2. leht 2-st

Re: XC70 / V70 P3

Postitatud: 19 Dets 2023, 14:56
Postitas Liiwaannus
triipriit kirjutas:Siia veel üks mõtlemapanev kommentaar Autogeeniuse/Autolehe kasutatud Skoda Kodiaqi ülevaate alt:

...

Selle väljaüluse probleemiks on see, et liisingu summa ei ole suuremalt jaolt kulu vaid auto väärtuse osaline tasumine. Kuluks saab lugeda panga intressi ja auto algväärtuse ja jääkväärtuse vahet katvat osa.

Re: XC70 / V70 P3

Postitatud: 20 Dets 2023, 16:28
Postitas triipriit
Tänud jätkuva arutelu eest!

Liiwaannus kirjutas:
triipriit kirjutas:Siia veel üks mõtlemapanev kommentaar Autogeeniuse/Autolehe kasutatud Skoda Kodiaqi ülevaate alt:

...

Selle väljaüluse probleemiks on see, et liisingu summa ei ole suuremalt jaolt kulu vaid auto väärtuse osaline tasumine. Kuluks saab lugeda panga intressi ja auto algväärtuse ja jääkväärtuse vahet katvat osa.


Sul on õigus, pangaintress on üks lisakulu, mis liisingumakses peidus.

Siiski, ma ise olen aru saanud ni, et tavapärases turuolukorras ja optimaalse maksegraafikuga liisingu puhul väheneb auto väärtus enam-vähem ühes taktis koos liisingugraafikuga ja müües saad 1:1 sissemaksu tagasi. Ehk siis selles liisingumakses peitub nii auto väärtuse kadu kui ka intress.

Näide:

Kui auto maksab 30 000€, liisingu sissemakse ja jääk on mõlemad 20% ehk 6000€ ning periood 5 aastat, siis kuumakseks tuleb 385€.

Kui nüüd kasutada seda autot kaks aastat, siis oled maksnud selle kasutamise eest liisingumaksetena 385€ * 24 = 9240€ ja selle summa sees on nii väärtuse tasumine kui ka intress. Ja see 9240€ ongi lõpuks see auto ostmise peale kulunud kapital sinu taskust, kuna eeldatavasti saad auto müügil sissemakse tagasi. Sealjuures on see kapitalikulu 9240€ juhul kui müüd auto 23 500€ eest, sest liisingugraafiku järgi jääkväärtus on tolleks hetkeks 17 500€ ja kui soovid sissemakse tagasi saada, liidad sinna 6000€.

Kolme aasta puhul on liisingumaksetele kulunud 13 860€, jääkväärtus on 13900€ ja sissemaksu tagasi saamiseks pead müüma auto 19900€ eest.

Jne. See kõik ei kehti muidugi turutõrke olukorras, nt COVIDi ja kiibikriisi tingimustes müüdi 1-2-3 aastat vanu autosid sama hinnaga, mille eest need osteti, mis tähendas lõpuks sisuliselt null kapitalikulu kogu omamisperioodi peale.

Võrdluseks, välja ostetava auto puhul kui ostad ta 15000€ eest ja müüd 10000€ eest, siis kapitali kulus auto peale omamisperioodi jooksul 5000€.

Maan kirjutas:Yo. Mis seal arusaamatut on siis, pereliikmega tegu ju :mrgreen:

Tegelikult pole arusaamatut midagi, mõistan täitsa! Saan aru, et sul ongi tegu hobiauto ja projektiga.

Re: XC70 / V70 P3

Postitatud: 26 Dets 2023, 00:10
Postitas Liiwaannus
triipriit kirjutas:...

Siiski, ma ise olen aru saanud ni, et tavapärases turuolukorras ja optimaalse maksegraafikuga liisingu puhul väheneb auto väärtus enam-vähem ühes taktis koos liisingugraafikuga ja müües saad 1:1 sissemaksu tagasi. Ehk siis selles liisingumakses peitub nii auto väärtuse kadu kui ka intress.
...

Pole nii täpselt arvutanud, sest pole uue masina liisimine kunagi teemaks olnud. Kasutatud autodel see dünaamika vist natuke rohkem liisija kasuks ja ka pikema liisingu korral, sest hinnalangus on pigem laugemaks muutuva kõveraga. Loodan, et pikemalt mõtlemata kommenteerides, mingit arvutusnüanssi tähelepanuta ei jätnud :D