Postitusi: 546
Liitunud: 26 Aug 2013, 21:15
Asukoht: Päälinn/ Lääne-Virumaa

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas Priit_P » 05 Sept 2014, 11:41

Viimast postitust on ikka väga kummaline lugeda. Kulgen enda V70ga ka päris palju maanteel ja no ei kaldu see auto õigelt kursilt küll kuhugi. Hoian lihtsalt roolist kinni, mitte ei pea kogu aeg sõna otseses mõttes juhtima. Tallinnas sõites muidugi nii lihtne ei ole, aga no see on ka mõistetav kuna osad teed ei liigitu minu arust enam sõidutee mõiste alla. Ikka väga niru on kohati nende seisukord. Eelnevalt olen ka kahte Mondeod pidanud ja ka nende juhitavusele ei ole midagi ette heita. Küll aga oleks tagaveoline E36 talvel maanteel teise rea kaudu möödumisel soti pealt äärepealt käest ära läinud. Ütleme nii et ehmatas korralikult. E36 on muidu väga hea juhitavusega auto, kuid talveks tahab väga head talverehvi alla. Vastasel korral tuleb näiteks linnas lumistes oludes sõites tõesti tihti rooliga suunda korrigeerida. Mis alguses tundub lõbus muutub pikapeale väsitavaks ja tüütuks. 9 aastase tagaveo kogemuse pealt on esiveolisega talvel ikka palju lihtsam sõita kuna ta veab kogu aeg otseks. Suvistes oludes ma ei näe väga vahet kuigi autode käitumine on nagu päev ja öö. V70 eelistab neelata pikki sirgeid maanteid, järsemad kurvid ei ole E36ga võrreldes just lemmikud. Aga kui sellega harjub, siis täiesti rahuldava juhitavusega auto igapäevasteks asjaajamisteks.
Kui poleks nii pikka nimekirja soovitaks velje-rehvi valiku ja/või sildade reguleeringu üle kontrollida. Praegu aga ei oska öelda muud kui et sul tulekski siis võimalusel taga- või nelikveolist autot eelistada :)
Viimati muutis Priit_P, 05 Sept 2014, 11:55, muudetud 1 kord kokku.
TechFrigo
Volvo V70 2,4 125kw 07/99
Peugeot Partner 1,4i 55kw 2006

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas KuldarA » 05 Sept 2014, 11:52

Pigem ütleks, et tema puhul on asi vist tihendis. Sõidan igapäevaselt erinevate veoskeemidega autodega esi-, taga- ja neliveod. Rooliga võimlemine oleneb automargist, all olevatest rehvidest, silla korrasolust jms, aga seda, et tagaveolisega mängid rooliga vähem, kui esiveoga, ei julge küll väita. Mu kogemuse järgi üks tundlikuma rooliga auto oli justnimelt tagaveoline, aga see ongi iga auto eripära, kuidas ta rööbastes käitub ja väita, et üks veoskeem kuival hea pidamisega teel avaldab meeletult rolli auto käitumisele tee ebatasustele on väga meelevaldne.

Olgem ausad, igaüks valib auto rahakoti järgi ja kui oleks piiramatus koguses raha käes, sõidaksite igapäevaselt ikka mõne uue ja mugava autoga. Need "päris" Volvod jääksid pühapäeva autodeks ja hoiaksite alles ainult nostalgilise väärtuse pärast.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
arvin33
Kõva postitaja
Postitusi: 214
Liitunud: 21 Aug 2006, 17:53
Asukoht: Pärnu

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas arvin33 » 05 Sept 2014, 13:20

Täiest nõus eelmise postitusega!

ddig
Foorumi veteran
Postitusi: 1441
Liitunud: 19 Veebr 2006, 10:30
Asukoht: Tallinn - Pärnu

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas ddig » 05 Sept 2014, 16:48

No naljakas võib ju lugeda olla ja vabandan, et kasutasin väljendit võimlema. Saan aru milliseid kujutelmi see väljend endaga kaasa võis tuua :)

Teisalt muidugi oleneb, mida millega võrdleme. Hea tagaveolise roolist ümber istudes tundubki see võimlemisena, sest seal ei pea sellise pideva korrigeerimise/hoidmisega tegelema - näpp roolil ja võid rahulikult küljeaknast välja vaadata.


Autoärikalt teistsugust suhtumist ei ootakski kui, et peab ikka sõitma nii uue ja kalli autoga kui rahakott vähegi kannatab.
Olen ka tuttuue (päris-)maasturiga kunagi esindusest välja sõitnud ja erinevatel hetkedel oleks saanud endale küllaltki kalleid mänguasju lubada. Kahjuks puudub mul vajadus end ebapraktiliste poppide ümmarguste asjadega ehtida.
Peamine on aga see, et ma ei ole nõus mugavuse arvelt sentigi võltsedevusele lõivu maksma. Suunastabiilsus on madalasagedusliku veeremüra puudumise kõrval pikkade sõitude puhul aga üks olulisemaid mugavusnäitajaid ning seda paraku esi- ja libaneliveolised ei paku. Veeremürast ei tohi tänapäeval autopidajate seltskonnas enam rääkidagi ...
Nüüd: 960 B204FT ´91; 960 ´92; 945 B230FT ´96; 960 '96; V90 ´97x2
Enne: 244 B21E ´78; 740 B234F ´90; 945 B200FT ´95; 960 B6304S ´95; 965 B6304F ´91; 965 '96; 960 Executive ´96

KuldarA
Foorumi veteran
Postitusi: 1160
Liitunud: 26 Nov 2011, 16:04
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas KuldarA » 05 Sept 2014, 17:05

ddig kirjutas:Autoärikalt teistsugust suhtumist ei ootakski kui, et peab ikka sõitma nii uue ja kalli autoga kui rahakott vähegi kannatab.
Olen ka tuttuue (päris-)maasturiga kunagi esindusest välja sõitnud ja erinevatel hetkedel oleks saanud endale küllaltki kalleid mänguasju lubada. Kahjuks puudub mul vajadus end ebapraktiliste poppide ümmarguste asjadega ehtida.
Peamine on aga see, et ma ei ole nõus mugavuse arvelt sentigi võltsedevusele lõivu maksma. Suunastabiilsus on madalasagedusliku veeremüra puudumise kõrval pikkade sõitude puhul aga üks olulisemaid mugavusnäitajaid ning seda paraku esi- ja libaneliveolised ei paku. Veeremürast ei tohi tänapäeval autopidajate seltskonnas enam rääkidagi ...



Hea, et isiklikuks läksime :)

Ei ole minu jaoks oluline, et kõik uute autodega sõidaksid võin Sulle vanu autosid ka müüa, lihtsalt usun, et see nii reaalselt on, kuna vanade autode omamine ja nende taevani kiitmine ja uute maha tegemine on puhtalt emotsiooni pealt tehtav asi.

Praktilisus on ka suhteline mõiste, kui võtta, et 20+ aastat vana luksussedaan, mis igakuiselt uusi juppe nõuab, meeletult kütust rüüpab ja näiteks koera vedada ei võimalda, on praktiline auto, siis oleme sellest mõistest vist erinevalt aru saanud.

Nende veeretakistuste, suunakindluste, veeremüra jms osas võrdle ikka sama klassi autosid, mitte odavama otsa uusi autosid(Enamik Sinu nimekirjast), mille eesmärk ei olegi kõiki neid asju tagada, eriti tarbesõidukite osas. Olen kindel, et iga Sinu välja toodud maailma parima vana Volvo kohta, saan tuua mugavama, vaiksema, kindlama, praktilisema ja mida iganes vaste tänapäevast.
Autod ja mootorrattad välismaalt, autode komisjonimüük, autode ost http://www.mobile24.ee

Kasutaja avatar
thema55
Kõva postitaja
Postitusi: 209
Liitunud: 24 Sept 2013, 20:44

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas thema55 » 05 Sept 2014, 18:07

Oleks mul piiramatus koguses raha, teeksin oma roostetava tagaveolise ideaalkorda ja sõidaksin sellega igapäevaselt. Miks? Sest sealt saab kordades rohkem sõidufiilingut ja emotsiooni kui uuemast turvalisest autost. Auto juhtimine on üks lõbusamaid tegevusi elus üldse, milleks leppida igavamapoolse kogemusega :D

siim460
Foorumlane
Postitusi: 23
Liitunud: 29 Juul 2012, 20:49

Re: Kumb on parem? Kas roostetav tagaveoline või ....... ?

PostitusPostitas siim460 » 05 Sept 2014, 20:02

Ei ole siin foorumis küll aktiivne kasutaja, aga loen suht sagedaselt. Seda teemat lugedesntekkis tahtmatult küsimas Teile vanemate autode kiitjatele, et kus kohast te leiate sõidumugavuse suvel, kui väljas on 30+ kraadi ja samal ajal lõõskab päike lagipähe ja istute ummikus? Koju jõudes on iste läbi higistatud ja rioded seljas samuti ise näost punane nagu peet ja väidate, et see on fiiling? Või siis sama ilmaga maanteel 90+ kiirusega ja aknad lahti? Ei ole nagu eriline fiiling see kui vähegi kergemad asjad autos ringi lendlevad ja neid taga pead ajama. Või siiski? Kuigi väga sümpatiseerivad vanad taastatud autod, siis rohkem, kui pühapäeva autoks sellist küll ei sooviks. Igapäevaselt sooviks ikka autot, millel on kliima, automaatkast ja roolivõim ikka peal. Ilmselt olen ka liiga vanaks jäänud, et ei tunne tagaveolisest autost absoluutselt puudust millega kuskil kruusa platsil ratast ringi lasta ja kõvatada, et näe mul ainult tiivad roostetavad, aga sul on veel lisaks ka ukse ääred ja pagassi luuk ka. Ja kolmandale vennale ei anta üldse sõnaõigust, sest tema sõidab mingi mõtetu uue plastmassjurakaga, mis pole üldse auto, sest ei roosteta ning ei ole muud probleemi kui käi ainult korrapärastes hooldustes.

Kahjuks siin vaadates on postitustest läbi kumanud, et inimestesse suhtutakse selle järgi, kas nad sõidavad mõtetute uute autodega ja ei tea mis õige volvo ongi ning õigete volvode mehed, kelle autod on kahjuks juba ajahamba kätte jäänud. Ja kahjuks tundub et teine variant on nagu natuke kibestunud. Ei ole ju mõtet sõimata inimest, kes peab lugu uuematest ja lisadega autodest, sest endal ei hakka hammas peale uuemale autole. Ja ei ole mõtet rääkida, et vanu autosid on odav ülal pidada jne. Jah neid on odav ülal pidada, sest enamustel seisavad garaasis ja ei sõidagi selle autoga, sest mingi järgmine julla on jälle lepingu lõpetanud. Sry aga nii ma siit välja loen.

Ja lõpetuseks iga inimene sõidab selle autoga, mis meeldib/mida jõutakse soetada/ülal pidada jne.

Kena sühiset kõigile.


Siim


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 47 külalist