Minu "läbisõidu" kommentaar tugines isiklikul kogemusel, mitte "käigukangi naha" järgi auto maha tegemisel.
Aasta tagasi, maikuus, oli mul vaja nelja päeva jooksul olematu eelarvega auto osta. No tule taevas appi, mida müüakse ja palju küsitakse! Siia kuuluvad ka I gen diislid oma 2k hinnaga ja ka tagaveolised 4k hinnaga. Mõnel veidral juhul on selline hinnasoov võib-olla isegi õigustatud, aga vaadates üldpilti, siis no ei, tänan.
Ühesõnaga, läksin vaatama sama hinnaklassi II gen v70-t. 125kw, bensiin, automaat.
Rõhutan, et autoga oli ka kiire! Üldmulje oli viisakas, mootor käis ühtlaselt, kuskilt ei lekkinud, kast toimetas tip-top. Auto oli puhas nii seest, kui väljast, mitte lakutud, aga puhas.
Vigadest: esiklaasis mõra (sain selle võrra hinnast alla), rehvid kulunud, tiibadel pindmine rooste, proovisõidul oli sillas mingi kolks.
Ühesõnaga ostsin ära, ise kartsin halvimat, kuid lootsin parimat
Aasta jooksul olen sõitnud 20tkm ja teinud/vahetanud:
- kolks sillas oli amordipadi, vahetatud
- ülemine mootoripadi oli katki, vahetatud
- alarmipasun taastatud (ei olnud eluliselt vajalik)
- üks tagumine pidurisuport renoveeritud
- tagaluugi juhtmed parandatud
- välimised rooliotsad, sillaregull.
Ühesõnaga tuleb näha odomeetri näidu (mitte ajada segamini tegeliku läbisõiduga) taga autot ja siis saab öelda, kas on sõidukõlbulik või mitte.
Kas esimese postis mainitud auto läheks paremini kaubaks, kui odol oleks 500tkm? Ei, sest seda on ilgelt palju. Aga praegu, kui on 270t? Ka mitte, sest on keritud. Aga 160tkm? Noh, veidi kahtlane ju on, aga ostame ära! Ja siis pööritame silmi, et keritakse.
Minu ostetud autol oli 300tkm ostuhetkel ees, on keritud või mitte, ma ei tea. Tean, et mootor töötab nagu kell, oli ei võta, kuskilt ei leki.
Tuleb minna vaatama, siis saab edasi targutada.