v70 D5 120kw vs 136 kw

Igasugune abi auto ostu korral

Moderaatorid: JaanKaer, Igor, Leho, vanapeer, Tanel

matadoooor
Foorumlane
Postitusi: 64
Liitunud: 07 Apr 2011, 19:13

v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas matadoooor » 17 Jaan 2013, 18:10

Mis erinevus on?
Kas mootorid jne kõik süsteemid täpselt samad? Käigukastid samad?
Ainult ajus erinevus?
Kui erinevusi palju, siis tasuks vist 120 kw võtta, kuna see levinud ja jupid saadaval ka ikka rohkem.

Aitäh

dieseldoctor
Kreisi postitaja
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Okt 2012, 21:47

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas dieseldoctor » 17 Jaan 2013, 19:53

matadoooor kirjutas:Mis erinevus on?
Kas mootorid jne kõik süsteemid täpselt samad? Käigukastid samad?
Ainult ajus erinevus?
Kui erinevusi palju, siis tasuks vist 120 kw võtta, kuna see levinud ja jupid saadaval ka ikka rohkem.

Sisuliselt tegu samade mootoritega. 136 kW versioone paigaldati 2006-2007 masinatele. Väänet, võimsust ja seeläbi ka minekut on rohkem, samuti on kütusekulu veidi suurem.

Käigukastid on vanematel viie- ja uuematel kuuekäigulised. Mu arust need kastid pole nii mugavad kui üks automaatkast võiks olla, aga peavad vastu küll eeldusel, et regulaarselt neis ka õli vahetatakse (ja on ka varem vahetatud, milles veendumine ei pruugi nii lihtne olla). Spetsõlid on kallid, tavaline ATF-õli ei kõlba. Kütet läheb sajale pea liiter rohkem kui manuaaliga - mugavus maksab.

Automaatkastiga isendit kaedes kiika käigukasti õli, kui see pole must nagu tökat ja kärsahaisuga siis ilmselt on kunagi vahetatud ka seda. Kui käigukast toimetab nii külmast kui soojast peast hästi siis ilmselt kestab veel kaua. Viiekäigulise hüdrotrafo "lukustab" alles kolmandal käigul. Katseta ka kickdowni.

matadoooor
Foorumlane
Postitusi: 64
Liitunud: 07 Apr 2011, 19:13

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas matadoooor » 20 Jaan 2013, 14:12

kas mootori blokid, turbod, pihustid jne kõik on sama?
erinevus ainult ajus ja mootorikattes?

dieseldoctor
Kreisi postitaja
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Okt 2012, 21:47

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas dieseldoctor » 20 Jaan 2013, 14:53

matadoooor kirjutas:kas mootori blokid, turbod, pihustid jne kõik on sama?
erinevus ainult ajus ja mootorikattes?

Suurem vahe on põlvkondades - esimese põlvkonna 120 kW mootorit pandi autodele aastatel 2001-2005 (autodel "D5") ja mootori tehasetähis D5244T. Esimeses põlvkonnas 136 kW versiooni polnud. Esimese põlvkonna mootorid täidavad Euro3 heitenormi ja mootorikate on musta värvi.

2005-2009 paigaldati teise põlvkonna 120 kW mootorit, mida tähistati autodel "2.4D" ja mootori tehasetähiseks D5244T5. 136 kW mootori tehasetähis on D5244T4 ja autodel kiri "D5" ning tehniline vahe on ainult ajus. Teisel põlvkonna mootoritel on esimesega võrreldes veidi väiksem surveaste, teistsugused on VNT turbo (vesijahutusega), EGR, gaasiklapp, sisepritsesüsteem koos pihustitega teistsugune ja üht-teist veel. Teise põlvkonna mootorid täidavad Euro4 heitenormi ja mootorikate on halli värvi (nii 120 kui 136 kW versioonidel).

matadoooor
Foorumlane
Postitusi: 64
Liitunud: 07 Apr 2011, 19:13

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas matadoooor » 20 Jaan 2013, 16:56

aitäh põhjaliku vastuse eest!

Kasutaja avatar
amazon86
Foorumi veteran
Postitusi: 1483
Liitunud: 05 Veebr 2007, 21:51
Asukoht: Tallinn/Viljandi
Kontakt:

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas amazon86 » 20 Jaan 2013, 17:19

Ülevaade Volvo D5 mootoritest:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine
Üldiselt on 136 kw rohkem vidinaid küljes, mis võivad katki minna, näituseks sisselaske swirlklappide ajam ja tahmafiltri ummistused.
Powered by Volvo
S60 02 2,4 D5 174 kw 546 Nm @ ratas
V60 14 2,0 D4
V70 08 2,4 D5 AWD 153 kw 492 Nm @ ratas
Volvode diagnostika VIDA/VOL-FCR.

dieseldoctor
Kreisi postitaja
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Okt 2012, 21:47

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas dieseldoctor » 20 Jaan 2013, 17:31

amazon86 kirjutas:Ülevaade Volvo D5 mootoritest:
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine
Üldiselt on 136 kw rohkem vidinaid küljes, mis võivad katki minna, näituseks sisselaske swirlklappide ajam ja tahmafiltri ummistused.

Sa ajad pudru ja kapsad segamini. :)

Jah, see peab tõesti paika esimese põlvkonna 120 kW ja teise põlvkonna 136 kW mootorit võrreldes. Kuid milleks neid võrrelda? Teise põlvkonna 120 kW mootoril on täpselt samamoodi nagu 136 kW versioonil olemas swirlklapid ja tahmafilter.

matadoooor
Foorumlane
Postitusi: 64
Liitunud: 07 Apr 2011, 19:13

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas matadoooor » 26 Jaan 2013, 16:04

Aga mis oleks siis kõige õigem ja parim valik?
Tahan diislit ja automaati.
Kas nii 120 kw ja 136 kw on töökindluselt sama head?
Ja mis käigukast automaatidest parim?

Mingi kindel aastaarv ka, mille peaks valima, a la mingid olulised uuendused või vigade parandused?

arny
Foorumi veteran
Postitusi: 1427
Liitunud: 02 Apr 2006, 09:53
Asukoht: tartu
Kontakt:

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas arny » 27 Jaan 2013, 07:18

a mine küsi IA saad ehk parema vastuse.

matadoooor
Foorumlane
Postitusi: 64
Liitunud: 07 Apr 2011, 19:13

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas matadoooor » 04 Veebr 2013, 21:52

ära targuta

matadoooor
Foorumlane
Postitusi: 64
Liitunud: 07 Apr 2011, 19:13

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas matadoooor » 11 Juun 2013, 08:21

Aga kas need swirl klapid on vajalikud asjad ja annavad ikka midagi juurde ka?
BMW-del need eemaldatakse, kuna suurt olku neist ei ole ja vanematel päris suur oht, et kukuvad mootorisse.
Volvodel samad risk?

Kasutaja avatar
Iceman
Foorumi veteran
Postitusi: 4316
Liitunud: 20 Apr 2006, 09:47
Asukoht: Metsas
Kontakt:

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas Iceman » 11 Juun 2013, 08:40

Kõige parem käigukast on ikkagi manuaalkast - kuu käiguga. Rääkigu, mis räägivad, aga manuaal on iga kell töökindlam kui automaat. Igen 120 kW on tunduvalt lihtsama ülesehitusega kui II gen 136kW. Vähem igasugu andureid jne küljes. Tahmafiltri ummistused on sellest kinni kus sa sõidad - kui ainult töristad madala pöördega 50ga linnavahel, siis on kindlasti ummistuse oht suur. Tahmafiltriga masin tahab maanteesõitu ja lõõride puhastamist aeg ajalt. Mul on 136 kW manuaal 6k, valiksin kindlasti sellise ka edaspidi, mitte 120kW.

matadoooor
Foorumlane
Postitusi: 64
Liitunud: 07 Apr 2011, 19:13

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas matadoooor » 15 Juun 2013, 13:26

matadoooor kirjutas:Aga kas need swirl klapid on vajalikud asjad ja annavad ikka midagi juurde ka?
BMW-del need eemaldatakse, kuna suurt olku neist ei ole ja vanematel päris suur oht, et kukuvad mootorisse.
Volvodel samad risk?


?

matadoooor
Foorumlane
Postitusi: 64
Liitunud: 07 Apr 2011, 19:13

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas matadoooor » 15 Juun 2013, 13:28

Ja mitte keegi kusagil täpsemalt ei oska välja tuua põhjust, et miks alates 2005 aasta ja edasi D5 mootorid ei ole enam nii ökonoomsed.
Mis siis ikkagi on selle põhjuseks, et uuemad D5 mootorid ei ole enam nii ökonoomsed?

dieseldoctor
Kreisi postitaja
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Okt 2012, 21:47

Re: v70 D5 120kw vs 136 kw

PostitusPostitas dieseldoctor » 15 Juun 2013, 13:41

matadoooor kirjutas:Ja mitte keegi kusagil täpsemalt ei oska välja tuua põhjust, et miks alates 2005 aasta ja edasi D5 mootorid ei ole enam nii ökonoomsed.
Mis siis ikkagi on selle põhjuseks, et uuemad D5 mootorid ei ole enam nii ökonoomsed?

Mis jutt see nüüd on? Nendel 2,4-liitristel mingeid erilisi vahesid küll pole ökonoomsuse osas. Uuematel olev tahmafilter veidi lisab küttekulu, aga minimaalselt ja tahmafiltriga masinate kuues käik nii manuaal- kui automaatidel teeb selle vahe tasa.

Mõnedetsiliitriste vahede põhjal ei tasu küll mingeid järeldusi teha. Kusagil brozüüril lubatavate numbrite kohta samuti.

Spritmonitor.de-st "data miningut" tehes saad mingigi ettekujutuse praktilistest kulunumbritest.

Kunagi sai ka leitud, et 136 kW versioon kipub rohkem võtma kui 120 kW mudel:
http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=17&t=19217&p=206461&hilit=spritmonitor.de#p206461


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 15 külalist