Mulle tuleb selliste emotsionaalseks kiskuvate teemadega üks teine anekdoot meelde.
Konn istub oja ääres kivi peal kui mööda ujub teine konn, kes küsib esimeselt "Tsau, mis teed siin?"
Kivil istuv konn vaatab põlgust täis näoga ojas oleva konna poole ja lausub "Uju ära, roheline si*t!"
Ma olen pidanud nii uusi kui ka vanemaid autosid ning ostnud neid nii liisinguga kui ka kohe välja.
2001 ostsin '96 Golfi liisinguga. Peale seda otsustasin, et eraisikuna ei osta enam ühtegi autot liisinguga - põhimõtteliselt.
2008 ostsin uue Pathfideri liisinguga ning 2011 uue Renault Traficu, mõlemad ettevõttele. Liisinguga olen veel ostnud ühe Subaru Outbacki. Hetkeseisuga ei ole mul ega ettevõttel ühtegi liisingut.
Vanad autod on ühest küljest teadlik valik, teisest küljest võib-olla piiratud mõtlemisvõime, sest ma ei oska paremat tahta. Olen sõitnud meeletult paljude autodega enam-vähem kõikidest klassidest ja kuigi aeg-ajalt tekib mõte, et ehk võiks võtta nö tööautoks mingi uue maasturi vms, siis taandub asi lõpuks sellele, et lõppkokkuvõttes ma ei saa selle raha eest paremat autot kui mul juba on. Ei ole ta mugavam, suutlikum, töökindlam, ergonoomilisem ja nendel autodel puudub reeglina igasugune fun factor. Ehk siis ma pigem kulutan 1000 eurot kuus oma autopargi korras hoidmisele ja sõidan sellise autoga mis mulle tõeliselt meeldib, mitte sellisega mida ma endale lubada saan.
Mis töökoja valikut puudutab, siis ma võiksin oma autosid hooldada ükskõik millises esinduses aga probleemiks ei ole mitte tunnihind vaid pädevuse puudumine ja vastutuse mittevõtmine. Ma olen valmis maksma kõrgemat hinda kui ma saan garanteeritud kvaliteedi. Ma ei pea silmas seda, et kõik on tehtud 110% (kuigi võiks, sest ma annan alati töökojale piisavalt aega, et asjad saaksid korralikult tehtud ja kõige rohkem vihkan ma seda kuj pean sama asja pärast uuesti töökotta pöörduma), vaid seda, et tehakse tööd süvenenult ning probleemide (taas)ilmnemisel/püsimisel ei hakata lolli juttu ajama või antaks mulle poolikult teostatud töödegs autot tagasi, vaid asjad tehakse korda.
Seejuures minu suunised tööde teostajale on alati, et pigem tee natuke rohkem, natuke korralikumalt, kasuta eelistatult kvaliteetsemaid varuosi (võimalusel orig.) Jne.
Täna on otseselt või kaudselt minu korraldada hooldus ja remont ca 10-le sõidukile ning mul on kõvasti tööd pakkuda, sest mu moto on, et auto ei pea olema uus, küll aga peab olema nagu uus. Uskuge mind, see on üks keeruline eesmärk