Stange k. 945 2.0, 1996 vl. tumesinine

Forum Members Cars

Moderaatorid: 760GLE, Igor, bronec

Kasutaja avatar
Stange K.
Foorumlane
Postitusi: 75
Liitunud: 29 Okt 2007, 20:38
Asukoht: Tallinn, Lilleküla

Stange k. 945 2.0, 1996 vl. tumesinine

PostitusPostitas Stange K. » 11 Dets 2008, 17:23

Ostsin endale juba teise Volvo. Selleks on siin foorumiski reklaami teinud kasutaja sajuudas poolt pakutud tumesinine manuaalkastiga ja konditsioneeriga 945, aastast 1996. Jõuallikaks 2.0L turboga varustatud bensiini mootor võimsusega 114kw. Mõte oli vahetada oma praegune automaat kastiga auto manuaali vastu. Autoga kaasas oli igasugu saksakeelseid pabereid, kust näha mida viimati teenindustes on vahetatud ja ühtlasi peaks need paberid tõestama auto läbisõitu - 185000 km. Võib-olla ongi see nii, kes neid kasutatud autosid teab.

Esimese asjana võtsin ette salongi puhastamise. Sellega seoses on mul kohe ka pöördumine kõigile suitsetajatele - kui te seda teete, siis tehke seda oma kodus, kapi taga, aga mitte autos. Sellega te kahjustate auto salongi ja teistel on pärast väga raske seda puhastada! Kõigepealt tõmbasin tolmuimejaga suurem sodi ära (näiteks jäänused viimasest pediküürist) ning siis tegin Vanish plekieemaldajaga salongi kokku. Suurematele plekkidele panin rohkem. Pärast hõõrusin niiske lapiga vahtu maha. Päris tihti pidin loputamiseks kasutatavat vett vahetama. Peale 3 tunnist tihedat tööd oli autol hoopis teine nägu. Koristades lõhkusin aga ühe aknavända ära. Kahtlustan, et sellel oli ikkagi enne juba mingi pragu sees, sest läks katki väga kergesti. Üldse on salong pisut kehva olemisega, juhiuksel on katki plastmass osa, millest saab ust kinni tõmmata. Samuti on katki juhipoolne nurk armatuurlaua alumisel osal, seal kus asub tulede lüliti.

Koristades avastasin ka esimese jama auto juures. Nii kaassõitja kui ka juhi jalgealune on märg. Samas kahanes ka jahutusvedeliku tase paisupaagis. Lihtne oleks järeldada, et kütteradiaator lekib, kuid vedelik põrandal ei olnud magus. Mootoriruumi uurides avastasin, et lekkis radiaatori ülemine lõdvik, mille kinnituse pingutamisel leke peatus. Samuti tundub nüüd, et jahutusvedeliku tase enam ei lange. Mida aga tuleb kindlasti teha on see, et pean salongi niipalju ära lammutama, et saada kätte põhjamatid, müraisolatsiooni jms., sest need kõik on läbi vettinud.

Teine jama on see, et auto on saanud ette matsu. Kapott on viltu ees. Kui kapoti vahed juhipoolse tiiva ja esimese plastmassist aknaalusega paika panna, siis jääb kaassõitja poolse tiiva ja kapoti vahele lõpuks päris suur vahe. Seega on kapott kompromissina ees pisut viltu. Peab uurima, kas annab tiiba pisut paremini ette sobitada või jääb nii nagu on.

Kuna rool oli viltu ees ja auto kiskis veidi paremale, siis lasin ka esisilda kontrollida. Otsiti erinevaid lõtke, kõik oli ok, v.a. väike lõtk roolilatis. Sõites tunda ei andnud. Reguleeriti kokkujooksu ja nüüd on ka rool otse ees, kuigi vist veel õrnalt kisub paremale. Automehhaanik kiitis autot, kui seda alt nägi: "nagu uus!" olid ta sõnad. Ma vaatasin, et saksa paberite järgi 2 aastat tagasi paigaldatud summuti oli päris värske väljanägemisega, samuti oli mootor ja käigukast ilusasti kuivad.

Kui nüüd võrrelda seda autot eelmisega, siis ei ole 100% kindel, et õige auto ostsin. Kuigi liigub paremini, kui mu eelmine 2.3L 945 (eelmisel võimsust 99kw, sellel aga 114kw). Selle auto varustus on tegelikult üsna spartalik. Mugavustest on lisaks kondile veel esimesed elektriaknad ning soojendus esiistmetes ja ongi kõik. Puuduvad soojendused peeglites, peegleid tuleb manipuleerida käsitsi. Samuti on eelmises autos mäludega "elektritool", mis on väga mugav kui pead autot tihti naispoolega jagama.

Muud polegi vist juurde lisada. Ahsoo, seda ka, et kaasõitja poolset peeglit ei saa salongist hästi keerata. Üritasin selle põhjust veidi uurida, kuid selle käigus tuli peeglile hoopis pragu sisse :(, kuigi olin vastustanud ennast õpetusega kuidas peegel sealt lahti saada. Samas oli näha, et peeglil olid küljes soojenduse klemmid, kuigi kaableid nendeni ei tulnud.

Kokkuvõttes on tegu tavalise kasutatud 13 aastat vana autoga, mis vajab pisut korrastamist ja oma käe järgi sättimist. Mõne foto panen siis, kui polaaröö pistuki järele annab.

Mõned klõpsud siis:
Pilt
Viimati muutis Stange K., 06 Sept 2016, 10:52, muudetud 3 korda kokku.

Kasutaja avatar
volvo245
Doctor
Postitusi: 2231
Liitunud: 18 Juun 2005, 23:11
Asukoht: Tallinn/Nömme
Kontakt:

Re: Stange k. 945 2.0, 1996 vl. tumesinine

PostitusPostitas volvo245 » 21 Dets 2008, 03:21

Stange K. kirjutas:Mõne foto panen siis, kui polaaröö pistuki järele annab.

Tallinnas niimönigi valgustatud parkla :idea:
""Rear Wheel Drive, the way God intended. If a car is being pulled from the front, doesn't that mean it's being towed?"”

Kasutaja avatar
Stange K.
Foorumlane
Postitusi: 75
Liitunud: 29 Okt 2007, 20:38
Asukoht: Tallinn, Lilleküla

PostitusPostitas Stange K. » 31 Dets 2008, 14:00

Head vana aasta lõppu!

Heameel on teatada, et veeprobleem salongis on lahenenud. Esiklaas oli kolmest küljest lahti. Liimiti see taas ette ja nüüd kõik ok.

Kui ma matid välja koukisin ja autot kuivatasin, tulin ma mõttele need ära pesta, korralikult pesupulbri ja harjaga. Läksid ikka palju puhtamaks. Istmetel oli see viga, et tagumiste taskute kummid olid välja veninud. Võtsin katted maha ja parandasin ära. No kui katted olid maas, siis pesin ka need puhtaks ja kui seljatoed olid pestud, siis tuli sama teha ka istumise padja kattega, sest muidu oleks jäänud värvis karjuv vahe. Sama ka peatugedega. Ühesõnaga üks lõputu pesu päev.

Mattidega materdades leidsin igasugu huvitavaid asju. Suitsupaki, tulemasina, mingisuguse taskunoa, (Itaalia) korteri võtmed, pastaka, €3.83 ja tuhandeid Itaalia liire. Münte on tõesti palju - nii paar kilo tuleb ära neid. Liirid võib vist muinsuskaitse ametis arvele võtta?

Nüüd puhtasse autosse istudes võiks temaga isegi peaaegu et rahule jääda. Tehniliselt tuleb veel vahetada soojakraan, mis lekib kui soe maha keerata. Mõned salongi pudinad võiks ka leida ja asendada, kuid need puudused ei sega auto kasutamist. Üks asi on siiski veel häiriv. Sidur võtab hirmus põhjast, tea kas peaks kuidagi reguleerima, vabakäik on pedaalil täitsa olemas.

Sokutasin mõned pildid siia albumisse: http://live.hot.ee/gallery/show_image?id=992738

Kasutaja avatar
anto123
Foorumi veteran
Postitusi: 1146
Liitunud: 21 Okt 2008, 13:46
Asukoht: pärnu mk
Kontakt:

PostitusPostitas anto123 » 31 Dets 2008, 17:08

auto on aus!!
aga mündid ana mulle!! :D kui miskit vana ja huvitavat on, ma nimelt kogun vanaraha. :D
Volvo S80 2,5td 99a

Kasutaja avatar
Stange K.
Foorumlane
Postitusi: 75
Liitunud: 29 Okt 2007, 20:38
Asukoht: Tallinn, Lilleküla

PostitusPostitas Stange K. » 28 Jaan 2009, 15:51

Soojakraani probleem on lahendatud tänu foorumi kasutaja rotsa hoovis olnud doonor autole. Kaupa tehes nägin ka foorumlase HUNT uhket S60, mille kohta tuli vist juba järgmine päev kurb sõnum.

Vahetasin detaili Mustamäe paneelmaja ees ära - konditsioneeriga masinal asub asub see kraan tervenisti mootoriruumis. Natuke läks jahutusvedelikku ka maha, aga sest pole ka midagi. Praegu on jahutusvedelikku poes vabalt saada.

Jama on see, et nagu eelmisel 945-l on ka sellel tagumised turvavööd lühikesed - ei ulatu ümber laste turvahällide.

Probleem on siduri pedaaliga - nimelt tuleb seda vajutada täiesti vastu põhja, kuid siis võib juhtuda nii, et pedaal läheb plastmassist jalamati taha ja jääb sinna alla kinni ning sidur jääb lahutatuks. Häiriv asjaolu linnaliikluses eksole.

Anto123 - autost leitud mündiaarde puhul on tegemist XX saj. teisel poolel Itaalias käibel olnud müntidega. Kui teil nende vastu on teil tõsine huvi siis võin need loovutada küll.

Kasutaja avatar
Stange K.
Foorumlane
Postitusi: 75
Liitunud: 29 Okt 2007, 20:38
Asukoht: Tallinn, Lilleküla

Re: Stange k. 945 2.0, 1996 vl. tumesinine

PostitusPostitas Stange K. » 06 Sept 2016, 10:33

Peale 8. aastat ja 100000 km (näidiku järgi 175000 - 270000km) läbimist olen autoga jõudnud plokikaane vahetuseni, aga kõigest järjekorras.
Kokkuvõttes võiks öelda, et auto on tomininud väga hästi. Korra olen vahetanud summuti KAT-ist lõpuni. Vahetatud on ka piduriklotsid, välimised rooliotsad, hiljuti ka hammasrihm, veepump ja pingutusrullik. Rohkem ei tulegi meelde.

Kerele on lisandunud paar pleki muljumist, kuid roostekohti nagu ei märkagi.
Kõige lollim lömm on kaassõitja küljekarbil, mis on sisuliselt algusest lõpuni sissepoole muljutud. Juhtus see ühes parklas, kus oli parkimise koht piiritletud tugeva karprauaga. Välja keerates läks see mul meelest ja nii ta litsuski karbi mul sisse. Tumedal autol ei ole seda õnneks kohe näha.
Teine lömm tuli ühel karmil lumerikkal talvel. Lumehunniku ja sinna kõrvale parkinud veoauto vahel oli vast 1m. Aga oli vaja kiiresti minna ja nii ma võtsingi hoogu ning rammisin lumehange. Olin peaaegu läbi saamas, kuid tagumine ots ikka riivas veoauto tagumist rauajurakat, mis neil teinekord tagarataste juurde on kinnitatud. Tulemuseks muljung tagaratta kohal.

Sel suvel algas kummaline "õhulugeja viga", mis avaldus sooja mootori taaskäivitamisel hirmsa puterdamisena ja jõu kadumisega. Kusjuures seda ei juhtunud mitte iga kord. Igatahes, kui auto sõitis, siis sõitis ja teepeal pudrutama ei hakanud. vt. ka http://foorum.volvoclub.ee/viewtopic.php?f=15&p=300016#p300016

Aga jah, nüüd siis selline asi, et maantesõidul purunes salongi küttekraan, jahutusvedelik lahkus ja mootor kuumenes üle. Plokikaanes praod, silindris vesi.

Pragu:
Pilt

Vesi silindrites:
Pilt

Kasutaja avatar
Stange K.
Foorumlane
Postitusi: 75
Liitunud: 29 Okt 2007, 20:38
Asukoht: Tallinn, Lilleküla

Re: Stange k. 945 2.0, 1996 vl. tumesinine

PostitusPostitas Stange K. » 14 Sept 2016, 11:18

Tervitus!

Harku kandist hankisin asendus-plokikaane. Nädalavahetuse ilusat ilma ärakasutades sai see ka Mustamäe paneelmaja ees paigaldatud autole. Uue plokikaane tihendi etiketil oli kasutusjuhend ilusasti kaasas - poltide pingutusjärjekord ja njuuton-meetrid. Viimane pingutus tuli teha keerates polte 90 kraadi. Esimese poldi lõpliku pingutamisel vaatasin dünamomeetrilise võtme osuti näitu, kuskil 115..120 Nm. Teised pingutasin sama tugevalt, mis tähendas enamasti samuti 90 kraadist pööret.

Tööde järjekorda ootas veel nukkvõlli rihma paigaldus, õlivahetus, küünlajuhtmete paigaldus, jne. Peale mõningate segaduste kõrvaldamist hakkas auto käivitamisel lubama. Süttis ka lambda tuluke.

Teadsin, et asendus-plokikaanel (aastast 1988!) olev temperatuuri andur ei pruugi olla see päris õige, kuigi pistik sinna otsa hakkas. Asi olla värvis: minul on vaja musta värvi andurit aga vanematel on see hoopis roheline. Eemaldasin juhtme andurilt ja mootor käivitus. Uus andur (FAE 33090) on kaubandusvõrgust juba tellitud. Esialgsed testsõidud näitavad, et plokikaane tihend peab.

Plokikaanest veel niipalju, et peal olnud plokikaas pärines aastast 1991, auto on aga aastast 1996. Tundub, et seal kandis on juba enne käidud.

Lisaksin mõned veel tähelepanekud eeldatavalt korras oleva jahutussärgiga auto käimisest:
1) Käivitatud mootori B200FT paisupaagis ei toimu mitte midagi. Ei taseme kiiret muutust, keerutusi vms. Võib-olla kerge vibratsioonist tekkiv värelus.
2) radiaatori lõdvikud ei ole kõvad, kerge rõhk tekib hiljem sooja mõjul.
3) Ka sooja mootori korral paisupaagi korki eemaldades ei toimu mingit vee üleajamist, tase vaid kerkib veidi.

Kasutaja avatar
Stange K.
Foorumlane
Postitusi: 75
Liitunud: 29 Okt 2007, 20:38
Asukoht: Tallinn, Lilleküla

Re: Stange k. 945 2.0, 1996 vl. tumesinine

PostitusPostitas Stange K. » 14 Sept 2016, 11:29

Üks asi veel. Mulle tundub, et see purunenud soojakraan on üldse üle hinnatud. Praegu on autol selle asemel torujupp, vaakumvooliku otsa panin igaks juhuks punni ette.
Eeldasin, et sellise kompunniga on salongis üsna varsti Taškent, aga ei ole. Üllatuslikult saab külma-sooja nupust kuuma õhu ilusasti asendada sügisese välisõhuga. Seal vist lükatakse soojendusradikale klapp ette ja õhuvool suunatakse sellest mööda?
Meenub peres olnud VAZ tüüpi sõiduauto, mille soojakraan oli samuti eemaldatud. Salongi kütet reguleeriti vaid sellega, kas ahjust tuleb õhku läbi või mitte.

Kasutaja avatar
Stange K.
Foorumlane
Postitusi: 75
Liitunud: 29 Okt 2007, 20:38
Asukoht: Tallinn, Lilleküla

Re: Stange k. 945 2.0, 1996 vl. tumesinine

PostitusPostitas Stange K. » 06 Jaan 2021, 17:17

See auto sõidab ikka edasi! Andsin ta Rakvere kanti ühele hakkajale noormehele. Ta on autot kõvasti korrastanud ja turbo osaga edasi mõelnud jne.

Eelviimases postis kirjeldatud temperatuuri anduriga tuli mul meelde veel üks kentsakas lugu Opleaasi kontoris. Nimelt, leidsin Opelaasi lehelt, et sama varuosakoodiga andur oli neil letil olemas ja veel tugevas soodusmüügis (vist mingi 5.90€ vms).
Lobamokk nagu ma olen, siis suutsin ostu vormistades poetada umbes sellise lause: "tegelikult ma ei panegi seda Omega peale vaid Volvole", mille peale letitagune vend jooksis kokku. Korjas anduri ära ja ütles: "See ei sobi Volvole". Ma vastu, et "koodid klapivad, võiks nagu minna".
Letitagune vend sai päris kurjaks ja korrutas oma joru "ma ei müü seda teile!"
Oma kehaehituse juures ma kaklema ei kipu, aga kuidagi sain kokkuleppele, et ma ostan selle siiski nõutud summa eest ära ja tagasi ei tule.
Noja muidugi andur sobis ilusti ja toimetab seal Rakveres ilusasti edasi.

Opelaasi kontori veidratest seikadest oleks mul veel paar lugu jutustada, aga see pole see foorum.

Nii, vana interneti-lõim tuli seepärast meelde, et asjaolude kokkulangemise tõttu kirjutati minu nimele taas üks 900 seeria Volvo. Seekord tumepunane sedaan.

Kasutaja avatar
Niru
Kõva postitaja
Postitusi: 206
Liitunud: 04 Mär 2010, 12:54
Asukoht: Muumiorg Tartu kandis

Re: Stange k. 945 2.0, 1996 vl. tumesinine

PostitusPostitas Niru » 12 Jaan 2021, 22:04

Njah, päris stiilne teema, kus 900-se omanik teeb 12 aasta jooksul mõne aasta tagant postituse - et sõidab ja on olemas. Vastab selle auto olemusele, siis kui asju rauast tehti :)
Volvo S80 D5 `05 autom.120kw
Volvo 740 2,3 `92 autom.85kw universaal (nuke)


Mine

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist