PostitusPostitas tnx » 12 Jaan 2015, 09:28
Mina hindan ka pimestamist silma järgi. Aga Sinu väide oli, et numbrid seadustes on kellegi poolt ostetud ja mõttetud ja neid ei pea täitma (arutelu sellest, et milliseid seaduseid võiks veel täitmata jätta ja mis riiki sobib maailmavaade, kus seaduseid täidetakse valikuliselt oma äranägemise järgi, läheks sellest teemast juba väga kaugele). Minu väide oli pigem vastupidi, et normid on tehtud sellised, et kui nende järgi tuli ehitada, siis see ei pimesta. Tunnet on raske võrrelda, küll aga saaks kenasti teha numbrilisi mõõtmisi E-tähist omavate ja E-tähist mitteomavate lampide kohta ja võrrelda neid normidega. Siis saaks näha, kas on mingi seos normide ja tähise ja pimestamise vahel või mitte. Eks ajakirjanduses ole selliseid teste ilmunud, aga need on ju ka kõik kinni makstud...
2010 ja uuemad autod on ju paljud sellised, mida veel esinduses hooldatakse, seal on hooldusprogrammi osa tulede reguleerimine, ka xenonitel.
Aga kui ma räägin ise pandud xenonitest, siis ma ikka mõtlengi seda, et keegi on pannud xenoni autole, millel seda pole enne olnud. Näiteks 90-ndate volkarid, 80-ndate bemmid jm, millele pole tehases kunagi xenoneid pakutud. Aga ka sellised mudelid, millel mõned eksemplarid on luuptuledega ja teised reflektortuledega, kusjuures miskipärast pimestavad ainult need viimased.