1. leht 5-st

Madis- 264 GLE 78a.

Postitatud: 01 Mär 2009, 20:39
Postitas happpyslutcake
Tuli minulgi idee hakata pidama päevikut enda auto kohta.
Auto toodi siis Saksamaalt 90 aastal.
Toojaks oli minu vanaisa koos mu emaga. Saksamaale minnes ei olnud vanal
kindlat autot silme ees, mida endale osta. Sai kaasa võetud üle tuhande saksa marga.
Niisiis käidi ja otsiti ja uuriti... Leitigi siis sobiva hinnaga auto, Volvo 264.
Miks siis just see auto? Vastuseks sain, et hind sobis kõige pareminei.
Olid seal vaadanud veel mingit vanat suurt bemmironti ja siis oli üks mercedes ka, aga need ei sobinud.
"Paistis niikui kõige asjalikum auto, mida selle summa eest oleks võinud osta," rääkis vana.
Volvo oli 2 aastat seisnud, tolmukiht üle kere, pagass ja tagaiste "prügi" täis jne.
Taheti saada 2000 marka. Kaubeldi ja saadi hind 1800 margale.
Probleem, vanal oli kaasas ainult üle tuhande marga, siis müüs vana ühe kuldsõrmuse seal maha ja
läks ühele tuttavale eestlasele külla, kes oli NSV liidu "lolluste" eest omalajal Saksamaale elama läinud.
Küsiti võlgu. Saadi. Võlg tuli tagastada Saksa eestlase õele, kes elas Tallinnas.
Selle 6,7-saja marga väärtus, mis võlgu küsiti, oli rublades kuskil 75 tuhat. Ja kui siis sellele õele raha
mindi viima, pidi õde pikali kukkuma. Uus Ziguli pidi selajal niipalju maksma. =)
"Ostsin Volga asemel Volvo, hind oli selajal umbes sama. Aga Volgal ju polnud konditsioneeri, elektripeegleid jne", Naeris vana.
Muidugi tollides oli palju sehkendamist, oli ju veneaeg. Aga kui auto siis kodus sellest paksust tolmukihist puhtaks pesti,
tuli sealt alt väga kena aparaat välja.
Noh, sõitis ta sellega kuskil aasta või nii.. Tuli idee. Tahtis ta traktorit saada, täpsemalt siis põkat.
Oli sinna firmasse läinud ja poisid olid vaatanud, et selline uhke auto, nüüd tuleb kindlasti mingi välismaalane.
Suureks üllatuseks oli eesti mees tulnud ja oma autot neile 2 traktori vastu pakkunud.
Poisid olid kohe nõus, selajal ju polnud keegi konditsioneerist, elektiakendest ega sellistest luks viguritest kuulnud.
Vana tahtis, et ühel traktoril kabiin oleks. Poisid ütlesid, et neil sellist trakatsit pole, tellime Peterburist, 2 nädala pärast tule uuesti.
Ja kui siis 2 nädalat möödas oli, tuli välja, et Peterburis ka polnud kabiiniga põkat saada. "Hea äri jäi katki. Oleks ju saanud hiljem
lasta kabiini peale ehitada. Pärast, kui Eesti vabariik tekkis, hakkati ju massiivselt Saksamaalt neid Forde ja muid autosi tooma. Volvo väärtus aga seoses sellega pidevalt ju langes, aga traktor oli selajal kallis." rääkis vana.
Lõpuks sõitis ta sellega kuskil 6 või 7 aastat kokku. Ma mäletan, et olin siis esimeses või teises klassis, kui ta uue auto endale muretses.
Volvol oli salongis seesamune puhuri mootor läbi põlenud ja ta leidis, et ta ei viitsi jamada. Raha oli, ostis uue auto. Volvo aga jäi pukkidele seisma.
Küll ta siis pakkus seda siin ühele Saaremaa sugulasele, kellele väga see auto oli meeldinud, kusjuures meeldib siiamaani. Ei saanud nad hinnas kokkuleppele. Ja nii need aastad siis möödusid...
Täpselt aasta aega tagasi hoiatasin enda vanaisa, "Vana, arva mida sa ka iganes tahad. Ma teen selle Volvo korda. Ma ei kannata enam kuulata seda "nutmist" sealt garaasist, kui sealt mööda käin."
No siis tuli seda juttu, et sa oled kooliõpilane ja sul pole raha ja ta sööb niipalju bensiini jne.
Tuli suvi, pumpasin tal kummid täis, pukkidelt maha ja lükkasin ta suurde kuuri, kus oli teda hea uudistada ja nokitsema hakata.
Esimene pilt, mis temast üle pika aja tehti.

Pilt

Siis panime ta käima, nagu Antsu viiul, naksti ja töötas.
Tegin siis külavahel proovisõitu ka, vinge masin. Aga varsti hakkas seda juttu jälle tulema, et aitab sellest pullist nüüd, davai vii ta tagasi pukkidele.
Ei olnud ma sellega nõus ning lõpuks vana siis leppis mu uue ideega. Nagu vähe mul neid veel oleks... :D
Aga eesmärk on suveks valmis saada. Lõpetamisele oleks väga uhke tunne sellega minna.

Postitatud: 01 Mär 2009, 20:50
Postitas madtuning
Vägev riistapuu :)

Postitatud: 01 Mär 2009, 20:51
Postitas vanapeer
Väga tore ajalugu :) Mis olukorras masin on siis ja mis lähima aja plaanid?
Vanaisale vist sa oma kasutajanime pole lahti seletanud :unibrow:

Postitatud: 01 Mär 2009, 20:53
Postitas -kj-
Väga huvitava ajalooga auto igatahes :)
Mis mootoriga ?
On kuskil läbivat roostet ka ? Ootaks uusi pilte igatahes :)

Edu !

Postitatud: 01 Mär 2009, 21:13
Postitas supp
264, ju ta siis v6 ole, krt, see on nüüd 200jasete nn puhas kuld ja absoluutne kunn, seda peaks veel kontrollima, et äkki on idasaksa variant, siis on vabsee uunikum
igaljuhul sedaan v6-s on asi mida vist eestis rohkem polegi, kunn mis kunn selljuhul

Postitatud: 01 Mär 2009, 21:31
Postitas vanapeer
Leho oma on ka pulbrks tegemata veel, juhul kui see siin ikka V6 on.

Postitatud: 01 Mär 2009, 21:52
Postitas Leho
Noh minu oma on ikka suht laiali juba

Mis mootoriga masina on kas B27 või 28.

Kui on soovi siis võin sõmboolse hinnaga rootsikeelse kasutusjuhendi müüa. Raamatukaane pilt on isegi sama värvi mis sinul.
Pilt

Tee jah ikka korda. Ja sõida pikalt.
Ise sain endaomaga mingi 100 kilo ikka liigelda enne kui ära mädanes.

Postitatud: 02 Mär 2009, 11:10
Postitas henk
Uhkeee :P Ja ajalugu on ka väga äge!
Tahaks ikkagi rohkem pildistusi näha: salongi, mootorit jne.
Kas on automaat ?

Nüüd võiks siis "kuuesilindriliste kahesajaste" klubi teha :D . Saab need ühe käe näppude peal üles lugeda.

Postitatud: 02 Mär 2009, 12:28
Postitas Volvo75
Nägin su kommentaari mu 245le carratingus ja siis nägin su autot veidike lähemalt :)
Hoia ikka õli normis oma Vkuuel :)
Edu ehitamisel.

Postitatud: 02 Mär 2009, 19:14
Postitas happpyslutcake
Auto on siis V6 mootoriga, 92 kW. Mingi jutt oli kuskil, et oli Belgias kokku pandud, ju seal siis odavam tööjõud oli, aga seda idasakasa asja ma ei tea.
Aitäh Leho, aga mul selline saksa- ja inglisekeelne instruktsia täiesti olemas.

Mis siis sellest autost edasi sai...
Esimene asi, istmed välja. Hakkasin siis ma neid roostes kohti otsima ja üllatusi tuli päris palju.

Uks
Pilt
Bensupaagiluuk
Pilt
Koht, kuhu talvel tagaratas kõvasti soola on visanud
Pilt
Need peldikupoti äravoolu toruauke meenutavad korgid, millele oli niiskus vahele end sättinud.
Pilt

Nuh, selliseid kohti leidsin ma veel. Nüüd varsti, kui lumi ära sulab läheb keevitamisse ja värvimisse. Muidu küljekarbid on ka täiesti nii, et
torka näpp vajadusel läbi.

Siin sooviti salongist pilti. :D
Pilt
Pilt

Sellega oli ka tükk tegemist.. Siin uue puhuri mootor oli 2 juhtmega, vana oli kuuega. Siis sai siin külapeal käidud ja ühelt lahkelt naabrimehelt
89 aasta Nissan Sunny takisiti küsitud.
Muidu on mul endal ka igapäevakasutuses kolmeukseline 95 aasta Nissan Sunny. =)
Aga jah, takisti sai õigesse kohta paigaldatud aga juhtmetega oli paras pardakk. Tõin ühe elektriku enda juurde, see ei saanud suurt sotti midagi.
Ütles, et kui süsteem talle lauale panna, siis ühendab ära. Sellest oli vähe kasu mulle, mootor oli sinna valgesse karpi tagasi "ära peidetud".
See toimus suvel, siis sai siin poistega koos tööl käidud ja ühele siin juhuslikult peale tööd näitasin auto hetke olukorda.
See siis ükspäev helistas mulle, ütles, et see juhtmete tjeela hakkas teda täitsa huvitama.
Ma ütlesin, et kui ära ühendad siis tule ja proovi. Tuligi, mõtles, mõõtis, vaatas ja ära ta selle ühendas.
Mind pani imestama, et mis valemiga ta seda tegi? Ta oli 4 aastat tagasi vene raamatu järgi oma lõbuks raadio ehitanud. Ütles veel, et targad
onud olid vaadanud ja kiitnud teda. Kõik oli õieti ühendatud aga neid sagedusi, mis selles nõukaaegses raamatus mainitud oli enam ei eksisteeri.
Nuh see selleks aga ära ta mul selle ühendas. Jälle üks asi tehtud.

Edasi... leidsime Volga elektriantenni garaazisit. Idee, läheb Volvole. Nõus! Tehtud. Aga pärast, kui kõik armatuur ühendatud oli ja uus antenn
ka paigas ei tahtnud raadio enam millegi pärast tööle minna :S
Siimaani pole süvaneda jõudnud.

Sügisel läks ta tagasi pukkidele talveund puhkama...
Pilt
Pilt
Pilt

Kirjutaks hea meelega edasi aga õppima peab minema... 8)

Postitatud: 02 Mär 2009, 19:20
Postitas bronec
Ilus auto. Pilte vaadates tabas mind äratundmisrõõm - mädaneb samadest kohtadest nagu mu 242. Kindlasti roostetab tagapaneeli ja stange vaheline ala veel ja juhipoolse c-piilari alumine äär. Igatahes edu, keredetailid pole väga kallid ja ära tehes on rõõmu veel samakauaks.

Postitatud: 02 Mär 2009, 20:53
Postitas supp
muuseas võid uurida äkki on tõesti tegemist ida-saksa stasi vendaele tellitud masinaga, kuidas seda tavalisest eristada ma ei tea, tuleks netis tuhnida, aga auto omapära suurendaks selline fakt kindlasti.
Lisaks, ei taha küll norida aga ajaloolise tõe huvides, pean mainima, et natuke on su vanaisa käojaani ka ajanud. Nimelt 5-700 dem-i oli tollal ca 7000 rubla kandis vast, mitte 75t, tõsi ta on rubla viimastel päevadel võis volga küll niipalju maksta. See tollane hinnakujundus on mul hästi meeles, kuna sai siis just isaga auto ostu-müügiga tegeletud. Meenuvad mõningad turuhinna näited: uus OKA kadaka turul 53t rubla jne, meie müüsime perfekstselt taastatud opel commodore A 25k ja ostsime raipe MB w115-ne 18k rublaga, tugevalt kasutatud volga 24 maksis umbes samapalju ja mersu (juba remonditud kujul) müüsime vahetult enne krooni tulekut ca 1500 usd eest maha ning taaalad vahetasime kohe peale krooni tulekut ära ja saime ca 30k krooni ning ostime 42k krooni eest 85a opel rekordi, 71aasta kopikas sai müüdud 1k usd eest jne. See oli jutt autohindadest 90nendate alul, vahetult enne ja pärast krooni tulekut, jälgides rahakursse ja turuhindu. Aga eks need nullid on aegadega kärmed hindadele otsa tekkima :D
aga auto on vägev, seda kassid ostaksid, vaata krt, et ära ei riku :x

Postitatud: 02 Mär 2009, 21:27
Postitas Volvo75
Stanged on mustaks võõbatud. Nende puhtaks saamine ei tohiks suurem probleem olla.

Postitatud: 03 Mär 2009, 22:04
Postitas marguss
Selliseid autosi tõesti väheks jäänd .Tee korda ja hoia ilusti see ju puhas kuld ;-)

Postitatud: 04 Mär 2009, 12:36
Postitas SassGuss
Krt, miks minu vanaisa sõitis kopikaga, mis on ammu surnd kah... :x